The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined variable $can_link - Line: 6 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 6 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Forummer van de week
#6
[Image: P3043378.jpg]
[Image: P3043344.jpg]
[Image: Jochem%20pooier%20(large).jpg]
[Image: jochem.jpg]
[Image: Geerdink%20Jochem%20281004-18.jpg]

Naam?
Joachim Laurentz Abraham (Jochem) Geerdink

Leeftijd?
31 (10-09-1973)

Woonplaats?
Geboren in Sluiskil, een dorpje onder de rook van Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen). Via de Veluwe (Vaassen), nogmaals Terneuzen, nogmaals de Veluwe (Emst, waar ik bij Marc Overmars in de klas zat op de lagere school) en Maarssen in 1986 in Breukelen terecht gekomen. Sinds 1999 woon ik zelfstandig in het centrum van Utrecht.

Beroep/opleiding?
Journalist bij Metro waar mijn hoofdtaak bestaat uit sport. Daarnaast schrijf ik regelmatige film-, cd- en concertrecensies en doe ik ook op dat gebied wel eens een interviewtje met deze of gene...

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Vrijgezel (maar niet lang meer! ;-))

Favoriete voetbalclub?
FC Utrecht. Mijn eerste wedstrijd was het Europacup duel met Real Madrid in, ik meen, 1991. Smolarek scoorde toen nog 1-0, maar 'we' verloren uiteindelijk met 3-1 volgens mij. Daarna ben ik sporadisch nog wel eens geweest, omdat ik verder weinig Utrecht-supporters kende. Breukelen was toen toch meer op de hand van Ajaks. Aan het eind van seizoen 1995-1996 zag ik de laatste drie duels (Vitesse thuis 2-0 (2x Peter Hofstede), De Graafschap thuis (1-1 volgens mij Hans Visser en Hennie Meijer) en FC Twente uit 1-2) en was ik verkocht. Het seizoen daarop had ik mijn eerste seizoenkaart voor de Bunnikside. De laatste jaren heb ik ook regelmatig activiteiten in het belang van de club ondernomen.

Favoriete voetballer(s)?
Mark van Bommel, Stefaan Tanghe (mits in vorm) en Edwin Gorter (zonder vingertje)

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Pavel Nedved en Roy Keane

Favoriete trainer?
Verleden: Sacchi (dan met name zijn AC Milan periode)
Heden: Foeke Booy vanwege het winnen van prijzen met een 'kleine' club als FC Utrecht... Al gaat het de laatste tijd natuurlijk een stuk minder.

Mooiste Stadion?
De Kuip, daarna PSV Stadion en dan Galgenwaard Buitenland: Ik heb nog niet zoveel buitenlandse stadions bezocht, behalve dan degene waar Utrecht Europees speelde de laatste vijf seizoen. Zo ben ik in Warschau, Graz, Parma, Zilina, Stockholm en Auxerre geweest. Maar die stadions hebben niet echt indruk op mij gemaakt. Binnenkort hoop ik voor Metro naar Barcelona te gaan, eens kijken of dat Camp Nou iets voorstelt.

Mooiste tenue?
AS Monaco (daar zou FC Utrecht ook in moeten spelen...) De schuine streep op dat tenue geeft precies het gemeentewapen van FC Utrecht weer.

Voetbal je zelf?
Niet meer... Heb tot mijn zeventiende redelijk hoog gespeeld; interregionale jeugd bij vv Nijenrodes in Breukelen. Heb ook drie wedstrijden (als invaller) in het Eerste (toen nog 2e klasse zondag) achter mijn naam, maar dat kwam voornamelijk doordat veel spelers van het eerste op vakantie waren. Ik speelde linksbuiten, totdat ik bij een brommerongeval mijn linkerbeen gecompliceerd brak en na herstel geen schotkracht meer in mijn poot had. Na een conflict met de elftalleider heb ik mijn sporttas in de hoek gesmeten en daarna alleen nog incidenteel gevoetbald met studiegenoten in de zaal of met café-elftallen.

Andere sporten die je leuk vind?
Wielrennen, tennis, Formule 1. Al neemt de interesse in de F1 de laatste jaren wat af vanwege de suprematie van Ferrari/Michael Schumacher. Komende zomer ga ik voor Metro de gehele Tour de France mee als verslaggever, dat lijkt me echt waanzinnig.

Hobby's?
Zingen, film kijken, forummen bij Sportdreamzz.com

Favoriete film?
Poeh... Vind het moeilijk om er één te noemen... The Usual Suspects dan maar... Heb thuis zo'n 200 dvd's die ik regelmatig nog wel eens in de speler gooi. Zie daarnaast voor mijn werk vaak films en trek ook nogal eens wat van het internet af.

Favoriete muziek?
(hard)rock en het betere nederlandstalige werk zoals Acda en De Munnik, De Dijk, Tröckener Kecks, The Scene, enz.

Favoriete TV programma?
Gilmore Girls, Providence, Felicity. De betere Net5 series dus ;-) Al heb ik door mijn werk bij Metro (veelal 's avonds) sinds juni nauwelijks nog tijd om televisie te kijken. Meestal als ik 's avonds laat thuiskom zie ik nog wel de herhaling van Barend en Van Dorp of Voetbal Insite en natuurlijk de herhalingen van (Sport)Journaal.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Tijdschriften: Voetbal International, Johan, Sportweek en Sport International
Boeken: (sport)biografieën en reconstructies van waargebeurde verhalen, zoals bijvoorbeeld De Broncode...

Wie is je grote voorbeeld?
Ik heb niet echt een voorbeeld, ben ook nooit zo'n fan-idool type geweest... Zijn wel heel veel mensen voor wie ik respect heb en interessanter dan anderen vind. Heb dus ook een lijstje samengesteld van mensen die ik nog wel eens zou willen ontmoeten... Bijvoorbeeld Al Pacino, Robert DeNiro, Sean Connery, Slash, Kevin Spacey, Robert Plant en Michelle Pfeiffer...

Wat is je levens motto?
Leef iedere dag alsof het je laatste is.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Dit seizoen eigenlijk aan geen enkele... Heb in het verleden aan alle managementgames wel één of meerdere keren meegedaan. Heb zelf bij Sportdreams gewerkt tussen augustus 2000 en augustus 2001 en was zodoende ook getuige van de geboorte van hockey-, tennis- en dartmanager...

Wanneer voor het eerst op het forum?
Vanaf augustus 2000 ongeveer... Ben op het nieuwe forum terechtgekomen via Bumme...

Waarom Keyzer als forumnaam?
Zie favoriete film... Ook al heet het personage daarin Keyser Söze... Doordat die nickname overal al in gebruik was, heb ik het verbasterd tot Keyzer...

Favoriete forummer(s)?
Zonder Bumme, Mac, Gerben Zonderland, Dugarry, Davydoff en Lamme Lennie tekort te doen: Treesong. Ik kan mij meestal wel vinden in zijn postings die in mijn ogen vaak iets toevoegen aan de discussies op het forum. Het hardste moet ik altijd lachen om waf en zijn complottheorieën. Volgens mij maakt waf ook iedere maand een krantje, net als Mel Gibson doet in Conspiracy Theory. Dus als er ooit nog een vervolg op die film gemaakt wordt, dan kunnen ze het leven van waf wel verfilmen...

Minst favoriete forummer(s)?
Alle Calimero's uit Twente

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
Mijn baan bij Metro en het feit dat ik in een jaar tijd zo'n twintig kilo ben afgevallen... Still working on that though... Al moet ik natuurlijk realistisch zijn dat ik zonder mijn dikzijn nooit de kans had gekregen om vorig jaar geheel verzorgd drie weken op vakantie naar Curaçao te gaan. De exposure die Villa Rubens mij opleverde, zorgde ervoor dat ik de zomer ook goedkoop doorkwam op terrasjes en in de kroeg. Minder trots ben ik op het feit dat ik mijn opleiding Journalistiek nooit heb afgerond, ik heb op papier ook alleen een MAVO-D diploma. Maar goed, desondanks toch redelijk goed terechtgekomen. Zo zie je maar dat een papiertje niet altijd tot succes leidt.

Waarom ben je mee gaan doen aan Villa Rubens?
Ik heb mij aangemeld toen ik op maandagnacht half aangeschoten een keer uit de stad kwam rollen en een promo op Net5 zag. Vooral het feit dat ik drie weken gratis op vakantie kon sprak mij erg aan. Dat hele aspect van dikzijn en werken aan je zelfbeeld was in mijn ogen niet echt nodig omdat ik er nooit problemen mee had dat ik dik ben/was. Ik wist precies waar het aan lag en als ik er mee zou hebben gezeten was ik wel op dieet gegaan of iets dergelijks. Nadat ik een mailtje had gestuurd om mij aan te melden, had ik de volgende ochtend een inschrijfformulier in mijn mailbox dat ik heb ingevuld en teruggestuurd. Enkele uren later werd ik teruggebeld voor een telefonische intake en de donderdag erna zat ik voor een eerste screentest in de studio in Hilversum. Dat gesprek beviel wel en ik had wel oren naar de gratis vakantie van drie weken op de Antillen. Na een tweede screentest, precies een week na de eerste, werd ik gebeld dat ik was verkozen. Nog geen week later lag ik al op het strand.
Spijt dat ik heb meegedaan heb ik nooit gehad, al denk ik niet dat ik ook heel veel aan het programma heb gehad. Ik had verwacht dat het programma een hit zou worden en ik daar misschien als bijna-kansloze enkele maanden de vruchten van kon plukken door winkeltjes te openen en dergelijke voor vele duizenden euro's. Ook heb ik geprobeerd tijdens het programma om mijzelf te profileren door middel van mijn zangtalent om misschien aanbiedingen in die richting te krijgen. Aangezien het programma niet echt een hit is geworden, is dat allemaal niet doorgegaan.

Wat deed je voor Villa Rubens en de Metro?
Ik ben in 1994 Journalistiek in Utrecht gaan studeren. Mede door mijn eigen laksheid en het feit dat ik de opleiding niet meer leuk vond, ben ik in oktober 1998 gaan werken voor De Twaalfde Man, de tweewekelijkse krant van FC Utrecht. Voor De Twaalfde Man stuurde ik de redactie aan en schreef zelf verhalen voor zes van de tien redactiepagina's. Daarnaast werkte ik mee aan het tweemaandelijkse magazine en maakte ik de programmaboekjes voor thuiswedstrijden. Na een jaar werd de stekker uit De Twaalfde Man getrokken, omdat de hoge heren verkeerd beleid voerden. De programmaboekjes en magazines ben ik toen wel nog twee seizoenen blijven doen. Daarnaast werkte ik via een uitzendburo voor PTT Post, 's avonds pakketjes rondbrengen. In augustus 2000 werd ik gevraagd om tijdens de Olympische Spelen in Sydney de redactie van Sportdreams te versterken. De eerste vier maanden werkte ik daar op detacheringsbasis, daarna kreeg ik een contract voor een halfjaar. Doordat de internetmarkt instortte, werd dat in juni 2001 niet verlengd. In oktober heb ik toen mijn studie weer opgepakt, terwijl ik daarnaast een WW-uitkering genoot. Het hervatten van de studie bleek geen succes, mede doordat ik eigenlijk al te lang gewerkt had. Dus na een jaar stopte ik daar weer mee en ging min of meer op zoek naar een nieuwe baan maar zonder succes. Mijn dagen bestonden vooral uit filmpjes kijken, in de kroeg hangen tot zeven uur 's ochtends en af en toe freelance eens een verhaaltje wegzetten aan bijvoorbeeld het GYMmagazine van de Kon. Ned. Gymnastiek Unie en Forza, het magazine van de SupportersVereniging FC Utrecht.

Daarnaast heb ik de vele vrije tijd die ik had gebruikt voor de oprichting van een politieke partij: Utregs Glorie. Dat was zo'n beetje in oktober 2001. Wij mikten op deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen van januari 2002, maar het ging ons toch vooral om de dialoog tussen voetbalsupporters en de overheid op gang te brengen. Maar vreemd genoeg bleek dat er best veel animo voor de partij was, dus hebben wij doorgezet, compleet met persconferentie in Nieuwspoort voor alle (landelijke) media. Doordat wij het organisatorisch niet voor elkaar kregen om mee te doen aan de Kamerverkiezingen en wij de indruk kregen dat de kiezer toch weer naar de traditionele partijen zou gaan, hebben wij ons eind november teruggetrokken van de verkiezingen. Utregs Glorie bestaat nog steeds en wij zijn vast van plan om volgend jaar in ieder geval mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Utrecht. Maar misschien komen er nog wel andere steden en dorpen bij. Ook heb ik samen met drie vrienden een reddingsactie voor FC Utrecht opgezet door het inzamelen van ruim 72.000 handtekeningen om op die manier de gemeenteraad er van te overtuigen 'ons' cluppie te helpen. Met dezelfde drie vrienden was ik mede verantwoordelijk voor Klein Galgenwaard, een groot feest in Vechtsebanen op de avond van de UEFA Cup-wedstrijd tegen Zilina, waar vanwege de relletjes tegen Legia Warsawa geen publiek bij aanwezig mocht zijn. Klein Galgenwaard werd door ruim drieduizend supporters bezocht en bleek dus een groot succes. Naast het kijken van de wedstrijd op een groot scherm hadden wij microfoons in de zaal opgehangen en het door de toeschouwers voortgebrachte geluid werd via een straalverbinding overgebracht naar een auto vol met grote speakers bij het stadion. Al werd die wagen na enkele minuten al weggestuurd door UEFA-waarnemers. Enkele supporters hadden daarnaast de kans om een glimp van de wedstrijd op te vangen vanuit een helikopter die vanaf Vechtsebanen naar Galgenwaard vloog en weer terug. In december 2003 heb ik in opdracht van de SV FC Utrecht de BunnikSide Beauty calendar gerealiseerd. Twaalf vrouwelijke Utrecht-supporters in niets onthullende kleding op de foto. In februari 2004 ben ik aan Villa Rubens mee gaan doen.

Kan je iets meer over Utregs Glorie vertellen? Hoe ben je op het idee gekomen? Hoe heb je het aangepakt? Waar staat Utregs Glorie nog meer voor?
Het idee voor Utregs Glorie ontstond tijdens het gemeenteraadsdebat naar aanleiding van de rellen tijdens de UEFA Cup-wedstrijd tegen Legia Warsawa. Wij waren daarbij als publiek aanwezig en verbaasden ons over de oppervlakkigheid van de raadsleden ten aanzien van voetbalsupporters. Omdat het niet de eerste keer was dat wij ons daar over verbaasden, kwam bij ons de gedachte op dat als over ons gepraat wordt, wij ook gesprekspartner moeten zijn. Utregs Glorie is in eerste instantie opgericht om de dames en heren politici ervan bewust te maken dat je in onze ogen pas goed supportersbeleid kunt maken als je de supporters laat meepraten. Wij hoopten door Utregs Glorie een podium te creëren om dit voor elkaar te krijgen. Blijkbaar hielp het direct, want een week na de oprichting van de partij werd het voltallige bestuur van de SV FCU al uitgenodigd om eens te komen praten op het stadhuis met burgemeester Brouwer en twee wethouders. Een politieke partij oprichten is niet zo heel moeilijk. Je gaat naar een notaris, richt een vereniging op waarbij de doelstelling van de vereniging een politieke is. Vervolgens ga je naar de Kiesraad van het ministerie van Binnenlandse Zaken, betaalt 450 euro en je bent een politieke partij. Alleen dan begint het, op welke manier ga je je als partij onderscheiden. Aangezien ik precies weet hoe de media werken, was het niet heel moeilijk om publiciteit te krijgen. Wij begonnen dus met een persbericht dat de partij was opgericht en schreven daarin dat we pas twee weken later de media te woord zouden staan op de persconferentie in Nieuwspoort. Maar onder aan het persbericht schrijf je dan een voetnoot dat ze voor meer informatie contact kunnen opnemen met die of die... Ik ben vervolgens twee dagen lang helemaal plat gebeld, van het plaatselijk sufferdje tot aan Barend en Van Dorp en Kopspijkers.

Waar staat Utregs Glorie nog meer voor? Wij willen met de partij het Utrechtse gedachtegoed uitdragen. De Utrechter staat bekend om het zeiken, maar draagt ook vaak een oplossing aan. Dat is precies de politiek die wij willen bedrijven. Signaleren van misstanden, daar de noodklok over luiden en vervolgens met een tegenvoorstel komen. En ondanks dat wij geen partij met een stem zijn, hebben wij toch al enkele grote beslissingen voor elkaar gekregen. Zo had de gemeenteraad het idee om toestemming te geven om hoger dan de Dom te gaan bouwen hier in het centrum. Wij hebben vervolgens de publiciteit gezocht dat wij daarover een raadgevend referendum wilden. Dat bleek erg te leven onder de bevolking, wij kregen daarop veel reacties. Met een delegatie van UG zijn wij vervolgens uitgenodigd op het stadhuis, hebben onze bezwaren op tafel gelegd, maar daarbij ook enkele oplossingen aangedragen (bijvoorbeeld bouwen in Leidse Rijn, in ieder geval niet binnen een straal van acht kilometer van de Dom) en vervolgens heeft de gemeenteraad niet ingestemd met het collegevoorstel. Dus zonder dat wij in de gemeenteraad zitten, hebben wij toch bijgedragen aan het behoud van de Dom als hoogste gebouw in de Utrechtse binnenstad. Momenteel is een speciale commissie bezig met het op grote lijnen samenstellen van het programma waarmee wij volgend jaar gaan meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Na de zomer beginnen wij met onze campagne, waarbij wij wederom veel gebruik zullen gaan maken van de media... Ik weet precies hoe je die mensen moet triggeren en maak daar ook graag gebruik van.

Dus waarschijnlijk zien we je ooit terug in Den Haag?
Of ik zelf ooit plaats neem in een zetel in Den Haag verwacht ik niet. Ik ben in het verleden wel vaker politiek actief geweest. Zo ben ik jarenlang secretaris en campagneleider van Streekbelangen'93 in Breukelen geweest. In die periode zijn twee verkiezingen geweest, waarbij ik bij geen van beide op de kieslijst stond. Destijds achtte ik mijzelf nog te jong om daadwerkelijk in de raad plaats te nemen en beviel een functie op de achtergrond mij meer. Wel zat ik in de steunfractie, een groepje 'wijze' heren die een keer per maand samenkwam om de agenda van de gemeenteraad voor die maand door te nemen en samen te bespreken wat onze raadsleden over de agendapunten gingen zeggen en of wij als partij akkoord gingen met het punt. Het is niet heel netjes om van jezelf te zeggen dat je het wel zou kunnen, maar toch doe ik het. Ik ben iemand die makkelijk praat en in discussies ook vaak goede argumenten kan aanvoeren. En ik ben ook wel iemand die van wat aandacht houdt, dus wie weet. Zeg nooit nooit, maar zoals ik er nu over denk kies ik voor UG toch een positie op de achtergrond. Al acht ik de kans vrij groot dat ik gevraagd word om ook op de voorgrond een belangrijke rol te gaan spelen tijdens de campagne...

Je hebt zingen staan bij je hobby's en het kwam ook al ten spraken toen we het over Villa Rubbens hadden. Ben je hier serieus mee bezig of is het alleen zingen onder de douche?
Het is inmiddels wel iets meer dan zingen onder de douche. Ik heb zingen altijd wel leuk gevonden, maar dan vooral in mijn eigen veilige thuissituatie of in de auto. Totdat ik een jaar of vier geleden meedeed met een karaoke en iedereen mij kwam complimenteren over hoe geweldig ik wel niet had gezongen. Dat zorgde ervoor dat ik regelmatig in de kroeg een microfoon greep en meezong met cd's. Mijn zangstem komt het dichtst in de buurt van die van Paskal van Blof. Al doe ik ook niet onder voor Robbie Williams bij bijvoorbeeld Angels. Andere nummers die ik veel zing zijn bijvoorbeeld Toen Ik Je Zag van Hero en Het Is Een Nacht van Guus Meeuwis. Serieuzer is het tot nu toe nog niet echt geworden, al lijkt mij het wel leuk om een keer een singletje uit te brengen ofzo. Misschien wordt dat mijn volgende project met een column in Metro... ;-)

Hoe bevalt het werken voor De Metro?
Ik hoor altijd van vrienden van mij dat ik een wereldbaan heb omdat ik altijd leuke dingen kan doen voor Metro. Dat klopt grotendeels wel. Zo zie ik vaak films weken zo niet maanden eerder dan de gemiddelde Nederlander en is één mailtje voldoende voor de beste plaatsen (namelijk backstage) bij concerten. En wil je eens een artiest interviewen, dan rennen de platenmaatschappijen het vuur uit hun sloffen omdat wij met Metro natuurlijk wel een aardig bereik hebben. Leukste gebeurtenis tot nu toe daarin was dat ik op een zekere avond werd gebeld door Ed Kowalczyk van Live voor een phoner, een telefonisch interview. Maar het heeft ook zo zijn keerzijde. Zo ben ik bijna nooit meer 's avonds thuis en zie mijn vrienden dus nauwelijks meer. Aan de andere kant kan ik wel bijna iedere dag uitslapen, al is dat nu wel stukken minder omdat ik drie keer per week in de sportschool ben in verband met mijn afvalrubriek. Daardoor is het thuis een ontzettende puinzooi omdat de uurtjes die ik thuis doorbreng liever anders besteed dan met het schoonhouden van mijn appartement.

Is dit iets wat je de rest van je leven wilt doen of heb je andere plannen voor de toekomst?
Ik ben niet iemand die heel lang hetzelfde blijft doen, dus ook bij Metro verwacht ik eigenlijk niet heel lang blijven... Ik ben een beetje rare vogel wat dat betreft, tenminste in het verleden. Eerst vind ik een bepaalde baan ontzettend leuk, maar van het één op het andere moment is dat goede gevoel weg. Ik ben dan ook heel makkelijk, lever meestal direct mijn contract (als daar sprake van is) in. Maar goed, totnutoe heb ik het prima naar mijn zin bij Metro. Natuurlijk zijn er ook mindere dagen, maar daar tegenover staan weer heel leuke dingen, zoals bijvoorbeeld een dagje achter de schermen bij een concert of een groot sportevenement. Het ABN AMRO World Tennis Tournament vond ik bijvoorbeeld heel leuk om een keer mee te maken en ook het hele circus van het Nederlands elftal is iets wat je een keer meegemaakt moet hebben. Maar op een gegeven moment heb je dat allemaal ook wel gezien, vermoed ik. Dus ik kan eigenlijk geen zinnig woord zeggen hoelang ik nog bij Metro blijf.
Wel wil ik, zoals praktisch iedere journalist, ooit een keer een boek schrijven. Ik had een jaar of zes geleden die ambitie al bijna vervuld, maar op het laatste moment ging het toen niet door. Vanwege mijn voorliefde voor FC Utrecht, het dertigjarig bestaan van de fusieclub in 2000 én het feit dat er nooit een behoorlijk boek over de club is verschenen, had ik plannen in die richting. Eigenlijk was alles al rond, ik had een uitgever gevonden, de redactie gevormd, statistieken geregeld, bijzonder beeld uitgezocht, enz enz. Ik moest het alleen nog even schrijven. Maar toen bleek dat FC Utrecht zich niet garant wilde stellen voor een eerste druk van 5000 exemplaren. Terwijl in mijn ogen een eerste druk van 5000 boeken in no-time uitverkocht zou zijn. Maar goed, wie weet komt het er ooit nog eens van. En of dat boek dan per se over FC Utrecht moet gaan is mij om het even, als het maar een goed en informatief werk is...

Wanneer zien we Sportdreamzz in de Metro staan?
De kans dat Sportdreamzz ooit in Metro komt, acht ik zeer gering... Het is al erg genoeg dat Davydoff regelmatig door mijn collegae benaderd wordt om zijn licht te laten schijnen over de soms briljante (ahum) stellingen die zij verzinnen op de Meningen. Al moet ik wel zeggen dat Davydoff meestal best zinnige antwoorden geeft, al zijn de stellingen soms om te huilen zo slecht.

Wat vind je van het forum op dit moment?
Het huidige forum is een prima alternatief voor het 'officiele' forum van Sportdreams. Ik weet nog goed dat SD daar mee stopte en ik in een soort van zwart gat terecht kwam. Ik ben dan ook erg blij dat toen een aantal mensen het initiatief nam om tot het huidige forum te komen. Toch mis ik wel een aantal dingen die er in het verleden wel waren. Zo zijn er haast nooit meer vette ruzies, mede doordat bijvoorbeeld iemand als Moker de de brui aan heeft gegegeven. Gelukkig zorgt het calimero-gevoel van de Tukkers af en toe nog voor wat vuurwerk, maar wat mij betreft mag dat best vaker. Ik houd wel van een beetje scherpe discussies, waarbij de forumleden elkaar niet sparen. En dan mag best op de man (of enkele vrouw) worden gespeeld. Dat mis ik ook wel, volgens mij zijn er maar een of twee forummende vrouwen. Dat waren er in het verleden ook wel eens meer. Wel merk ik dat ik minder fanatiek forum als toen ik nog meedeed aan de games. Vooral bij het Tennis-forum was ik in het verleden zeer actief, omdat in mijn ogen Tennis Manager met afstand de leukste game van Sportdreams is. Alleen kost het wel waanzinnig veel tijd als je het goed wilt doen. En als je een of twee weken verzaakt ben je eigenlijk al kansloos met al die fanatiekelingen. Ook de tennispoll vind ik geniaal, vooral toen ik na mijn rentree bij de tennispoll direct weekwinnaar werd. Dat zijn mooie dingen natuurlijk. Ik weet dat er ook dergelijke spelletjes bij het Voetbal forum zijn, maar heb me daar nooit zo in verdiept. Misschien dat dat nog iets is voor de toekomst. Ik wil in ieder geval volgend seizoen wel weer mee gaan doen aan Competitie Manager. Dat maakt het forummen er toch een stuk leuker op. Al vind ik het nu ook erg leuk om met de mede-forummers te discussieren over film en muziek.

Heb je misschien tot slot nog iets wat je kwijt wil? Een oproep, tips, wijsheden, opmerkingen, roddels, nieuwtjes etc etc.
Volgens mij heb ik wel genoeg gezegd in het voorgaande :-p Maar vooruit, nog één wijsheid dan: staar je niet blind op wat anderen hebben, maar koester wat je zelf hebt. En mocht je naar aanleiding van dit interview nog vragen hebben, dan kun je die altijd via een PM aan mij stellen...
Reply


Messages In This Thread
Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:18 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:21 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:22 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:23 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:23 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:23 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 28-08-2008, 08:24 PM
Re: Forummer van de week - by gittermaster - 28-08-2008, 11:19 PM
Re: Forummer van de week - by Ad Wim - 28-08-2008, 11:48 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 29-08-2008, 08:58 AM
Re: Forummer van de week - by Fabian - 29-08-2008, 11:52 AM
Re: Forummer van de week - by Ekslem - 29-08-2008, 02:11 PM
Re: Forummer van de week - by Davydoff - 12-09-2008, 01:53 PM
Re: Forummer van de week - by Tripplexxx - 12-09-2008, 10:09 PM
Re: Forummer van de week - by Mukkus - 13-09-2008, 01:37 PM
Re: Forummer van de week - by Gerben Zonderland - 19-09-2008, 11:13 PM
Re: Forummer van de week - by Davydoff - 22-09-2008, 12:14 PM
Re: Forummer van de week - by Gerben Zonderland - 22-09-2008, 01:22 PM
Re: Forummer van de week - by Davydoff - 22-09-2008, 05:05 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 05-10-2008, 11:02 AM
Re: Forummer van de week - by Mukkus - 05-10-2008, 12:09 PM
Re: Forummer van de week - by Treesong - 06-10-2008, 11:06 AM
Re: Forummer van de week - by Bocaloca - 08-12-2008, 04:42 PM
Re: Forummer van de week - by Moker - 09-12-2008, 07:17 PM
Re: Forummer van de week - by Bocaloca - 10-12-2008, 10:32 AM
Re: Forummer van de week - by Moker - 10-12-2008, 09:01 PM
Re: Forummer van de week - by Bocaloca - 12-12-2008, 03:01 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 12-12-2008, 05:12 PM
Re: Forummer van de week - by gittermaster - 12-12-2008, 05:32 PM
Re: Forummer van de week - by Mac - 12-12-2008, 06:23 PM
Re: Forummer van de week - by Moker - 13-12-2008, 12:46 PM
Re: Forummer van de week - by Bocaloca - 19-12-2008, 12:17 PM
Re: Forummer van de week - by Davydoff - 19-12-2008, 02:47 PM
Re: Forummer van de week - by Moker - 20-12-2008, 12:09 AM
Re: Forummer van de week - by Davydoff - 20-12-2008, 01:32 PM

Forum Jump: