18-03-2010, 12:41 PM
mindlight Wrote:Dat heb ik toen ook positief bestempeld. Het ging me toen meer om de AO WC en die poeploting elke keer. Daarvoor presteerde ie helemaal niks dus echt verdiend was die niet. In vergelijking zei ik toen ook nog dat Harrison die WC zelf verdiend had door een klein toernooitje te winnen. Dat vond ik typerend voor het verschil.Ad Wim Wrote:Je gaat dan wel aan heel veel dingen voorbij. Bijvoorbeeld dat hij eerder een MD WC weigerde en er zelf voor koos qualis te spelen en die ook vervolgens door kwam. De week daarop kwam ie weer qualis door. Ik zie Tomic nog nergens qualis spelen en ik weet vrij zeker dat hij ook wel een quali WC kan krijgen.
Daarna verliest Harrison vervolgens van Isner en Gulbis, dat is geen schande, maar in IW wint ie gewoon zijn 1e ronde tegen Dent. Dat is gewoon klasse op 17-jarige leeftijd en dan maak je het mijns inziens meer dan waar.
Tomic maakt het ook wel waar in eigen land, maar speel de rest van het jaar vervolgens nauwelijks meer, of verliest in alles wat ie buiten Australië speelt.
En ik zie Tomic ook geen futures spelen, Harrison wel veelvuldig en hij heeft nu bijna de ranking zelf verdiend om rechtstreeks in challengers te komen.
Tomic pakt ook zijn challenger dit jaar door quali's daarvoor te spelen, terwijl dat rankingtechnisch gezien niet eens nodig was. Foutje van het management, maar alsnog gewoon klasse gedaan. En ik ga er verder helemaal niet aan voorbij, ik geef juist aan dat het gekozen pad volledig verschilt, en dat het m.i. niet mogelijk is aan te geven welk pad "beter" is. Tomic speelt bijvoorbeeld nog de junioren GS's.
Voor mijn gevoel doet Harrison er veel meer aan om aan de top te komen dan Tomic en is zijn pad dus vele malen beter. Dat ie veel WCs krijgt, helpt daar natuurlijk aan mee, maar nogmaals, die verdient ie dus wel zelf door zijn instelling.
Waar is Tomic bijvoorbeeld de laatste weken?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello