Threads: 84
En the Times dito... :|
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/international/euro_2008/article4101053.ece">http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 101053.ece</a><!-- m -->
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Mevrouw van der Vaart wordt er ook nie knapper op :-&
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.marca.com/fotogalerias/2008/eurocopa2008/holanda_italia/06.html">http://www.marca.com/fotogalerias/2008/ ... ia/06.html</a><!-- m -->
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Threads: 31
Zo, de discussies kunnen de prullenbak in:
UEFA bekrachtigt geldigheid treffer Van Nistelrooij
Uitgegeven: 10 juni 2008 12:39
Laatst gewijzigd: 10 juni 2008 12:40
BASEL - De Europese voetbalunie (UEFA) heeft dinsdag alle onrust in de Europese media over het doelpunt van Ruud van Nistelrooij weggenomen.
Tijdens een heuse persconferentie bekrachtigde secretaris-generaal David Taylor de geldigheid van het doelpunt waarmee de spits van Real Madrid maandag Nederland aan de leiding bracht in het gedenkwaardige duel met Italië (3-0).
"Niet veel mensen, inclusief veel spelers, kennen de juiste interpretatie van regel elf in de spelregels", erkende Taylor. "Maar het doelpunt was absoluut correct."
Buitenspel
Van Nistelrooij tikte de bal van dichtbij in terwijl hij alleen doelman Gianluigi Buffon nog voor zich in het veld had staan. Dat leek op buitenspel, ware het niet dat de Italiaanse verdediger Christian Panucci buiten het veld achter de achterlijn bivakkeerde.
In regel 11, over buitenspel, valt te lezen dat het niet uitmaakt of een verdediger zich voor of achter de achterlijn of doellijn bevindt.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Threads: 325
ik kende de regel wel maar moet ook zeggen dat ik er in eerste instantie geen rekening mee hield. Ik vind het ook gewoon een goede regel en snap het commentaar van die engelsen dan ook niet. Zoals waf zegt als die gozer 2m naar voren was gevallen was er niks aan de hand geweest maar omdat ie nu toevallig achter de lijn valt hoort ie niet mee te tellen? Bovendien krijg je dan weer gezeik over of iemand het opzettelijk deed (stelt hij zich aan? kon hij ook opzij vallen? etc) of toch echt per ongeluk over de achterlijn viel.
Anyway, iig een dikke pluim voor de lijnrechter (volgens mij vlagde hij niet) en scheidsrechter dat ze deze regel zo tijdens de wedstrijd weten toe te passen op het juiste moment.
Threads: 118
Ik heb echt minutenlang met mijn bek open gezeten, ik dacht dat dit buitenspel was volgens de regels.
Wij zeiden al 'die scheids wil zeker met vakantie' etc.
De grens vlagde niet..., als hij dat dus doet omdat hij de regel kent dan was hij erg goed bezig.
Threads: 10
Bij de Gazet van Antwerp kwam ik de 'virtual replay' tegen. Leuk om de doelpunten te analyseren, je kunt bijvoorbeeld een doelpunt volgen vanuit de ogen van een willekeurige speler of de scheids.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.gva.be/nieuws/sport/ek2008/sportflashback-app.asp">http://www.gva.be/nieuws/sport/ek2008/s ... ck-app.asp</a><!-- m -->
Mijn gras is groener
Threads: 312
op zich is de regel heel logisch, al kende ik m ook niet.
Stel je hebt een corner die wordt teruggelegd en ingebracht.
even instuderen.
Iedereen stapt, behalve de man bij de eerste en tweede paal, die doen gewoon ff een stapje naar achteren
The great old Ludwig von...
Wellicht een open deur, maar ik vind zijn mentaliteit echt prima hoor.
Menig speler had anders gereageerd als je de hele kwalificatie speelt en in de eerste pot gepasseerd wordt
Heitinga plaatst teambelang boven eigen ego
nieuws Door: Redactie op 10 jun 2008
Tegen Italië begon hij op de bank en mocht hij slecht dertien minuten meedoen, ondanks het feit dat hij bij alle oefeninterlands in de basis stond. Ondanks zijn teleurstelling stelt John Heitinga het teambelang boven zijn eigen ego. "Het is zuur dat ik niet mocht starten omdat je zelf altijd vind dat je moet spelen, maar ik ben hier om Europees kampioen te worden."
Er zijn nog meer wedstrijden en hopelijk pak mijn speelminuten nog. Het teambelang gaat voorop en we zijn hier maar voor één prijs. Over het resultaat tegen Italië was hij duidelijk: "Dit was er goed, alleen er zijn nog twee wedstrijden. Daarin moeten we ook een goed resultaat neerzetten om verder te gaan."
The great old Ludwig von...
Tuurlijk spreekt ie dat soort woorden. Als ie uithaalt naar Bassie speelt ie het hele toernooi geen minuut meer. Gister gaf ie zn reaktie voor de camera en zag je vuur uit zn ogen komen. Logisch overigens als je de hele voorbereiding speelt en dan opeens zomaar gepasseerd wordt voor iemand die eigenlijk niet eens bij de eerste 23 hoorde.
Ben ook erg benieuwd hoe v/d Vaart en van Nistelrooy zich gaan gedragen als ze hun basisplek kwijtraken aan Robben en van Persie.
Threads: 40
Zoek de homo.
May The Schwartz Be With You
Threads: 27
Peter Wrote:Tuurlijk spreekt ie dat soort woorden. Als ie uithaalt naar Bassie speelt ie het hele toernooi geen minuut meer. Gister gaf ie zn reaktie voor de camera en zag je vuur uit zn ogen komen. Logisch overigens als je de hele voorbereiding speelt en dan opeens zomaar gepasseerd wordt voor iemand die eigenlijk niet eens bij de eerste 23 hoorde.
Ben ook erg benieuwd hoe v/d Vaart en van Nistelrooy zich gaan gedragen als ze hun basisplek kwijtraken aan Robben en van Persie.
Kuijt - persie
Robben is pas wedstrijdfit voor de kwartfinale...
Threads: 114
Wat doet Jaap Stam daar tussen van Nistelrooy en Engelaar?
Oh, my god, we bought Kenny!
Threads: 76
AD Wrote:BBC: Goal was wel buitenspel
Door HANIFF HARHARAH, EK-lezerscorrespondent
De clash tussen Oranje en Italië leverde een tweetal uiterst interessante discussiepunten op.
Ruud van Nistelrooy scoort, Christian Panucci, liggend achter het doel, maakt buitenspel ongedaan. FOTO EPA
Het meest in het oog springend was de 1-0 van Ruud van Nistelrooy. Want was het nou buitenspel of niet? Waar men vanuit Nederland van een geldig doelpunt sprak en daarin ondersteund werd door een lezing van de UEFA, vonden analytici van de Britse omroep BBC dat er wel degelijk sprake was van offside.
Direct na afloop van de wedstrijd oordeelde Lee Dixon dat de treffer afgekeurd had moeten worden en een dag later sloten ook Alan Shearer en moeder der analytici (meer nog dan Jan Mulder) Alan Hansen zich daarbij aan.
De drie, allen oud-internationals, waren van mening dat Christian Panucci niet deelnam aan het spel en er dus sprake was van buitenspel. Ook al staat in de officiële regels het tegenovergestelde. Het verwijzen naar het reglement was in hun ogen een manier voor de UEFA om de beslissing van de scheidsrechter goed te praten.
Ze zijn het bovendien oneens met de regel, want Panucci stapte na een botsing met Italië-doelman Buffon niet bewust buiten de lijnen. Ze vonden overigens wél dat Oranje verdiend heeft gewonnen en dat de discussie er verder niet toe deed.
Daarnaast kozen de analisten, aangevuld door trainers Gordon Strachan (Celtic) en Martin Oââ¬â¢Neill (Aston Villa), een opvallende Man van de Wedstrijd. In Nederland werden Sneijder, Van Bronckhorst, Van der Vaart, Engelaar, Van der Sar en Kuyt veelvuldig genoemd als beste speler, maar voor BBC-analytici was Van Nistelrooy de beste man van het veld. ââ¬ËVan the Manââ¬â¢ scoorde, maar was vooral fysiek de Italiaanse verdedigers de baas.
Dit alles kwam naar voren in het BBC-programma Match of the Day, dat ondanks de afwezigheid van Engeland (en alle andere Britse landen) het EK live uitzendt. En er uiteraard uitgebreid flink over nabeschouwt, net als wij in Nederland dat doen. Hierbij een tip: als uw Engels redelijk is, schakel dan in de rust of na afloop van een EK-duel naar BBC 1 of 2.
Daar wordt op zeer professionele wijze geanalyseerd door vakmensen (zie bovengenoemde namen), die meer nog dan op de Nederlandse zenders met beelden hun analyses versterken.
Zeker voor wie te spreken was over Jan van Halst op RTL het afgelopen seizoen, is het de ultieme wedstrijdbeschouwing. Het geheel staat overigens meestal onder leiding van presentator - en eveneens voormalig international - Gary Lineker.
het blijft een leuke discussie.
BBC was erg leuk. ze hadden een beeld van bovenaf met de looplijn van gio en kuijt. zo'n oranje streep erachter. was erg leuk om te zien.
sowieso zijn hun analyses veel interessanter. ik ben het dus volmondig eens met deze harbarra.
Threads: 208
Peter Wrote:Ben ook erg benieuwd hoe v/d Vaart en van Nistelrooy zich gaan gedragen als ze hun basisplek kwijtraken aan Robben en van Persie.
Denk je nou echt dat Ruud zijn plek zou verliezen aan v Persie? Als je niet snapt wrom v Persie erin kwam ipv Huntelaar voor Ruud snap je imo echt bar weinig van voetbal!
@waf: toch maar eens afstemmen op de BBC dan! MotD ook altijd leuk.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Ekslem Wrote:Peter Wrote:Ben ook erg benieuwd hoe v/d Vaart en van Nistelrooy zich gaan gedragen als ze hun basisplek kwijtraken aan Robben en van Persie.
Denk je nou echt dat Ruud zijn plek zou verliezen aan v Persie? Als je niet snapt wrom v Persie erin kwam ipv Huntelaar voor Ruud snap je imo echt bar weinig van voetbal!
Ik zou de beweeglijke van Persie in de spits ipv van Nistelrooy een prima keus vinden tegen de toch wat oude Franse verdediging. Bij Arsenal is van Persie toch ook vaak gewoon spits? Gaat prima! Vaart, Sneijder, Robben en Persie horen allevier in de ploeg vind ik. Ruud zal echter wel blijven staan vrijdag, Persie ipv Kuyt.
Peter Wrote:Ekslem Wrote:Peter Wrote:Ben ook erg benieuwd hoe v/d Vaart en van Nistelrooy zich gaan gedragen als ze hun basisplek kwijtraken aan Robben en van Persie.
Ik zou de beweeglijke van Persie in de spits ipv van Nistelrooy een prima keus vinden tegen de toch wat oude Franse verdediging. Bij Arsenal is van Persie toch ook vaak gewoon spits? Gaat prima! Vaart, Sneijder, Robben en Persie horen allevier in de ploeg vind ik. Ruud zal echter wel blijven staan vrijdag, Persie ipv Kuyt.
wil je daarmee zeggen dat van nistelrode, die na kuijt de meeste meters aflegde in de 1ste helft, geen beweeglijke spits is? :roll:
persie is nou niet echt een topscorer bij arsenal. ik zou persie er lekker uitlaten en kuijt op die abidal zetten.
v Persie kwam erin om ritme op te doen en omdat italie aan het drukken was. je hebt dan niet zoveel meer een een statische spits zonder echte actie en snelheid. v Persie heeft dit meer en zal ook uit de spits bewegen waardoor er gaten vallen voor opkomende middenvelders. Dit is gevaarlijker als je ver van het doel speelt en er met counters uit wilt komen. Tegen Frankrijk zal NL niet meteen zo onder druk worden gezet (met alle risico voor de tegenstander) als na de 2-0 tegen Ita. Hier heb je dus weer meer aan een type Ruud. v Persie zou beter tot zijn recht komen achter de spits met meer ruimte voor zich.
v Hanegem prijst Ruud trouwens ook.....
Gek dat bijna niemand zag hoe goed Ruud van Nistelrooy was
Net als iedereen heb ik maandagavond genoten van het Nederlands elftal, samen met mijn jongens, hun vrienden en mijn vriend Guus Manuputty. Gelukkig verwacht thuis niemand van mij dat ik daarna ergens in een polonaise ga lopen. Dat gedoe haalt voor mij de lol van die wedstrijd al weer snel weg. Vooral als ik die juichende commentaren op de televisie hoor. Zulke bespiegelingen zijn niet in het voordeel van het elftal. Geef die jongens de rust waarin ze zich kunnen voorbereiden op wat komen gaat; Frankrijk, de nummer twee van het WK van twee jaar geleden. En laten we de Italianen niet al te belachelijk maken, want die kunnen we in de halve finale wéér tegen komen.
Ik vind dat Marco van Basten het goed gedaan heeft. Hij zette een team neer, dat in eerste instantie niet bedoeld was om héél aanvallend te spelen. Balbezit was heilig, er werd niet zo snel mogelijk vooruit gespeeld, aan het spel van Engelaar kon je dat het beste zien. Die jongen is heel zuinig op de bal. Bij vlagen vond ik Oranje echt heel goed spelen en soms nog aantrekkelijk ook. Het belooft wat, dat wel.
De Italianen hielpen trouwens ook wel mee aan onze overwinning. Pirlo is voor hen de man met de creatieve bevliegingen, die stond alleen wel dicht tegen zijn defensie en had de geweldige, maar nu toch vermoeide Gattuso en Ambrosini voor zich. Hij kon daardoor niet doen wat hij doorgaans doet. Bovendien kreeg hij met een uitstekende Van der Vaart te maken, die hem flink bezig hield. Goed gezien van de bondscoach. Pas diep in de tweede helft kwamen de Italianen terug, nadat Del Piero en Cassano in het veld werden gebracht. Te laat, ook dankzij Van der Sar, die liet ook weer eens zien wie hij is. Wat een geweldige keeper is hij toch, maar dat kan niemand nog verrassen.
Er vielen mij aan Nederlandse kant twee zaken op. Ik vraag me op de eerste plaats af waar Van Bronckhorst ineens zijn fitheid vandaan heeft. Die gozer heeft sprints getrokken die ik hem een heel jaar bij Feyenoord niet heb zien maken. Complimenten, maar ik ben heel benieuwd waar hij dat ineens vandaan haalt. Onvoorstelbaar hoeveel meters hij in hoge snelheid overbrugde.
Op de tweede plaats vind ik het gek, dat Ruud van Nistelrooy niet bij de uitblinkers wordt genoemd. Ik zag dat Kuyt zoals verwacht heeft voldaan, dat Sneijder zich een slag in de rondte werkte, dat Van der Vaart overal te vinden was, tuurlijk, dat ziet iedereen. Maar waarom wordt Van Nistelrooy nergens genoemd? Ik denk omdat het alleen kenners opvalt waarom hij goed was. Ruud speelde tegen een zwaar verdedigend Italië. Hij maakte zichzelf steeds aanspeelbaar, hoewel hij steeds meerdere bewakers om zich heen had. Dat de tegenstander je in een topwedstrijd vreest vanwege je reputatie is een zeer grote kwaliteit van een spits. Dan heb je het zelf wel moeilijk, dat zag je ook aan Ruud. Doordat je aanspeelbaar wil zijn en op gevaarlijke plaatsen positie kiest, heb je soms wel drie man om je heen. Dan, door al dat werk, ontstaat precies de ruimte waardoor Van der Vaart, Sneijder en Kuyt soms als God in Frankrijk zo vrij liepen en aanspeelbaar waren voor jongens als De Jong en Engelaar. Ik weet zeker dat Marco van Basten Ruud daarvoor een compliment heeft gemaakt.
HÃÂj ziet zoiets namelijk wél.
Ekslem Wrote:v Persie zou beter tot zijn recht komen achter de spits met meer ruimte voor zich.
beaam, maar daar heb je Sneijder en Vaart al voor. Wie houdt jij dan op de bank al iedereen straks fit is? Persie of Robben? Voor t EK mocht Vaart van mij op de bank, maar die is stiekem toch heel belangrijk voor de ploeg.
Ik neig naar Robben... tis een geweldige voetballer, maar het blijft ook een jankerd en een aansteller. Hij zou bijvoorbeeld nooit doen wat Ruud deed in de 16 meter.
Song of the decade:
Afhankelijk van tegenstander.... tegen een lang met opkomende back speelt sowieso Kuijt bij mij. Speelt een lang heel verdedigend en komen de back niet mee op, zou ik daar een echte voetballer neerzetten. Robben is nog geen discussie, want die is gewoon blessee. v Persie zou ik tegen Fra ook weer op de bank zetten. Weinig ritme en kan als invaller iets extra's brengen. En stel dat we doorkomen, zullen we vast wel wat schorsingen/blessures hebben. Komt allemaal goed!
Threads: 32
Laten staan die handel en pas wijzigen als daar in een wedstrijd of voor een wedstrijd om gevraagd wordt.
Je hebt dit toernooi zowel Heitinga, v.Persie en eventueel Robben of Huntelaar nog hard nodig denk ik. Laat staan dat ze vrijdag winnen, dan hoop ik dat Bassie niet weer alla tegen Argentinië 2006 de wissels laat spelen. Door schorsingen en blessures spelen de eerste viertien spelers sowieso allemaal wel 90 minuten totaal bij het halen van de volgende ronde(s).
We moeten gewoon eerste worden in de poule, zodat we (hoogstwrs) tegen Zweden moeten in de kwart.
Song of the decade:
Als we vrijdag winnen en Roemenie pakt een puntje tegen Italië dan moeten we wel degelijk met de b-keus gaan ballen. En dan t liefst Stekelenburg in de spits en De Zeeuw op doel. Lozen we mooi die Fransen en Italianen vast, hebben we tot aan de finale alleen nog last van Spanje.
Threads: 99
Peter Wrote:Als we vrijdag winnen en Roemenie pakt een puntje tegen Italië dan moeten we wel degelijk met de b-keus gaan ballen. En dan t liefst Stekelenburg in de spits en De Zeeuw op doel. Lozen we mooi die Fransen en Italianen vast, hebben we tot aan de finale alleen nog last van Spanje. Dat is inderdaad het stomme van deze loting...
Da's helemaal niet stom, dat zou geniaal zijn \  / =D>
Uiteindelijk wordt het natuurlijk toch weer billenknijpen als altijd. Italië wint van Roemenië, Frankrijk wint van ons en dan moeten we toch weer vol aan de bak tegen die Roemenen
Song of the decade:
Idd belachelijk dat je meer dan de helft van de overige deelnemers pas in de finale kunt treffen, maar goed ben der niet rauwig om dat we Portugal en Duitsland voorlopig niet krijgen. En idd gewoon zorgen dat we de poule winnen.. Rusland, Zweden en Griekenland zijn lachertjes.
Peter Wrote:ben der niet rauwig om
Dan zou ik wat minder in de zon gaan zitten... :eeeek:
Song of the decade:
Treesong Wrote:Da's helemaal niet stom, dat zou geniaal zijn \ / =D>
Uiteindelijk wordt het natuurlijk toch weer billenknijpen als altijd. Italië wint van Roemenië, Frankrijk wint van ons en dan moeten we toch weer vol aan de bak tegen die Roemenen 
als je niet met te grote cijfers van frankrijk verliest is een gelijkspel tegen het dan al uitgeschakelde roemenie genoeg. dat moet lukken.
eerste of tweede weet je nooit. spanje zal wel groepswinnaar worden, maar of je die nu in de halve of de kwart tegen komt maakt niet zoveel uit, die kunnen we best hebben.
rusland gaat het nog wel beter doen is mijn stellige overtuiging, wat ze gister lieten zien was om te huilen. zweden en griekenland was ook weinig verheffend, ik zie de russen daar nog wel van winnen.
liever tegen spanje dan tegen die russen, als arshavin ook nog eens terugkomt kunnen die best verrassende dingen doen blijft mijn overtuiging.
waf Wrote:als je niet met te grote cijfers van frankrijk verliest is een gelijkspel tegen het dan al uitgeschakelde roemenie genoeg. dat moet lukken.
Je gaat er dus van uit dat Roemenië van Italië verliest? Dan krijg je:
Fra 2-4
Ned 2-3
Ita 2-3
Roe 2-1
Zeker niet uitgeschakeld dan die Roemenen.
Peter Wrote:waf Wrote:als je niet met te grote cijfers van frankrijk verliest is een gelijkspel tegen het dan al uitgeschakelde roemenie genoeg. dat moet lukken.
Je gaat er dus van uit dat Roemenië van Italië verliest? Dan krijg je:
Fra 2-4
Ned 2-3
Ita 2-3
Roe 2-1
Zeker niet uitgeschakeld dan die Roemenen.
oh klopt idd.
ze moeten dan met ruime cijfers van ons winnen. roemenie met ruime cijfers winnen? dat is net zo ongeloofwaardig als reker die een dag niet liegt tegen zijn medewerkers.
het zou geweldig zijn als roemenie tegen ons moest komen, dan slachten we ze af.
|