The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




KNVB Beker 2009-2010
Kennemerland Wrote:Waf,

Ik heb geprobeerd met mijn beperkte verstand me een mening te vormen rond dit gedoe.
Het lukt me niet een oplossing te bedenken die iedereen tevreden zou stellen.

ook ik heb al 100 x uitgelegd dat ik van mening ben dat je niet iedereen tevreden kan stellen. de reglementen aanpassen waardoor de wens van ajakkes ingewilligd wordt, daar heb ik wel problemen mee. daar komt bij dat ik van mening ben dat meestentijds beslissingen in het voordeel van ajakkes genomen worden, maar dat is slechts geloof. ik kan natuurlijk nooit aantonen dat dat waar is, of dat dat bewust gebeurt, maar dat is wat anders. het enige dat ik hier telkens opschrijf zijn telkens weer voorbeelden. en altijd maar weer wordt dat gebagatelliseerd of wordt er lacherig over gedaan, of nog leuker je bent een calimero, onder het mom, doe niet zo raar joh, dat gebeurt niet in nederland. als je ajakkesaanhanger bent, dan stoor je je daar niet aan, en dan valt het kennelijk niet op. maar als je niet in wilt zien dat die woede onder een groot deel van andere clubs leeft, dan ben je wat mij betreft blind.

het is gewoon een feit dat ajakkes de meeste aanhangers (vnl meelopers, maar dat terzijde) heeft. in alle geledingen. en als je dan al niet kan spreken van een doelbewust pro-ajakkes complot, dan is het wel een onbewust pro-ajakkescomplot.

Quote:De Kuip is het mooiste stadion van Nederland. Daarom worden de meeste wedstrijden van het Nederlands elftal ook in de Kuip gespeeld.

volgens mij is het anders. de kuip is het mooiste stadion van het land, heeft de beste grasmat van het land, maar e meeste wedstrijden van oranje worden in die betonbak gespeeld.

Quote:Op een gegeven moment leed de Kuip verlies, en werd de Arena ook nog eens concurrerend. In dat kader heeft de gemeente Rotterdam de Kuip beschikbaar gesteld als 'het stadion' voor de bekerfinale. Later heeft de Arena de wedstrijd voor de JC-schaal als goedmakertje gekregen.

ik weet niet of dit waar is, jij denk ik ook niet. volgens mij is de kuip al voor de aarsrena er was aangewezen en is de kuip gewoon aangewezen omdat het het mooiste stadion is waar je het best een traditie kan opbouwen. en dat was de wens van de knjb en daarom is dat in de reglementen verankerd.

Quote:Het blijkt organisatorisch niet mogelijk dat de wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax kunnen worden bezocht door de supporters van beide teams.

Dat is het probleem.

dit kon je van te voren bedenken en dit had je van te voren moeten bedenken. zodat daar in de reglementen in had voorzien. had makkelijk gekund, en het voorbeeld was gegeven bij de johan c schaal wedstrijd ajakkes psvee. ook daar was het organisatorisch niet mogelijk om evenveel supporters van beide clubs te herbergen. en is die wedstrijd over twee wedstrijden gespeeld of is er voor een andere oplossing gekozen?

Quote:Wat is volgens jou de oplossing ?

of voetballen met 50k feyenoorders, of met 50k ajakkessieden of met helemaal niemand.
en dan de reglementen veranderen.

zo, 3 mogelijkheden.

Quote:Nou niet zeuren over 'bommen gooien op Rotterdam', dat zijn rand-hypes.
Vanuit Rotterdam zou een verwijzing naar 'jodenvervolging' ook denkbaar zijn geweest.

dat is natuurlijk verwerpelijk en als je mij kent weet je dat ik daar ook tegen ben. hoewel ik ook tegen de geuzennaam joden ben, maar dat is voor niemand een groot probleem, gek genoeg. het is maar waar je de aandacht op richt he, en de pro ajakkes stemming richt zich uiteraard niet op het eigen falen.

bommen gooien op rotterdam zingen is treurig, hoewel ik daar nog nooit iemand zo fel op heb zien reageren als op 'kutjoden', maar feit is dat doordat ajakkessieden dit hebben geroepen men bang is geworden en dat daarna de reglementen zijn gewijzigd. dus nog door de raddraaiers van ajakkes ook. nou, en nu zijn de raddraaiers van feyenoord laaiend en azen zij weer op revanche. zo, nou, hier zijn we echt mee opgeschoten. 8-[
Reply
Bredanaar Wrote:Omdat Nederland het land is waar ik geboren ben en waar ik van hou. Een vergelijking met de VS vind ik onwerkelijk en eigenlijk ridicuul. Maar vergelijk het eens met Engeland of andere Europese landen. Daar kunnen supporters van concurrerende clubs wel gewoon bij elkaar in een stadion. En kijk eens naar de gevangenissen en jeugdinrichtingen in Nederland; De strafrechtelijke jeugdinrichtingen zijn maar voor de helft gevuld. Hoe komt dat? Volgens de politiek is de zware criminaliteit onder de jeugd de laatste jaren afgenomen :roll: . Nou de meesten weten wel beter; er wordt gewoon veel minder aan(op-)gepakt. Integendeel, b.v. om oudejaarsrellen te voorkomen worden duizenden euro's uitgetrokken om feesten voor de raddraaiers te organiseren. ](*,)

