The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined variable $can_link - Line: 6 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 6 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Forummer van de Week (21-30)
#4
Davydoff
[Image: davy.jpg]

Naam
Dave van Aken

Leeftijd
26 jaar

Woonplaats
Edam

Beroep/opleiding
Debiteurenbeheerder bij een bedrijf in Hoofddorp. Wij handelen in grondstoffen, zowel food als non-food. Ik moet er voor zorgen dat onze klanten op tijd betalen en ik bepaal of klanten kredietwaardig genoeg zijn om een order te ontvangen.

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Tot over mijn oren smoorverliefd op een Edams kaasje. 2 jaar geleden heb ik voor haar het mooie Amsterdam verlaten, en hebben we samen een huis gekocht in Edam.

Favoriete voetbalclub?
Ik kom uit Amsterdam, en dan ben je natuurlijk automatisch voor Ajax. Ik ga gemiddeld denk ik 3x per seizoen naar een wedstrijd van Ajax.

Favoriete voetballer(s) nationaal?
Helaas speelt er geen één bij Ajax. Ik vind Perez en Van Galen bij AZ twee topvoetballers. Een genot om deze voetballers aan het werk te zien. Ik houd van dit soort subtiele voetballers. Kuyt van Feyenoord waardeer ik om zijn inzet en persoonlijkheid, da’s echt een goede om in je team te hebben. Speelt met zijn hart. En ik denk dat PSV met Koné een superspits heeft binnengevist.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Rafael v/d Vaart speelt helaas niet meer bij Ajax, maar sinds zijn debuut in Ajax 1 ben ik “fan” van hem. Hij is super technisch, kan scoren en is gewoon voetbalslim. De ideale nummer 10 en hij bloeit gelukkig weer helemaal op in Duitsland. Dennis Bergkamp is ook zo een voetballer waar de mensen voor naar het stadion komen of, zoals ik, voor de TV gaan zitten.

Favoriete trainer?
Ik vind Foppe de Haan een schitterende kerel. Lekker nuchter en normaal. Hij vindt zichzelf niet belangrijker dan het team of de rest van de wereld. Hij doet het nu heel leuk met de jeugdteams van Oranje, maar ook bij Heerenveen deed hij het erg goed.

Mooiste Stadion?
Ik heb erg weinig stadions van binnen gezien. Ik ben nog in het oude Wembley geweest en dat zag er, zo ver ik me nog kan herinneren, indrukwekkend uit. Ik heb voor de rest niet zo veel met stadions. Dit jaar bij het Benfica-stadion geweest, en daar kan je lekker goedkoop eten met uitzicht over het veld Yellow Wink

Mooiste voetbal tenue?
Ik houd van shirt met veel verticale banen. Athletic de Bilbao is natuurlijk schitterend met dat rood en wit, zonder shirt reclame.

Voetbal je zelf?
Ik heb in de jeugd altijd gevoetbald bij DWV in Amsterdam-Noord. Ik heb het tot de B-tjes volgehouden. Ooit nog eens een jaartje in een vriendenelftal gezeten bij NEC’75. Ik huur tegenwoordig 1x per maand in de regenachtige en koudere maanden een zaal in Volendam of Edam. Daar voetballen we dan met een mannetje of 20. Dit om vooral mijn intergratie in de gemeente te bevorderen.

Andere sporten die je leuk vind (passief/actief)?
Ik heb denk ik alle sporten wel eens heb geprobeerd. Van badminton tot karate. Maar ik doe het liefst mee aan teamsporten. Ik heb 2 jaar lang met een paar vrienden gebasketbald bij de Early Birds in Purmerend. Helaas werden we na jaar 2 verzocht om niet meer terug te komen, anders had ik waarschijnlijk nog steeds gebasketbald. Ik vind het ook leuk om aan van die familie- of bedrijfstoernooitjes mee te doen. Volleybal, rugby en zelfs korfbal doe ik aan mee.

