13-03-2010, 01:12 PM
Ach ja, dat is ook zeker wel zo! Ik zie ook nog steeds de lol er van in maar ik ben gewoon echt iemand die heel prestatiegericht denkt in zo'n situatie. Als ik 50k hands break even draai op NL100 op stars weet ik dat het variance is maar op een gegeven moment houdt het ook op. Dan heb je elke keer die hoop dat je normaal gaat runnen, maar nogmaals dat heeft geen zak te maken met tijd (een weekje f niet spelen of switchen naar een andere site) maar alleen met volume maken. Het probleem is echter dat ik gewoon net de pech heb gehad dat alles tegen zit op de NL100 op stars in de laatste 50k handen, dat is helemaal niet zo vreemd want 100k is pas een betrouwbare sample. Aan de andere kant ben ik dan wel weer zo ingesteld dat ik het moeilijk te verkroppen vind dat ik net die 70k handen die ik op stars speel alles tegen zit. Zoals nu speel ik ff een maandje op stars in 1e instantie om ff 40k FPP binnen te tikken om dat scherm uit de VIPstore te kopen maar nu gaat het slecht en dan kan ik gewoon niet terug stappen naar everest. Ik heb die 40k FPP al gehaald maar ik moet en ik zal eerst weer minimaal 15 buy ins winnen op stars. Overigens denk ik bij mezelf wel te veel in de trant van: Hmm ik heb nou 70k handen gespeeld op stars waarin, op een paar sessies na, alles tegen heeft gezeten dus zal nu wel ongeveer m'n upswing komen. Maar dat is natuurlijk complete nonsens want zo werkt variantie niet. Als ik nu met QQ tegen AK zit is de kans dat ik hem win gewoon nog steeds 57 om 43 %, dat ik diezelfde soort flip in de laatste 70K handen maar 2 of 3 van de 10 keer gewonnen heb veranderd daar niks aan.
Ik kijk in principe alleen maar naar winrate en hourly rate, dat zijn de enige stats die me interesseren in poker. Echter maak je mij niet wijs dat ik op de ene site ruim 12bb/100 win over een sample van meer dan een miljoen handen en dan ineens op een andere site maar 3bb/100 zou winnen. Ik snap best dat het niveau op stars hoger ligt, maar 10bb/100 scheelt het echt in geen 100.081.296.954 jaar niet. En daar kan ik nou juist ook zo slecht tegen... als het op stars ff een maand een of twee niet lukt dan zouden de meesten gewoon weer terug gaan naar iets anders maar ik kan het dan het niet hebben dat ik niet minstens 5bb/100 win en dan wil ik gewoon kost wat kost doorzetten. Alleen maar om mezelf te laten zien dat ik het wel kan. Het geld interesseert me dan niet zo maar het gaat me dan meer om de wil om beter te worden cq te bewijzen aan jezelf dat je het kan. Het vreemde is dan wel echter weer dat ik datzelfde gevoel/doel weer niet heb boven de NL400. Misschien komt dat toch doordat ik zo nuchter ben dat ik te veel besef om hoeveel geld het gaat. NL200 is geen enkel probleem, NL400 begin ik 150bb deep toch wat verschijnselen van ruis te krijgen en daar boven weer speel ik gewoon niet meer m'n eigen spel. Dat heeft niks te maken met wat voor roll ik er voor heb ofzo, ik ben op 1 of andere manier gewoon niet degen genoeg om daar over heen te stappen. Een standaard flipje op NL400 (die je er altijd wel 3 of 4 per uur hebt) gaat toch om een aardige vakantie.
Ik kijk in principe alleen maar naar winrate en hourly rate, dat zijn de enige stats die me interesseren in poker. Echter maak je mij niet wijs dat ik op de ene site ruim 12bb/100 win over een sample van meer dan een miljoen handen en dan ineens op een andere site maar 3bb/100 zou winnen. Ik snap best dat het niveau op stars hoger ligt, maar 10bb/100 scheelt het echt in geen 100.081.296.954 jaar niet. En daar kan ik nou juist ook zo slecht tegen... als het op stars ff een maand een of twee niet lukt dan zouden de meesten gewoon weer terug gaan naar iets anders maar ik kan het dan het niet hebben dat ik niet minstens 5bb/100 win en dan wil ik gewoon kost wat kost doorzetten. Alleen maar om mezelf te laten zien dat ik het wel kan. Het geld interesseert me dan niet zo maar het gaat me dan meer om de wil om beter te worden cq te bewijzen aan jezelf dat je het kan. Het vreemde is dan wel echter weer dat ik datzelfde gevoel/doel weer niet heb boven de NL400. Misschien komt dat toch doordat ik zo nuchter ben dat ik te veel besef om hoeveel geld het gaat. NL200 is geen enkel probleem, NL400 begin ik 150bb deep toch wat verschijnselen van ruis te krijgen en daar boven weer speel ik gewoon niet meer m'n eigen spel. Dat heeft niks te maken met wat voor roll ik er voor heb ofzo, ik ben op 1 of andere manier gewoon niet degen genoeg om daar over heen te stappen. Een standaard flipje op NL400 (die je er altijd wel 3 of 4 per uur hebt) gaat toch om een aardige vakantie.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->