je haalt nu weer zoveel dingen door elkaar dat het eigenlijk bijna geen zin heeft om het uit te leggen. Jij blijft blaten over zwaardere straffen geven. Zwaardere straffen zijn tot nu toe nog bijna nooit een oplossing gebleken. Daarom maak ik de vergelijking met de VS, denk niet dat er veel westerse landen zijn waar zwaarder gestraft wordt en toch is de criminaliteit daar hoger dan anywhere else.

Waar jij het nu over hebt is het verschil tussen nauwelijks de mogelijkheid hebben om te straffen, zoals dat in Nederland het geval is, en de mogelijkheid om raddraaiers gewoon aan te pakken (engeland). Het verschil ligt er echt niet in dat de ME daar die gasten helemaal verrot slaat want daar laten zulke gasten zich nauwelijks door afschrikken. Sterker nog dat wakkert de agressie meestelijk gewoon aan.

Ik ben het echt niet altijd eens met de manier hoe dingen aangepakt worden in Nederland en het is hoog tijd dat die voetbalwet eens wordt aangenomen maar ik weet wel dat hele lange gevangenisstraffen en hard inslaan op relschoppers de oplossing niet gaat zijn.
Reply
waf Wrote:dan is het weer forumvervuiling en dan pis je weer in je broek van het lachen. lekker consistent verhaal zeg.

maar goed, misschien zit het mij niet zo hoog dat ik er wat aan wil doen? misschien wil ik alleen maar voorordelen bevestigd hebben? misschien doe ik er wel wat aan, maar vertel ik dat een willlekeurige provinciaal niet? misschien ben ik ervan overtuigd geraakt dat er niets aan te doen valt? misschien vind ik het wel leuk om me te irriteren? misschein vind ik het alleen maar leuk om te discussieren? \

tal van mogelijkheden, maar nee hoor, jij hebt lekker zelfingenomen je eigen werkelijkheid gecreeerd en gaat mij een beetje zitten beoordelen op je eigen verzinsels. maar daar ben je ook een treurmuis voor he.

dag mukkus.

Zie ik hier weer een potje dat het keteltje verwijt?

Ga zo door Wafmansje, gaat lekker zo :yeah:

Heerlijk gevoel moet het trouwens zijn om na jaren van zwakte weer de vijfde club van Nederland te zijn, buiten de inmiddels traditionele top 4 om moet dat smaken als een kampioenschap. Hulde, echt fantastisch dit voor een kleurloze stad als Rotterdam met een drietal inmiddels evenzo kleurloze clubs cry
Reply
Mac Wrote:
Bredanaar Wrote:Omdat Nederland het land is waar ik geboren ben en waar ik van hou. Een vergelijking met de VS vind ik onwerkelijk en eigenlijk ridicuul. Maar vergelijk het eens met Engeland of andere Europese landen. Daar kunnen supporters van concurrerende clubs wel gewoon bij elkaar in een stadion. En kijk eens naar de gevangenissen en jeugdinrichtingen in Nederland; De strafrechtelijke jeugdinrichtingen zijn maar voor de helft gevuld. Hoe komt dat? Volgens de politiek is de zware criminaliteit onder de jeugd de laatste jaren afgenomen :roll: . Nou de meesten weten wel beter; er wordt gewoon veel minder aan(op-)gepakt. Integendeel, b.v. om oudejaarsrellen te voorkomen worden duizenden euro's uitgetrokken om feesten voor de raddraaiers te organiseren. ](*,)

je haalt nu weer zoveel dingen door elkaar dat het eigenlijk bijna geen zin heeft om het uit te leggen. Jij blijft blaten over zwaardere straffen geven. Zwaardere straffen zijn tot nu toe nog bijna nooit een oplossing gebleken. Daarom maak ik de vergelijking met de VS, denk niet dat er veel westerse landen zijn waar zwaarder gestraft wordt en toch is de criminaliteit daar hoger dan anywhere else.

Waar jij het nu over hebt is het verschil tussen nauwelijks de mogelijkheid hebben om te straffen, zoals dat in Nederland het geval is, en de mogelijkheid om raddraaiers gewoon aan te pakken (engeland). Het verschil ligt er echt niet in dat de ME daar die gasten helemaal verrot slaat want daar laten zulke gasten zich nauwelijks door afschrikken. Sterker nog dat wakkert de agressie meestelijk gewoon aan.

Ik ben het echt niet altijd eens met de manier hoe dingen aangepakt worden in Nederland en het is hoog tijd dat die voetbalwet eens wordt aangenomen maar ik weet wel dat hele lange gevangenisstraffen en hard inslaan op relschoppers de oplossing niet gaat zijn.