Wat doe je graag in je vrije tijd?
De laatste 2 jaar heb ik veel vrije tijd in mijn eigen huis gestoken. Het was een behoorlijk verwaarloosd huisje, en nog steeds moet er van alles aan gebeuren. Daarnaast denk ik soms dat ik een journalist ben. Vorig jaar wat filmrecensies geschreven en een cursus journalistiek gevolgd bij de LOI. Daarnaast houd ik vooral van op de bank liggen, of met vrienden wat te drinken en een spelletje Kolonisten van Catan te spelen. Ik moet ook minstens 2x per jaar op vakantie. Ik houd van cultuur snuiven, en ben dan ook van plan om de hele wereld te zien.

Favoriete film?
The Big Lebowski is een briljante film. De dialogen zijn super en het is gewoon een heerlijke film die ik wel 100x kan zien. Ik vind het altijd moeilijk om uit te leggen wat ik goed vind aan een film. Ik heb zo’n 150 originele DVD’s, en daar zitten heel veel goede films tussen. Pulp Fiction, Scarface en Man on the Moon behoren tot mijn favorieten.

Favoriete muziek?
Ik houd van verschillende soorten muziek. Lang leve de I-pod!
N.E.R.D., Sublime, Foo Fighters en Acda & de Munnick luister ik veel.


Favoriete TV programma?
Ik ben een TV verslaafde. Ik volg echt van alles, maar ik kijk nog meer; van Het Blok tot Pimp My Ride en van RTL Boulevard tot Boer zoekt vrouw. TV vind ik heerlijk.
Ik heb veel Amerikaanse series op DVD. Friends, Sopranos, Six Feet Under, The Shield en 24 zitten allemaal in mijn collectie. Ik ben ook fan van de series Gilmore Girls en Desperate Housewives.


Je favoriete boeken/tijdschriften?
Tot mijn 21ste las ik alleen maar boekverslagen en tijdschriften, maar mijn lieve vriendin heeft nu van mij een boekenworm gemaakt. Geen intellectuele onzin, hoor. Veel boeken van Ronald Giphart. Het boek ‘Ik omhels je met duizend armen’ vond ik zeer goed. Ik lees nu ‘Ten Liefde’ van diezelfde Giphart. Een boek met een afschuwelijke kaft, die ik altijd met veel moeite weet te verbergen als ik in de bus lees. Ik lees trouwens niet alleen Giphart. Herman Brusselmans, Joost Zwagerman en Arno Grunberg hebben mij de laatste tijd ook vermaakt. Ik heb een abonnement op het tijdschrift Filmvalley. Het blad verschijnt 1x per maand en is nog vrij nieuw. In mijn ogen is het de beste tijdschrift op gebied van film in Nederland. Voor de rest lees ik in de vroege ochtend onderweg naar mijn werk vaak even de Metro en de Spits.

Lievelingseten?
Nasi staat 1x per week op het menu in huize Davydoff. Boerenkool is een goede 2de.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Competitiemanager, en tijdens Le Tour doe ik ook wel eens mee aan een spelletje. Ik ben er achter gekomen dat het allemaal verspilde energie is om mijn tijd in tien verschillende spellen te steken.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Geen idee. Zal rond het jaar 2000 zijn geweest denk ik. Allemaal de schuld van Lamme Lennie.

Waarom Davydoff als forumnaam?
Ik ben opgegroeid in Nieuwendam (Amsterdam Noord) en een aantal Surinaamse gasten in mijn buurt noemde mij altijd Davydoff. Geen idee waarom ze dat deden. Ik vond het altijd erg stoer klinken. Bij mijn vorige baas kwam ik 1 van die gasten weer tegen en die bleef me zo noemen.

Favoriete forummer(s)?
Doe ik niet aan. Ik heb geen favoriete persoon op het forum. Jullie zijn allemaal even vervelend. Lamme Lennie is in het echte leven 1 van mijn beste vrienden. Maar op het forum gewoon 1 van de forummers.

Minst favoriete forummer(s)?
In het verleden botste ik vaak met Dommel. Irritatie werd later een soort van medelij. Misschien dat ik het wel helemaal mis heb en is het een coole dude irl.

Hoe bepaal je in je werk of een klant ‘kredietwaardig genoeg’ is?
Och, dat is een saai proces. Wij sluiten kredietverzekeringen op onze klanten af. De verzekeringsmaatschappij geeft een bepaald kredietlimiet af op onze klanten. Ik moet in de gaten houden dat onze klanten niet over dit verzekerde krediet heen gaan. Voorheen kwamen alle orders op mijn bureau terecht, en moest ik akkoord geven. Sinds 1,5 jaar gaat dit automatisch en geeft het systeem zelf aan wanneer een klant over de limiet heen gaat. Ik moet dan beslissen aan de hand van financiële rapporten, betaalgedrag en andere zaken of de order alsnog door mag. Gaaaaaap!

Waarom mocht je na die 2 jaar basketbal niet meer terugkomen bij de Early Birds?
Wij waren een erg goed vriendenteam van maar 6 man bij de Early Birds. Twee jaar achter elkaar deden we om het kampioenschap mee.
De club vond na seizoen 1 dat wij ook moesten fluiten en klokken bij wedstrijden. Wij vonden dat natuurlijk geen enkel probleem, maar al snel bleek dat wij tijdens elke thuiswedstrijd voor of na onze eigen wedstrijden moesten fluiten en klokken. En vaak stonden wij ook nog eens ingedeeld bij junioren wedstrijden in het weekend. Ten opzichte van andere clubleden stonden wij veel vaker met een fluit in onze bek. Een aantal keer kwam het dus voor dat er niemand van ons team aanwezig was en dat vonden ze niet leuk. Eerst gingen ze boetes uitdelen, maar die betaalden we gewoon niet. Later stonden ze ons gewoon op te wachten na een wedstrijd, en wilden ze ons dwingen om te gaan fluiten. Het conflict liep eigenlijk alleen maar op, en zij wilden ons niet bij minder wedstrijden indelen. Op een dag kwamen de bestuursleden ons melden dat we geschorst waren en dat het hele team uit de competitie was genomen. Heel erg jammer allemaal.


Maar jullie hebben niet de moeite genomen om door te zetten en ergens anders opnieuw te beginnen?
Nee helaas niet. 5 van de 6 teamleden kwamen uit Purmerend. Zij hadden geen zin om in Monnikendam of Amsterdam te basketballen. De Early Birds is namelijk de enige basketbalvereniging in Purmerend. Wij hadden ook een oude coole dude (de enige 40’er) en die trok het niet meer. Na een avondje basketbal lag hij de volgende dag de hele dag op de bank met pijn in zijn rug en knieën. Zonder hem, de aanvoerder van het team, was het niet meer leuk geweest. Daarnaast konden 2 "beste" vrienden in het team elkaar niet meer luchten of zien. De ene was namelijk het bed ingedoken met de vriendin van de andere. Lekker dramatisch allemaal en het was eigenlijk wel goed dat we verplicht moesten stoppen. Aan alle mooie dingen komt een eind.

Wat vond je zo leuk aan het basketballen, wat was je positie en wat waren je sterke punten?
Het team was gewoon een leuk bij elkaar geraapt zooitje. De eerste maanden speelde we in witte HEMA T-shirts met een zwart rugnummer. Dit zorgde al voor onderschatting bij onze tegenstanders. We hebben echt ploegen van 12 man die er super gelikt uitzagen helemaal weggespeeld. Wij hadden gewoon veel lol en dat zag je ook terug in ons spel. Voor elke wedstrijd gingen we niet keurig lay-ups maken, maar proberen de bal vanaf de middenlijn in de basket te krijgen. Tegenstanders stonden ons dan echt met grote ogen en een glimlach op hun gezicht aan te kijken. Die glimlach verdween dan altijd heel snel na het fluitsignaal. Yellow Wink
Ik speelde op de positie van guard. Verdedigend was ik van veel waarde voor onze ploeg. Ik kon met mijn sterke lichaam de spelers goed van het bord afhouden, en pakte zo veel rebounds. Scoren was niet mijn ding. Op het einde van mijn carrière maakte ik misschien 8 puntjes in een wedstrijd. Ik was dan ook de enige die nooit aan basketbal had gedaan en was vooral in het begin een soort van Forrest Gump aan de bal; 'Run Forrest Run!' Basketbal is gewoon een leuk tactisch spelletje, en veel winnen maakt het natuurlijk extra leuk.


Kolonisten van Catan is misschien een wat onbekend spel voor sommige forummers. Kun je er wat meer over vertellen? En houd je van meer van dat soort spellen?
Kolonisten van Catan is het Risk van de 21ste eeuw. Als je geen Kolonisten van Catan in huis hebt dan adviseer ik je nu om naar je locale speelgoedwinkel te gaan en een spel aan te schaffen. Hier de uitleg van Catan die ik van een site heb getrokken; 'Catan is een eiland dat bestaat uit vruchtbare gebieden die voor grondstoffen staan (klei / stenen, wol, graan, erts, hout/bomen) en één dorre woestijn. Het eiland is omringd door zee. De spelers starten het spel met twee dorpen en twee handelswegen. In de loop van het spel verzamelen zij de grondstoffen van Catan, waarmee ze nieuwe handelswegen, dorpen en steden kunnen bouwen'.
Vroeger speelde ik op zondagmiddag Risk met vrienden na een avondje zwaar stappen. Dat heeft nu plaatsgemaakt voor Catan op zondagmiddag na een avondje zwaar Catannen. Yellow Wink




Je wilt graag de hele wereld zien. Gaat dat lukken als je al ‘gesetteld’ bent, en hoe wil je het aan gaan pakken?
Natuurlijk gaat dat lukken. Yellow WinkAls je "gesetteld" bent dan is je leven niet meteen voorbij hoor. Een eigen huis brengt natuurlijk wel een bepaalde verantwoordelijkheid met zich mee, maar dat weerhoudt mij er nog niet van om dingen te doen die ik leuk vind. Ik ben een dagdromer en mijn vriendin gelukkig ook. Wij zitten dan ook altijd vol met leuke reisplannen en ik hoop dat wij ze allemaal ooit eens kunnen uitvoeren. Of het allemaal lukt dat weet ik niet, maar het is wel leuk om er samen over te fantaseren. Volgende bestemming wordt waarschijnlijk Finland en daarna zien we wel weer verder.

Hoe ben je op het idee gekomen om FvdW-interviewer te worden, wat vind je de leuke en minder leuke kanten, welke interviews vond je top en wie wil je absoluut nog eens interviewen?
Ik geloof dat de eerste drie interviews gedaan zijn door Jazz of Mac... Iemand moest het in ieder geval overnemen. Ik was net bezig met een cursus journalistiek, en het leek me wel leuk om al die gasten van het forum te interviewen, en zo mijn steentje bij te dragen aan het destijds nieuwe forum. Normaal bespreek je vrij algemene zaken op het forum en je ziet tijdens zo'n interview ook de andere, misschien wat persoonlijker kant van de mensen hier op het forum. Alle interviews vond ik stuk voor stuk top. Het interview met Bumme was denk ik wel het leukst. Veel off-the-record gepraat en ik kreeg een totaal ander, positiever beeld van Bumme. Het interview met Moker was misschien wel de meest uitdagende. Hij maakte het me niet gemakkelijk. Er staan nog genoeg mensen op mijn lijstje om te interviewen. Onlangs heb ik, voor het eerst, te horen gekregen dat iemand niet wilde meewerken aan een interview, iemand die in de top 10 van meest geplaatste berichten voorkomt. Natuurlijk een uitdaging om zo iemand over te halen.

Heb je tot slot nog iets op te merken? Een wijze raad, een advies, tips et cetera?
Blijf jezelf en loop niet als een schaap achter de rest aan.



Bakke © 2005
IKF Networks
Reply


Messages In This Thread
Forummer van de Week (21-30) - by Antidote - 18-05-2005, 12:48 PM
[No subject] - by Antidote - 18-05-2005, 12:52 PM
[No subject] - by Antidote - 16-10-2005, 11:56 PM
[No subject] - by Antidote - 08-11-2005, 07:08 PM
[No subject] - by Antidote - 08-11-2005, 07:35 PM
[No subject] - by Gerben Zonderland - 21-11-2005, 10:27 PM
[No subject] - by Antidote - 27-11-2005, 11:10 PM
[No subject] - by Tripplexxx - 30-11-2006, 06:50 PM
[No subject] - by Mac - 30-11-2006, 09:22 PM
[No subject] - by Peter - 30-11-2006, 09:49 PM
[No subject] - by Mac - 30-11-2006, 11:45 PM
[No subject] - by T00L - 01-12-2006, 12:10 AM

Forum Jump: