The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Pokerhanden Discussie
ik zou hier ook C/C op turn als ik odds krijg bij idd een super mooie draw. Je geeft zelf al dat je wrs achter ligt. Denk ik ook zoals je het hier beschrijft.

Die halve pot bet van IR op turn maakt het echter wel stuk moeilijker imo. Ik weet niet hoe 'tricky' hij is en hij wellicht hoopt dat je voor FE C/R door zijn kleine bet en hij je zo AI krijgt met beste hand. Je zou verwachten dat hij sterke hand hier zou beschermen! Heel verleidelijk om het er hier in te trappen. Stel je callt en hit op de river dan is de actie ook nog eens afgelopen denk ik. Hij zal dat board ook wel kunnen goed lezen neem ik aan. Ik neig toch meer naar een call omdat ie zo goedkoop is. Bij hit meteen uit betten voor value.

Dan ga ik nu lekker PSV - AZ missen ivm met een etentje Icon_evil
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Harry, hoe is de hand afgelopen??
Reply
Ik heb gecheckt, hij bet vrij instant 40 euro, andere villain fold en ik call. River is een complete blank (ruiten 4 ofzo), ik check en hij bet weer vrij instant 60 euro, ik insta openfold mijn hand.

Vrijdag sprak ik hem nog ff en hij kon zich de hand niet meer helemaal precies herinneren maar hij wist bijna zeker dat ie straat had, AT had ie dus.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
lol.. deze flopjes wil je niet graag zien als je KK hebt aan een limit tafel, gelukkig waren turn en vooral river wel lekker.

***** Hand History for Game 4430187976 *****
$5.00/$10.00 Limit Texas Hold'em - Saturday, March 21, 10:24:30 ET 2009
Table Castries1 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: HarryBierdop ( $454.50 USD )
Seat 2: bounouh ( $468.97 USD )
Seat 3: OberHH ( $270.00 USD )
Seat 4: EazyCall ( $287.75 USD )
Seat 5: mina70 ( $307.84 USD )
Seat 6: Matt_Adore ( $334.25 USD )
EazyCall posts small blind [$2.50 USD].
mina70 posts big blind [$5.00 USD].
Dealt to HarryBierdop [ Kh Ks ]
** Dealing down cards **
Matt_Adore folds
HarryBierdop raises [$10.00 USD]
bounouh folds
OberHH folds
EazyCall raises [$12.50 USD]
mina70 calls [$10.00 USD]
HarryBierdop calls [$5.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5d, 6d, 4s ]
EazyCall bets [$5.00 USD]
mina70 calls [$5.00 USD]
HarryBierdop calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4h ]
EazyCall bets [$10.00 USD]
mina70 calls [$10.00 USD]
HarryBierdop raises [$20.00 USD]
EazyCall calls [$10.00 USD]
mina70 calls [$10.00 USD]
** Dealing River ** [ 4d ]
EazyCall bets [$10.00 USD]
mina70 calls [$10.00 USD]
HarryBierdop raises [$20.00 USD]
EazyCall calls [$10.00 USD]
mina70 calls [$10.00 USD]
HarryBierdop shows [Kh, Ks ]
EazyCall doesn't show [7c, 7h ]
mina70 doesn't show [Qd, 6h ]
HarryBierdop wins $177.00 USD from main pot
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
EN wat valt er hier te bediscussieren? :8:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Zijn riverraise had ook 40 mogen zijn. De 77 had gecallt lijkt me
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
het is limit
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
8-[ .
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Ekslem Wrote:EN wat valt er hier te bediscussieren? :8:

hmm niet echt al kan je het wel lastig krijgen als 2 villains al los gaan op de flop. Maar daarnaast is er ook geen limit-topic :wink:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
PokerStars Spel #26693816661: Toernooi #150908250, $3.00+$0.30 Hold'em No Limit - Level XXXII (8500/17000) - 04/04/2009 1:54:37 CET [03/04/2009 19:54:37 ET]
Tafel '150908250 196' 9-max Plaats #2 is de button
Plaats 1: xfx- (376972 in chips)
Plaats 2: HhHowie (100889 in chips)
Plaats 3: vHaren84 (220647 in chips)
Plaats 5: kovalev1972 (380940 in chips)
Plaats 6: temesvary67 (580013 in chips)
Plaats 7: PompYouUp (446872 in chips)
Plaats 8: Bambeklis (134749 in chips)
Plaats 9: tbo1971 (521006 in chips)
xfx-: zet de ante 2125
HhHowie: zet de ante 2125
vHaren84: zet de ante 2125
kovalev1972: zet de ante 2125
temesvary67: zet de ante 2125
PompYouUp: zet de ante 2125
Bambeklis: zet de ante 2125
tbo1971: zet de ante 2125
vHaren84: zet small blind 8500
kovalev1972: zet big blind 17000
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan vHaren84 [Tc 9h]
temesvary67: callt 17000
PompYouUp: foldt
Bambeklis: foldt
tbo1971: foldt
xfx-: foldt
HhHowie: foldt
vHaren84: ??

Complete je in dit geval die 8,5k om flopje te kijken, of is het met deze stack en blinds (tov van gemiddelde van bijna 400k) al raise/push of fold?
Reply
easy fold! Raise heeft ook amper zin ( kan wel als pure steal klein raisen naar iets van 37,5k ofzo maar dan kan je op de flop in de problemen komen mocht hij je flatten) , je hebt een M van 6 of 7 ofzo. Probeer met een M van minder als 10 niet meer te gaan openen met handen waarmee je preflop niet voor stacks wil spelen.

Vanaf dit punt is het eigelijk alleen maar op zoek gaan naar een spot waarbij je all in kan shoven over een opening van iemand anders. Je kan licht gaan pushen (elk paartje, redelijke azen vanaf A7 ofzo, suited azen ook natuurlijk, KQ etc) over losse raisers (gasten die dus veel handen openen) of over een raise uit late positie. Dit hoef je maar 1 x in de 2 a 3 rondes de doen om in leven te blijven.

ff iets algemeens... probeer echt zo min mogelijk te completen in de SB. Dat is echt 1 van de meest gemaakte fouten zowel in cashgames als toernooien. Zo'n handje als dit kan je wel completen als er 3 limpers ofzo zijn maar bij 1 of 2 limpers zou ik gewoon folden omdat je postflop gewoon veel te vaak in de problemen komt. Je flopt heel vaak een half marginaal handje, middelpairtje, draw oid en je zit de hele hand uit positie. Zeker als je wat verder in een toernooi komt en de stacks ondieper worden wordt het steeds slechter eigenlijk. Een andere optie is natuurlijk wel raisen (niet in bovenstaande hand obv). Als je nog speelruimte hebt en er is 1 limper dan kan je best een hand als KT ( of minder ) raisen vanuit de SB om zo het initiatief te nemen en waarschijnlijk de limper ook te isoleren.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Hier nog een voorbeeldje daarvan uit de 80 grand van van de week. Nu pakt het goed uit voor die gast maar dit is wel echt zo slecht. Dit soort dingen kosten je uiteraard consequent punten alleen voor het limpcallen al, ze kosten je echter ook nog eens vaak extra punten omdat je postflop in moeilijke situaties komt.

PokerStars Game #26586974290: Tournament #150908293, $50+$5 Hold'em No Limit - Level XVI (1250/2500) - 2009/04/01 1:07:44 CET [2009/03/31 19:07:44 ET]
Table '150908293 73' 9-max Seat #7 is the button
Seat 1: kathrin1910 (79 288 in chips)
Seat 2: zelda2111 (30 497 in chips)
Seat 3: snuffi83 (31 394 in chips)
Seat 4: paradice (134 054 in chips)
Seat 5: LowKeyWinner (200 668 in chips)
Seat 6: nofriendo (60 029 in chips)
Seat 7: arbianight (50 141 in chips)
Seat 8: SamSammie (44 684 in chips)
Seat 9: HarryBierdop (136 983 in chips)
kathrin1910: posts the ante 250
zelda2111: posts the ante 250
snuffi83: posts the ante 250
paradice: posts the ante 250
LowKeyWinner: posts the ante 250
nofriendo: posts the ante 250
arbianight: posts the ante 250
SamSammie: posts the ante 250
HarryBierdop: posts the ante 250
SamSammie: posts small blind 1250
HarryBierdop: posts big blind 2500
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HarryBierdop [7s Ad]
kathrin1910: folds
zelda2111: folds
snuffi83: folds
paradice: folds
LowKeyWinner: folds
nofriendo: folds
arbianight: folds
SamSammie: calls 1250
HarryBierdop: raises 6225 to 8725
SamSammie: calls 6225
*** FLOP *** [3c Ac 5h]
SamSammie: checks
HarryBierdop: bets 8775
SamSammie: raises 8775 to 17550
HarryBierdop: raises 110458 to 128008 and is all-in
SamSammie: calls 18159 and is all-in
Uncalled bet (92299) returned to HarryBierdop
*** TURN *** [3c Ac 5h] [Jh]
*** RIVER *** [3c Ac 5h Jh] [8c]
*** SHOW DOWN ***
SamSammie: shows [3d 3h] (three of a kind, Threes)
HarryBierdop: shows [7s Ad] (a pair of Aces)
SamSammie collected 91118 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 91118 | Rake 0
Board [3c Ac 5h Jh 8c]
Seat 1: kathrin1910 folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: zelda2111 folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: snuffi83 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: paradice folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: LowKeyWinner folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: nofriendo folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: arbianight (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: SamSammie (small blind) showed [3d 3h] and won (91118) with three of a kind, Threes
Seat 9: HarryBierdop (big blind) showed [7s Ad] and lost with a pair of Aces
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Oneens. Ben het er mee eens dat SB completen vaak niet goed is. Hier kan het echter prima imo. Je hoeft ivm pot slechts 15% te betalen (weeeeeeeeeeeeee odds) en die 8500 extra is 3.5% van je stack. Kans is aanzienlijk dat je 2 live cards hebt. Of je met weten dat BB squeeze happy is dan is het niet goed. Voor je openpush/fold verhaal (waar ik het geheel mee eens ben) kijk je idd gewoon naar M en je range afgestemd op positie.

Leg het maar eens voor aan een echte tourney speler. Ben benieuwd aangezien ik dit ook totaal niet ben!

Jouw voorbeeld is btw hele andere situatie Harry....
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Pocket drieen raise ik standaard in deze situatie... SB completen doe je meer met een kaashand die je alleen maar callt omdat de odds dat toelaten. Als je dan gereesd wordt door de BB kan je em fluitend laten schieten. Wat wil die gozer nou bereiken? Je hebt geen idee waarje staat als de flop valt. Je zit OOP... je bet uit en de BB reest of callt. Wat dan? Met 33 wil je de hand preflop binnenhengelen en niet op goed geluk blijven klootviolen postflop in de hoop dat je je miracle card hit.

Maar da's mijn mening :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
@ Ekslem:

Geloof me eks, completen "om een flopje te zien" (en al helemaaaaaal als er nog niemand in de hand zit) in deze fase van een toernooi is zo slecht en echt weggooien van chips. Afgezien van het feit dat je in ieder enigzins redelijk MTT toernooi de BB hier in zeker 80% van de gevallen raist en dus daar al 3,5% van je chips doneert zijn er nog veel meer redenen om het niet te doen. Callen onder het mom van odds is zo'n onzin. Oké, je kaarten zijn live en dan? Eigelijk kan je alleen echt lekker verder spelen als je 2 paar of beter flopt (kans is volgens mij iets minder als 3%), je zit 3 (eigenlijk 4) straten OOP. Je zit nooit lekker in de hand, als je wat hit is het vaak een QT7 flop ofzo die je dan 1 x moet checkcallen (wat een aanzienlijk deel van je stack zal zijn in deze fase) echter zal je dan erg vaak tegen een 2nd barrel op de turn of river aankijken. Dan moet je ook nog het geluk hebben dat er intussen op het board geen 3 harten liggen of dat er intussen niet 2 of 3 overkaarten liggen etc etc.

Je moet vooruit denken in de hand.. je kan nu wel 8,5k bijleggen omdat het 15% van de pot is maar normaal gesproken win jij die hand echt geen 15% van de gevallen. Nogmaals ik heb het hier over een normale eindfase van een MTT. Ik geloof best dat je er in MTT's tot $10 heel vaak mee weg zal komen (al zitten ook daarin aggro beukers) maar in een normale eindfase van een toernooi zie je hier in 80% van de gevallen niet eens de flop.

laat ik het zo stellen... als het al slecht is om te completen in de SB vs BB in een cashgame (dat weet je neem ik aan) waar je 100bb diep zit en dus veeeeeel meer IO's hebt hoe kan je dan hier ooit zeggen dat hij prima kan completen terwijl ze 13 hele bb's (!!!) diep zitten.

Completen om te trappen of completen om te limp/raisen kan wel uiteraard.

@ Tree:
Zoals ik hierboven ook aangeef is completen met een kaashand vanwege de odds dus ook echt een no-go. Kijk als je in level 3 zit en de blinds nog 25/50 zonder antes ofzo zijn dan is het wat anders. Niet alleen zit je dan nog dieper en heb je meer IO's maar het belangrijkste is dat er dan nog amper aggressie zal zijn in het spel aangezien er amper chips in de pot liggen om op te pakken. In de eindfase van een normaal online MTT toernooi is het 70 tot 80% van de handen worden preflop beslist, 10 tot 15% zijn all in showdowns en misschien 5% bestaat nog uit het echte postflop spel.

Gister was trouwens $530 rebuy van de SCOOP. Ongelooflijk wat een knetterziek toernooi. 20 uur heeft het geduurd, HU zaten ze nog steeds 200bb's diep. Wat een structuur!! 2,5K punten voor $500, je kan meteen rebuyen is dus 5k + add on kom je op 8500 punten als je dus niks wint in de rebuyperiode. Blindlevels duurden een half uur en liepen zo op: 10/20, 15/30, 20/40, 25/50, 30/60, 40/80, 50/100 etc etc. Na 3 uur spelen zat je dus nog met 85bb's als je geen enkele hand gewonnen of verloren had.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
harry_bierdop Wrote:easy fold! Raise heeft ook amper zin ( kan wel als pure steal klein raisen naar iets van 37,5k ofzo maar dan kan je op de flop in de problemen komen mocht hij je flatten) , je hebt een M van 6 of 7 ofzo. Probeer met een M van minder als 10 niet meer te gaan openen met handen waarmee je preflop niet voor stacks wil spelen.

Vanaf dit punt is het eigelijk alleen maar op zoek gaan naar een spot waarbij je all in kan shoven over een opening van iemand anders. Je kan licht gaan pushen (elk paartje, redelijke azen vanaf A7 ofzo, suited azen ook natuurlijk, KQ etc) over losse raisers (gasten die dus veel handen openen) of over een raise uit late positie. Dit hoef je maar 1 x in de 2 a 3 rondes de doen om in leven te blijven.

ff iets algemeens... probeer echt zo min mogelijk te completen in de SB. Dat is echt 1 van de meest gemaakte fouten zowel in cashgames als toernooien. Zo'n handje als dit kan je wel completen als er 3 limpers ofzo zijn maar bij 1 of 2 limpers zou ik gewoon folden omdat je postflop gewoon veel te vaak in de problemen komt. Je flopt heel vaak een half marginaal handje, middelpairtje, draw oid en je zit de hele hand uit positie. Zeker als je wat verder in een toernooi komt en de stacks ondieper worden wordt het steeds slechter eigenlijk. Een andere optie is natuurlijk wel raisen (niet in bovenstaande hand obv). Als je nog speelruimte hebt en er is 1 limper dan kan je best een hand als KT ( of minder ) raisen vanuit de SB om zo het initiatief te nemen en waarschijnlijk de limper ook te isoleren.

In het bovenstaande geval (mijn T9) geef ik je achteraf helemaal gelijk, maar das natuurlijk makkelijk praten achteraf....
Zoals je schetst, ik raakte in de problemen met een middlepair... Flop was Q9x, ik check, BB checkt en limper bet, ik call en BB fold... Turn is een J, wat voor mij op zich geen slechte kaart is, na opnieuw een bet van hem kan ik niet meer weg en gaat alles erin... Hij toont AA en river brengt me geen hulp meer... Had op dat moment nog wel 30% ofzo, een 8/9/T of K was goed voor me, maar helaas... Heb er nog lang over nagedacht, vond het niet slecht in dit geval om te completen, pot was al zo'n 60k en hoefde dus maar 8,5k bij te leggen, wat op dat moment 'slechts' 3,5% van mijn stack was... Maar om er dan uiteindelijk toch zover mee in de pot te komen dat ik voor mijn toernooileven 'moet' spelen is slecht gespeeld van mezelf...
Er hadden ook meer bellen moeten gaan rinkelen bij de limper in EP en zijn bet op de flop... Maarja, al doende leert men...
Reply
Hmm zonde! Ja als je met middelpair ook nog eens in een 4way flop zit dan is het natuurlijk helemaal klote aangezien de kans dat die overkaart is gehit aanzienlijk is.

Let even op 1 ding. Die J op de turn lijkt idd een mooie kaart voor jou (omdat je nu een OESD erbij hebt) maar eigenlijk is het een vrij beroerde kaart voor jou omdat het veel beter de range van de limper hit dan die van jou. Mocht de limper op de flop gebet hebben ZONDER dat ie had gehit dan zal ie daar vaak betten met handen als TJ/KJ/KT en in sommige gevallen zal ie daar betten met AJ/TT/JJ, allemaal handen dus die op de turn verbeteren. De limper zal daar zelden met een hand als 66 2 straten betten.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
zal niveau (lees BI) verschil zijn. Cash complete ik SB nooit. Het is hier btw geen BvB.
Maar goed ik ben al redelijk bezopen (1 biertje per doelpunt :-({|= ) dus zal er morgen nog weleens anar kijken. Nu PSV in de kroeg...
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
harry_bierdop Wrote:Hmm zonde!

$3 rebuy is echt een crapshoot, maar als je dan eenmaal met een goede stack na de pauze zit kan het best aardig aflopen, eerste plek bijna $9k... Ik werd door deze hand nr. 101 en 'verdiende' daarmee $92... Ook gisteren nog 84ste ($30) in de $11 $10k guarenteed van 21.15, waar ook plek 1 richting de $3,5k ging... Toch toernooien waar je leuk meedoet maar eigenlijk niks verdiend terwijl je toch de hele avond zit te spelen... Zit echt nog te 'wachten' op een dikke cash, meer dan $594 door een $12 180-man te winnen hebben ik nog niet gehad...
Reply
Nu ik laatste tijd weer iets meer MTT's speel (2 x in de week een avond ipv 1 x in de 2 weken) merk ik weer hoe groot die verschillen zijn in de eindfase.

Je kan best 100e worden van 3000 man, het is eigelijk niks (heb het zelf ook zo vaak gehad, het lijkt heel dichtbij maar het is echt nog mijlenver weg). Wel nice natuurlijk maar alles gebeurd aan de laatste 3 tafels. Niet alleen de prijzen maar ook het spel. Het duurt zo lang daar. De laatste 3 tafels van een decent MTT duurt vaak bijna net zo lang als de helft van het toernooi tot dan toe. Dus als een toernooi 9 uur totaal duurt (bijv de 80 grand) dan kan het goed zijn dat de laatste 3 tafels 2,5 tot 3 uur duren. Helemaal in die single rebuy, single add on toernooien... daarin zit je zo diep dat het nog wel langer kan zijn. Toen ik FT haalde van die $22 1 rebuy, 1 add on duurde het toernooi totaal 7 uur waarvan 3 uur alleen de laatste 3 tafels waren.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
zo vlieg er net uit..

zet m na zijn bet op flop allin

iemand commentaar?

niet pushen??

PokerStars Game #28861803167: Tournament #168047469, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level XV (1000/2000) - 2009/06/01 15:16:02 CET [2009/06/01 9:16:02 ET]Table '168047469

37' 9-max Seat #4 is the button
Seat 1: mendamaster9 (45820 in chips)
Seat 2: Ugur_O (91801 in chips)
Seat 3: Jann_R_Ursin (82799 in chips)
Seat 4: skipper4647 (71342 in chips)
Seat 5: longjohnnn (52662 in chips)

Seat 6: vicente69 (236951 in chips)
Seat 7: mark504 (72077 in chips)
Seat 8: deshotas (78692 in chips)
Seat 9: marioutr (57548 in chips)

mendamaster9: posts the ante 200Ugur_O: posts the ante 200Jann_R_Ursin: posts the ante 200skipper4647: posts the ante 200longjohnnn: posts the ante 200vicente69: posts the ante 200mark504: posts the ante 200deshotas: posts the ante 200marioutr: posts the ante 200longjohnnn: posts small blind 1000vicente69: posts big blind 2000***

HOLE CARDS ***Dealt to deshotas [Ks Kh]
mark504: folds
deshotas: raises 4000 to 6000
marioutr: folds
mendamaster9: folds
Ugur_O: calls 6000
Jann_R_Ursin: folds
skipper4647: folds
longjohnnn: folds vicente69: folds

*** FLOP *** [Qs As 5s]

deshotas: checks
Ugur_O: bets 16000
deshotas: raises 56492 to 72492 and is all-in
Ugur_O: calls 56492***

TURN *** [Qs As 5s] [3c]***
RIVER *** [Qs As 5s 3c] [Th]
*** SHOW DOWN ***
deshotas: shows [Ks Kh] (a pair of Kings)
Ugur_O: shows [Ad Tc] (two pair, Aces and Tens)
Ugur_O collected 161784 from pot*** SUMMARY ***Total pot 161784
Ajax had vanmiddag geen speler die Van Basten evenaarde, maar Shota kwam met vier goals aardig in de buurt.
Reply
ik vind een check raise nogal apart ja. Waarom c-bet je niet gewoon om vervolgens netjes te folden tegen zijn (waarschijnlijk) push? Nu maak je een complete bluf van je KK
Reply
mwoah, een complete bluff? hij heeft ook de nutflushdraw... oftewel 44% als tegenstander a heeft
The great old Ludwig von...
Reply
zou die hier bluffen???
Klein stukje geschiedenis. Hij probeerde op dealer 2 x te pikken, 2 x resteel ik en fold ie. Nu limpt ie in op sb...

PokerStars Game #29169063439: Tournament #169968365, $10+$1 Hold'em No Limit - Level X (300/600) - 2009/06/09 16:33:25 CET [2009/06/09 10:33:25 ET]
Table '169968365 105' 9-max Seat #1 is the button
Seat 1: MONTRACHET1 (455 in chips) is sitting out
Seat 2: _Moustickkk_ (28229 in chips)
Seat 3: gittermaster (73822 in chips)
Seat 4: GHSE00011364 (10630 in chips)
Seat 5: Vitelinhas (25093 in chips)
Seat 6: rfctom (61180 in chips)
Seat 7: xxxPKxxx (5930 in chips)
Seat 8: B3rgmann (16026 in chips)
Seat 9: The Brezze (4083 in chips)
MONTRACHET1: posts the ante 50
_Moustickkk_: posts the ante 50
gittermaster: posts the ante 50
GHSE00011364: posts the ante 50
Vitelinhas: posts the ante 50
rfctom: posts the ante 50
xxxPKxxx: posts the ante 50
B3rgmann: posts the ante 50
The Brezze: posts the ante 50
_Moustickkk_: posts small blind 300
gittermaster: posts big blind 600
*** HOLE CARDS ***
Dealt to gittermaster [Kd Js]
GHSE00011364: folds
Vitelinhas: folds
rfctom: folds
xxxPKxxx: folds
B3rgmann: folds
The Brezze: folds
MONTRACHET1: folds
_Moustickkk_: calls 300
gittermaster: checks
*** FLOP *** [Ts Jh 7h]
_Moustickkk_: checks
gittermaster: bets 1200
_Moustickkk_: raises 2799 to 3999
gittermaster: calls 2799
*** TURN *** [Ts Jh 7h] [2c]
_Moustickkk_: bets 4555
gittermaster: calls 4555
*** RIVER *** [Ts Jh 7h 2c] [7s]
_Moustickkk_: bets 19025 and is all-in
gittermaster: folds
Uncalled bet (19025) returned to _Moustickkk_
gittermaster said, "jk"
_Moustickkk_ collected 18758 from pot
_Moustickkk_: doesn't show hand
*** SUMMARY ***
Total pot 18758 | Rake 0
Board [Ts Jh 7h 2c 7s]
Seat 1: MONTRACHET1 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: _Moustickkk_ (small blind) collected (18758)
Seat 3: gittermaster (big blind) folded on the River
Seat 4: GHSE00011364 folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: Vitelinhas folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: rfctom folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: xxxPKxxx folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: B3rgmann folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: The Brezze folded before Flop (didn't bet)
The great old Ludwig von...
Reply
Dit is echt zo'n gevoelskwestie... maar tegen een speler die eerder heeft laten zien dattie zwicht voor aggressie zou ik in eerste instantie die KJ pf wel hebben geraisd. In 2de instantie zou ik dan die raise op de flop reraisen. Als-ie dan pusht of weer een beetje raist, weet je denk ik 85% zeker dat je met je KJ het bos inkan. Nu gooi je die 4500 op de turn min of meer in het water...
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
lol tree lang leve de inforaise of niet ](*,) ](*,) ? Dat is nou echt zoooooo 1972 en zoooooo slecht. Daarnaast als je flop gaat 3betten ben je ook 4500 extra kwijt als het niet meer is of wil je min3betten en dan folden terwijl je zelf flink aggro bent zoals gitter en ze dus veel vaker tegen je gaan bluffen?

Ik zou sowieso pre raisen, zeker gezien ook zijn stack die jou weinig pijn kan doen.

Die 7 op de river kan wel lelijk zijn op de river. 78/79 zitten ook wel in zijn range maar er ligt ook een missed FD en andere pair+gutshot handen win je van. Denk dat ik er op de turn voor was gegaan... river maak ik denk ik cryingcall.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Ruuuustig nou maar... :roll: Die gozer kan (gezien voorgaande handen)net zo goed denken dat een aggro speler standaard C-bet en er met een reraise overheen gaan als ie J9 of A7 of slechter heeft, want 'ik laat me goddomme niet nog een keer wegdouwen door die pannekoek". Als je op de flop behoorlijk reraist, is het in 10$ tourneys 70% van de tijd een valuebet. Pusht-ie dan, kan het weer net zo goed een gok op de draw zijn. Daarom zeg ik "gevoelskwestie" mbt de speler. Nu moet je dezelfde beslissing nemen op de turn. En ik zou overigens ook hebben gepushed \Big Grin/
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Hmm vind je maar vaag lullen Tree. Eerst zeg je dat als je de flop 3bet en als ie dan pushed dat je 85% zeker het bos in kan. Daarna ineens weer dat het net zo goed een draw kan zijn.

En ik ben het niet eens met dat je nu dezelfde beslissing moet nemen, je neemt de beslissing grotendeels al op de flop. Als je flop callt weet je al wat je gaat doen als er een ultrablank turn zoals hier komt. Door call flop/herevalueer turn krijg je meer info, houd je zijn bluffs in de hand en zijn stacksizes mooi om turn te shoven en hij nog best wat semibluffs kan folden (wat ik hier zou willen itt in een cashgame).
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
Ach, die 85% heb ik ook maar uit m'n reet getrokken :wink:

Maar ik begrijp je punt... jammer genoeg kan je over zo'n geisoleerde hand gewoon weinig nuttigs zeggen. We weten alleen dattie twee x na een raise op de button gepiepeld is door gitter vanaf de BB, maar verder niet wat z'n laydowns waren in winnende potten, offie doorbet met een draw, offie slowplayed met een monster etc. Gitter weet dat wel en z'n 6th sense is dit soort situaties is uitstekend, dus ik denk dattie hier een goeie laydown heeft gedaan.
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
vraagje......


deze hand check raisen of betten....

let me know.... :8:


okerStars Game #29288949168: Tournament #169968368, $10+$1 Hold'em No Limit - Level XXII (4000/8000) - 2009/06/12 19:59:47 CET [2009/06/12 13:59:47 ET]
Table '169968368 92' 9-max Seat #9 is the button
Seat 1: deshotas (239992 in chips)
Seat 2: stormin xx (218595 in chips)
Seat 3: pokerjoe485 (244618 in chips)
Seat 4: asianboys271 (373497 in chips)
Seat 5: firecatbjorn (445068 in chips)
Seat 6: Haagsche Rob (302085 in chips)
Seat 7: metrecube (90136 in chips)
Seat 8: gusman126 (697055 in chips)
Seat 9: rocco_true (258425 in chips)
deshotas: posts the ante 800
stormin xx: posts the ante 800
pokerjoe485: posts the ante 800
asianboys271: posts the ante 800
firecatbjorn: posts the ante 800
Haagsche Rob: posts the ante 800
metrecube: posts the ante 800
gusman126: posts the ante 800
rocco_true: posts the ante 800
deshotas: posts small blind 4000
stormin xx: posts big blind 8000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to deshotas [8s 8d]
pokerjoe485: folds
Haagsche Rob said, "once a final table would be nice rewar

asianboys271: raises 14000 to 22000
firecatbjorn: folds
Haagsche Rob: folds
metrecube: folds
gusman126: calls 22000
rocco_true: folds
deshotas: calls 18000
stormin xx: folds
*** FLOP *** [Tc 9h 8h]
deshotas: bets 48000
asianboys271: folds
gusman126 said, "..."
gusman126: folds
Uncalled bet (48000) returned to deshotas
deshotas collected 81200 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 81200 | Rake 0
Board [Tc 9h 8h]
Seat 1: deshotas (small blind) collected (81200)
Seat 2: stormin xx (big blind) folded before Flop
Seat 3: pokerjoe485 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: asianboys271 folded on the Flop
Seat 5: firecatbjorn folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: Haagsche Rob folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: metrecube folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: gusman126 folded on the Flop
Seat 9: rocco_true (button) folded before Flop (didn't bet)
Ajax had vanmiddag geen speler die Van Basten evenaarde, maar Shota kwam met vier goals aardig in de buurt.
Reply


Forum Jump: