20-04-2011, 06:51 PM
centre court Wrote:Ik heb 't over een win-win situatie, maar waar zeg ik dat ik beide situaties even prima vind? Ik hoop dat Feyenoord zondag wint van PSV, dat heb ik ook al gemeld hier, we strijden nog voor die lelijke 8e plek en dus moeten de punten zondag in de Kuip blijven. Ik geef alleen aan, slaagt Feyenoord er nou niet in om van PSV te winnen, dan wordt iig ajax geen kampioen. En ook dat is een prima gevoel. Maar wel het gevoel van het alternatief, want de hoofdzaak blijft dat Feyenoord die 3 punten ophaalt zondag. En je praat Johan D. niet na, maar toch wel de neuzenmedia in dit geval. Of heb je zelf diverse Feyenoord supporters in je omgeving gesproken die hopen dat Feyenoord verliest zondag? Geloof mij nou dat 99% vd supporters hopen dat Feyenoord zondag wint. Jij maakt zelfs diverse keren de vergelijking met de wedstrijd vorig jaar in Enschede, als je het verschil niet ziet tussen die 2 wedstrijden heb je er bijzonder weinig kaas van gegeten.
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik kan mij natuurlijk wel vinden in jou gedachtegang zoals die hierboven genoemd staat. Als PSV nu kampioen wordt beschouw ik de nederlaag van afgelopen zondag ook als ââ¬Ëtenminste nog ergens goed voorââ¬â¢. Wel blijf ik bij mijn punt mbt de wedstrijd van vorig seizoen in Enschede. Ook al staat er niks meer op het spel, ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen. Maar ieder zijn eigen opvatting.
centre court Wrote:En om nou een provinciale burenruzie te vergelijken met het Feyenoord/ajax gevoel gaat me wat ver. Dat Twente, voor zover ik weet, jullie niet zo heel serieus neemt en eigenlijk Groningen als grotere rivaal ziet, zegt al genoeg.
Laat ik voorop stellen dat ik de rivaliteit tussen Heracles en fct niet wil vergelijken met de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax. Ik bedoelde enkel te zeggen dat het bij een fanatieke Heraclied even diep zit als bij een Feyenoorder. Dat het in Enschede minder leeft vind ik logisch want mijn inziens is er ook geen reden toe dat zij een hekel aan Heracles hebben. Heracles heeft zich nooit bemoeit met hen, het was fijn geweest als dit andersom ook zo zou zijn geweest.
waf Wrote:nou, dan zal ik de sarcasme uitleggen. jullie hebben minder ekte supporters. geen enkel bezwaar tegen. sterker nog, diep respect. maar als je meer supporters hebt heb je ook meer dwazen. qua percentage zal het niet veel schelen, qua aantal uiteraard wel. als er dan een paar dwazen roepen dat we van psvee willen verliezen, is dat niet de mening van de feyenoordsupporter, hoewel johan dreksen dat wilde doen geloven.
Daar heb je natuurlijk gelijk aan.
waf Wrote:maar goed, de vergelijking met de haat die feyenoorders hebben voor ajakkes gaat wat mij betreft redelijk mank, met name omdat die haat juist is verergerd doordat ajakkes het liefje van de media is.
Zoals aangegeven hierboven is het in ieder geval niet mijn intentie geweest om de rivaliteit te vergelijken. Nogmaals denk ik wel dat het bij de supporter persoonlijk even diep zal zitten. Bij dat laatste kunnen wij ons ook heel goed een voorstelling maken aangezien wij hier de regionale krant tubantia kennen waar joop munsterpaard een vinger in de pap heeft. Een duidelijker voorbeeld van subjectiviteit van een medium dan de koptekst ââ¬Ëcalimero wint derbyââ¬â¢ en een uitvoerige beschrijving over ons zogenaamde minderwaardigheidscomplex bestaat bijna niet. En dat durft zich een krant voor de gehele regio te noemen. Andermaal Almelo is onze trots en iedereen schijt op het twentse ros.