27-12-2009, 11:36 AM
Peter Wrote:Nou vooruit, het is niet direct letterlijk uit dit artikel op te maken maar het mag duidelijk zijn wat Jol bedoelt (blijkbaar voor jullie niet, dus zn loze excuses gaan er nog als gesneden koek in ook). Dit stukje kan precies in het rijtje onjuistheden waarmee hij het presteren van Ajax tegenwoordig wekelijks goedpraat.
Nee, Jol het zn plekkie in dit topic meer dan verdiend.
:roll: Ik geloof dat je mijn punt (en waar dit topic over gaat) echt totaal niet snapt. Ik ga het echter niet nogmaals uitleggen.
@Waf: Jol is m.i. totaal geen Koemanachtige zeikerd, dat ben je volgens mij pas (en DAAR heb ik bij Koemans altijd zo de schurft aan!) als je na een slechte/verloren wedstrijd steeds op klagerige toon met name je spelers de schuld geeft van je eigen (tactische) falen. Dat heb ik Jol nog niet horen doen, in ieder geval loopt hij zeker niet zo jankerig te doen als Koemans altijd. Jol heeft dit seizoen een paar keer over het wedstrijdschema geklaagd en wel eens over een scheids, niets raars aan want dat doen trainers zo vaak. @peuter: been heb ik bij NEC toen het niet lekker draaide regelmatig over spelers horen klagen. Verder geeft Jol in het door jou geciteerde stukje toch juist aan dat hij een tweeledig gevoel heeft over "waar Ajax nu staat"? En ik ben met hem eens dat het nu "redelijk" gaat, ik vind verder (ook) dat Ajax nu beter draait dan onder Marco (bijv. de verdediging "staat" in de vaste opstelling nu gewoon goed), of we nu hetzelfde aantal punten als vorig jaar hebben of niet.