The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Loting EK kwalificatie 2012
#31
Ik dacht dat de discussie ging over het niveau van Belgie. Peter gaat niet inhoudelijk in op mijn argumenten maar weet de discussie zo te draaien dat het onderwerp nu een welles-nietes discussie is geworden over welke voetballers van Nederlandse eredivisieclubs nu eigenlijk het beste zijn. Daar ging het toch niet om? :roll:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#32
Bredanaar Wrote:Ik dacht dat de discussie ging over het niveau van Belgie. Peter gaat niet inhoudelijk in op mijn argumenten maar weet de discussie zo te draaien dat het onderwerp nu een welles-nietes discussie is geworden over welke voetballers van Nederlandse eredivisieclubs nu eigenlijk het beste zijn. Daar ging het toch niet om? :roll:

het heeft wel met elkaar te maken. gz stelt vast dat het belgische elftal niet echt toppers heeft, en dat hun beste spelers zitten bij een middenmoter in de eredivisie. hij vergeet daarbij vermaelen en van buyten, maar dat zijn nou niet echt verdetten.

vervolgens komt peter blaten dat az geen middenmoter is (hetgeen feitelijk onjuist is), maar eigenlijk veel beter, om niet veel later vast tes stellen dat het een subtopper is, en om mij te stangen schat hij ze in de op de 4de plaats en niet op 5de plaats.

dus de spelers die het voor belgie moeten doen zitten bij een club die 4de wordt in de eredivisie. gz heeft gewoon een punt en peter wil er tegenin gaan maar geeft zelf de argumenten voor de stelling van gz.
Reply
#33
Wat een onzinnige discussie op scorebordachtergronden... Als we zo doorgaan schoppen we direct alle argumenten van tafel:

Selectie van Oostenrijk volgens Witniepedia:

Positie Naam Club Land Interlands (doelpunten)
Doelman Alexander Manninger Juventus 29 (0)
Doelman Jürgen Macho AEK Athene 17 (0)
Verdediger Martin Stranzl Spartak Moskou 50 (2)
Verdediger Emanuel Pogatetz Middlesbrough FC 33 (2)
Verdediger Christian Fuchs VfL Bochum 21 (0)
Verdediger György Garics Atalanta Bergamo 16 (1)
Verdediger Sebastian Prödl Werder Bremen 15 (2)
Verdediger Paul Scharner Wigan Athletic 18 (0)
Middenvelder René Aufhauser Red Bull Salzburg 56 (12)
Middenvelder Christoph Leitgeb Red Bull Salzburg 23 (0)
Middenvelder Andreas Ivanschitz Panathinaikos FC 44 (7)
Middenvelder Jürgen Säumel FC Torino 15 (0)
Aanvaller Roland Linz Sporting Braga 35 (7)
Aanvaller Marc Janko Red Bull Salzburg 5 (2)
Aanvaller Martin Harnik Werder Bremen 14 (2)
Aanvaller Erwin Hoffer Rapid Wien 6 (0)


Dusseh, Juventus, Spartak Moskou, Werder Bremen, Middlesbrough.... Flutselectie inderdaad die Oostenrijkers. :roll:
(Dat Manninger bijvoorbeeld 3e doelman is van Juventus gaan we even aan voorbij Wink)


Positie Naam Club Land Interlands (doelpunten) Leeftijd
Doelman Volkan Demirel Fenerbahçe SK 27 (0) 28 jaar
Doelman Sinan Bolat Standard Luik 0 (0) 21 jaar
Doelman Ufuk Ceylan Galatasaray SK 0 (0) 23 jaar
Verdediger Servet Cetin Galatasaray SK 33 (1) 28 jaar
Verdediger Hakan Balta Galatasaray SK 13 (1) 26 jaar
Verdediger Gökhan Zan Galatasaray SK 24 (0) 28 jaar
Verdediger Ibrahim KaÅŸ BeÅŸiktaÅŸ 3 (0) 23 jaar
Verdediger Önder Turaci Fenerbahçe SK 2 (0) 28 jaar
Verdediger Gökhan Gönül Fenerbahçe SK 7 (0) 24 jaar
Verdediger Ismail Koybasi Besiktas JK 1 (0) 20 jaar
Middenvelder Hamit Altintop Bayern Munchen 23 (7) 27 jaar
Middenvelder Mehmet Topal Galatasaray SK 10 (0) 23 jaar
Middenvelder Kâzım Kâzım Fenerbahçe SK 16 (0) 23 jaar
Middenvelder Arda Turan Galatasaray SK 22 (3) 22 jaar
Middenvelder Emre Belözoğlu Fenerbahçe SK 59 (5) 29 jaar
Middenvelder Ceyhun Gulselam Trabzonspor 2 (0) 22 jaar
Middenvelder Nuri Sahin Borussia Dortmund 5 (1) 21 jaar
Aanvaller Tuncay Şanlı Stoke City 73 (22) 27 jaar
Aanvaller Sercan Yıldırım Bursaspor 2 (1) 19 jaar
Aanvaller Batuhan Karadeniz BeÅŸiktaÅŸ 0 (0) 18 jaar
Aanvaller Mevlüt Erdinç Paris Saint Germain 6 (0) 22 jaar
Aanvaller Halil Altintop Schalke 04 21 (6) 27 jaar
Aanvaller Semih Şentürk Fenerbahçe SK 18 (6) 26 jaar


Ook hier een flutselectie... De helft speelt bij Fenerbahce of Galatasaray (spelen toch al een aantal jaren leuk mee in de CL), verder spelen ze inderdaad bij flutclubs als Bayern Munchen, Dortmund, PSG, Luik en Schalke 04 :roll: ](*,)
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#34
waf Wrote:gz stelt vast dat het belgische elftal niet echt toppers heeft, en dat hun beste spelers zitten bij een middenmoter in de eredivisie. hij vergeet daarbij vermaelen en van buyten, maar dat zijn nou niet echt verdetten.

dus de spelers die het voor belgie moeten doen zitten bij een club die 4de wordt in de eredivisie. gz heeft gewoon een punt en peter wil er tegenin gaan maar geeft zelf de argumenten voor de stelling van gz.

Ik zeg dat nergens, maar ben het er wel mee eens. Ik denk dat je een van de reacties van Bredanaar bedoelt. Ik heb alleen gezegd dat de huidige selectie al een aantal kwalificaties ongeveer dezelfde samenstelling heeft en dat deze generatie dus nog niks gepresteerd heeft, ondanks de potentie. Er spelen inderdaad een paar Belgen in het buitenland bij goede teams, maar daar zijn ze inderdaad niet bepalend en kunnen dus ook de kar niet trekken in het nationale team. Ondanks dat Dicky een goede coach is zie ik hem ook niet het hele zaakje ineens omgooien om ze sprankelend te laten voetballen. Dat heeft hij namelijk nog nooit ergens gedaan, ook bij PSV en Oranje niet.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#35
waf Wrote:jij lult psvee altijd de hoogte in en de prestaties van ajakkes en feyenoord bagatelliseer je. al jaren. ik vind mijn mening een stuk reeler.

Klopt dat ik Ajax en Feyenoord al jaren lager aan sla dan PSV, maar als je het rijtje landskampioenen van die periode ziet, zit ik er wat dat betreft niet zo ver naast. Als Feyenoord niet zoveel minder is hadden ze toch ooit in de buurt van een titel moeten komen. Vorig seizoen was ik ook de 1e om aan te geven dat PSV ruk bezig was overigens. Kan ik er wat aan doen dat PSV al een decennium lang heel vaak goed bezig is, dan kan ik hier moeilijk gaan posten dat ze ruk zijn. Als het volgend jaar zonder bv. Afellay en Dzsudzsak weer drama is zal ik ook de 1e zijn om toe te geven dat Ajax en/of Feyenoord beter/gelijkwaardig zijn. Nu is daar geen sprake van.

Ik vind Salcido trouwens niet alleen beter dan De Cler, maar ook beter dan Gio. Salcido bloeit de laatste maanden heerlijk op en ik verwacht dat Ooijer daardoor zondag weer plaats kan nemen op de bank, daar waar hij gezien de laatste weken hoort.
Reply
#36
Bredanaar Wrote:Ik dacht dat de discussie ging over het niveau van Belgie. Peter gaat niet inhoudelijk in op mijn argumenten maar weet de discussie zo te draaien dat het onderwerp nu een welles-nietes discussie is geworden over welke voetballers van Nederlandse eredivisieclubs nu eigenlijk het beste zijn. Daar ging het toch niet om? :roll:

Er werd een vergelijking met Oranje getrokken en dat België met die middenmoters uit Nederland daarbij niks was. Ik merkte op dat ik AZ geen middenmoter vind (als je verder dan het scorebord kijkt) en dat je België niet met groepshoofden moet vergelijken.

De andere clubs uit pot 4 zouden een moord doen voor dat AZ-kliekje, Vermaelen en Van Buyten. Zie die Oostenrijkselectie van hierboven. Dat hoort mi niet een pot hoger dan België. Die van Turkije is ook geen 2 potten beter. België heeft dus nog gunstig geloot, Oostenrijk en Turkije hebben zeer zwaar geloot met België als ploeg uit pot 4. Er werd als openingspost in dit topic opgemerkt dat België in zo'n zware poule zit. Nou dat wisten ze dus vantevoren al (en dat zei ik) dat ze in een op het oog zware pot kwamen, zo zwaar hebben ze helemaal niet geloot. En dat merkte ik op. Dat vond GZ belachelijk. Toen ontstond een zinloze discussie. That's all.
Reply
#37
waf Wrote:en om mij te stangen schat hij ze in de op de 4de plaats en niet op 5de plaats.

In het geheel niet. Als AZ van de zomer mannen als Dembele, El Hamdaoui, Romero of Schaars moet verkopen zal ik de 1e zijn om toe te geven dat Feyenoord een betere selectie heeft.

Met de huidige selecties en resterende programmas zou het me echter niet verbazen als AZ Feyenoord nog achterhaalt en 4e eindigt. Als ze niet zoveel pech hadden gehad hadden ze nu al boven Feyenoord kunnen staan. Logisch ook, omdat ze een betere groep hebben. Vind ik.
Reply
#38
Peter Wrote:Klopt dat ik Ajax en Feyenoord al jaren lager aan sla dan PSV, maar als je het rijtje landskampioenen van die periode ziet, zit ik er wat dat betreft niet zo ver naast. Als Feyenoord niet zoveel minder is hadden ze toch ooit in de buurt van een titel moeten komen.

dat zei ik niet. ik zei dat jij psvee altijd omhoog lult en de prestaties van feyenoord en ajakkes bagatelliseert. dan kan het nog steeds zo zijn dat psvee beter is dan ajakkes en feyenoord. daar kan wat mij betreft ook geen misverstand over bestaan.

Quote:Vorig seizoen was ik ook de 1e om aan te geven dat PSV ruk bezig was overigens. Kan ik er wat aan doen dat PSV al een decennium lang heel vaak goed bezig is, dan kan ik hier moeilijk gaan posten dat ze ruk zijn.

ja, maar een kameel heeft twee bulten (oftewel, ik begrijp werkelijk niet waarom je zo langs me heen gaat zitten lullen).

Quote:Als het volgend jaar zonder bv. Afellay en Dzsudzsak weer drama is zal ik ook de 1e zijn om toe te geven dat Ajax en/of Feyenoord beter/gelijkwaardig zijn. Nu is daar geen sprake van.

er is niemand die dat stelt.

Quote:Ik vind Salcido trouwens niet alleen beter dan De Cler, maar ook beter dan Gio. Salcido bloeit de laatste maanden heerlijk op en ik verwacht dat Ooijer daardoor zondag weer plaats kan nemen op de bank, daar waar hij gezien de laatste weken hoort.

dat zegt meer over ooijer dan over salcido. gio bloeit de laatste maanden trouwens ook op, dus het feit dat salcido opbloeit zegt geen ene hol. voor de rest blijft het een mening. je praat de prestatie van een psveejer weer de hoogte in.
Reply
#39
Peter Wrote:
waf Wrote:en om mij te stangen schat hij ze in de op de 4de plaats en niet op 5de plaats.

In het geheel niet. Als AZ van de zomer mannen als Dembele, El Hamdaoui, Romero of Schaars moet verkopen zal ik de 1e zijn om toe te geven dat Feyenoord een betere selectie heeft.

Met de huidige selecties en resterende programmas zou het me echter niet verbazen als AZ Feyenoord nog achterhaalt en 4e eindigt. Als ze niet zoveel pech hadden gehad hadden ze nu al boven Feyenoord kunnen staan. Logisch ook, omdat ze een betere groep hebben. Vind ik.

in het geheel wel, anders had je wel top 5 genoemd of zo.

overigens snap ik niet waarom je die redenering doortrekkend niet stelt dat az zonder pech en weet ik veel wat beter is dan twente.

als het feyenoord tegenzit en een beetje pech heeft dan sluit ik ook niet uit dat az feyenoord achterhaalt. en dan eindigen ze (nagenoeg) gelijk en dat is ook exact de analyse die ik geef. jij niet, jij gaat dan je redenering kloppend maken door te zeggen dat ze evenveel punten hebben, maar dat az meer pech heeft gehad dan feyenoord. en dat doe je wel erg vaak, dat lucht fietsen.

de selectie van psvee is niet veel beter dan de andere top 5 ploegen. dat ze vaak kampioen worden is knap, maar dat komt imo meer doordat feyenoord en ajakkes grotere clubs zijn, met meer druk, terwijl psvee met hun kabouteraanhang elk jaar weer in alle rust kan presteren.

zo'n van raaij, die nu toch echt een knuppel in het hoenderhok heeft geflikkerd. bij de aanhang van feyenoord zouden zulke beschuldigingen van een clubicoon meteen tot onrust leiden. bij psvee hoor je er nu al niets meer van. in het westen dan he, misschien in het eindhovens dagblad, maar verder gebeurt er niks.
Reply
#40
Peter Wrote:De andere clubs uit pot 4 zouden een moord doen voor dat AZ-kliekje, Vermaelen en Van Buyten. Zie die Oostenrijkselectie van hierboven. Dat hoort mi niet een pot hoger dan België. Die van Turkije is ook geen 2 potten beter. .... Toen ontstond een zinloze discussie. That's all.
HUH??? Jij maakt er een zinloze discussie van... Als jij de belgische spelers van AZ aangevuld met Vermaelen en van Buyten beter vind dan een selectie van Turkije zit er echt een steekje bij je los!!!
Zoals GZ al zei; de overgrote meerderheid van de selectie speelt in Nederland. Met alle respect, maar wij hebben in Europees, laat staan in Wereldverband, als clubcompetitie niks meer in te brengen. Een AZ heeft niks te zoeken in de CL, Ajax, PSV en Feyenoord een onsje meer maar ook die kunnen niks meer te weeg brengen internationaal. Nederland is op clubniveau momenteel uitgeteld en speelt niet meer mee met de grote jongens.
Dat jij dan een Belgische selectie waarvan LETTERLIJK meer dan 50% in Nederland of Belgie speelt gelijk acht aan een selectie van Turkije..... :crazy:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#41
Marshall Wrote:
Peter Wrote:De andere clubs uit pot 4 zouden een moord doen voor dat AZ-kliekje, Vermaelen en Van Buyten. Zie die Oostenrijkselectie van hierboven. Dat hoort mi niet een pot hoger dan België. Die van Turkije is ook geen 2 potten beter. .... Toen ontstond een zinloze discussie. That's all.
HUH??? Jij maakt er een zinloze discussie van... Als jij de belgische spelers van AZ aangevuld met Vermaelen en van Buyten beter vind dan een selectie van Turkije zit er echt een steekje bij je los!!!
Zoals GZ al zei; de overgrote meerderheid van de selectie speelt in Nederland. Met alle respect, maar wij hebben in Europees, laat staan in Wereldverband, als clubcompetitie niks meer in te brengen. Een AZ heeft niks te zoeken in de CL, Ajax, PSV en Feyenoord een onsje meer maar ook die kunnen niks meer te weeg brengen internationaal. Nederland is op clubniveau momenteel uitgeteld en speelt niet meer mee met de grote jongens.
Dat jij dan een Belgische selectie waarvan LETTERLIJK meer dan 50% in Nederland of Belgie speelt gelijk acht aan een selectie van Turkije..... :crazy:

Alsof de Turkse competitie zo geweldig is. Maar dat terzijde. Ik zeg niet dat ik ze beter vind, maar ik vind ze zeker niet 2 lotingpotten slechter. Maar het zou me niks verbazen als België, net als de vorige kwalificatie, weer 4 punten pakt tegen de Turken.
Reply
#42
waf Wrote:in het geheel wel, anders had je wel top 5 genoemd of zo.

Waarom zou ik top 5 zeggen als ik denk dat ze 4e eindigen dit jaar?

waf Wrote:overigens snap ik niet waarom je die redenering doortrekkend niet stelt dat az zonder pech en weet ik veel wat beter is dan twente.

Omdat ik Twente met mannen als Ruiz, Stoch en Douglas beter vind dan AZ.

waf Wrote:als het feyenoord tegenzit en een beetje pech heeft dan sluit ik ook niet uit dat az feyenoord achterhaalt. en dan eindigen ze (nagenoeg) gelijk en dat is ook exact de analyse die ik geef. jij niet, jij gaat dan je redenering kloppend maken door te zeggen dat ze evenveel punten hebben, maar dat az meer pech heeft gehad dan feyenoord. en dat doe je wel erg vaak, dat lucht fietsen.

Hoho, ik denk dat AZ Feyenoord achterhaalt als beide ploegen in het restant evenveel geluk/pech hebben. Als Feyenoord meer pech heeft (of blessure Vlaar ofzo) eindigt AZ er fluitend boven. Als ze in het restant even veel pech hebben en dus gelijk eindigen komt dat idd omdat az meer pech heeft gehad over het hele seizoen genomen, anders waren ze erboven geeindigd.

waf Wrote:de selectie van psvee is niet veel beter dan de andere top 5 ploegen. dat ze vaak kampioen worden is knap, maar dat komt imo meer doordat feyenoord en ajakkes grotere clubs zijn, met meer druk, terwijl psvee met hun kabouteraanhang elk jaar weer in alle rust kan presteren.

Rust creëer je zelf. Ajax gaat met stropdasjes met een 1 erop lopen en vervolgens huilen dat de druk zo hoog is. Tsja zo lust ik er nog wel 1. Jij noemt nu 1 voordeel, maar dan moet je ook vermelden dat het voor Ajax en Feyenoord veel makkelijker is sponsors binnen te halen en zo heb je nog 100 voor- en nadelen voor PSV tov Ajax en Feyenoord. Lekkere analyse als je daar maar 1 punt uitpikt.

waf Wrote:zo'n van raaij, die nu toch echt een knuppel in het hoenderhok heeft geflikkerd. bij de aanhang van feyenoord zouden zulke beschuldigingen van een clubicoon meteen tot onrust leiden. bij psvee hoor je er nu al niets meer van. in het westen dan he, misschien in het eindhovens dagblad, maar verder gebeurt er niks.

In het ED ook niet. Van Raaij heeft er een puinhoop van gemaakt. Het is een mooie vent die alles goed kan verkopen, maar de meeste mensen zien ook wel in dat hij behoorlijke financiele risico's heeft genomen waarna Westerhof en vervolgens Reker niets anders konden doen dan puinruimen. Misschien de brabantse nuchterheid dat we een icoon niet op een voetstuk plaatsen maar ook rustig constateren dat hij niet alles goed deed. Heeft weinig met de grootte van de club te maken.
Reply
#43
Peter Wrote:Omdat ik Twente met mannen als Ruiz, Stoch en Douglas beter vind dan AZ.

wat een opportunistisch gelul man. ook hier ga je weer redeneringen kloppend maken.

Quote:Hoho, ik denk dat AZ Feyenoord achterhaalt als beide ploegen in het restant evenveel geluk/pech hebben.

we zullen het zien, maar gelukkig heb je er al weer een facet in gemanoeuvreerd waarmee je het kloppend kan maken.

Quote:Als Feyenoord meer pech heeft (of blessure Vlaar ofzo) eindigt AZ er fluitend boven.

dat je zelf niet door hebt dat dit soort opmerkingen hilarisch zijn en bovendien het toppunt van luchtfietserij.

Quote:Als ze in het restant even veel pech hebben en dus gelijk eindigen komt dat idd omdat az meer pech heeft gehad over het hele seizoen genomen, anders waren ze erboven geeindigd.

Undecided

Quote:Rust creëer je zelf.

klopt. maar dat is dus makkelijk als je maar zo'n kabouteraanhang hebt.

Quote:Ajax gaat met stropdasjes met een 1 erop lopen en vervolgens huilen dat de druk zo hoog is. Tsja zo lust ik er nog wel 1. Jij noemt nu 1 voordeel, maar dan moet je ook vermelden dat het voor Ajax en Feyenoord veel makkelijker is sponsors binnen te halen en zo heb je nog 100 voor- en nadelen voor PSV tov Ajax en Feyenoord. Lekkere analyse als je daar maar 1 punt uitpikt.

ja, de voornaamste reden. ik weet niet of het voor ajakkes en feyenoord makkelijk is sponsors binnen te halen. dat stel je nu wel, maar dat is werkelijk nergen op gebaseerd. het enige dat ik weet is dat psvee het al jaren heel makkelijk heeft omdat philips er bilindelings geld in pompt en dat ajakkes en feyenoord het zelf moeten regelen.


Quote:In het ED ook niet. Van Raaij heeft er een puinhoop van gemaakt. Het is een mooie vent die alles goed kan verkopen, maar de meeste mensen zien ook wel in dat hij behoorlijke financiele risico's heeft genomen waarna Westerhof en vervolgens Reker niets anders konden doen dan puinruimen. Misschien de brabantse nuchterheid dat we een icoon niet op een voetstuk plaatsen maar ook rustig constateren dat hij niet alles goed deed. Heeft weinig met de grootte van de club te maken.

van raaij is een clubicoon en gooit een knuppel. als dat bij een club zou gebeuren waarbij de aanhang zo groot is zodat er altijd wel 1 beweging binnen de supporters zich gekrenkt voelt, dan krijg je heibel. dat is bij jullie niet zo.
Reply
#44
Peter zou eens met Ad Wim moeten kletsen.
En dan vooral over geluk / pech / en zaken rechtbreien Smile
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#45
waf Wrote:het enige dat ik weet is dat psvee het al jaren heel makkelijk heeft omdat philips er bilindelings geld in pompt

Ben benieuwd waar je dit vandaan hebt dan (over luchtfietsen gesproken). Philips betaalt als hoofdsponsor zelfs nog minder een stuk dan Aegon aan Ajax. Pompte Philips maar eens wat geld in PSV. Dead

En hoezo heeft PSV het makkelijker dan Ajax? PSV heeft afgelopen zomer nog geen 5M uitgegeven en in de winter precies 0 euro. Ajax heeft weer miljoenen uitgegeven.

Wat de rest van de discussie betreft. De sterkte qua selecties is mi als volgt:
1. PSV 2. Twente 3. PSV 4. AZ 5. Feyenoord. Normaliter heeft iedereen in een seizoen even vaak geluk/pech en eindigt iedereen waar ze horen. Voorstaande verwacht ik dan ook als eindstand. Het is echter niet uitgesloten dat de ranglijst anders zal zijn doordat een ploeg dit seizoen incidenteel veel meer pech dan geluk heeft. Volgend seizoen zal het mss omdraaien zodat over een reeks van jaren zeker altijd waar is dat iedereen staat waar hij hoort. Binnen 1 seizoen kan het nog wel dat je een keer meer pech hebt gehad (AZ dit jaar).
Reply
#46
1 en 3 PSV??

Zie je wel alles bekijk je met je PSV brilletje :8:
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#47
Bocaloca Wrote:1 en 3 PSV??

Zie je wel alles bekijk je met je PSV brilletje :8:

Big Grin

Zorg jij nou nog steeds maar dat Dordt van De Graafschap wint. [-o<
Reply
#48
Dordt speelt vanavond niet :roll:
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#49
Peter Wrote:
waf Wrote:het enige dat ik weet is dat psvee het al jaren heel makkelijk heeft omdat philips er bilindelings geld in pompt

Ben benieuwd waar je dit vandaan hebt dan (over luchtfietsen gesproken). Philips betaalt als hoofdsponsor zelfs nog minder een stuk dan Aegon aan Ajax. Pompte Philips maar eens wat geld in PSV. Dead

En hoezo heeft PSV het makkelijker dan Ajax? PSV heeft afgelopen zomer nog geen 5M uitgegeven en in de winter precies 0 euro. Ajax heeft weer miljoenen uitgegeven.

Wat de rest van de discussie betreft. De sterkte qua selecties is mi als volgt:
1. PSV 2. Twente 3. PSV 4. AZ 5. Feyenoord. Normaliter heeft iedereen in een seizoen even vaak geluk/pech en eindigt iedereen waar ze horen. Voorstaande verwacht ik dan ook als eindstand. Het is echter niet uitgesloten dat de ranglijst anders zal zijn doordat een ploeg dit seizoen incidenteel veel meer pech dan geluk heeft. Volgend seizoen zal het mss omdraaien zodat over een reeks van jaren zeker altijd waar is dat iedereen staat waar hij hoort. Binnen 1 seizoen kan het nog wel dat je een keer meer pech hebt gehad (AZ dit jaar).

nou, laat je ttt voorspelling ook maar even zien dan.
Reply
#50
Ik heb uiteraard niet alles gelezen :8: , maar PSV krijgt relatief gezien idd niet veel sponsorgeld van Philips
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#51
Ekslem Wrote:Ik heb uiteraard niet alles gelezen :8: , maar PSV krijgt relatief gezien idd niet veel sponsorgeld van Philips

ik heb alleen gezegd dat psvee er jaarlijks (blindelings) geld in pompt. ik heb het niet over hoeveelheden gehad, dat is weer typisch peter, die reageert niet op wat je zegt, maar dat is een kampioen langs je heen praten.
Reply
#52
Haha, nou dan hou ik me er maar weer buiten Wink
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#53
waf Wrote:nou, laat je ttt voorspelling ook maar even zien dan.

5. Wat is de eindstand van de eredivisie (nr. 1 t/m 18)? (2 pnt per club op de juiste plaats)
1 PSV
2 Ajax
3 AZ
4 FC Twente
5 Feyenoord
6 FC Utrecht
7 NAC Breda
8 SC Heerenveen
9 FC Groningen
10 Vitesse
11 NEC
12 VVV Venlo
13 Roda JC
14 Heracles Almelo
15 Sparta Rotterdam
16 ADO den Haag
17 Willem II
18 RKC

--
Alleen Twente wat te laag dus (en Heracles natuurlijk, maar daar gaat de discussie niet over), maar in de zomer toen ik dit invulde kende ik Ruiz en Stoch nog niet. Dacht dat ze vertrek Elia en Arnautovic nooit zó goed zouden kunnen opvangen, zoals ik hier al eens heb aangegeven. Als ik nu mocht aanpassen zou ik alleen Twente en Heracles wat hoger willen zetten, rest mag zo blijven.
Reply
#54
lul nou niet, je schatte az dus ook hoger in dan die moffen. niet zo heel gek.

vorig jaar stond az boven twente. elia en stoch ontlopen elkaar nauwelijks, ruiz lijkt iets beter dan arnautovic, maar dat verschil valt weg door ouderdom van koefo en perez.

reeeler is de aanname dat az en twente vorig jaar te hoog zijn geeindigd, namelijk door falen van psvee, ajakkes en feyenoord. alles zat mee, bovendien was het voor hen helemaal niet erg als ze lager zouden eindigen. gewoon, voetballen zonder druk. je ziet dat die spelers van az daar goed gedijen maar falen als ze een stapje hogerop gaan. de zeeuw is de uitzondering, maar die is in nederland gebleven.

het falen van ajakkes duurde ondertussen te lang voort, feyenoord speelt nu wel naar de mogelijkheden, az is weer terug op aarde. en dat was ook zonder dsb bank affaire gebeurd, hoewel ze ook hogerop gekomen zijn door diezelfde dsb bank.

er zijn nauwelijks verschillen, doordat de verschillen in de loop der jaren kleiner zijn geworden (ook naar de subtop/middenmoot toe) en dan gaan andere factoren doorslaggevend zijn. het belangrijkste is wel dat een beetje voetballer gewoon wordt weggekocht. en bij az is dat onrust omdat iedereen weg wil en az niet als een eindstation ziet, bij ajakkes is dat onrust door het voortdurende gebrek aan succes, bij psvee is er het minst aan de hand omdat ze en een kleinere aanhang hebben en nog een berg krediet van de afgelopen 10 jaar. dat krediet kon vnl worden opgebouwd doordat nl een cl plek verloor (waardoor feyenoord als 3de topclub financieel achterop is geraakt) en door het falen van ajakkes jaarlijks bergen geld kon ophalen. dat ajakkes faalde is niet zo heel gek, want zij konden zelden anticiperen op cl deelname.

dit is mijn analyse en, ook al zeg ik het zelf, daar is weinig tussen te krijgen. het is allemaal gelul in de marge. de enige constatering die je kunt doen is dat het in kwaliteit elkaar nauwelijk ontloopt en dat blijkt ook. psvee wint overtuigend bij feyenoord, feyenoord wint overtuigend bij psvee, feyenoord krijgt te weinig tegen twente, ajakkes krijgt te veel tegen az (uit). daar waar het het rustigst is, daar worden de minste punten gemorst.
Reply
#55
Waar heeft Kroatie dat potje 1 aan te danken trouwens? Een dramakwalificatie voor WK 2010, die drama halve finale tegen Turkije in 2008 of die prachtige gelijke spelletjes tegen Japan en Australie in 2006? :crazy:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#56
waf Wrote:ja, de voornaamste reden. ik weet niet of het voor ajakkes en feyenoord makkelijk is sponsors binnen te halen. dat stel je nu wel, maar dat is werkelijk nergen op gebaseerd. het enige dat ik weet is dat psvee het al jaren heel makkelijk heeft omdat philips er bilindelings geld in pompt en dat ajakkes en feyenoord het zelf moeten regelen.
Moest hier weer ff aan denken toen ik dit in de Telegraaf las:
Ajax in trek bij sponsors
NIJMEGEN - Ajax is in de eredivisie bij sponsors het meest in trek. De Amsterdamse club ontving in het vorige seizoen ruim 35 miljoen van externe geldschieters. PSV (23,8 miljoen), Feyenoord (19,4), sc Heerenveen (16,6), FC Twente (15,8) en AZ (14,3) moesten met minder genoegen nemen. Degradant FC Volendam haalde slechts 2,4 miljoen euro uit de sponsormarkt.

Ajax verkocht ook de meeste seizoenkaarten (40.100), gevolgd door Feyenoord (31.608) en PSV (29.160). De Amsterdamse club kreeg aan recettes ruim 14 miljoen binnen. De opbrengst van de kaartverkoop was bij PSV (ruim 8 miljoen) en Feyenoord (bijna 8 miljoen) aanzienlijk lager.
--
Ajax haalt uit sponsorgeld en recetten in 1 jaar 16,2 miljoen meer binnen dan PSV omdat ze groter zijn. Daar koop je 3 De Zeeuws of 4 Engelaars voor.. daar weegt dat beetje extra druk van jou echt niet tegenop.
Reply
#57
Peter Wrote:
waf Wrote:ja, de voornaamste reden. ik weet niet of het voor ajakkes en feyenoord makkelijk is sponsors binnen te halen. dat stel je nu wel, maar dat is werkelijk nergen op gebaseerd. het enige dat ik weet is dat psvee het al jaren heel makkelijk heeft omdat philips er bilindelings geld in pompt en dat ajakkes en feyenoord het zelf moeten regelen.
Moest hier weer ff aan denken toen ik dit in de Telegraaf las:
Ajax in trek bij sponsors
NIJMEGEN - Ajax is in de eredivisie bij sponsors het meest in trek. De Amsterdamse club ontving in het vorige seizoen ruim 35 miljoen van externe geldschieters. PSV (23,8 miljoen), Feyenoord (19,4), sc Heerenveen (16,6), FC Twente (15,8) en AZ (14,3) moesten met minder genoegen nemen. Degradant FC Volendam haalde slechts 2,4 miljoen euro uit de sponsormarkt.

Ajax verkocht ook de meeste seizoenkaarten (40.100), gevolgd door Feyenoord (31.608) en PSV (29.160). De Amsterdamse club kreeg aan recettes ruim 14 miljoen binnen. De opbrengst van de kaartverkoop was bij PSV (ruim 8 miljoen) en Feyenoord (bijna 8 miljoen) aanzienlijk lager.
--
Ajax haalt uit sponsorgeld en recetten in 1 jaar 16,2 miljoen meer binnen dan PSV omdat ze groter zijn. Daar koop je 3 De Zeeuws of 4 Engelaars voor.. daar weegt dat beetje extra druk van jou echt niet tegenop.

dat kon psvee compenseren met cl geld he. blijft heel erg moeilijk voor je om te lezen wat ik schrijf. die selectieve reacties van je leiden nergens toe. psvee heeft jarenlang alleen bakken met cl geld opgehaald. dat is de reden dat ze aan de top konden blijven. ze hebben in het beging de slag gewonnen. er was eigenlijk maar plek voor 1. feyenoord was altijd al de financieel zwakste, maar gek genoeg heeft het winnen van de uefa cup de deur dicht gegooid. daarna moesten er gekke cpariolen uitgehaald worden om alsnog aan te haken, helaas mislukt.

als psvee geen of minder cl geld ophaalt, zullen de prestaties vanzelf minder worden. mits ajakkes de inkomsten ook niet ziet zakken uiteraard.
Reply
#58
waf Wrote:dat kon psvee compenseren met cl geld he. blijft heel erg moeilijk voor je om te lezen wat ik schrijf. die selectieve reacties van je leiden nergens toe. psvee heeft jarenlang alleen bakken met cl geld opgehaald. dat is de reden dat ze aan de top konden blijven. ze hebben in het beging de slag gewonnen. er was eigenlijk maar plek voor 1. feyenoord was altijd al de financieel zwakste, maar gek genoeg heeft het winnen van de uefa cup de deur dicht gegooid. daarna moesten er gekke cpariolen uitgehaald worden om alsnog aan te haken, helaas mislukt.

als psvee geen of minder cl geld ophaalt, zullen de prestaties vanzelf minder worden. mits ajakkes de inkomsten ook niet ziet zakken uiteraard.

Waf, PSV werd vorig jaar 4e en had geen cent te makken om uitzicht op iets beters te krijgen. Ajax gaf weer miljoenen uit en Feyenoord gaf dankzij sponsors ook meer uit dan PSV. Toch staat PSV weer ruim bovenaan.
Reply
#59
Peter Wrote:
waf Wrote:dat kon psvee compenseren met cl geld he. blijft heel erg moeilijk voor je om te lezen wat ik schrijf. die selectieve reacties van je leiden nergens toe. psvee heeft jarenlang alleen bakken met cl geld opgehaald. dat is de reden dat ze aan de top konden blijven. ze hebben in het beging de slag gewonnen. er was eigenlijk maar plek voor 1. feyenoord was altijd al de financieel zwakste, maar gek genoeg heeft het winnen van de uefa cup de deur dicht gegooid. daarna moesten er gekke cpariolen uitgehaald worden om alsnog aan te haken, helaas mislukt.

als psvee geen of minder cl geld ophaalt, zullen de prestaties vanzelf minder worden. mits ajakkes de inkomsten ook niet ziet zakken uiteraard.

Waf, PSV werd vorig jaar 4e en had geen cent te makken om uitzicht op iets beters te krijgen. Ajax gaf weer miljoenen uit en Feyenoord gaf dankzij sponsors ook meer uit dan PSV. Toch staat PSV weer ruim bovenaan.

oh, dus dat ene jaar zou de afgelopen 10 jaar teniet doen? door 1 jaar meer te investeren loop je de opgelopen achterstand wel in? wat denk je zelf? dat kun je wel even uitzingen hoor. vorig jaar 4de zegt niet zoveel, terecht dat ze daar eindigden, maar kwalitatief moesten ze hoger staan. maar dat krijg je als je een coach kiest die niet bij je past.
Reply
#60
WAAROM kon PSV jaar in jaar uit CL geld ophalen? Niet omdat ze de slechtste club in de Jupilerleague waren toch? :-"
Ik ben geen PSV-fan maar volgens mij zijn jullie nu in een cirkelredenatie beland; "PSV is de beste omdat ze het meeste geld uit de CL kunnen ophalen en Ajax faalde om het waar te maken." Als je CL speelt ben je toch gewoon de beste? Anders speel je geen CL. Aan de andere clubs om de financiele achterstand slim op te lossen.
De onderliggende redenatie van beide zijdes voor deze discussie is mij, en volgens mij velen met mij, inmiddels volkomen onduidelijk geworden.

Ajax koopt spelers in mijn ogen gewoon veels te duur in waar PSV 'slimmer' zaken doet. Hoeveel 'topspelers' (ofwel bepalende ofwel basisspelers) zijn er afgelopen jaren bij PSV weggegaan? Dit seizoen 0. Afgelopen seizoen 3 (Alcides, Gomes, Farfan) (12-14), het jaar ervoor 2 (Kone en Alex) (13-13), in 2006 14-13 en in 2005 11-13.
En bij Ajax? Dit seizoen minimaal 1 (Vermaelen). Vorig jaar minimaal 2 (Heitinga en Huntelaar), het jaar ervoor ook minimaal 3 (Sneijder, Babel, Maduro)

Qua aantal spelers scheelt dat echt niks. Alleen PSV koopt beter in. Ajax heeft teveel dure miskopen waardoor ze kwalitatief niet meer mee kunnen komen. Immers, als je een Sneijder voor 27M laat gaan kun je daar op minimaal 4 plaatsen erg leuke spelers voor terugkopen. Maar dat zien we niet terug bij Ajax. In 2008 gingen volgens mij enkel Poepon en Heitinga betaald weg bij Ajax. Opbrengst? Circa 11M? Aankopen? Cvitanich 6.5M, Aissatti 4.1M, Sulajmani 16M... En dan nog eens de goedkope of transfervrije floppertjes (Luque, Urzaiz, Sno, Kennedy, Delorge...)
Dit seizoen lijken ze het iets beter op orde te hebben met Vermaelen weg voor 10M en binnentrekken van met name uitgehuurde (Rommedahl) en transfervrije (Pantelic) spelers. De Zeeuw was dan wel duurder maar is een goede koop (7,5M?).

Kortom: Ajax heeft te weinig consitent beleid. Met een jaartje er tussendoor zoals Feyenoord nu min of meer doet (vertrouwen en rust in de selectie) zal Ajax er binnen een seizoen weer staan. Door continue uit te spreken dat kampioneschap de doelstelling is kweek je onrust. Of Ajax moet die miljoenen eens investeren in een scout van Heerenveen of Groningen, die kunnen wel creatief leuke spelers zoeken.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply


Forum Jump: