28-02-2006, 02:05 PM
waf Wrote:dat snap ik wel, maar het is nu eenmaal gebleken (zie wk2002) dat het spelen van veel wedstrijden en de kwaliteit van een wk omgekeerd evenredig zijn en overigens elke deskundige het er over eens is dat er juist minder wedstrijden gespeeld moeten worden is het een rare beslissing. terwijl het ook nogal een oneerlijk systeem is.
Dat geloof ik best, maar de KNVB kan gewoon niet achterblijven bij de rest van Europa.
We willen niet België achterna gaan en dus moet er meer geld worden verdient... Met de play-offs creëer je meer geld en met dat geld kan je de Nederlandse competitie weer sterker maken. De play-offs zijn goed voor het toekomst van het Nederlandse clubvoetbal.
Het systeem is misschien wat oneerlijk, maar het maakt de Nederlandse competitie iets minder voorspelbaar en dus ook wat aantrekkelijker. Daarnaast zal er op het einde van de competitie veel meer spanning zijn.
Het had misschien, met het oog op het WK, wat beter geweest om volgend jaar met de play-offs te beginnen, maar veel zal het niet uitmaken. Nederland is bijna Europees uitgevoetbald en dus zullen de internationals in de NL competitie een stuk minder wedstrijden spelen dan bijvoorbeeld vorig jaar. Die 2 extra wedstrijden in de play-off moeten toch geen probleem zijn voor de overbetaalde profs.
Ik denk dat KNVB heel stoer met een goed plan is gekomen en ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. (weet ik natuurlijk al, Ajax gaat lekker CL spelen :wink: )
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.