04-05-2006, 09:51 AM
Mukkus Wrote:Goh, wat een evaluatie. Dit was bij de lancering van de play-offs al bekend.
* AZ wist in augustus al dat tweede niet voldoende zou zijn om CL te halen
* Groningen CL? Prima, Nederland haalt meer punten in het UEFA-cup toernooi dan in de CL.
* Dom gezeik over die play-offs. Iedereen roept: "Tsja, we moeten maar zien hoe het loopt....." en nu een aantal clubs onrecht is aangedaan (AZ en Utrecht) roept iedereen: "Ja, maar dat is niet eerlijk....." Flauwekul, met een beetje verstand had je kunnen verwachten dat het zo zou kunnen lopen.
behalve de mensen wiens club opeens wel uefa cup heeft gehaald, die vinden het opeens gek als mensen tegen zijn. :razz:
ik was van begin af aan al tegen. ik heb mijn mailtje aan het ad, dat ook nog gepubliceerd is, nog bewaard.
riekki Wrote:Mijn eigen mening is dat de play offs zo onrechtvaardig zijn als de pest. AZ heeft over een heel seizoen prima gepresteerd. Ze worden op basis van twee wedstrijden 'gedegradeerd' tot UEFA cup.
In mijn ogen onacceptabel. Dit systeem draagt totaal niet bij aan een verbetering of het spannender maken van een competitie. Erger nog, dit kan de positie van het NL voetbal binnen europa zelfs schaden (stel dat groningen (met alle respect uiteraard) CL voorronde had gehaald).
dit ben ik niet helemaal met je eens. misschien heeft fainoid het wel laten lopen aan het eind van de competitie. maar misschien az ook wel. je kunt nooit met zekerheid zeggen of dit exact de einduitslag was geweest indien er geen play-offs waren. gezien het puntenaantal durf ik wel te zeggen dat ajakkes en groningen nooit 2de waren geworden.