03-05-2010, 11:25 AM
waf Wrote:dat is dus mooi. kijk, ik groei op in een omgeving met veel van die successupporters van ajakkes. veel dichter bij r'dam wonen, maar wel voor ajakkes zijn. dat kan alleen maar vanwege de successen zijn. nu ervaren mijn kids hetzelfde. de meeste kinderen zie ik de club van hun vader 'kiezen', de uitzonderingen zijn kinderen die ajakkes 'kiezen' terwijl ze een feyenoord vader hebben. dat komt door enerzijds een grote ajakkesenclave en anderzijds door de prestaties. ik heb er meer waardering voor als ze gewoon de club uit hun eigen regio steunen (wat als voordeel heeft dat ze ook eens naar een stdion zullen gaan ipv hard roepen dat ze supporter zijn terwijl ze 1x per jaar naar de aarsrena gaan).
Dat ben ik zeker met je eens, niks ten nadele van de echte Ajax supporters.
Ik snap sowieso niet hoe je echt een binding kunt voelen met een club dat ver buiten je eigen regio ligt. Al is het alleen al de verschillende mentaliteit van clubs waar mensen uit de omgeving zich vaak mee kunnen indentificeren. Overigens bestaan er ook Almeloërs die naar de veste gaan en tijdens de derby 'helemaal niets in Almelo' zingen.