The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval

Nieuwe opzet eredivisie
Eredivisie krimpt in

ROTTERDAM - De eredivisie wordt in de toekomst met twee clubs ingekrompen tot zestien deelnemers. Daarover neemt de Eredivisie CV op 13 december een besluit.

PSV vierde vorig seizoen de titel als winnaar van de reguliere competitie. Vanaf 2009, zo is het plan, moet de kampioen ook komen uit de play-offs. Op die dag staat er een vergadering gepland van de bij de ECV aangesloten profclubs.

Verwacht wordt, dat dan de beslissing valt om met ingang van het seizoen 2009/2010 met zestien deelnemers van start te gaan.

De ingreep is noodzakelijk om tot een nieuwe competitieopzet te komen zoals die onlangs door algemeen directeur Jan Reker van PSV is gelanceerd. In die opzet staan meer topwedstrijden op het programma, komt er een nieuw soort play-offs en hoeven de tv-gelden door minder clubs verdeeld te worden. Om het plan ten uitvoer te kunnen brengen, is de medewerking van de eerste divisie noodzakelijk. Daarin spelen nu twintig clubs.

Als daar de twee uit de eredivisie afkomstige ploegen bijkomen, wordt die competitie te groot. In de eredivisie gaat men er daarom van uit, dat binnen nu en een jaar ook de eerste divisie ingekrompen wordt. De betrokken, af te vloeien clubs dienen op te gaan in de nieuw te formeren topklasse van amateurs en betaald voetbalclubs. Een ander scenario is, dat twee tot vier clubs weggesaneerd worden uit het profvoetbal.

Het staat nog niet vast of de eerste divisie in deze opzet meewil, maar de eredivisie heeft, zo zeggen bronnen binnen de ECV, een effectief drukmiddel ter beschikking. ,,Als de eerste divisie niet meewil, dan zet de eredivisie de betalingen vanuit onze televisiegelden aan de eerste divisie stop. Wij financieren nu voor een groot deel de eerste divisie,’’ aldus een zegsman.

Voor het plan van Reker bestaat brede steun in ’slands hoogste voetbalcompetitie.

Het behelst het volgende:

De eredivisie gaat van achttien naar zestien deelnemers. Die spelen elk 30 wedstrijden, waarna de bovenste acht en de onderste acht gescheiden zullen worden.

De bovenste acht - waarvan in de play-offs de bovenste vier clubs vier keer thuis en drie keer uit aantreden - spelen tot slot zeven duels, waarna de kampioen bekend zal zijn. Die wordt tevens ingeschreven voor de Champions League. Onder de overige plaatsen worden de dan beschikbare andere deelnamebewijzen aan de UEFA Cup en eventueel de Champions League verdeeld.

Van de ‘verliezerspoule’, de onderste acht ploegen uit de reguliere competitie, degradeert de nummer laatst rechtstreeks. De club die als voorlaatste eindigt, speelt promotie/degradatieduels met de nummer twee van de eerste divisie. Reker heeft voorgesteld de punten uit de reguliere competitie mee te nemen naar de play-offs.
Reply
ik blijf play offs kut vinden, maar dit komt wel tegemoet aan mijn grootste bezwaren als de punten uit de competitie worden meegenomen in de play offs en ook de nummer 1 moet meedoen met de play offs.

ik vind een uit en een thuiswedstrijd wel eerlijker, dus ga liever de finale poule in met 5 clubs.
Reply
Peter Wrote:ROTTERDAM - De eredivisie wordt in de toekomst met twee clubs ingekrompen tot zestien deelnemers.

Jammer. Dan zijn we de wekelijkse strijd en spanning uit Almelo kwijt, wordt de eredivisie stuk onaantrekkelijker.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
clubs wegsaneren?? je kan er beter dan 14 uit de topklasse bijdoen (16 - 18 - 18 ) en een 2e divisie van maken net als in belgie bijvoorbeeld. Kan Eindhoven tenminste ook eens degraderen!
Utrecht, it's vocking delicious
Reply
Frits Wrote:clubs wegsaneren?? je kan er beter dan 14 uit de topklasse bijdoen (16 - 18 - 18 ) en een 2e divisie van maken net als in belgie bijvoorbeeld. Kan Eindhoven tenminste ook eens degraderen!

