13-04-2011, 03:05 PM
_Tampie Wrote:buurs Wrote:_Tampie Wrote:buurs Wrote:Nadal wint voor 99% zeker het toernooi.
Dus 99,9% kans dat hij de finale haalt.
In de finale heeft Federer als enige een kleine kans, maar gezien zijn mentale kwetsbaarheid tegen Nadal en de oppermachtigheid van Nadal op deze baan in Monte-Carlo is het 95% zeker dat Nadal die pot wint.
Dus de kans dat Federer de finale haalt is max 20%?
Waar zeg ik dat Federer max 20% kans heeft de finale te halen?
Als Nadal voor 99% zeker het toernooi wint, maar tegen Federer 'slechts' 95% kans heeft, zal Federer niet meer dan 20% kans op de finale mogen hebben, waarbij de alternatieven 0% kans hebben tegen Nadal. Anders spreken je uitspraken elkaar tegen.
Als ik Nadal in de 2e, 3e, kwart en halve finale op 100% winst zet en in de finale op 95%, dan kom je uit op 980 punten = 98%
Federer zit toch in de andere helft, dus zijn kans op de finale is toch niet afhankelijk van % van Nadal?
Dat stuk begrijp ik niet.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.
Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.