30-04-2011, 07:55 PM
Adder Wrote:Wat mij opvalt is dat hij nu 2 seizoenen achter elkaar, de 1e helft van het seizoen een goed presterend PSV neer zet en na de winterstop een team wat zonder zelfvertrouwen speelt.
En ,net als de coach van Ajax, moet hij elk seizoen kampioen worden anders heeft hij het idd niet goed gedaan.
Absolute onzin. Rutten heeft zijn zeer beperkte transferbuget nog zeer goed aangewend met Bouma, Marcelo, Hutchinson en Lens. Wilde Rutten Afellay verkopen? Natuurlijk niet. Rutten treft 0,00 blaam voor de dramatische financiele situatie, blessures, verkopen en daardoor zwakke resultaten. Uit de beschikbare spelers had niemand meer kunnen halen, prima coach die Rutten. Koemand daarentegen vond ik waardeloos, maar onderstaande heeft hij goed gezien.
'Denk niet dat PSV karakters heeft om vuurtje uit 2007 aan te wakkeren'
Zaterdag, 30 april 2011 om 16:35
Vier seizoenen geleden was de Eredivisie tot op de laatste speeldag bloedstollend spannend. PSV greep op het nippertje de landstitel en troefde zo Ajax (tweede) en AZ (derde) af. Trainer destijds was Ronald Koeman, die denkt dat zo'n stunt nu niet haalbaar is voor PSV. Volgens de Zaankanter missen de Eindhovenaren de karakters om opnieuw met zo'n miraculeuze ontsnapping voor de dag te komen.
Terwijl PSV op 29 april 2007 met 5-1 won van Vitesse, versloeg Excelsior AZ. Een week voor die beslissende speeldag had PSV nog teleurstellend gelijkgespeeld in Utrecht; in het Algemeen Dagblad wordt een parallel geschetst met de vervelende nederlaag die de Brabanders vorige week leden bij Feyenoord. Fred Rutten kwam in Rotterdam terneergeslagen over; een herkenbaar beeld voor Koeman. ââ¬ÅDat gevoel had ik meteen na de het laatste fluitsignaal in Utrecht ookââ¬Â, zegt de werkloze coach. ââ¬ÅHet is de teleurstelling net na een wedstrijd, wij zijn ook mensen.ââ¬Â
ââ¬ÅWe hadden in de winterstop een voorsprong van elf punten, maar toch gaven we het weg. Voor het eerst hadden we het niet meer in eigen hand.ââ¬Â Koeman raadde zijn gezin dan ook af om plaats te nemen op de tribune tegen Vitesse, de wedstrijd die uiteindelijk toch nog goed eindigde. ââ¬ÅAlleen mijn oudste zoon zat in het stadion. Dat geloof in de groep was gebaseerd op hoop. We waren afhankelijk van anderen, zo'n ontknoping maak je zelden mee. 'Ik denk niet dat dit elftal de karakters heeft om opnieuw zo'n vuurtje aan te wakkeren.ââ¬Â
ââ¬ÅAl kan ik me goed voorstellen dat PSV er nu inspiratie uit put. Eén ding was wel snel duidelijk. We wilden voorkomen dat we onszelf na die wedstrijd tegen Vitesse iets konden verwijten.ââ¬Â Phillip Cocu, destijds aanvoerder onder Koeman, wordt aangewezen als degene die de groep bijeenraapte. De huidig assistent van Rutten zou ook nu weer een voorname rol kunnen spelen, denkt Koeman. ââ¬ÅHet lijkt mij logisch dat Rutten er nu ook voor kiest hem voor de groep te zetten. Om te vertellen over toen, maar vooral om duidelijk te maken wat er voor nodig is om die laatste twee wedstrijden te winnenââ¬Â, adviseert de trainer.