Ja, en dan kan Eindhoven het jaar daarop tenminste ook eens kampioen worden! Hakkuh
Reply
Topklasse ben ik absoluut voorstander van maar het idee om clubs weg te saneren zodat de topclubs een paar euro'tjes meer te besteden hebben is om te kokhalzen. Verder ben ik ook geen voorstander van een kleinere eredivisie maar we hebben toch geen reet te vertellen waardoor een discussie daarover totaal overbodig is.

13 december beslissen een paar koffiedrinkende heren dat Heracles voortaan maar weer in de eerste divisie moet ballen, dit heeft niks meer met presteren op het veld te maken in ieder geval.
Reply
waarom ben je geen voorstander van een kleinere eredivisie?
Reply
Laat ik daarin eerlijk zijn; voornamelijk eigenbelang. Maar daarnaast vraag ik mij ook serieus af of de kwaliteit van het Nederlandse voetbal wel zou verbeteren door een dergelijke ingreep. Het wordt onder de mom 'meer topwedstrijden' gepresenteerd maar geregeld ogen de duels tussen hoog geklasseerde ploegen en ploegen in de onderste regionen nog best leerzaam. Bovendien vrees ik dat de kloof tussen de eredivisie en de eerste divisie alleen maar groter zal worden als er nog maar 16 clubs spelen op het hoogste niveau. Als nieuwkomer kun je je nu nog concurreren met bv. Excelsior, Heracles of Sparta. Bij de eventuele nieuwe opzet zal deze drempel een stuk hoger gaan liggen. Als promovendus moet je dan hopen dat een club als bv. Vitesse (met een forse voorsprong in de begroting) maar een slippertje maakt. Structureel een vaste waarde worden in de eredivisie zal nóg moeilijker worden, terwijl dat nu al een helse klus is. Maar nogmaals, ik redeneer met een zwart-witte Heracles bril. De club is al vanaf zover gekomen en probeert nu nog een vaste middenmoter te worden. En dat kan, daar geloof ik in. Maar met de eventuele verandering is het wel nagenoeg onmogelijk vrees ik. Dat Heracles uitgerekend door een zeldzame verandering in competitieopzet wellicht zal falen zal mij veel pijn in het hart doen. Los van de discussie of we het dit seizoen redden uiteraard.
Reply
Peter Wrote:
Frits Wrote:clubs wegsaneren?? je kan er beter dan 14 uit de topklasse bijdoen (16 - 18 - 18 ) en een 2e divisie van maken net als in belgie bijvoorbeeld. Kan Eindhoven tenminste ook eens degraderen!

Ja, en dan kan Eindhoven het jaar daarop tenminste ook eens kampioen worden! Hakkuh

psies!! veel beter toch?
Reply

... En het voordeel daarvan is?

Clubs als Eindhoven e.d. kunnen al alleen maar bestaan bij de gratie van de zekerheid dat ze nooit nog een divisie lager kunnen vallen. Het gevaolg daarvan zou zijn: nog minder publiek en (daaraan verwante) inkomsten, en dus uiteindelijk een grote kans op faillissement. Waarom denk je dat er in België zo vaak clubs over de kop gaan? Het feit dat ze onbelemmerd kunnen "doordegraderen" heeft daar veel mee te maken. Zo kan een club verder ook niet goed plannen, als gevolg waarvan je bizarre situaties krijgt als Eendracht Aalst in vierde klasse of zo met een stadion voor 20.000 man o.i.d. (waar 500 man op de tribunes zit), en een club als Dender met een stadion voor 6000 man (bijna de helft staanplaatsen) in 1e klasse. Onwenselijk, me dunkt.
Reply
Voordeel van een topklasse is dat er van onderen vers bloed in de competitie kan komen en op lange termijn kan dit een kwaliteitsinjectie betekenen. Fc Eindhoven is een voorbeeld van een club die weinig potentie heeft maar clubs als Cambuur en Fortuna (ook laag geklasseerd) hebben dat wel degelijk. Daarbij opgeteld is het behoorlijk respectloos om een club weg te saneren zodat Jaakke weer een sigaar extra kan opsteken. Voetbal is een sport, laat er maar een 'survival of the fittest' komen in de eerste divisie.

Saneer je clubs weg (bah, ik walg er werkelijk van) dan verwaarloos je de eerste divisie nog verder. Ten eerste schrap je zomaar een paar clubs uit de competitie en ten tweede schiet je er sportief ook niks mee op. Men zegt dan dat er meer grote clubs in de eerste divisie komen (degradatie Sparta, Heracles, De Graafschap om maar voorbeelden te noemen) maar dit is de grootste onzin die er bestaat. Een MVV, Cambuur of Fortuna doet er qua achterban niet voor onder. Daarnaast zullen de 'grote clubs' die nu in de eredivisie spelen moeten snijden in de kosten bij degradatie en zal het binnen een paar jaar op sportief vlak zomaar weer een nietszeggende eerste divisie club kunnen zijn waarvan menig Nederlander alweer schreeuwt dat ze moeten worden opgeheven.
Reply
D'r an met de lippe Wrote:laat er maar een 'survival of the fittest' komen in de eerste divisie.

Precies. Opzouten met die nutteloze clubs als Eindhoven. Zolang ze daar in Eindhoven niet willen samenwerken met elkaar heeft die club geen enkele toegevoegde waarde. Mensen uit Eindhoven gaan maar lekker naar PSV Tongue
Reply
Quote:Zolang ze daar in Eindhoven niet willen samenwerken met elkaar heeft die club geen enkele toegevoegde waarde

Nou beledig je toch vooral de Vitessenaren :8: :wink:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
Frits Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:laat er maar een 'survival of the fittest' komen in de eerste divisie.

Precies. Opzouten met die nutteloze clubs als Eindhoven. Zolang ze daar in Eindhoven niet willen samenwerken met elkaar heeft die club geen enkele toegevoegde waarde. Mensen uit Eindhoven gaan maar lekker naar PSV Tongue

De zwakkeren vloeien dan inderdaad vanzelf af. Dat ze niet willen samenwerken kan ik daarentegen wel weer goed begrijpen, zou ook liever hebben dat Heracles falliet verklaard wordt dan dat wij worden opgezogen door dat Enschedese fusieclubje.
Reply
D'r an met de lippe Wrote:
Frits Wrote:

De zwakkeren vloeien dan inderdaad vanzelf af. Dat ze niet willen samenwerken kan ik daarentegen wel weer goed begrijpen, zou ook liever hebben dat Heracles falliet verklaard wordt dan dat wij worden opgezogen door dat Enschedese fusieclubje.

almelo en enschede (is niet dezelfde stad) eindhoven is niet zoals sparta volgens mij ook al zijn ze een keer kampioen geworden van de eredivisie
Reply
Ik ben benieuwd wat er vandaag uit gaat komen.
Als de inkrimping een feit wordt hoop ik oprecht dat de grotere clubs in Nederland de komende jaren keihard op hun muil gaan in Europa.
Reply
En dan is mn seizoenskaart straks maar geldig voor de eerste helft, en daarna zeker heel veel lappen voor de pleeofs. Ik zeg Tele 2, het hele seizoen.
De grootste frustratie van Bor de Wolf is, dat hij als wolf is geboren en dat men van hem verwacht dat hij zich ook als zodanig gedraagt: [url]http://www.fabeltjesweb.nl/personages/sounds/bor.wav[/url][img]http://i6.photobucket.com/albums/y240/Wolfietaj/Wolficons/scream.gif[/img]
Reply
Mag ik dan je seizoenskaart?
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Bor de Wolf Wrote:Tele 2, het hele seizoen.
=D>
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply

Forum Jump: