07-02-2011, 07:48 PM
waf Wrote:Peter Wrote:Geen Berg, jammer. Had gegokt dat Fred Berg nog niet zou wisselen omdat hij zelden schuift en Koef er evengoed geen hout van kan.
Ook opvallend de toelichting van Rutten: "het verdedigend duo van ADO speelde mee in mijn keuze". De Boer zei gisteren ook al "Anita zit op de bank omdat De Graafschap met veel lange mensen speelt".
Hoezo passen PSV en Ajax zich tegenwoordig in eigen huis aan aan dit soort clubs?
omdat het niveau van de topclubs gedaald is. psvee overkwam hetgeen feyenoord tegen grapschaap gebeurde. ok, grafschaap is dan wel een minder team dan ado. maar dit soort wedstrijden zie je steeds vaker in de eredivisie en dat is al een aantal jaar aan de gang. bij feyenoord al wat langer (in mijn overtuiging omdat we als eerste moesten afhaken uit de cl toen het van 3 naar 2 clubs ging), maar nu gaan de andere clubs dit beeld steeds vaker zien.
middenmoters komen verdedigen, de echte kwaliteit om het stuk te spelen heb je niet en als het lang 0-0 blijft heb je al snel een stuntje.
eigenlijk geen klap meer aan, het niveau van de eredivisie is schrijnend.
Ik denk dat we met z'n allen een beetje doorslaan in het stigmatiseren van de Eredivisie. In mijn ogen is het vooral heel hard roepen allemaal, papegaaien en dan ga je het op een gegeven moment nog geloven ook.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik vind het niveau niet aantoonbaar slechter dan pak hem beet een jaartje of 10 geleden. Het is hooguit fysieker. Ga maar eens een wedstrijd in Duitsland of Engeland kijken, dat valt ook niet mee hoor. Barca als maatstaf nemen is niet realistisch, maar het lijkt wel of iedereen zich aan dat niveau spiegelt. De vraag is of het niveau van de gemiddelde eredivisievoetballer nu echt lager is dan voorheen. Denk het niet. Denk wel dat de echte goede voetballers niet meer standaard voor Ajax, PSV of Feyenoord kiezen zoals vroeger. Als je het niveau enigszins ontsteeg, dan ging je naar de top 3. Diezelfde top 3 had ook nog eens de beste jeugdspelers en ook die zijn momenteel verdeeld. Spelers kiezen net zo makkelijk voor Heerenveen, AZ, Groningen en Utrecht. Twente is er als topclub echt bijgekomen, misschien wel in de plaats van Feyenoord, maar die komen echt wel weer terug is mijn overtuiging. Samengevat denk ik dat de goede voetballers verspreid zitten en dat het niveau daardoor nivelleert.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"