Ik ben het 100% eens met Bredanaar om dit soort escalaties hard aan te pakken (vooral achteraf door zwaardere straffen, niet door het inzetten van meer politie/ME, die harder ingrijpen), maar hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar in 2 weken tijd? In Nederlands praten we sinds 1997 al over een voetbalwet....en dus zouden we deze wedstrijd lekker uit de hand moeten laten lopen om een signaal te kunnen afgegeven? Waarschijnlijk zul je de komende jaren heel veel van dit soort signalen moeten afgeven, om over een paar jaar weer voorzichtig aan uitsupporters kunt gaan denken bij Ajax - Feyenoord en v.v.

In Studio Voetbal stelde Borst en Waterreus een interessante vraag: Hebben die Feyenoordsupporters, die de training verstoorden ook een stadionverbod gekregen?
Als dat niet zo, ligt hier ook een duidelijke taak bij de clubs om alvast te beginnen met het afgegeven van een signaal.
(toevallig werd hier het Feyenoord-voorbeeld van vorige week gebruikt, maar ook werd er verwezen naar de situatie bij Ajax vorig jaar)
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
Alleen de "pannekoek" meneer heeft een SV gekregen bij Ajax afgelopen jaar Undecided
Reply
Mac Wrote:
Bredanaar Wrote:Omdat Nederland het land is waar ik geboren ben en waar ik van hou. Een vergelijking met de VS vind ik onwerkelijk en eigenlijk ridicuul. Maar vergelijk het eens met Engeland of andere Europese landen. Daar kunnen supporters van concurrerende clubs wel gewoon bij elkaar in een stadion. En kijk eens naar de gevangenissen en jeugdinrichtingen in Nederland; De strafrechtelijke jeugdinrichtingen zijn maar voor de helft gevuld. Hoe komt dat? Volgens de politiek is de zware criminaliteit onder de jeugd de laatste jaren afgenomen :roll: . Nou de meesten weten wel beter; er wordt gewoon veel minder aan(op-)gepakt. Integendeel, b.v. om oudejaarsrellen te voorkomen worden duizenden euro's uitgetrokken om feesten voor de raddraaiers te organiseren. ](*,)

je haalt nu weer zoveel dingen door elkaar dat het eigenlijk bijna geen zin heeft om het uit te leggen. Jij blijft blaten over zwaardere straffen geven. Zwaardere straffen zijn tot nu toe nog bijna nooit een oplossing gebleken. Daarom maak ik de vergelijking met de VS, denk niet dat er veel westerse landen zijn waar zwaarder gestraft wordt en toch is de criminaliteit daar hoger dan anywhere else.

Waar jij het nu over hebt is het verschil tussen nauwelijks de mogelijkheid hebben om te straffen, zoals dat in Nederland het geval is, en de mogelijkheid om raddraaiers gewoon aan te pakken (engeland). Het verschil ligt er echt niet in dat de ME daar die gasten helemaal verrot slaat want daar laten zulke gasten zich nauwelijks door afschrikken. Sterker nog dat wakkert de agressie meestelijk gewoon aan.

Ik ben het echt niet altijd eens met de manier hoe dingen aangepakt worden in Nederland en het is hoog tijd dat die voetbalwet eens wordt aangenomen maar ik weet wel dat hele lange gevangenisstraffen en hard inslaan op relschoppers de oplossing niet gaat zijn.

Ik geloof dat jij mijn woorden uit het verband trekt. Ik schrijf bijvoorbeeld nergens dat de ME raddraaiers helemaal verrot moet slaan. Wat ik WEL vind, is dat onze politie en ME zich te makkelijk laten beledigen, bespugen, bekogelen en op allerlei andere manieren laten vernederen. Dat vinden raddraaiers juist geweldig leuk en wakkert hun agressie juist aan. Politie en ME moeten op zulke momenten de confrontatie niet ontwijken maar de boel aanpakken. Net zoals in Engeland ja, niet zoals in de VS. Daders worden hier vaak niet eens opgepakt en vervolgd.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Bredanaar, vind je dit wat, of is dit ook niet zwaar genoeg?

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/binnenland/2230306/opruier-strandfeest-in-inrichting.html">http://www.nu.nl/binnenland/2230306/opr ... hting.html</a><!-- m -->

Het is imo een goed begin, maar om nou te zeggen dat dit het halve werk is, nee, imo niet.
Reply
Quote:020 en Feyenoord worden als twee grootste clubs van Nederland vaak met elkaar vergeleken. In de aanloop naar de eerste bekerfinale van komende zondag, zegt 020-verdediger Alderweireld niet te snappen waarom. ,,020 is een veel grotere en mooiere club."
Zondag speelt 020 in eigen huis tegen Feyenoord, een eerste van twee confrontaties die moet gaan bepalen wie de KNVB-beker op zijn naam mag schrijven: 020 zijn achttiende of Feyenoord zijn twaalfde.

Alderweireld vindt het jammer dat de strijd over twee wedstrijden moet worden uitgevochten. ,,Het blijft het mooiste met supporters van beide clubs op de tribune", aldus de Belg deze week in Voetbal International. "Aanvankelijk was dit een droomfinale, nu zit er toch een smetje op."

De 21-jarige Alderweireld - sinds dit seizoen vaste kracht in de defensie van 020 die maar 19 competitiedoelpunten moest toestaan - over de rivaliteit: ,,Die spanning tussen 020 en Feyenoord, ja, die is heftig. Maar gezonde rivaliteit kan mooi zijn."

,,In de club, in de kleedkamer, onder supporters: iedereen is erop gebrand deze prijs binnen te slepen. Bovendien heeft 020 de laatste jaren te weinig prijzen gewonnen, waardoor het zeker niet aan ons is om geringschattend te doen over de nationale beker. Het is een trofee die we absoluut willen winnen."

Alderweireld vindt het onterecht dat de twee clubs vaak met elkaar vergeleken worden. ,,Ik vind 020 een grotere en mooiere club", zo zegt hij. ,,Wij hebben veel meer prijzen gewonnen, hebben veel meer fans in binnen- en buitenland én ons spel spreekt traditioneel meer tot de verbeelding. Ook dit seizoen zijn wij beter dan zij: niet alleen qua resultaten, ook qua manier van voetballen."

,,Ik hoor en lees vaak dat Feyenoord het met zo'n jong team zo knap doet. Maar ons team is gemiddeld even jong. En toch doen wij het beduidend beter. Nu ja, door de grotere naam van 020 wordt altijd meer van ons verwacht. Logisch ook, dat hoort nu eenmaal bij de status van de club."

ik heb me weer eens enorm gestoord aan de teksten van deze belg in de vi. niet alleen zijn domme geleuter na de wedstrijd tegen twente, waar hij vervolgens met vd boog over moest praten, maar ook hier druipt de arrogantie van af. weer zo'n zak hooi, net zoals er veel op dit forum kakelen 'wij zijn een mooiere club want wij hebben veel meer prijzen gewonnen'. en wij zijn jonger dus we hebben het beter gedaan. kijk anders even naar de begroting belg, dan zul je misschien gaan inzien dat je het slecht doet als je niet gewoon bovenaan eindigt. dit soort treurige teksten zet de verhoudingen alleen meer op scherp en wakkert de haat die velen hebben alleen maar aan. ajakkessieden zullen dat uiteraard niet begrijpen en/of onderkennen.

in hetzelfde interview wordt gesproken met fer. die heeft iig niet van die lompe teksten.

zeg alderwereld, met die kutclub van je, jullie hebben nauwelijks supporters. jullie hebben idd fans. veel plezier met die identiteitsloze meelopers.
Reply
Niet alle Belgen zijn dus dom....

Laten we er dan ook maar van uit gaan dat ook niet alle havenarbeiders dom zijn, er zijn vast en zeker uitzonderingen :^o

:eten:
Reply
waf Wrote:
Quote:020 en Feyenoord worden als twee grootste clubs van Nederland vaak met elkaar vergeleken. In de aanloop naar de eerste bekerfinale van komende zondag, zegt 020-verdediger Alderweireld niet te snappen waarom. ,,020 is een veel grotere en mooiere club."
Zondag speelt 020 in eigen huis tegen Feyenoord, een eerste van twee confrontaties die moet gaan bepalen wie de KNVB-beker op zijn naam mag schrijven: 020 zijn achttiende of Feyenoord zijn twaalfde.

Alderweireld vindt het jammer dat de strijd over twee wedstrijden moet worden uitgevochten. ,,Het blijft het mooiste met supporters van beide clubs op de tribune", aldus de Belg deze week in Voetbal International. "Aanvankelijk was dit een droomfinale, nu zit er toch een smetje op."

De 21-jarige Alderweireld - sinds dit seizoen vaste kracht in de defensie van 020 die maar 19 competitiedoelpunten moest toestaan - over de rivaliteit: ,,Die spanning tussen 020 en Feyenoord, ja, die is heftig. Maar gezonde rivaliteit kan mooi zijn."

,,In de club, in de kleedkamer, onder supporters: iedereen is erop gebrand deze prijs binnen te slepen. Bovendien heeft 020 de laatste jaren te weinig prijzen gewonnen, waardoor het zeker niet aan ons is om geringschattend te doen over de nationale beker. Het is een trofee die we absoluut willen winnen."

Alderweireld vindt het onterecht dat de twee clubs vaak met elkaar vergeleken worden. ,,Ik vind 020 een grotere en mooiere club", zo zegt hij. ,,Wij hebben veel meer prijzen gewonnen, hebben veel meer fans in binnen- en buitenland én ons spel spreekt traditioneel meer tot de verbeelding. Ook dit seizoen zijn wij beter dan zij: niet alleen qua resultaten, ook qua manier van voetballen."

