16-04-2014, 12:47 PM
(16-04-2014, 12:16 PM)Ad Wim Wrote: Zeker geen big deal, het is je goed recht, zoals ik al zei.Daar ben ik het (nog maar een keer) niet mee eens.
Maar ik vind het afbreuk doen aan het spel als je inderdaad 10 man aanklikt voor de punten, zelfs als ze echt 5% kans hebben in de volgende ronde. Ik kan zo maar moeilijk spelen, maar besef ook dat het noodzakelijk is om hoog te eindigen. En dat vind ik dus jammer.
In de 7 weken na de AO heb ik resp. 13-14-18-13-7-7-9 spelers in mijn team gehad.
Jij hebt in die weken resp. 14-18-16-14-7-8-10 spelers in jouw team gehad.
Toch heeft jouw grotere teams niet tot betere scores geleid.
In de week met het grootste verschil in teamgrootte (week 3) leverde het kleine team 1555 punten op, het grotere team 1365 punten.
In de week met het grootste verschil in score (week 5) werd de hoogste score behaald met een team van 13, de kleinste score met een team van 14.
Kortom: In dit voorbeeld is er een negatief verband tussen grootte van het team en hoogte van de score. In het algemeen zul je weinig statistisch verband ontdekken tussen teamgrootte en score, mits de teamgrootte aan een ondergrens voldoet (te kleine teams met alleen toppers en zonder must-picks zullen het slechter doen).