13-04-2011, 09:57 AM
Bumme Wrote:'Vereerd dat het wereldberoemde Ajax steun verleent'
Voormalig Feyenoord-middenvelder Shinji Ono (foto) is het Nederlandse volk en in het bijzonder Ajax enorm dankbaar. Woensdagavond speelt Ajax een benefietduel in de Amsterdam Arena tegen het Japanse Shimizu S-Pulse. Het duel is het slotstuk van de nationale actiedag 'Nederland helpt Japan', waarbij geld wordt ingezameld voor de slachtoffers van de aardbeving en tsunami die het land vorige maand troffen.
'Ik vind de steun van het Nederlandse volk voor de slachtoffers van deze gigantische ramp echt geweldig', vertelt Ono in De Telegraaf. 'Wij voelen ons vereerd dat een wereldberoemde voetbalclub als Ajax zijn medewerking verleent aan deze benefietwedstrijd.' 'Ik zou in Nederland wel een betere club weten om tegen te mogen spelen, maar wij zijn nu eenmaal klapvee gewend op de tribunes. De ArenA lijkt wat dat betreft echt het meest op Japan. Bovendien kan het ook geen kwaad Jan Vertonghen eens flink te laten beven en die rechtsbuiten Tsunemani een lekkere doodschop te geven, zo vlak voor de ontknoping van de titelstrijd'.
Het benefietduel van vanavond staat onder leiding van voormalig topscheidsrechter Dick Jol. 'Ik heb tien jaar geleden een aantal maanden in de J-League gefloten. Daardoor heb ik een speciale band met het land opgebouwd. Ik weet zeker dat de Japanse bevolking het erg op prijs stelt dat Nederland en met name Ajax dit willen doen.'
Op de clubwebsite van de Amsterdammers legt Ajax-trainer Frank de Boer uit waarom hij vindt dat er meegewerkt moet worden. 'Het is een fantastisch initiatief. Die mensen hebben zoveel ellende meegemaakt. Als wij nu ons steentje kunnen bijdragen door geld in te zamelen moeten we dat zeker doen.'
en daar heeft shinji natuurlijk gelijk an.