10-05-2010, 09:59 AM
Box Brother Wrote:Lijkt mij toch juist goed voor het nederlandse voetbal dat jeugd die zich op latere leeftijd (23-26) ontwikkeld niet verkocht worden? Dan blijven ze in Nederland voetballen en krikken daarmee het niveau van de nederlandese competitie omhoog. Wanneer zo'n speler bij een Nederlandse topclub voorbij gestreefd wordt door een jeugdig talent zal hij niet naar een Engelse middenmoter gaan vanwege de 'home-grown'-regel en lekker bij Groningen of Utrecht gaan ballen, kwaliteitsinjectie door de FA dus
nou, laat ik het anders zeggen: als er al spelers zijn die zich op latere leeftijd blijken te ontwikkelen, zijn ze ook nog eens moeilijker verkoopbaar.
kijk, dan kun je geen matige spelers als vermaelen meer voor 10 mio kwijt he? en dan creeer je dus geen ruimte voor alderweirelds en vertongens (die dan op het middenveld zou verpieteren).
echt waar, ik zie geen enkel voordeel voor de nl competitie.
Quote:Wat zou de KNVB kunnen doen tegen zo'n maatregel van de FA? Ze kunnen enkel voorschrijven dat de Nederlandse jeugd tot 18 niet buiten Nederland mag voetballen maar ik weet niet of dat Europees richtlijntechnisch mag? Ik meen dat Brazilianen tot hun 18e niet in het buitenland mogen voetballen tenzij ze een 2e nationaliteit hebben toch?
ze moeten gewoon godver eens een goeie lobby opzetten. het is toch hemeltergend dat er vrij verkeer van mensen is in europa (op zich terecht) maar dat de competities wel nationaal zijn waardoor er ondraaglijke verschillen ontstaan?
en dan gaat engeland ook nog eens maatregelen nemen die het cherrypicken in de nederlandse jeugd bevordert. en ze deden er niet aan en ze doen er niets aan. net zoals wij weer de braafste uit de klas zijn met overheidsbemoeienis, terwijl ze in andere landen geen enkel probleem hebben hun plaatselijk club stiekem te steunen. ze moeten gewoon hun smoel eens opentrekken.