20-04-2010, 12:49 PM
Quote:Geen Amsterdamse premie voor NAC
Uitgegeven: 20 april 2010 09:42
Laatst gewijzigd: 20 april 2010 10:21
AMSTERDAM - Ajax biedt NAC Breda geen aanmoedigingspremie aan. De Amsterdammers kunnen tijdens de laatste competitieronde kampioen worden als ze zelf winnen en FC Twente niet wint bij NAC.
é ANP
De KNVB liet eerder deze week weten dat het clubs niet verboden is aanmoedigingspremies te beloven.
Koploper FC Twente zou dit bij NEC, op 2 mei tegenstander van nummer twee Ajax, kunnen doen. De hoofdstedelingen op hun beurt, mogen NAC aansporen door euro's op tafel te leggen.
Rik van den Boog peinst er echter niet over de ploeg uit Breda geld in het vooruitzicht te stellen. ''Wat spelers of sponsors doen, weet ik niet'', zegt de algemeen directeur van Ajax tegen De Telegraaf. ''Maar wij loven als club geen premie uit. Dat is tegen mijn principes.''
Maaskant
Toevalligerwijs bezocht NAC-trainer Robert Maaskant maandagavond in de Amsterdam Arena het duel tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord.
''Ik was er niet om te onderhandelen over de premie", lachte de coach. ''Maar bezoek regelmatig beloftewedstrijden om bepaalde spelers te bekijken."
Daar dachten ze 2 jaar geleden heel anders over toen ze de spelers van excelsior die winstpremie hebben aangeboden.
Om vervolgens nadat psv kampioen bleek te zijn de premie toch niet uit te keren omdat ze zelf geen kampioen waren geworden

Make tea, not war