26-09-2010, 03:41 PM
Vorig seizoen had Pantelic veel minder vrijheid dan Hamdoui nu krijgt. Daardoor kon je ook nog wel met een aanvallende 'controleur' als De Zeeuw spelen. Als je voorin al 2 spelers hebt die niet hoeven te verdedigen kun je niet op je middenveld ook nog met een nummer 10 en De Zeeuw aankomen in de serieuze duels. Ik vind dat Ajax duidelijk wat anders speelt dan vorig seizoen.
De opstelling van Ajax gisteren was één van de lafste in jaren, maar het levert wel resultaat op natuurlijk.
Ik denk dat zo'n speelstijl door het Amsterdamse publiek niet gepruimd zou worden als Ajax de afgelopen 5 jaar geregeld kampioen was geworden. Dan had het gewoon de traditionele 4-3-3 moeten zijn. Het resultaat is eindelijk een heilig in Amsterdam en das geen goede zaak voor de concurrenten.
De opstelling van Ajax gisteren was één van de lafste in jaren, maar het levert wel resultaat op natuurlijk.
Ik denk dat zo'n speelstijl door het Amsterdamse publiek niet gepruimd zou worden als Ajax de afgelopen 5 jaar geregeld kampioen was geworden. Dan had het gewoon de traditionele 4-3-3 moeten zijn. Het resultaat is eindelijk een heilig in Amsterdam en das geen goede zaak voor de concurrenten.