07-11-2009, 06:49 PM
Peter Wrote:Jol: druk eraf halen door Vink te vervangen
Martin Jol liet in De Telegraaf weten dat de KNVB heel simpel de druk van FC Twente-Ajax af had kunnen halen. "Hoe de spanning van het duel gehaald kan worden? Heel simpel, door Vink ervan af te halen en een andere scheidsrechter aan te stellen. Maar dat is ook niet mijn bedoeling. Het verleden is gewoon even aan de kaak gesteld", zegt de trainer. Dat deed Jan Vertonghen ook. "Vink is een attractie. Hij is, denk ik, wel een goede scheidsrechter, maar heeft ââ¬â net als anderen ââ¬â wel eens rare dingen gedaan."
--
Jol heeft het er nog steeds maar druk mee. :
ik kan dit zielige gedrag niet anders verklaren dan dat hij denkt te verliezen als hij geen knuppel in het hoenderhok zou lazeren.
die tering neuzen hoor je weer niet, ook geen enkele media die berichten wat een schandalige vertoning dit is.
oh ja, toch wel, de colum van nijnatten...
Quote:Bij de KNVB gaat het het er dus maffioos aan toe
Chris van Nijnatten. FOTO PIM RAS
Ik denk ook aan de voetbaltrainers die al jaren roepen dat de door Tukkers gedomineerde voetbalbond FC Twente stelselmatig 'helpt' bij het aanstellen van scheidsrechters. AD COLUMN Martin Jol vindt dat Ajax benadeeld is omdat zijn ploeg na Europese wedstrijden steeds het eerste competitieduel buitenshuis moet spelen. Over dat standpunt heeft Henk Kesler namens de KNVB denigrerend gedaan op knvb.nl. En daar is Jol dan weer verbaasd over.
Van beide kanten wordt er kennelijk geen probleem van gemaakt om een beetje kinderachtig te doen. Jol gaat echter tamelijk ver in deze discussie. Hij roept Ajax op weer een lobbyist in Zeist te parkeren, zoals vroeger. Daarmee zegt hij impliciet dat Ajax vroeger altijd bevoordeeld werd door de KNVB. En nu dat niet meer gebeurt, komt dat doordat daar geen 'mannetje' meer zit namens de Amsterdammers.
Een gewone liefhebber mag nu denken dat het er maffioos aan toe gaat in Zeist. Anders dan zo kan ik het niet uitleggen. De trainer/coach van Ajax, niet de kleinste club in Nederland, zegt dat er wat te ritselen valt als je maar weet bij wie je aan het bureau moet staan.
Ik denk als onschuldige getuige van deze discussie aan wedstrijdkaartjes uitdelen, reisjes met Ajax aanbieden, Casa Rosso, de Bananenbar, een lijntje cocaïne. Hoe ver mag ik gaan in mijn fantasie? Letterlijk wordt het niet gezegd, tussen de regels door kun je alle kanten uit.
Ik denk ook aan de voetbaltrainers die al jaren roepen dat de door Tukkers gedomineerde voetbalbond FC Twente stelselmatig 'helpt' bij het aanstellen van scheidsrechters. Zowel bij de concurrentie van FC Twente als bij FC Twente zelf zijn het steeds arbiters die in het voordeel van de lui uit Enschede denken.
En in Breda gelooft niemand dat de loting van de KNVB-beker eerlijk gaat. Ik las vorige week een mail van Kees de Jongh waarin hij op een rij zet, dat NAC in de afgelopen tien jaar maar liefst 35 van zijn 44 bekerduels uit moest spelen, waaronder recent twee halve finales tegen FC Twente.
Allemaal onzin uiteraard. Maar door Jol ben ik gaan twijfelen. Het volgende antwoord van Kesler moet die twijfel wegnemen en niet alleen bij mij. (CHRIS VAN NIJNATTEN)