,,Ik hoor en lees vaak dat Feyenoord het met zo'n jong team zo knap doet. Maar ons team is gemiddeld even jong. En toch doen wij het beduidend beter. Nu ja, door de grotere naam van 020 wordt altijd meer van ons verwacht. Logisch ook, dat hoort nu eenmaal bij de status van de club."

ik heb me weer eens enorm gestoord aan de teksten van deze belg in de vi. niet alleen zijn domme geleuter na de wedstrijd tegen twente, waar hij vervolgens met vd boog over moest praten, maar ook hier druipt de arrogantie van af. weer zo'n zak hooi, net zoals er veel op dit forum kakelen 'wij zijn een mooiere club want wij hebben veel meer prijzen gewonnen'. en wij zijn jonger dus we hebben het beter gedaan. kijk anders even naar de begroting belg, dan zul je misschien gaan inzien dat je het slecht doet als je niet gewoon bovenaan eindigt. dit soort treurige teksten zet de verhoudingen alleen meer op scherp en wakkert de haat die velen hebben alleen maar aan. ajakkessieden zullen dat uiteraard niet begrijpen en/of onderkennen.

Zoals je al aangeeft ben ik het hier niet met je eens. De redenen die hij aandraagt zijn toch allemaal waar?
- meer prijzen gewonnen --> waarheid als een koe
- meer fans in binnen-en buitenland --> waarheid als een koe (nee, daar heb ik geen cijfers van)
- ook dit seizoen zijn wij beter dan zij --> waarheid als een koe (hoger op de ranglijst, meer goals voor, minder tegengoals)

Deze is dan iets minder waar:
- spel spreekt traditioneel meer tot de verbeelding --> dat valt de laatste jaren sterk te betwijfelen, maar uiteraard is dit nog steeds gebaseerd op het Ajax uit de gouden jaren en '95. Dat is hetzelfde dat iedereen in het buitenland het Nederlands elftal nog steeds linkt aan mooi voetbal terwijl dat al jaren niet meer zo is (een uitzondering daargelaten).

Hij geeft niet alleen zijn mening, hij onderbouwt het ook met feiten. Misschien is zijn definitie van 'een grotere club zijn' anders dan die van jou en gebruik je andere argumenten. Maar je kan het toch niet oneens zijn met zijn argumentatie? Dat klopt toch ook allemaal?

Zal het feit dat Ajax een groter budget heeft trouwens niet samenhangen met het feit dat het een grotere club is?

Over het feit dat het slim is om dit soort uitsparken te doen is een ander verhaal, maar zo te zien is hij snel ingeburgerd in Amsterdam Smile
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
@ Toby: Notworthy Notworthy Notworthy

@ Lennie: Notworthy Notworthy Notworthy

@ Dugarry: :excited: :excited: :excited:

@ Wafmansje: Calimero Calimero Calimero
Reply
Lamme Lennie Wrote:Zoals je al aangeeft ben ik het hier niet met je eens. De redenen die hij aandraagt zijn toch allemaal waar?
- meer prijzen gewonnen --> waarheid als een koe

je bent geen grotere of kleinere club als je veel of weinig prijzen hebt gewonnen. dus het feit dat die prijzen gewonnen zijn betwist ik niet, wel de mening die hij daar op baseert.

Quote:- meer fans in binnen-en buitenland --> waarheid als een koe (nee, daar heb ik geen cijfers van)

die cijfers wil ik nog wel eens zien. ik kan me voorstellen dat je er met fans wel komt. napraten van de media he, dat mooi voetbal gelul. supporters niet vrees ik. en ja, ik maak onderscheid tussen supporters en fans.

Quote:- ook dit seizoen zijn wij beter dan zij --> waarheid als een koe (hoger op de ranglijst, meer goals voor, minder tegengoals)

dat klopt ook, en dat weet werkelijk iedereen. het gaat er om dat hij dit ten grondslag legt aan een mening. ook als heracles boven utrecht eindigt, kan utrecht een grotere club zijn. volgens mij is utrecht zelfs een grotere club dan az, ondanks dat az meer prijzen heeft gewonnen.


Quote:Deze is dan iets minder waar:
- spel spreekt traditioneel meer tot de verbeelding --> dat valt de laatste jaren sterk te betwijfelen, maar uiteraard is dit nog steeds gebaseerd op het Ajax uit de gouden jaren en '95. Dat is hetzelfde dat iedereen in het buitenland het Nederlands elftal nog steeds linkt aan mooi voetbal terwijl dat al jaren niet meer zo is (een uitzondering daargelaten).


Quote:Hij geeft niet alleen zijn mening, hij onderbouwt het ook met feiten. Misschien is zijn definitie van 'een grotere club zijn' anders dan die van jou en gebruik je andere argumenten. Maar je kan het toch niet oneens zijn met zijn argumentatie? Dat klopt toch ook allemaal?

als ik vind dat zijn argumentatie niet deugt, kan ik het wel oneens zijn met zijn mening.

een voorbeeld:

bloed is rood
sneeuw is wit
poep is bruin

en feyenoord is de beste club van het land.

de feiten die ten grondslag liggen aan mijn mening kloppen, voor de rest slaat het als een tang op een varken.

alderweireld mag van mij vinden wat hij zegt hoor, maar het gaat mij er om dat hij het zegt. het slaag nergens op. ok, jullie zijn de grootste club ooit, en dan? heb je dan meer recht op de beker of zo? buiten het feit dat het een mening is, en naar mijn mening een arrogante mening, voegt het echt geen flikker toe en is het louter kwetsend bedoeld.

Quote:Zal het feit dat Ajax een groter budget heeft trouwens niet samenhangen met het feit dat het een grotere club is?

nee, ook az heeft een hoger budget en ik vind az geen grotere club. je zou wel de mening toegedaan kunnen zijn: hoe meer budget, hoe groter de club. maar goed, ook dat is een zinloze discussie als je aan het praten bent over de aanstaande bekerwedstrijd.

Quote:Over het feit dat het slim is om dit soort uitsparken te doen is een ander verhaal, maar zo te zien is hij snel ingeburgerd in Amsterdam Smile

dat is dus ook hetgeen waar ik me vnl aan stoor. kijk, dat ik het niet met hem eens ben is duidelijk, dat zijn redenering ontzettend poep is voor mij ook, maar als dit soort eenvoudige belgen nu ook al dit soort arrogante zemelteksten gaat bezigen is dat wel compleet zinloos olie op het vuur gooien (en dit is dus niet het eerste he, hij had ook al zo'n grote smoel omdat hij zo zeker wist dat feyenoord niet zijn best gedaan had).
Reply
Wafmansje, ik denk dat je dan gewoon van mening verschilt met de beste verdediger van de nederlandse velden en de leukste forummer van dit forum.

Maar om daar nou zo'n treurig verhaal om heen te verzinnen wat toch geen mens leest vind ik persoonlijk nogal ver gaan.

PFFFFFFFFF, U BENT DE ZWAKSTE SCHAKEL, TOT ZIENS Calimero
Reply
Dugarry vind zichzelf dus geen mens :-k
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:.....heel veel tekst.........en nog meer tekst.........

Alderweireld is een 'buitenlander' en die kijken toch echt anders naar de Nederlandse clubs dan Nederlanders. Ik kan me heel goed voorstellen dat buitenlanders Ajax de grootste club vinden en ben het ook met hen eens, om de eerder genoemde redenen. Ook kan ik me voorstellen dat hij het niet snapt dat de 2 ploegen zo met elkaar vergeleken worden, om de redenen die hij zelf aandraagt. Amsterdammers zullen het met hem eens zijn en Rotterdammers niet. De media smult uiteraard van deze uitspraken om nog wat olie op het vuur te gooien. Toch denk ik dat het alleen Feyenoord-aanhangers (of dat nou fans of teletekstsupporters zijn zal me verder een worst wezen) zijn die zich er druk om maken (en wellicht was dat zelfs wel zijn bedoeling).

Vind jij Feyenoord trouwens een grotere club dan Ajax?
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Alderweireld is een 'buitenlander' en die kijken toch echt anders naar de Nederlandse clubs dan Nederlanders. Ik kan me heel goed voorstellen dat buitenlanders Ajax de grootste club vinden en ben het ook met hen eens, om de eerder genoemde redenen. Ook kan ik me voorstellen dat hij het niet snapt dat de 2 ploegen zo met elkaar vergeleken worden, om de redenen die hij zelf aandraagt. Amsterdammers zullen het met hem eens zijn en Rotterdammers niet. De media smult uiteraard van deze uitspraken om nog wat olie op het vuur te gooien. Toch denk ik dat het alleen Feyenoord-aanhangers (of dat nou fans of teletekstsupporters zijn zal me verder een worst wezen) zijn die zich er druk om maken (en wellicht was dat zelfs wel zijn bedoeling).

het gaat er dus maar om dat het arrogante teksten zijn en dat de clubs net hadden afgesproken ook in de media respectvol met elkaar om te gaan. dit is helegaar niet respectvol. het feit dat je zelf constateert dat feyenoorders hier van walgen en ajakkessieden niet bevestigt dat alleen maar. daarom verwees ik ook naar de teksten van fer. die hebben betrekking op feyenoord en niet op ajakkes, behalve dan dat hij constateert dat ajakkes de enige club is waarvoor hij nooit zou kunnen spelen.

echt weer opvallend, je reageert totaal niet op wat ik zeg, je snapt werkelijk niet wat ik bedoel en je praat dus volledig langs me heen

Quote:Vind jij Feyenoord trouwens een grotere club dan Ajax?

een veel mooiere club. groot of niet groot vind ik niet te definieren en ook niet relevant. ook niet of wij groter zijn dan sparta of psvee. wat doet dat er nou toe? het gaat om de redenering en de domme tekst 'wij hebben ook zo'n jong elftal dus we doen het eigenlijk beter. nou, fijn zeg! vooral geen rekening houden met budget als je zulke uitspraken doet (maar ook daar ga je inhoudelijk niet op in).
Reply
waf Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Alderweireld is een 'buitenlander' en die kijken toch echt anders naar de Nederlandse clubs dan Nederlanders. Ik kan me heel goed voorstellen dat buitenlanders Ajax de grootste club vinden en ben het ook met hen eens, om de eerder genoemde redenen. Ook kan ik me voorstellen dat hij het niet snapt dat de 2 ploegen zo met elkaar vergeleken worden, om de redenen die hij zelf aandraagt. Amsterdammers zullen het met hem eens zijn en Rotterdammers niet. De media smult uiteraard van deze uitspraken om nog wat olie op het vuur te gooien. Toch denk ik dat het alleen Feyenoord-aanhangers (of dat nou fans of teletekstsupporters zijn zal me verder een worst wezen) zijn die zich er druk om maken (en wellicht was dat zelfs wel zijn bedoeling).

het gaat er dus maar om dat het arrogante teksten zijn en dat de clubs net hadden afgesproken ook in de media respectvol met elkaar om te gaan. dit is helegaar niet respectvol. het feit dat je zelf constateert dat feyenoorders hier van walgen en ajakkessieden niet bevestigt dat alleen maar. daarom verwees ik ook naar de teksten van fer. die hebben betrekking op feyenoord en niet op ajakkes, behalve dan dat hij constateert dat ajakkes de enige club is waarvoor hij nooit zou kunnen spelen.

echt weer opvallend, je reageert totaal niet op wat ik zeg, je snapt werkelijk niet wat ik bedoel en je praat dus volledig langs me heen

Waar baseer je dat op? Ik snap volledig wat je zegt en ben het ook eens met wat je zegt. Vat toch niet alles op als een aanval. Niet iedereen is per definitie anti-waf tegenwoordig hoor :razz:

Quote:Vind jij Feyenoord trouwens een grotere club dan Ajax?

een veel mooiere club. groot of niet groot vind ik niet te definieren en ook niet relevant. ook niet of wij groter zijn dan sparta of psvee. wat doet dat er nou toe? het gaat om de redenering en de domme tekst 'wij hebben ook zo'n jong elftal dus we doen het eigenlijk beter. nou, fijn zeg! vooral geen rekening houden met budget als je zulke uitspraken doet (maar ook daar ga je inhoudelijk niet op in).[/quote]

Waarom moet ik ingaan op het feit dat hij die uitspraak doet? Geef ik ergens aan dat ik het eens of oneens ben met die uitspraak? Of moet ik daarop ingaan omdat ik dat gedeelte toevallig meegequote heb? Ik heb wel wat beters te doen dan overal op in te gaan en vooral op opmerkingen 'dat ik werkelijk niet snap wat je bedoel' en 'dat ik niet inhoudelijk op dingen inga'. Ik snap wel waarom er niemand meer een discussie met je aan wil gaan. Succes zondag, ik denk dat het 5-1 wordt (of is dat weer arrogant en olie op het vuur gooien? :razz: )
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Waar baseer je dat op? Ik snap volledig wat je zegt en ben het ook eens met wat je zegt.

zeg dat dan. :roll:

Quote:Vat toch niet alles op als een aanval.

waar staat dat ik het opvat als een aanval dan? :|

Quote:Niet iedereen is per definitie anti-waf tegenwoordig hoor :razz:

jammer. :razz:

Quote:Waarom moet ik ingaan op het feit dat hij die uitspraak doet?

omdat ik die uitspraak bekritiseer.

Quote:Geef ik ergens aan dat ik het eens of oneens ben met die uitspraak?

je verdedigt hem. je kan ook gewoon toegeven dat hij opruiend lult.

Quote:Of moet ik daarop ingaan omdat ik dat gedeelte toevallig meegequote heb? Ik heb wel wat beters te doen dan overal op in te gaan en vooral op opmerkingen 'dat ik werkelijk niet snap wat je bedoel' en 'dat ik niet inhoudelijk op dingen inga'.

daar hoef je nou juist niet op in te gaan.

Quote:Ik snap wel waarom er niemand meer een discussie met je aan wil gaan.

nou, dan moet je vooral denken dat je dat snapt.

Quote:Succes zondag, ik denk dat het 5-1 wordt (of is dat weer arrogant en olie op het vuur gooien? :razz: )

zie je wel dat je het niet snapt. en ik vind het prima als iedereen denkt dat het een walk over wordt. kan niet verkeerd gaan. :razz:
Reply
Gele kaarten eerder opgelopen in het toernooi worden kwijtgescholden.

Feyenoord:
Bahia
v Bronckhorst
El Ahmadi

Ajax:
Anita
vd Wiel
Emanuelson
Suarez
Pantelic
Gabri
Make tea, not war
Reply
Mijn hemel, het is een complot! Nu zie ik het ook! :eeeek:

Lijkt me niet meer dan normaal om gelijk de finale in te gaan. Nu heb je dezelfde situatie als wanneer het 1 wedstrijd is.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Mijn hemel, het is een complot! Nu zie ik het ook! :eeeek:

Lijkt me niet meer dan normaal om gelijk de finale in te gaan. Nu heb je dezelfde situatie als wanneer het 1 wedstrijd is.

Dat zou hij toch zijn, het is toch maar een gele kaart? ](*,)
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Lamme Lennie Wrote:Mijn hemel, het is een complot! Nu zie ik het ook! :eeeek:

Lijkt me niet meer dan normaal om gelijk de finale in te gaan. Nu heb je dezelfde situatie als wanneer het 1 wedstrijd is.

dat is op zich waar. maar als je in 1 bekerfinale een kaart had gekregen als je op scherp stond, had je de eerste volgende ronde toch niet mee mogen doen? ajakkes toch bevoordeeld dan. :razz:
Reply
Bredanaar Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Mijn hemel, het is een complot! Nu zie ik het ook! :eeeek:

Lijkt me niet meer dan normaal om gelijk de finale in te gaan. Nu heb je dezelfde situatie als wanneer het 1 wedstrijd is.

Dat zou hij toch zijn, het is toch maar een gele kaart? ](*,)

Dus jij vindt het een gelijke situatie als de ene ploeg meer mensen heeft die op scherp staan en dus meer kans heeft mensen te missen in de 2e wedstrijd? Is dat Brabantse logica?
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Gewoon de al behaalde gele kaart schrappen, dat is logica zeker. Zwaar onterecht t.o.v. de eventuele spelers die voor bekerduels volgend seizoen geschorst zijn door 2 gele kaarten.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Nee dat is zeker niet logisch, maar wel de beste oplossing. Het is toch het meest eerlijk om met dezelfde beginsituatie de finale in te gaan of niet? Het zou zwaar onterecht zijn als de KNVB het zo had gehouden. Het beste zou zijn als de spelers de gele kaarten evengoed meenemen naar volgend jaar, maar dan moet je een dubbele boekhouding gaan bijhouden (en dat gebeurt vast niet). Ben benieuwd of je dezelfde mening zou hebben als PSV in de finale had gestaan.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Lamme Lennie Wrote:Nee dat is zeker niet logisch, maar wel de beste oplossing. Het is toch het meest eerlijk om met dezelfde beginsituatie de finale in te gaan of niet? Het zou zwaar onterecht zijn als de KNVB het zo had gehouden. Het beste zou zijn als de spelers de gele kaarten evengoed meenemen naar volgend jaar, maar dan moet je een dubbele boekhouding gaan bijhouden (en dat gebeurt vast niet). Ben benieuwd of je dezelfde mening zou hebben als PSV in de finale had gestaan.

Dan hadden we gewoon 1 wedstrijd in de kuip gespeeld en dan was het heel logisch dat de gele kaarten waren blijven staan.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Quote:AMSTERDAM - Amsterdam is klaar voor het eerste deel van de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord . De politie zet, net als bij andere recente ontmoetingen tussen de twee clubs, een flink aantal agenten in, onder wie leden van de mobiele eenheid. Hoeveel politiemensen er precies op de been zijn, wilde een woordvoerder niet zeggen.

We hebben het nodige personeel opgeroepen, want je weet het immers maar nooit Normaal gesproken bestaat de bekerfinale uit slechts één wedstrijd. De KNVB heeft dit keer echter besloten om hem uit te spreiden over twee ontmoetingen. Anders zou de maatschappelijke onvrede over de politiekosten erg hoog zijn. De wedstrijd in Amsterdam begint zondagavond om 18.00 uur; de return is op 6 mei in de Rotterdamse Kuip op hetzelfde tijdstip. In beide steden is geen uitpubliek aanwezig.

Alert
,,Wij zijn zeer nadrukkelijk aanwezig en zeer alert'', aldus de woordvoerder. Dat er geen uitpubliek bij de wedstrijd is, doet daar volgens hem niets aan af. ,,Het blijft Ajax-Feyenoord, een risicowedstrijd. We hebben het nodige personeel opgeroepen, want je weet het immers maar nooit.''

Buiten de grote politie-inzet neemt de gemeente Amsterdam niet nog meer extra maatregelen, zoals het aanwijzen van gebieden waar de politie supporters preventief mag fouilleren. Dat gebeurde in het recente verleden wel vaker bij risicowedstrijden, maar de hoofdstad heeft geen aanwijzingen dat het dit keer ook nodig is. (ANP

het is wel een groot voordeel om het over twee wedstrijden te spreiden. de politie staat er toch kennelijk.

nu heb je 2x zoveel politiekosten. Undecided
Reply
Ik ga wel kijken, maar ik moet wel zeggen dat door al dat gedoe de lol er voor een groot deel al weer af is.
May The Schwartz Be With You
Reply
Mulder krijgt toch duidelijk een tik op zijn hand van de Jong?!?
Make tea, not war
Reply
En bekerseizoen 09/10 is na 6 minuten beslist! Weinig zin meer om te kijken eigenlijk nu! Triest dat een bekerseizoen zo verkracht kan worden door wat blaaskaakjes van een internetsite!

Feli ajacieden!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: