10-09-2013, 08:59 AM
Tegen alle toppers een positieve balans hebben, acht ik zeker wel van waarde. Zeker als het hth zijn die over 20 of meer confrontaties gaan. Ik acht dat ook wel als grootste tegenargument voor Federer's GOAT-aspiraties. Dat Nadal van hem 21-10 wint, en zeker ook de manier waarop is pijnlijk en GOAT onwaardig. Blijft natuurlijk de discussie omtrent leeftijden, FedEx heeft z'n beste jaren achter de rug als Nadal echt goed wordt; al blijft dat zeer discutabel. Ik denk namelijk dat zelf een Federer op z'n top door Nadal wordt geowned vanwege het mentale aspect, Federer kon puur op zijn talent parasiteren.
Terwijl ik echt meer een Federer-fan ben, heb ik zeker veel respect voor de mentale kracht van Nadal en moet ook de discussie nog maar eens verder voeren als ze in majors 17-17 staan. Ik vrees dat je er dan niet makkelijk onderuit komt om Nadal GOAT te noemen, of in ieder geval Nadal meer aanspraak op die titel moet geven. Nu zijn er nog teveel argumenten in het voordeel van FedEx om het ondiscutabel te noemen.
Terwijl ik echt meer een Federer-fan ben, heb ik zeker veel respect voor de mentale kracht van Nadal en moet ook de discussie nog maar eens verder voeren als ze in majors 17-17 staan. Ik vrees dat je er dan niet makkelijk onderuit komt om Nadal GOAT te noemen, of in ieder geval Nadal meer aanspraak op die titel moet geven. Nu zijn er nog teveel argumenten in het voordeel van FedEx om het ondiscutabel te noemen.