22-03-2011, 03:00 PM
Ad Wim Wrote:centre court Wrote:Ik ben het totaal niet eens met de mensen die zeggen dat het deze week simpel is. Je moet echt hele moeilijke keuzes maken. Het lastige in deze weken vind ik altijd dat je nooit zeker weet hoe de mensen in vorm het gaan doen. Djoko is de beste speler op de tour, maar kan ie nog eens in zo'n zwaar veld de beste zijn, richt hij zich langszaam op het gravel, is ie moe? Nadal precies hetzelfde maar die is ook nog eens vrij duur.Ik zeg alleen dat het makkelijk is als je besluit Nadal en Djokovic niet te nemen.
Wordt het de week van de vroege exits in IW(Murray, Ferrer, Soder), of zijn die gewoon echt uit vorm?
Wanneer wordt 't de week van de ''oude'' krijgers die op zeker nog een keer een piek hebben, denk aan Ljubo, Gasquet, Fish, Simon, Tsonga, Bagha.
En dan is het alleen vervelend als een van beiden wint, anders is er genoeg alternatief te vinden.
Als je Nadal en Djoko niet neemt wil dat nog niet automatisch zeggen dat dan iemand anders is dat gedeelte ver komt natuurlijk. Ik zie ze eigenlijk beide zonder heel veel moeite de halve finale halen. Dat is voor beide niet genoeg om rendabel te zijn maar dat betekent ook meteen dat iedereen die in die stukken nog eerder verliest ook niet rendabel is. Er zijn imo op voorhand weinig mustpicks en het zal nog meer dan vorige week belangrijk worden of je de juiste toppers(of geen toppers?) kiest. Relatief gezien zal het wel meevallen itt bijv 250 toernooien maar gevoelsmatig zit er een groot gat tussen de titel(1000 punten) en een halve finale(360 punten) wat ook voor bijna alle spelers een prima resultaat zou zijn.
Niets is sterker dan dat ene woord...