The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Hattrick Manager van de Week (11-20)
#1
Voor dit topic geldt dezelfde regels als bij FvdW.

Manager 11: Tan
Manager 12: Bocaloca
Manager 13: Devlin
Manager 14: Sjeffer
Manager 15: Legion
Manager 16: Mukkus
Manager 17: Dre
Manager 18: Lance
Manager 19: Fred Naaigaren
Manager 20: Birger
Reply
#2
Tan
[Image: tan.jpg]

Naam
Alwin Tan

Leeftijd
21 jaar

Woonplaats
Limmen (ja Limmen, ligt tussen Alkmaar en Beverwijk)

Teamnaam in Hattrick
Tan's Godenzonen

[Image: LogoTeam206961.JPG]

Hattricker sinds
Pff… een tijdje al, even opzoeken...06-04-2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Een vriend van me had het over een gaaf voetbalmanagerspel (in die tijd deden we met een groep ook nog mee aan Competitie Manager). Ik dus kijken op de site, en me meteen maar aanmelden.

De eerste weken vond ik er nog weinig aan, en verloor ik ook veel. Maar met wat hulp van een andere vriend (onder andere dat ik 3-5-2 moest spelen, omdat het middenveld zo belangrijk is) begonnen de overwinningen te komen.[/i]

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Eigenlijk niet iets specifieks, meer het totale plaatje. De wedstrijden zijn uiteraard mooi en de trainingen spannend. Maar daarnaast is het zoeken op de transferlijst naar koopjes ook leuk.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Verschillend, ben meestal wel elke dag even online. Denk een uurtje of 7-10 per week.

Misschien overbodig, maar hoe ben je aan de teamnaam Tan's Godenzonen gekomen?
Tan is m’n achternaam, en ik ben voor Ajax. Spelers van Ajax worden ‘Godenzonen’ genoemd. Tja.. en ik hoopte dat mijn spelers dat ook een beetje zouden worden....

Je deed het vorig seizoen verdienstelijk in divisie V, maar aan het einde stond je met lege handen en een uiteindelijke 4e plaats. Heb je het op het einde weggegeven?
Nee; de andere teams waren gelijkwaardig/sterker en ik had de laatste weken weinig tijd i.v.m. werk en studie. Daarnaast verloor ik van de 7 verloren wedstrijden er 3 met 1 goal verschil, en 4 met 2 goals verschil. Oftewel; ik ben nooit echt weggespeeld.

Dit seizoen speel je voor het derde seizoen op rij in divisieV.228. Zit een promotie erin, als Paigow United (P/D wedstrijd) en HT Einstein er volgend seizoen weer bij zijn?
Ik zit in een van de sterkste V-klasses. En er zijn voor de nummers 7 en 8 weer twee aardig sterke teams bijgekomen. Het verschil tussen de klasse V en VI is over het algemeen genomen best groot. In divisie V heb je eigenlijk alleen maar fanatieke Hattrickers. Managers die in ieder geval allemaal een trainingsschema hebben. Maar om terug te komen op je vraag; ik hoop wel dat er een keer een p/d duel inzit, maar dan zal ik ook wat langer in de beker moeten blijven (meer kunnen piccen) en met meer tactisch vernuft moeten komen, om de sterkere tegenstanders te kunnen verslaan.

Het bekertoernooi was voorlopig nog niet echt aan je besteed. In je tweede seizoen kwam je tot ronde 5, maar daarna was het niet veel meer. Heb je altijd de prioriteit bij de competitie moeten leggen?
Nee, heb ook wel veel pech gehad hoor in de beker. Voorbeeld: M'n laatste uitschakeling was ik beter maar verloor ik toch. In m’n op één na laatste uitschakeling stond ik in de 75e minuut met 5-1 (!) voor, maar m'n tegenstander weet er het laatste kwartier toch nog vier (waarvan twee in de 90e minuut) in te schieten, en uiteindelijk in de verlenging ook nog eens te scoren.

Je traint zolang als ik me kan herinneren PM. Gaat dit eeuwig door, of heb je een switch in de planning staan?
Sinds vorig seizoen train ik van de 16 weken in een seizoen 1 of 2 weken passen, en 1 of 2 weken conditie (in totaal 3 weken geen positiespel). Ik ben van plan om dit nog 1 of 2 seizoenen vol te houden en dan m'n beste spelers te houden en de "mindere" spelers te verkopen. Er staat dan een switch in de planning naar vleugelspel.

Het voorbeeld van Mac om scoren te trainen heeft je nog niet weten te verlokken tot een switch naar die stijl?
Nee, het trainen van aanvallers heeft in mijn ogen een aantal nadelen tov vleugelspel:
- Je hebt maar 2 opties om te spelen. 3-4-3 en 4-3-3(counter). En als je 3-4-3 speelt moet je eigenlijk ook met 1 winger nhm spelen.(en dit verzwakt weer je aanvalrating over die vleugel)
- Er zijn meer mensen die spitsen trainen dan vleugels trainen. En je moet wat dat betreft toch iets "anders" proberen om de top te behalen.


Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
Van Stiphout Vooruit. Hij is de Nederlandse hattrick-speler met de meeste prijzen. En hem zou ik graag eens (in de beker) willen verslaan.

Hoe zie je de toekomst voor Tan’s Godenzonen in de komende 2 seizoenen?
Dit seizoen strijden we tegen degradatie(getuige m'n huidige 8e positie), en zal het lastig genoeg worden om me te handhaven. Echter het gat naar de nummer 6 is maar 3 punten en naar de nummer 5 en 4 respectievelijk 4 en 6. Dus alles is nog mogelijk. (laatste 4 wedstrijden maar met 1 doelpunt verschil verloren). Volgend seizoen hoop ik mij wederom te handhaven in deze divisie(1 van de sterkere V) en een trainingsswitch goed te laten verlopen. Zodat ik het jaar erop daadwerkelijk voor het kampioenschap kan gaan

Welke SD-Hattrick-manager geef jij de grootste kans op een zeer gunstige toekomst in Hattrick? Welk team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Persoonlijk denk ik dat mac het goed zal gaan doen volgend jaar in divisie IV. En dat hij door z'n 18 jarige groeibriljantjes goud in handen heeft.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Inspiratie krijg je uit het spel zelf. Als je er eenmaal mee begint, zal je niet snel stoppen en zal je er steeds meer tijd in willen besteden. Tips: Training is alles, vooral (met alle respect) de lagere divisies kom je "makkelijk" door. Vanaf divisie VI wordt het al lastiger met tactieken etc.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Uhmm, denk het niet, daarvoor is het spelletje veel te verslavend.

Bakke © 2005
Reply
#3
Bocaloca
[Image: fuckieduckie.JPG]

Naam
Werner Waltman

Leeftijd
zojuist 22 geworden

Woonplaats
Zoetermeer

Teamnaam in Hattrick
Bocastarz
[Image: LogoTeam509139.JPG]

Hattricker sinds...
Ik heb mijn team gekregen op 18 janurai 2005, dus nog een redelijke nieuwkomer.

Wat vind je het interessantste onderdeel in Hattrick?
Het meest interessante onderdeel vind ik toch wel de de wedstrijden die je speelt, gevolgd door de training, en de transfers die je kan doen.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Pfft, volgens mij al veel te veel, zeker omdat ik nauwelijks naar de universiteit ga.
Denk dat ik de gehele dag ongeveer wel ingelogd sta, of mezelf af en toe inlog op de site.
Maar actief bezig zijn is denk ik 1 á 2 uurtjes per dag, dat ik rustig alles organiseer, een beetje bijlees, transfers bekijk en dergelijke.


Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Eigenlijk ben ik er in aanraking door gekomen door Antidote. We kletsten vooral op MSN al heel veel, vanwege de dingen die wij op het voetbal forum deden, en op een moment vertelde hij over Hattrick. Toen heb ik kort gelezen wat het was, en omdat ik altijd al fanatiek was met CM op de computer, leek dit me wel een leuk spelletje, en heb ik mij zodoende ingeschreven.

Na twee mooie promoties op rij hopen we dit seizoen eindelijk een medaille te mogen gaan bewonderen in de prijzenkast van bocastarz. Met een vierde positie, en 9 punten achterstand op de koploper lijkt die kans echter klein?
De eerste promotie heb ik te danken aan de vorige eigenaar. Zelf begon ik mijn eerste seizoen in divisie VII. En inderdaad ben ik gepromoveerd zonder een medaille te gaan halen.
Ook dit seizoen zal er denk ik geen medaille inzitten. Het team op de eerste stek is gewoon het beste team uit de divisie, en onderling pb’en we wel dat hij baalt dat ik tegen hem piccete.
Een tweede plek zou eventueel mogelijk moeten zijn, maar ik acht mijn team niet sterk genoeg om volgend jaar in divisie VI mee te draaien. Misschien als ik in een gelukkige divisie terecht zou komen.
Ik had voor mezelf dit seizoen als overgangsseizoen gezien, en ben daar ook druk mee bezig.
Mocht ik alleen aan het einde van dit seizoen kans maken op een tweede stek, dan zal ik die dan ook waarschijnlijk laten schieten. En gaan voor die medaille volgend seizoen.


Ik zie in je selectie een 18-jarige, een hoop 19-jarigen en flink wat oudere spelers. Hoe ziet je trainingsschema eruit?
Nou, mijn training verloopt eigenlijk wel op rolletjes. Ik heb nu inderdaad een 18-jarige trainee ( ben terwijl ik dit antwoord typ, bezig om een 17- jarige binnen te halen) en een hoop 19-jarigen. De 18-jarige blijft gewoon bij de club om vol doorgetraind te worden. Van de 19-jarigen zal er een verkocht worden wanneer deze de uitmuntend status bereikt, en de rest zal behouden blijven.
Van de verkoop van de eventuele trainee, gaat er grof de bezem door mijn selectie. Je geeft zelf al aan dat het net een bejaarden elftal is, op de trainees na. Dus van de verkopen van de trainees wordt een nieuwe trainee gehaald, en een jongere versterking voor de overige posities.
Maar dit zal voorlopig nog wel even op zich doen wachten, dus zullen de oudjes verkocht gaan worden en daar zal een jongeling voor worden gekocht.


Je bent naar eigen zeggen nog een newbie, maar toch heb je al flink wat bekendheid. Heb je plezier in het organiseren van of meehelpen in de diverse initiatieven op het Hattrick-forum?
Of ik bekendheid heb of beruchtheid wegens mijn blunders, dat laat ik ter vrije interpretatie, maar vind het leuk dat je het zegt. Ik beschouw mezelf nog altijd als een redelijke newbie, die al dan niet te hoog is begonnen. Ik snap nog teveel dingen niet en vraag nog te vaak dingen aan mensen, dus jah dan noem ik mezelf nog altijd een newbie
Ik vind het inderdaad leuk om te helpen, en het een en ander te organiseren. Deed dit al regelmatig in samenwerking met Antidote op het voetbal forum. En tjah, ik ben niet te beroerd om dingetjes te doen om het leuk te houden. Bovendien is af en toe een cup of iets dergelijks weer eens goed voor de afwisseling.


Welke grote blunders denk je dan gemaakt te hebben?
Tjah, ik ben echt geniaal in het misklikken van bedragen. Als ik bijvoorbeeld een bedrag van 6k op een flutspeler wil bieden dan bied ik spontaan ineens 60k en dat soort ongein. Verder heb ik er een handje van om echt op spelers te bieden die waanzinnig slecht zijn, omdat ik dan weer een dingetje over het hoofd zie. Of ik ga te snel over op een groot bedrag en dan heb ik em wel.
Vergeet nog wel eens wat te repositioneren als dat nodig is, en ook met piccen en dergelijke ben ik nog niet altijd even handig geweest.
Niet echt een blunder, maar toch wel iets wat mij erg dwars gezeten heeft, is de domme actie van een GM. Aan het eind van het vorige seizoen had ik door dat je voor 25/35k goed spitsen kon kopen overdag, en dat je deze ‘s avonds voor veel meer geld kwijt kan raken. Helaas was er een team dat op deze manier vijf spelers van mij wegkocht. Zonder dat dit team verder overigens echt iets met HT te doen, volgens mij. Ik heb dit toen aangegeven bij de GM, dat ik niet wilde dat mijn team gelocked of zoiets zou worden omdat (ja, ik weet het) het best over zou kunnen komen als cheaten. Maar lieve GM was kennelijk ongesteld en stuurde mij een vreselijk irritant berichtje, en haalde mooi 330k van mijn economie weg. Ik was op dat moment net uit de schulden gekropen, en kon een beetje aan mijn team gaan werken, maar dat zat er dus mooi niet meer in.


Heb je de situatie nooit aangekaart op het HT-forum, of gevraagd om een oplossing? Zo wil je niet behandeld worden, natuurlijk.
Op het HT-forum was er op dat moment een draadje over de GM's, en op dat moment werd er ook vanuit alle kanten op de GM's gezeken. In dat draadje heeft Mac geloof ik zonder enige namen te noemen eens wat opgegooid, maar dat werd al snel afgedaan met de mededeling dat er daar geen voorbeelden genoemd mochten worden.
Zelf heb ik toen nog contact opgezocht met de desbetreffende GM, die mij die boete had opgelegd. Dat ik niet begreep waarom het bericht zo moest zijn van hem, en waarom de straf zo aanzienlijk hoog moest zijn, omdat een normale goed spits er toch ook wel voor rond de 80/90k uitgaat gezien de transfervergelijkingen. Het enige wat ik daarop hoorde was dat ik maar stil moest zijn, omdat hij anders alsnog mijn team zou sluiten.
Maar ik neem wraak, er komt een keer een tijd dat ik in de beker of competitie tegen een GM moet, en hopelijk tegen deze GM, en dan heb ik voor 1 keer maling aan de training, en zal ik alles doen om diegene helemaal met de grond gelijk te vegen en te vernederen.


Wat zijn je voorspellingen voor jouw team in de SD Cup, dit seizoen?
Mijn voorspelling voor de SD-Cup is dat ik er gewoon heel simpel in ronde 1 uitvlieg. Misschien met een wat gelukkigere loting, en teams die vol voor het kampioenschap gaan op zondag, dat er een stuntje in zit, maar ik maak mezelf geen illusies.

Gebruik jij de oude stats voor spelers en wedstrijdratings of de nieuwe, en waarom?
Ik gebruik de oude stats. Ik had ook wel voor de nieuwe stats kunnen kiezen toen ik begon met het spelen van Hattrick. Ik vind het fijn om een afspiegeling te krijgen van je team die een beetje past bij de ratings van de spelers. Als ik drie formidabele mids opstel, in een normale vorm, dan haal ik dus een uitstekend/formidabel MF, en dat is dan goed gerelateerd aan de spelersvaardigheden. Ik vind dat dit met de nieuwe stats (ondanks dat je kan zien of je een matig hoog/laag middenveld kan hebben, en je beter zou kunnen analyseren) niet goed klopt, en dus ben ik voor de oude stats.

Welke aanpassingen zou je zelf graag willen zien in Hattrick?
Ik vind dat er voor het feit dat je voor Supporter betaalt, je er niet gigantisch veel voor terug krijgt. Dat kan in mijn ogen wel wat verbeterd worden. Ook vind ik het heel onrealistisch als er een team met een 6-4-0 opstelling komt opdraven.

Ook al ben je zelf nog geen zeer ervaren Hattricker; welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Start meteen met het kiezen voor een goede trainingstrategie! Ikzelf ben meteen begonnen met het trainen van middenvelders; doordat de luitjes op het forum mij daar direct op wezen, ben ik ook meteen de goede richting opgegaan. Een goede training verschaft je veel inkomsten waar je later je team mee kan versterken. Misschien merk je het niet binnen de eerste maand van je HT carriere, maar gaandeweg zie je je elftal groeien.

Welke SD-Hattrick-manager geef jij de grootste kans op een zeer gunstige toekomst in Hattrick?
Op dit moment denk ik dat Mac de goede kant opgaat met z’n verandering van training. Daardoor staat er een goede verdediging, heeft hij een leuk middenveld, en met zijn trainees heeft hij echt een gouden greep gedaan.
Ook denk ik dat Sjeffer wel snel vooruit zal springen, is goed bezig met trainingen en heeft ook al mooie resultaten geboekt.


Wanneer bereikt Hattrick volgens jou zijn miljoenste deelnemer?
Eerste Kerstdag Big Grin

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Voorlopig niet, want ik ben immers net begonnen.
Maar er zal voor mij een tijd komen dat er andere dingen op m’n pad komen, en dat HT langzaam gaat vervelen.


Bakke © 2005
Reply
#4
Devlin
[Image: devlin2.jpg]
[Image: devlin1.jpg]

Naam
Jorn Zijlmans

Leeftijd
23

Woonplaats
Drunen (tussen Waalwijk en Den Bosch)

Teamnaam in Hatrick
Devlinshire
[Image: logo%20hattrick.jpg]

Hattricker sinds
27-08-2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Ik zag op het forum dat veel mensen Hattrick speelden en dus ben ik ook maar eens gaan kijken. Het was tijdens seizoen 9 dat ik mijn team bij Hattrick kreeg. Ik deed op dat moment ook al mee aan allerlei andere managementgames (competitiemanager, championsmanager, tennismanager enz.) en had dus niet echt de behoefte om me direct helemaal op weer iets nieuws (Hattrick) te richten. Ik wist wel dat je minimaal 1x in de maand moest inloggen om je team te behouden en dat deed ik dan dus ook.

Pas op het einde van seizoen 12 ben ik regelmatiger op het Hattrick-forum gekomen. Ik kwam erachter dat ook enkele collega’s en vrienden (IRL) het speelden en dus was de interesse voor Hattrick er al snel. Ondertussen had mijn team zich bijna 4 seizoenen zonder manager doorontwikkeld. Ik had gelukkig wel positiespel als trainingsvorm ingesteld (en niet algemeen) maar de 5 spelers die wekelijks speelden waren gemiddeld rond de 25/26 jaar; dat schoot dus ook niet echt op. Maar een aardig beginteam had ik dus wel en ik ben in al die seizoenen dat ik weinig inlogde ook gewoon indezelfde divisie gebleven.


Wat vindt je het interessantste onderdeel in Hattrick?
Het meest interssante van Hattrick is niet zozeer een onderdeel van het spel zelf maar meer het spel als geheel. Hattrick heeft het voor elkaar gekregen om het community-gevoel bij de deelnemers te creeëren. Iets wat Sportdreams de laatste jaren helemaal heeft laten afweten. Hattrick is eigenlijk maar een fictief spelletje maar toch boeit het wereldwijd zoveel mensen en dat fascineert me toch wel. Met vrienden/collega’s kan je uren over Hattrick praten en als je dan achteraf nuchter terugkijkt van ‘Waar hebben we het nou eigenlijk over?’ dan is het dat wat Hattrick bijzonder en dus interessant maakt.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Eén uur per dag haal ik meestal wel. Ligt er natuurlijk wel aan of je aan het transfereren bent; dan wordt het al snel wat meer. Laten we het houden op 10 uur per week.

Hoe ben je aan de teamnaam Devlinshire gekomen?
Mijn teamnaam is natuurlijk afgeleid van mijn nickname. Devlinshire heb ik voor het eerst gebruikt bij de managementgame Yukimanager, die sommige onder jullie vast nog wel kunnen herinneren. De toevoeging ‘shire’ is afgekeken van plaatsen in Engeland die soms ook eindigen op ‘shire’ (bv. Lancashire, Stirlingshire).

Heeft Bjorn Goverde je Hattrick-proces een beetje in gang weten te zetten?
Goverde was één van de 5 spelers die 4 seizoenen lang stil doorgetraind hebben. Hij had uitstekend conditie, formidabel positiespel en redelijk passen toen ik actief Hattrick ging spelen. Ik heb hem toen doorgetraind tot uitmuntend positiespel en op 28-jarige leeftijd verkocht voor bijna 1,5 mln.

Aan het einde van seizoen 13 heb ik alle 3 de IM’s die stil hebben doorgetraind verkocht. Deze 3 spelers leverden ruim 2,5 miljoen op. Met dat geld heb ik de huidige basis voor mijn team gelegd. Ik heb een hele nieuwe lichting trainees kunnen bekostigen van dat geld en de meeste van die spelers spelen nog steeds bij Devlinshire.


Het gaat dit seizoen verdienstelijk. Je staat bovenaan in een op het eerste oog niet heel sterke divisie VI. Alleen TheBees kan in je spoor blijven. Volgend seizoen dus misschien eindelijk divisie V! Gaat het lukken?
Mijn divisie VI is idd niet heel erg sterk (836ste vd 1024). De enige concurrent is inderdaad nog TheBees. Zijn team is niet echt geweldig. Hij heeft alleen een superkeeper (8*) waardoor hij weinig goals tegen krijgt. Uit verloor ik dan ook nipt (1-0). Verder nog geen puntverlies en thuis moet ik TheBees wel kunnen hebben denk ik.

Ik sta nu net bij de beste helft van nummers 1 in divisie VI. Als ik alles blijf winnen de rest van het seizoen is promotie wel zeker lijkt me. Bij een gelijkspel of verliespartij zal het lastig worden. Maar dan heb ik natuurlijk nog altijd de promotie/degradatiewedstrijd. Divisie V zal op het eerste oog wel heel zwaar worden. Misschien is nog een extra jaar VI geen verkeerd idee maar ik ga natuurlijk voor promotie.


Als je op het forum de naam Devlin laat vallen, wordt die bij de meeste forummers in verband gebracht met het arsenaal aan prijzen dat je in het verleden hebt weten binnen te halen. Valt er bij Hattrick niet te weinig tastbaars te winnen?
Prijzen is natuurlijk een leuke bijkomstigheid bij managementgames maar zeker niet de hoofdzaak waarom ik ze speel. Dit seizoen ben ik wel aan het afbouwen geweest met het aantal managementgames waaraan ik deelneem. Ik had afgelopen jaar een stuk minder tijd dan voorheen omdat ik begonnen ben met studeren aan de UvT na vorig jaar mijn HBO te hebben afgerond. Dit seizoen heb ik alleen nog maar deelgenomen aan Competitie- en Championsmanager van Sportdreams. Het nieuwe prijzensysteem van Sportdreams vind ik helemaal niks dus volgend jaar wordt het waarschijnlijk alleen nog maar Championsmanager.

Hattrick zorgt voor meer plezier dan al die andere managementgames samen dus het feit dat er geen prijzen te verdienen zijn vind ik niet belangrijk.


Waarom heet je stadion Sonar Stadium?
Sonar is een verwijzing naar mijn broer die mijn logo heeft ontworpen. Sonar technologies is tevens hoofdsponsor van mijn ploeg en zoals bij een echte topclub wordt het stadion naar de hoofdsponsor vernoemd Wink.

Je bent als newbie gestart in divisie VI, een vrij ongebruikelijke startdivisie tegenwoordig. Was je niet liever in IX begonnen, om zo al seizoen na seizoen kampioen te worden? (met dank aan Mac)
[i]Het startniveau (wat spelers betreft) in divisie VI was ongeveer gelijk aan het startniveau dat de teams in divisie IX nu hebben. Dat maakt dus niet zoveel uit. Wat sponsorgeld en toeschouwers betreft heeft VI nu natuurlijk wel een voordeel boven de lagere divisies.

Het is natuurlijk leuk om vanuit IX (of tegenwoordig XI) op te klimmen, door elk jaar kampioen te worden, maar ik ben achteraf wel blij dat ik destijds mijn team zo lang actief heb gehouden zodat ik in VI kon ‘beginnen’. Als ik me pas op het einde van seizoen 12 had ingeschreven voor Hattrick, had ik denk ik niet op de positie gestaan waar ik me nu bevind.


Veel mensen geven de laatste tijd aan dat ze volgend seizoen of het seizoen erna een trainingsswitch gaan toepassen. Heb jij ook zoiets in gedachten? (met dank aan boca)
Komend seizoen blijf ik zeker positiespel trainen. Het seizoen erop wil ik misschien gaan switchen naar vleugelspel. Het feit dat zo weinig teams vleugelspel trainen is toch wel een voordeel, lijkt me. Overstappen lijkt me wel heel lastig. Je trainees moeten allemaal binnen een paar weken poppen en omdat ik nu al een tijdje positiespel train, kan ik redelijk inschatten hoe hoog een speler in zijn stat zit. Bij vleugelspel heb ik dat nog helemaal niet, dat kost dus ook weer een hoop tijd. Het is dus maar de vraag of de switch er komt, maar mocht ‘ie komen, dan wordt het vleugelspel.

Hoe zie je de toekomst voor Devlinshire in de komende 2, 3 seizoenen?
Dit seizoen moet het er dan eindelijk van gaan komen. Voor het eerst kampioen. Dan is het de vraag of promotie gaat lukken; rechtstreekse promotie wordt moeilijk, maar is zeker wel mogelijk. Bij een promotie/degradatie-wedstrijd zal ik er 100% voor gaan.

Mocht ik volgend seizoen in divisie V komen, dan is het een kwestie van overleven. In het eerste seizoen staat lijfsbehoud centraal. Als ik in een sterke divisie V terecht kom, dan zal het heel erg moeilijk worden. Ik heb op dit moment als records 44,5* en HatStats 185. Ik denk dat ik nog flink moet doorgroeien om mee te kunnen draaien in divisie V.


De kijkersvraag komt van bocaloca: Je heb een spits lopen met uitstekend scoren en uitstekend passing als ik me niet vergis. Dat heeft je een flinke bom duiten gekost, en kennelijk ben jij wel iemand die gelooft in de hoge passingstats voor een spits, waarom? En waarom heb je niet meteen een formidabel, of uitmuntend spits gekocht?
Ik heb inderdaad een spits rondlopen met uitstekend scoren en uitstekend passen, heb ik destijds € 1.000.000 voor betaald. Hij is inmiddels 29 jaar en heeft verder nog goed spelhervatten, redelijk ervaring en redelijk leiderschap als bijstats. Ik volg geheel de ratings van HAM wat spitsen betreft. Een speler met uitstekend scoren en uitstekend passen scoort een 3,9 bij HAM. Een speler met formidabel scoren en matig passen scoort een 3,8. Volgens HAM is 3 niveaus’s passen dus meer dan 1 niveau scoren. Voor een spits met formidabel scoren en redelijk passen heb ik overigens €1.300.000 betaald. Dus die 1 miljoen lijkt me zeker niet teveel.

Je lijkt op alle plekken in je team er goed voor te staan. Heb je in jouw ogen nog wel zwakke plekken?
In de goal staat een uitstekend keeper (formidabel ervaring). Verder heb ik 1 formidabele verdediger en 3 uitstekende verdedigers. Met de verdediging zit het op dit moment wel goed denk ik. Daar scoor ik ook de hoogste ratings. Ik heb op dit moment 2 miljoen te besteden na de verkoop van een jeugdpull vorige week. Dat geld wil ik uitgeven aan een nieuwe vleugelspeler. Op mijn vleugels lopen op dit moment namelijk mijn minste spelers rond.

Verdere versterkingen zullen er waarschijnlijk binnenkort niet komen. Mijn trainees zullen voorlopig nog worden doorgetraind dus daar zullen geen inkomsten uit komen. Een mooie jeugdpull dit seizoen zal ook wel niet meer komen. Ik heb er dit seizoen al 2 voor meer dan 1 miljoen kunnen verkopen Big Grin.


Op welke resultaten die je binnen Hattrick behaald hebt, ben je het meest trots?
Hmmm...da’s lastig, als je nog helemaal geen medailles hebt. Bekerronde 5 heb ik vorig seizoen gehaald, maar da’s volgens mij niet heel bijzonder voor een team in divisie VI. Dan misschien maar mijn jeugdopleiding. Zoals al eerder gezegd loopt die dit seizoen heel goed. Binnen mijn eigen selectie heb ik ook nog 3 eigen jeugdspelers rondlopen; een 19-jarige met briljant positiespel, een 18-jarige met formidabel positiespel en een vleugelspeler.

Wat ik nu helemaal vergeet is vorig seizoen. Ik heb toen bijna het hele seizoen onder de degradatiestreep gestaan. Vier wedstrijden voor het einde zag het er slecht uit. Ik had 7 punten achterstand op de nummers vijf en zes, maar ik speelde nog wel tegen beide teams. Met uiteindelijk 10 punten in de laatste vier wedstrijden wist ik nog net lijfsbehoud veilig te stellen.[/i]

Wat is je grootste teleurstelling tot dusver geweest in Hattrick?
Ik heb nog niet echt grote tegenslagen gehad in Hattrick. Dit seizoen viel de beker wel enorm tegen. De 3de ronde was al het eindstation.

Welke aanpassingen zou je graag willen zien in Hattrick?
Het (Live-)wedstrijdverslag zou ik graag met beelden ondersteund zien. Het mag dan best gewoon in 2D zijn. Dat is iets wat Managerzone dacht ik wel heeft. Geen idee of dat mogelijk is maar bij bv. Championship Manager vond ik het altijd wel leuk om op deze manier de wedstrijd te volgen.

Gebruik jij de oude stats voor spelers en wedstrijdratings of de nieuwe, en waarom?
Nieuwe ratings, natuurlijk Wink.
Toen ik actief met Hattrick begon waren de nieuwe ratings er al. Deze stonden vanaf het begin ingesteld en daarna heb ik het nooit aangepast.


Van welke ploeg of manager binnen de SD-clan wil je het liefst winnen?
Ik heb niet echt een tegenstander waar ik het liefst van wil winnen. Uitslagen van friendlies interesseren me trouwens helemaal weinig. De wedstrijden voor de SD-Cup probeer ik natuurlijk wel te winnen. Daarom noem ik de ploegen die bij mij in de poulefase zitten; de teams van Foxman en Birger.

Welke SD-Hattrick-manager geef jij de grootste kans op een zeer gunstige toekomst in Hattrick?
Ik vind dat Sjeffer het heel erg goed doet in divisie VII. Kampioen wordt ‘ie dit jaar wel, en ik geef hem volgend seizoen in divisie VI ook een goeie kans.

Wie vind je de sympathiekste/leukste/aardigste Hattricker en waarom?
Bocaloca, da’s toch de persoon waar ik het meeste mee omga van de forummers. Ik heb Boca al vanaf het begin gevolgd met Hattrick, en het is leuk om te zien dat hij dezelfde ontwikkelingen meemaakt als mijn team, een paar seizoenen terug. Ik spreek hem via MSN zeker een paar keer per week, en Hattrick is altijd wel één van de gespreksonderwerpen. Kan gewoon goed met hem opschieten.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Begin niet aan Hattrick! ‘T is verslavend Wink.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Voorlopig nog zeker niet. Na mijn studie zal ik waarschijnlijk minder tijd hebben maar ook met 1 uur per week is het prima mogelijk om een Hattrick team te managen.

Bakke © 2005
Reply
#5
Sjeffer
[Image: untitled2.jpg]
[Image: untitled.jpg]

Naam
Joost de Hoop

Leeftijd
26 jaar

Woonplaats
Utrecht

Teamnaam in Hattrick
Sjeffer Utd

Hattricker sinds...
23 augustus 2004, al bijna een jaar dus. Gaat snel zeg.

Wat vind je het interessantste onderdeel in Hattrick?
Moeilijke vraag, want er is zoveel interessant aan het spelletje. Het leukste vind ik toch wel het maken van een planning voor de lange termijn, Met vragen zoals: 'Tot welk niveau wil ik mijn trainees optrainen?' of 'Hoeveel seizoenen kan ik deze ervaren speler nog inzetten?' Om een
praktijkvoorbeeld te noemen: toen ik in september mijn eerste twee PM
trainees op het niveau 'redelijk' inkocht, wist ik al dat ik ze naar minimaal 'briljant' wilde optrainen. Dit seizoen zijn beiden verkocht, de ene op briljant en de andere op wonderbaarlijk.
Maar de variatie binnen Hattrick is natuurlijk ook prima, met de training en de zondagwedstrijd als twee highlights van de week.


Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Normaal gesproken zo'n 10 uur per week. De afgelopen maanden veel minder, aangezien ik ook wat van de wereld wilde zien. Ik denk dat ik het
toen wel redde met zo'n 2 uur per week. Na een korte inhaalslag de eerste week na mijn vakantie (veel transfers, dus bijna de hele dag online) ben ik nu weer op het oude schema.


Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Ik was ergens in 2002 al een keer op de site van Hattrick, maar toen ik die lange lijst spelregels zag, wist ik niet hoe snel ik weer weg moest
wezen. Via een ander forum kwam ik vorig jaar, op een regenachtige vrije zomerdag, weer op de site terecht. Toen deed ik wat ik twee jaar eerder al had moeten doen: me eerst aanmelden en vervolgens pas de regels lezen.
Vervolgens raakte ik al verslaafd aan het spel voordat ik überhaupt een
team kreeg.


En hoe lang moest je toen nog op je team wachten?
Precies twee weken, nog aan de korte kant dus vergeleken met vele anderen.

Even afwijkend van de gedachte dat dit interview alleen met Hattrick te maken moet hebben; wat heb je de afgelopen maanden dan van de wereld gezien?
Ik had mijn HBO afgerond en mijn universitaire vervolgopleiding beviel me voor geen meter, dus daar stopte ik al na een paar maanden mee. Ik had hier echter flink voor gespaard, en toen heb ik die centjes maar gestopt in een lange vakantie: weekje Taiwan, drie maanden Nieuw-Zeeland, drie weken Sri Lanka en bijna drie weken in Thailand. Vooral Nieuw-Zeeland kan ik iedereen aanraden, een geweldig land om rond te trekken en er is werkelijk voor ieder wat wils.

‘Sjeffer’ klinkt mij wat Belgisch in de oren. Toch ben je, voor zover ik weet, een Nederlander. Waar komt de teamnaam Sjeffer Utd vandaan?
Mijn achternaam is De Hoop, en daar werd door vrienden nog wel eens
'Scheffer' aan vast geplakt dankzij de huidige secretaris-generaal van de
NAVO. Scheffer verbasterde vervolgens tot Sjeffer, aangezien ik erom bekend sta dat ik dingen snel en goed kan regelen (sjeffen). Het geheel heeft echt niks met België te maken, ook al klinkt het misschien wat Vlaams.


Je noemt zelf al dat de lange termijn belangrijk is in Hattrick. Is dat denk je de reden waarom veel managers het snel voor gezien houden? Het is toch saai om niet nú, direct, resultaat te boeken?
Dat is juist niet saai! Een goed team bouw je langzaam op, je hebt meer
overzicht over de ontwikkeling van je spelers en je hebt meer tijd om goede en gerichte aankopen te doen. Bovendien heb je zo aan een paar uurtjes Hattrick per week genoeg om optimaal te kunnen spelen. Zou het spel sneller gaan, met dagelijkse wedstrijdrondes enzo, dan zouden er enkele onverslaanbare diehards met teveel vrije tijd bovenaan komen te staan en is er voor de rest weinig meer aan.
Ik denk overigens wel dat vooral jongere managers (onder de 18) na enkele weken met Hattrick stoppen omdat het ze het te traag vinden gaan. Maar ja, dat moeten zij weten.


Om je op je wenken te bedienen: Tot welk niveau wil je je trainees optrainen?
Ik heb vier voormalige PM trainees meegenomen naar de wingtraining. Twee zijn er volgend seizoen 20 en gaan er dan uit op formidabel. Zij worden vervangen door twee 17-jarigen die meerdere seizoenen getraind gaan worden. Twee, nu 18-jarige, trainees gaan nog omhoog naar wonderbaarlijk en wereldklasse vleugelspel en gaan dan vanwege goede bijstats de hoofdprijs opleveren. Mijn wingbacks tenslotte hebben uitstekend verdedigen en matig vleugelspel. Die train ik langzaam naar goed en dan zie ik wel of het een beetje rendabel is. Ik ben altijd van mening dat je maximaal je trainingsplaatsen moet benutten, ook al haal je met die 50% plaatsen niet zoveel winst. Wie het kleine niet eert...

Je supportersclub heet ‘De Ganymeden’. Waar staat dit voor, wat houdt het in?
'Ganymedes' is de naam van mijn jaarclub van een studentenvereniging waar ik een paar jaar lid was. Twee jaarclubgenoten heb ik ook al aan een Hattrick team geholpen, maar succesvol zijn ze nog niet. Eentje presteert het zelfs nu al drie seizoenen om niet te promoveren uit VIII.

Je bent dit seizoen met behoorlijke overmacht (13-37 vóór de laatste speelronde) kampioen geworden, met maar liefst 12 punten (ten tijde van dit interview) voorsprong op de nummer twee. Mogen we je voorzichtig vergelijken met De Fingerspitzen, dat dit seizoen het vierde kampioenschap op rij pakten?
De Fingerspitzen werd dit seizoen ook vrolijk kampioen in VI, dat zie ik
mezelf nog niet doen tenzij ik een heel makkelijke competitie tref. Dus in dat geval, nee. Ik ben echter wel trots dat ik Johan de Kuip zijn reeks van
44 ongeslagen competitiewedstrijden heb verbeterd. Ik sta nu op 46 en hoop de 50 te kunnen halen.


Volgend seizoen kom je naar eigen zeggen in de op 63 na sterkste divisie van de 1024 divisies VI. Hoe schat je je kansen in?
Het wordt sowieso zwaar, en ironisch genoeg ga ik het vooral op het middenveld (de afgelopen seizoenen mijn sterkste linie) moeilijk krijgen.
Met counteren hoop ik echter wat concurrenten te kunnen verrassen. Ik denk dat ik vierde of vijfde moet kunnen worden, de doelstelling is dan ook de vierde plaats of beter. De divisie bestaat overigens vooral uit teams die al seizoenenlang in de VI spelen. Zo is er een enorme Marshall die al 5x tweede is geworden in deze VI en nog nooit de titel won.


De ‘Kijkersvraag’ komt van de laatste HMvdW, Devlin. Hij wil weten: Aan je transfergeschiedenis te zien heb je op dit moment de nodige miljoenen te besteden. Hoeveel geld heb je op dit moment en waar wil je het aan gaan uitgeven? Waarom wacht je overigens zo lang voordat je je verdiende geld investeerd? Met bijvoorbeeld duurdere trainees kan je toch alleen nog maar meer inkomsten genereren?
De kijkersvraag is inmiddels ietwat gedateerd aangezien ik het grootste deel nu uitgegeven heb, maar goed: in totaal had ik zo'n 7,5 miljoen te investeren door de verkopen van drie trainees en een superpull. Van dit geld heb ik alle linies verbeterd, grof gezegd van hoofdstat goed naar
formidabel/uitmuntend. Hoofdreden dat ik niet eerder investeerde was mijn reis, waardoor ik geen zin en tijd had om uitgebreid de TL te gaan
verkennen. Op een klaverjasser van 8k na heb ik dan ook niets gekocht tussen half maart en begin augustus. Ik heb overigens nog een spaarpotje van 1,8 miljoen over wat op zijn vroegst pas over een seizoen gebruikt gaat worden, tenzij er degradatiezorgen ontstaan.


Gebruik jij de oude stats voor spelers en wedstrijdratings of de nieuwe, en waarom?
De nieuwe natuurlijk, aangezien deze gedetailleerder en realistischer zijn (een amateurteam uit de 6e klasse haalt geen uitmuntend middenveld). Ik zou het mooi vinden als de nieuwe stats ook door worden getrokken naar de spelersgroep, zodat je je spelers van bijvoorbeeld matig (laag) naar matig (hoog) gaat trainen.

Welke aanpassingen zou je zelf graag willen zien in Hattrick?
Eentje heb ik er net al genoemd. Verder zou ik het leuk vinden als er meer tactieken komen die je in de wedstrijdorders kan doorgeven. Heb hier wel een paar leuke ideetjes voor, maar om het interview een beetje binnen de normale lengte te houden komt dat wel een andere keer. En ik zou graag wat meer dan vijf teams willen supporteren.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Denk altijd aan de lange termijn, doe geen overhaaste aankopen en iedere cent rente die je betaalt is er één te veel. Voor de rest: heb er plezier in!

Welke SD-Hattrick-manager geef jij de grootste kans op een zeer gunstige toekomst in Hattrick? Welk team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Ik vind dat Vietjes met zijn team The ButtKickers erg goed bezig is. Op het forum komt hij af en toe aan met spelers die thuishoren in divisie V, en zelf werd hij dit seizoen met overmacht kampioen in VIII. Hopelijk kan hij ook in één keer van VII naar VI gaan. Verder traint hij vleugelspel en dan ben je sowieso al goed bezig Wink

Wanneer bereikt Hattrick volgens jou zijn miljoenste deelnemer?
Pfff geen idee, dacht dat er nu zo'n 600.000 waren. Gokje: 1 maart 2006. Persoonlijk vind ik HT-Nederland met elf divisies wel groot genoeg, en zou ik pas aankomen met een XII als er een wachtlijst van 5000 personen is, ofzo.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Op het ogenblik niet, ik denk wel dat de drang om dagelijks wel even in te loggen op een gegeven moment wat minder wordt. Gelukkig is Hattrick op die manier ook prima te spelen.


Bakke © 2005
Reply
#6
Legion
[Image: leg.jpg]

Naam
Emile Mieloo

Leeftijd
27

Woonplaats
Rotterdam

Teamnaam in Hattrick
UefaCupWinners2002
[Image: LogoTeam209564.JPG]

Hattricker sinds...
19-05-2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Een vriend van mij kwam er ooit mee aanzetten. Eerlijk gezegd leek mij
er in het begin weinig aan. Veel te veel werk op het eerste oog. Heb me toen toch maar ingeschreven en had redelijk snel een team. Als je eenmaal begint ben je verslaafd dat hoef ik niemand uit te leggen


Wat vind je het interessantste onderdeel in Hattrick?
De training is voor mij het leukste. 's Ochtends om 6 uur je PC
aangooien en kijken wat er gebeurd is. Eigenlijk te gek voor woorden
natuurlijk.


Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Dat ligt een beetje aan de situatie. Overdag werk ik maar als ik
bijvoorbeeld op zoek ben naar een nieuwe speler, gooi ik hem wel eens
aan. Denk gemiddeld ongeveer een 3 kwartier per dag.


Je bent dit seizoen één van de drie IV’ers, dus eigenlijk ben je gewoon top. Om samen met Jazz, Djab en Mac SD te vertegenwoordigen is een prestatie. Ben je zelf ook trots op het bereiken van IV?
Allereerst bedankt voor het compliment. Uiteraard ben ik hier trots op. Het leukste was dat ik na 3 wedstrijden pas 1 punt had en het seizoen eigenlijk al opgegeven had. Ik moet wel zeggen dat de 5e divisie waar ik vandaan ben gekomen zeker niet 1 van de sterkste was, maar ik heb het wel geflikt natuurlijk.

Ronde 1, 2, 3, wederom 3, 4, en 6 waren tot nu toe je eindstations in de KNVB Beker. Wordt het dit seizoen het ontbrekende puzzelstukje –ronde 5-, of wordt het ronde 7 of hoger?
Ik ga voor ronde 7. Als het allemaal meezit (geen blessures), moet ik
dat op zich kunnen halen. Mijn trainees zijn inmiddels ook aardig op stoom, dus alles is mogelijk. Belangrijkste blijft wél de competitie dus daar kijk ik eerst naar. Niet teveel risico nemen en zoveel mogelijk piccen.


Ik kan natuurlijk makkelijk in een trainingstopic kijken, maar wat train je momenteel, hoe lang al, etc.?
Ik train positiespel al vanaf het begin dat ik aan Hattrick meedoe. De
keuze was nergens op gebaseerd eigenlijk. De meeste mensen deden dit,
dus ik ook maar. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weer moet verjongen
maar 2 spelers zitten tegen een 'pop' aan, dus dat zou een beetje zonde zijn. Even geduld dus nog. Uiteraard lees ik veel in het SD forum over trainings-switches etc. Voorlopig is dat voor mij even niet aan de orde. Ben zeer benieuwd hoe Mac het gaat doen in de 4e klasse na zijn switch. Misschien dat ik dan ooit nog eens overstap naar iets anders.
Wel blijf ik van mening dat je middenveld toch het belangrijkste is van het spel. Overigens denk ik ook dat je beter een superaanval kan hebben dan een superverdediging. ‘Versterk dus altijd eerst je aanval, en dan je verdediging’ is het motto.


Forummers als Marshall en Lance, die al een tijd verdedigen trainen of hebben getraind, zijn dus bezig aan een kansloze missie?
Kansloos is het als je de maximale trainingsplaatsen gaat bezetten en
dus 2x met 5 verdedigers gaat spelen. Je wordt daar gewoon geen kampioen mee, en zal het in de beker ook niet ver schoppen. Zou je tijdens de competitie 3-5-2 of 3-4-3 gaan spelen dan kan het natuurlijk wel renderen. Het is alleen een beetje zonde van je training. Er komen trouwens ook steeds meer team die 5-3-2 met counter gaan spelen in de competitie. Vreselijk saaie wedstrijden, en kampioen wordt je nooit. Wie wil dat nou?
Lance heeft zijn overstap inmiddels gemaakt en Marshall zal dat ook gaan doen volgend jaar.


Je hebt het over ‘niet teveel risico’s nemen’, wat betreft de verhouding beker/competitie. Is dat niet saai? Het gaat in Hattrick toch juist om eens wat lef te tonen, een gok te nemen, niet te behoudend spelen?
Mijn missie dit jaar is om in de 4e te blijven. Daarnaast wil ik graag goed blijven trainen, zodat ik me binnenkort kan versterken. Als ik aan
het einde van de competitie in de 4e blijf en in bekerronde 2 eruit lig ben ik blij. Bekerronde 8 en degradatie zou ik minder vinden.


De kijkersvraag van deze week komt van de laatste HMvdW, Sjeffer: ,,Ook ongetwijfeld namens andere relatief 'nieuwe' forummers: Wie is Annie, waar komt ze vandaan en op welke wijze haalt ze het beste uit je team?’’
Annie is mijn kantinejuffrouw. Vroeger maakte zij eigenlijk alleen broodjes bal klaar voor mijn spelers en supporters na de wedstrijd. Toen er wat meer geld in de clubkas begon te komen, heeft het bestuur besloten om haar een frietpan cadeau te doen. Het assortiment is dus
inmiddels flink uitgebreid en ze staat sindsdien bekend om de meest heerlijke kipknots van Nederland.
Annie zorgt altijd voor een prima ambiance voor, tijdens, en na de wedstrijd. Bij uitwedstrijden stuur ik haar ook altijd de bestuurskamer in zodat de tegenstander ook wat losser het veld op komt. Het succes van Annie bleef natuurlijk niet onopgemerkt. De Vangaalisten en De Flieries hebben al een aantal keren van Annie haar diensten gebruik gemaakt. Spelers van Mukkus FC (Portijk), Skandalouz Scoring (Carusone) en Qui-Vive (Spirito) zijn al diverse malen in de raarste omstandigheden met Annie aangetroffen.
Verder hebben 2 clubs uit de divisie van Mac, geprobeerd om Annie bij
UCW los te weken via allerlei persberichten.
Ben overigens erg blij met het logo wat Marshall gemaakt heeft. Toch een soort van ode aan Annie. SD-ers die een moeilijke wedstrijd voor de boeg hebben kunnen altijd bij me aankloppen voor een dagje Annie.


Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Mijn promotie naar de 4e klasse, uiteraard. Iets wat ik absoluut niet
meer verwacht had. In de beslissende wedstrijd heb ik geprobeerd alles
op de aanval te gooien, door er een spits bij te kopen. Als dat dan achteraf werkt, is dat echt heerlijk.


Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Het mooie aan onze federatie is natuurlijk dat veel mensen een hoop weten. Toen ik net begon was dat wel anders. Iedere HT SD-er die nu begint zal het een stuk beter doen dan ik in het begin. Foutjes zijn er genoeg, maar echte blunders heb ik niet gemaakt. Ik heb ooit 450.000 in
de min gestaan, en kon ‘s nachts niet slapen omdat ik bijna failliet was.
Dat is ongeveer het ergste denk ik.

Om hierop door te gaan: Ik verbaas me keer op keer over Hattrick. Wat
dit wereldje teweeg brengt is niet te beschrijven. Soms ben ik op zondag gewoon zenuwachtig voor de wedstrijd. Ook blijf ik tegenwoordig wel eens op voor de training (donderdag 01.30 ‘s nachts). Kwam op Utrecht Centraal iemand tegen met een Hattrick-shirtje, dus die gaf ik even de duim natuurlijk. Vond ‘ie geweldig.
Vaak lig ik voor het slapen gaan nog even te bedenken wat ik nu met mijn team moet doen. Verjongen? Andere training?
Het leukste blijft toch wel dat ik met een vriend van me op een zaterdag door het café liep te schreeuwen dat er een speler van me te koop stond. Leek wel zo iemand van de markt; “Openingsbod 1 miljoen !!!”
Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden


Van welke ploeg of manager (binnen, dan wel buiten de SD-clan) wil je het liefst winnen?
Ik moet en zál een keer de Flierefluiters verslaan in de SD-cup finale. Zoals iedereen weet is dit een echte 010 – 020, en dat zijn gewoon de mooiste wedstrijden.

Hoe zie je de toekomst voor UCW2002 in de komende 2 seizoenen?
Het zal zeer zwaar worden dit seizoen. Ik hoop natuurlijk op lijfsbehoud. Halverwege het seizoen ga ik de balans opmaken. Mocht het allemaal onhaalbaar worden dan ehhhhhhh...... (ik voel een slapeloze nacht aankomen).

Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Ik vind Dre echt een goede manager. Hij heeft wel wat pech met zijn
Team, jammer genoeg, maar op papier zijn het echt superspelers. Er moet toch iets zijn wat zijn succes tegenhoud. Misschien moet ik Annie maar eens langs sturen. Ik denk trouwens ook dat Fred het goed gaat doen. Heeft zich echt klaargestoomd voor de 5e klasse, en zou wel eens meteen kampioen kunnen worden


Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Met de halve finale ben ik al blij, dus dat lijkt me een mooi streven.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Begin er niet aan .... Wink. Veel lezen, zou ik zeggen! Verder is het belangrijk om zo snel mogelijk een trainingsschema op te stellen.
Oh ja; ga uit van je eigen kracht. Er is niets zo frustrerend als een wedstrijd verliezen, omdat je anders speelde dan normaal. ,,Had ik maar gewoon gespeeld,’’ zeg je dan. Ik ben ook iemand die veel naar ervaring kijkt bij spelers. De hoofdstats van mijn spelers zijn vaak wat minder maar de ervaring is wel in orde. Misschien dat dit ook bijgedragen heeft aan mijn 'succes'.
Er zijn overigens genoeg SD-ers die je willen helpen in het begin. Dit is ook wel de kracht van onze federatie. De meesten zijn echt goed bezig, ook dankzij tips van anderen.


Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
De eerste 3 jaar zeker niet. Het zal een beetje afhankelijk zijn van alle
aanpassingen; de laatste (creatief spel) vind ik erg slecht. Twee wedstrijden in mijn divisie zijn nu in 9-1 en 8-1 geëindigd. Ga dat maar eens analyseren.


Het wordt overigens eens tijd om een biertje te gaan drinken met alle
HT-managers. Toch eens kijken wie nou al die mensen zijn achter al die teams.


Noot van de redactie: Goed idee!


Bakke © 2005

IFK Networks
Reply
#7
Mukkus
[Image: mkks.jpg]

Naam
Harm Portijk

Leeftijd
33 jaar

Woonplaats
Heerenveen

Teamnaam in Hattrick
Mkks F.C.
[Image: bueno0001-mkksfull2kopie.jpg]

Hattricker sinds…
27-02-2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Via het fansite forum van SC Heerenveen, een dag later zag ik een topic van Fabian op het Sportdreams-forum en heb een team aangevraagd.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Veel, misschien zelfs teveel. Ik ben elke dag wel een uurtje of twee online.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Het ongrijpbare van de match-engine. Verder de spanning bij het bieden op een speler.

Hoe ben je aan de teamnaam Mkks F.C. gekomen? In dit geval; wie of wat is Mukkus? Dit is bijna dezelfde vraag als die van de laatste HMvdW, Legion . Hij wil –voor de statistieken- weten: Wat is het verschil tussen Mukkus en Mkks en heeft dit iets met schapen te maken? Waar komt uberhaupt de voorliefde van jou voor schapen toch vandaan?
Okay, lang verhaal. Mukkus (daarnaast heb ik een tijdje de naam Mkks gebruikt, simpelweg omdat ik het wachtwoord van de Mukkus vergeten was en dus een nieuwe account moest aanmaken) is al sinds mensenheugenis mijn bijnaam, ook irl, en heeft niks met schapen te maken. Op het blauwe forum was ik samen met Pluut (wie kent hem nog?) aan het fantaseren of het niet een goed idee was om i.p.v. opblaaspoppen opblaasschapen op de markt te brengen. D'r is tenslotte een markt voor. Even googelen en we kwamen erachter dat ze al bestonden. Zo'n opblaasschaap is destijds mijn avatar geworden en vanaf dat moment was mijn identiteit op het forum bepaald. En af en toe een beetje olie op het vuur gooien.....

Van divisie VI (3 seizoenen) naar divisie V (2 seizoenen) naar een derde plek in divisie IV (in totaal 3 seizoenen). Je leek als SD-topper hard op weg naar divisie III, wat ging er mis?
Ik zat, destijds, in de sterkste divisie IV van Nederland. Die derde plek was een uitschieter. Met hangen en wurgen heb ik het daar 3 seizoenen uitgehouden, degradatie was dichterbij dan handhaving. Toch heb ik het weten te rekken tegen beter weten in. Ik moest vaak mijn trainees te vroeg verkopen om mijn eerste elftal enigszins op peil te houden en als je onderin IV speelt komen er maximaal 45000 toeschouwers. Dan kun je beter bovenin divisie V spelen.

Enkele seizoenen geleden werd je na een fantastisch bekeravontuur met spannende penaltyreeksen pas uitgeschakeld in ronde 9, door topclub Forza Mazinho. Hoe heb je dat memorabele bekerseizoen beleefd?
Vol verbazing. Bekerwedstrijden zie ik bijna nooit 'live', spitsuur bij mij thuis met twee kinderen. Eten, afwassen, douchen en op bed. Dus log ik woensdags vaak in om een uurtje of half acht. Elke week weer die verbazing, dat ik gewoon door was. Heb ook tot en met ronde negen, gewoon met mijn trainee-linie gespeeld. Vanaf ronde 5 was het of een winst met 1 doelpunt verschil of via penals.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar!


Je hebt voor 55 miljoen euro spelers gekocht, en voor een miljoentje meer vérkocht. Maak je weinig winst met je trainingsbeleid, of investeer je iedere cent direct weer in nieuwe versterkingen?
Dat kan kloppen, ik heb nu exact 1 miljoen op de bank. Ik investeer het geld meteen weer. Met geld op de bank win je geen wedstrijden, het kapitaal hoort in het veld te staan.

Is er een verklaring voor het feit dat je, afgezien van een heel klein beetje seizoen 13 (twee man met 8 goals), geen potentiële topscorers in huis hebt?
Ik heb geen enkel flauw idee, bij mij scoort iedereen (of niemand). Vooral de middenvelders, en elke week weer een andere. Ik zou ook niet weten wanneer een speler van mij in een bekerwedstrijd of een competitiewedstrijd een hattrick heeft gescoord. Dat moet heel lang geleden zijn. Dit seizoen: Robert Schrouwen, een vleugelverdediger: 2 competitiegoals. Mijn spits heeft er in evenveel wedstrijden nog maar eentje inliggen. Ik kan maar 1 ding bedenken: mijn spits heet Kloppenberg en die naam lijkt verdacht veel op Rosenberg.

Ik zie vrijwel geen zwakke plekken in je team. Zijn die er volgens jou nog wel?
Mijn wingers, met stip. En dat is meteen de doelstelling voor dit seizoen; het verbeteren van de aanvalsratings (na het middenveld, de belangrijkste factor in HT). Vorig seizoen heb ik veel geïnvesteerd in de verdediging. Komend seizoen zullen de aanvalsratings onder handen genomen worden. Het trainen van wingers is trouwens zeer lastig voor pm-trainers, er is nauwelijks winst op te halen. Stel: je koopt een 18-jarige uitmuntend vleugel met matig positiespel, 2 seizoenen later (hij is inmiidels 20), heeft hij nog maar goed pm. Je verkoopt hem dan zonder echt winst gemaakt te hebben. De eerstvolgende winger die ik koop zal daarom briljant pm hebben en matig of redelijk vleugel.

Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Da's toch wel het behalen van de negende ronde van de beker, hoewel dat meer geluk dan wijsheid was.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Waarom is deze vraag in meervoud? ;-) Even afkloppen, maar ik heb nog nooit een 'klassieke' hattrickfout gemaakt. Een zwak punt van mij, niet echt een blunder, is dat ik vaak te snel een speler wil halen. Ik haal dan al een trainee, terwijl de andere trainee (die verkocht gaat worden) pas 2 weken later 'popt'. Tussendoor krijg je dan nog een aardige yp, die je ook zou kunnen trainen. Zodat je op een gegeven moment met 2 extra trainees zit.

Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
FC Animals, bij mij in mijn divisie dit jaar. Ze (ja, inderdaad) heeft ogenschijnlijk niet echt een superteam, maar ze wint de meest lastige wedstrijden. Zij gaat niet weer kampioen worden dit jaar. Die plaats is gereserveerd voor Mukkus. De eerste wedstrijd van het seizoen in de uitwedstrijd tegen haar een mooie 2-2 neergezet. De laatste wedstrijd van het seizoen is in de Schapenkooi.
Om een SD'er te kiezen: Jazz. Lijkt me leuk om hem een koekie van eigen deeg te geven in de finale van een Sd-cup. Sneaky met een counterattack in de laatste minuut met 1-0 winnen. ;-)


Hoe zie je de toekomst voor Mkks F.C. in de komende 2 seizoenen?
Momenteel heb ik maar 1 ambitie, en dat is terug naar divisie IV. Linksom of rechtsom, dat maakt niet uit. Daarbij verlies ik de beker niet uit het oog, financieel gezien is het toch wel aantrekkelijk, vooral vanaf het moment dat je thuiswedstrijden mag spelen. En zodra 'Fries' als hattricktaal geimplementeerd wordt (ze zijn druk aan het vertalen), overstappen naar de taal van mijn heitelan.

Nog persoonlijke ambities binnen Hattrick? U20-coach, Bondscoach, de KNVB Beker winnen, een international opleiden/halen?
Voor U20-coach of bondscoach heb ik te weinig tijd en ik acht mezelf niet in staat om een prestatie neer te zetten. De nationale teams en de U-20's volg ik eigenlijk bijna niet. De beker is voor mij (en velen met mij) onhaalbaar. En een international, tsja, zou wel leuk zijn. Maar niet alles hoeft bij mij te wijken voor zo'n vlaggetje in mijn team.

Oude stats of nieuwe?
De nieuwe. Openstaan voor veranderingen, of zijn er nog SD'ers die met guldens betalen? ;-) Het is gedetailleerder, je kan je tegenstander beter analyseren. Dan nog zijn er mensen die zeggen: "ik heb 2 wonderbaarlijke spitsen, dan wil ik niet aan het eind van de wedstrijd zien dat ik een 'goed (hoog)' centrale aanval heb." Puur een kwestie van wennen. Het duurt maar een weekje of drie en daarna lach je erom. En maar zeggen dat Friezen stug zijn......

Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Marshall! Niet als manager, maar als logo-ontwerper.... Da's toch wel Piter, elk jaar verbaas ik me erover dat hij nog steeds in V zit. Zijn team is goed genoeg om bovenin IV mee te draaien en misschien zelfs meer. Maar ja, als je in een zeer lastige V zit…

Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Ik ben net teruggegaan naar twee 17-jarige trainees, dus Jong-Mkks staat dit seizoen weer even letterlijk in de kinderschoenen. Vorig jaar was het de kwartfinale, dit jaar maar weer.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Ik kan zeggen: lees het Hattrick-topic en luister naar de doorgewinterde Hatrrick-trainers. Kies 1 trainingsvorm voor langere tijd enz. enz. Dat doe ik dus maar niet weer. Een algemene tip: niet alleen voor de beginners, wel voor alle positiespeltrainers: Verdiep je eens in de 4-5-1 taktiek, ik speel regelmatig met deze taktiek en dat bevalt mij prima. Daarbij zet ik 1 centrale verdediger aanvallend (hij moet hoog positiespel hebben en, in mijn geval, is redelijk verdedigen genoeg). Hoge verdedigingsrating, maar slechte aanval. Door veel meer balbezit komen die kansen vanzelf.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Een dikke vette NEE! En ik vind het heerlijk, je kunt alle stress en drukte van een gezinsleven en een drukke baan even heerlijk vergeten.


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#8
Legion
[Image: Afbeelding0552.jpg]

Naam
Andre van Schenk Brill

Leeftijd
28 jaar

Woonplaats
Rotterdam

Teamnaam in Hattrick
Dredevils
[Image: LogoTeam211446.JPG]


Hattricker sinds…
28-05-2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Via het oude forum. Beetje dus in het begin tijd. Er deden al een aantal mensen met het spel mee. Geloof dat itsagoal toen gestopt was, en dit leek me wel een goede vervanger.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Ongeveer 6 tot 10 uur per week. Hangt er natuurlijk van af of ik spelers nodig heb of niet. Want als ik spelers nodig heb kost het me meer tijd, door het constant zoeken naar koopjes. Dit lukt natuurlijk niet altijd, maar als het je lukt is dat een mooie prestatie op zich. En dan kan je die even showen op het forum Wink.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Het pullen van de jeugd. Altijd weer een verrassing. Natuurlijk zijn de wedstrijden ook leuk, daar doe je het tenslotte voor.

Hoe ben je aan de teamnaam Dredevils gekomen? Was Dre’s Angels geen optie?
De rede hiervoor is dat ik Taz. Devil altijd wel een lekker gek cartoon figuur heb gevonden. En toen
ik voor het eerst meedeed met de comp. manager en andere voetbal spellen noemde ik mijn team altijd Taz Devils. Na een tijdje was het gewoon weer tijd voor wat anders...je wordt wat ouder he Wink En toen besloot ik mijn teamnaam maar om te toveren in Dredevils , aangezien ik door mijn meeste vrienden Dre wordt genoemd leek me dit wel geinig.

Ja, Angels heb je niet erg veel aan als je punten wilt binnenhalen, daar heb je strijders voor nodig die niet vies zijn van een overtreding om dit te kunnen bewerkstelligen.


Ligt het nou aan mij, of ben je al regelmatig van logo verwisseld?
Dit is pas mijn tweede logo , dus dat valt wel mee Wink Voorlopig ben ik erg blij met dit logo.

Je team lijkt nogal een duister kantje te hebben. Dredevils, stadion Devils place, Fanclub de Dark-side. Zit daar een reden achter?
De reden hiervoor is om een psychisch voordeel te hebben tegen elke tegenstander die in mijn stadion komt Tongue.
Mijn fanclub is gewoon fan van Star Wars Wink Aangezien ze de A-side, F-side etc. niks vonden, hebben ze er dit van gemaakt.


Je bent lid van de Hattrick-federatie ‘hard to find’, een federatie die zich specialiseert in het vinden van ‘zeldzame’ spelers, zoals die in topvorm of met veel leiderschap. Haal je veel profijt uit je lidmaatschap?
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd er niks meedoe. Ik kijk meestal pas als ik een bepaalde speler nodig heb. Hou het maar op gemakzucht.

Je hebt vorige maand een behoorlijke aankoop gedaan in de persoon van Zeger Huygens. Heb ik iets gemist, of hebben we op het forum weinig van deze aankoop (van ruim 5 miljoen euro) gemerkt?
Heb hem volgens mij wel op het forum gedumpt, maar ja, mensen ouwehoeren soms te veel en dan verdwijnt ‘ie uit het zicht Wink Omdat ik ontevreden was over de prestaties van mijn spelers besloot ik maar dat een groot aantal spelers konden vertrekken naar andere voetbalclubs. Gelukkig was er genoeg animo voor, en zo kwam er genoeg geld vrij om nieuwe spelers te kopen om zo weer snel naar de IV te kunnen promoveren.

Van het A -team moesten er zelfs 5 spelers ruim baan maken voor nieuw bloed. Mijn doel was vooral Nederlanders binnen te halen om zo de communicatie tussen de spelers beter te laten verlopen, dit ging vroeger vaak mis. Daarnaast scheelt het ook wat in de salarispost Wink
Zegers werd speciaal voor het middenveld gehaald (PM buitenaards) om zo de middenveldrating een grote push te geven. Samen met Heitman en Aguirre moet hij ervoor zorgen dat het middenveld gedomineerd wordt om zo de tegenstanders minder kansen op scoren te geven.

Je bent dit seizoen een V’er, maar hebt al divisie IV-ervaring. Je bent begonnen met een nieuwe lichting PM-trainees. Is het niet riskant om op een hoog niveau nog over te stappen naar een vrij standaardtraining? In divisie V en hoger moet je middenveld toch juist als een huis staan?
Dit seizoen ben ik juist van PM-training afgestapt, omdat ik er zelf geen toekomst meer in zag. En na een tijdje was het ook gewoon tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik heb nl. al sinds het begin PM getraind en dat is nu al 8 seizoenen lang. Dus werd het tijd voor wat anders.

Ook was ik het gewoon zat dat ik in de beker telkens snel onderuit ging door mijn PM training, aangezien mijn B-squad een stuk slechter was.

Daarom heb ik juist wat betere mids zoals Zegers erbij gehaald om zo het middenveld rating goed op peil te houden. Want je middenveld moet inderdaad als een huis staan; dat heb ik wel geleerd van het verloren kwalificatieduel tegen de Coole Kikkers.

Ik train nu sinds 2 weken vleugelspel, en tot nu toe bevalt me wel. Heb er nu twee 17-jarigen in staan, maar verwacht dat deze volgend seizoen klaar zijn voor het grote werk. Dit seizoen zullen ze alleen op dinsdag of woensdag spelen, of af en toe een keer invallen.

Ik heb juist voor deze training gekozen omdat er niet zoveel mensen deze training doen. Aangezien de meesten van de SD’ers al waren overgestapt naar scoren, leek me dit een beter alternatief.

Daarnaast werd het gewoon tijd om mijn aanval van de zijkanten wat sterker te maken, zodat mijn team weer wat beter in evenwicht is.


Je hebt in de komende drie weken direct al twee tegenstanders van formaat tegenover je staan. Gezien de redelijk grote verschillen in je divisie; zal de strijd al vroeg in het seizoen worden beslist?
Ik hoop het natuurlijk wel. De eerste wedstrijd had ik al de tegenstander onderschat, en verloor ik dus gelijk deze wedstrijd. Gelukkig werd dat later rechtgezet, doordat de teams boven mij punten lieten liggen. Dit zal ik in ieder geval in de toekomst moeten voorkomen, door beter te kijken naar de wedstrijden van mijn tegenstanders,

Als ik die drie wedstrijden win, heb ik een goede stap gezet maar denk nog niet dat het seizoen dan al beslist is. De meeste teams winnen namelijk gewoon hun thuiswedstrijden. Ik zal in ieder geval strijd moeten leveren om hier het kampioenschap uit het vuur te halen, maar met de ME weet je het nooit.


Het lijkt erop dat je je topscorers (Bye, Sedskog, Eriksson) al snel weer uitzwaait, bij ondergetekende ook geen zeldzaam verschijnsel. Stelde je weinig vertrouwen in ze?
Yep, maar de spelers die ervoor in de plaats komen hebben wel een betere spelersvaardigheid in scoren. Op een gegeven moment kunnen de spelers het hoge niveau gewoon niet aan, en moet je op zoek gaan naar betere aanvallers die de klus wél kunnen klaren. Op het moment ben ik erg tevreden met mijn huidige spitsen (Omar en Hatot) en voorlopig mogen ze dus ook blijven staan. Zij zijn dan ook twee van de weinige spelers die ook in de IV hebben gespeeld. Eigenlijk doe ik dit hetzelfde met alle spelers in mijn team,vandaar dat ik al 255 transfers heb.

Het is zo dat je op een gegeven moment aan je zwakste schakels moet werken. Hierdoor ga je steeds op zoek om deze sterker te maken. Je wilt immers je team steeds naar een hoger niveau brengen, en daarvoor moeten spelers gewoon plaats maken voor betere spelers.


Dus voor jou is er geen sprake van emotionele waarde bij een speler?
Eigenlijk heb je altijd wel een emotionele waarde bij bepaalde spelers (meestal je aanvallers), vooral als ze al een aantal seizoenen bij je gespeeld hebben, maar als manager is het je taak om het beste uit je team te halen, met de middelen die je voor handen hebt. Je wilt immers je team steeds naar een hoger niveau brengen.

Hierdoor kun je dus geen spelers behouden die dit niveau niet aan kunnen. Die moet je dus vervangen op het moment dat je je het kan veroorloven. Spelers moeten wedstrijden winnen. Doen ze dat niet of kunnen ze het niet.... dan adieu. De supporters willen ook dat hun ploeg wint, voor hun maakt het ook niet uit met welke spelers je het doet, als je het maar doet.

Ik heb nu slechts 1 speler die een grote emotionele waarde heeft, deze zit al bij mijn team sinds seizoen 8. En dat is Phillipi de clown! Deze kwam na mijn eerste Hattrick-maand, vrolijk uit de jeugdopleiding gehuppeld met zijn rode neus en sindsdien is hij gewoon eigenlijk de mascotte geworden van het team. En af en toe mag hij zelfs een wedstrijd meevoetballen.


Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Dat ik in divisie IV heb gespeeld. In het begin ging het erg stroef, denk dat mijn spelers nog aan het niveau moesten wennen. Ik behaalde zelfs pas mijn eerste punt na 7 wedstrijden. Hierna ging het gelukkig een stuk beter, en begon ik zelfs wedstrijden te winnen. Ik eindigde toen zelfs op de 5de plaats (eigenlijk gedeeld 4de, maar met een minder doelsaldo). Ik moest toen een p/d wedstrijd spelen, en we weten allemaal hoe dat afgelopen is. Ik hoop natuurlijk weer snel op dit niveau terug te komen.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Heb je even Wink Dat zijn er nog wel wat. In het begin teveel oudjes op mijn trainingslinie gehad. Dat waren zeg maar de spelers die je toen bij je team kreeg. Eigenlijk zou je gelijk in het begin jonge spelers moeten nemen op je trainingslinie, zodat je er meer van kan profiteren.

Daarnaast heb ik een keer een vleugelspeler op aanvaller gezet i.p.v. aanvallen. Dus tegenwoordig kijk ik dit wel een paar keer na…

En natuurlijk ben ik een keer vergeten mijn penaltynemers neer te zetten, en dat heb ik wel geweten. Dus dat moet ik de volgende keer ook maar voorkomen.


Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
Mac die moet ik gewoon een keer verslaan. De laatste keer was ik er dichtbij. Denk dat het er ook te maken heeft, dat hij uit Amsterdam komt. Tot nu toe heb ik nog niet van hem gewonnen, maar de volgende keer zal het me zeker gaan lukken, desnoods zet ik mijn gehele A-team erin!

Hoe zie je de toekomst voor de Dredevils in de komende 2 seizoenen?
[i]Ik denk dat het er wel goed uitziet. Het seizoen begon in ieder geval goed met mijn superpull. Alleen in de beker wil het nog niet echt lukken, wel heb ik na 3 seizoenen eindelijk weer eens de 4e ronde behaald. Dus dat kan alleen maar beter worden in de toekomst.

Ik ga natuurlijk proberen hetzelfde kunstje te flikken als toen ik de p/d wedstrijd verloor in de V. Toen kwam ik in de VI terecht, maar daarna promoveerde ik 2 keer op rij. Dus dat geeft me wel hoop.


Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Ik zie Fred het de laatste tijd er goed doen, je hoort hem bijna niet maar dat zijn de 'thinkers' Wink. Hij is pas gepromoveerd naar de V, en daar doet ‘ie het gelijk erg goed, staat zelfs al 3 punten los van de nr 2. Zijn teamratings zien er goed uit, als hij zo doorgaat speelt ‘ie over 2 tot 3 seizoenen in de III.
Daarnaast vind ik dat Boca het als ''nieuweling'' het ook erg goed doet, hij heeft goed geleerd van de fouten die door de oude garde zijn gemaakt Wink


Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
De finale. De cup gaat gewoon naar Rotterdam toe. En dat mag ook wel eens tijd worden. Wie weet win ik hem zelf, maar met een finaleplaats ben ik al tevreden.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Als je iets niet snapt, of vragen hebt, kun je die altijd op het forum kwijt… en domme vragen bestaan niet Wink De tips die iedereen wel zal geven zijn ‘vooral niet teveel kopen in het begin’ en ‘eerst lezen, lezen en nog eens lezen!’ Anders raak je te snel in het rood en kan je er moeilijk uitkomen, en dat is zonde. De belangrijkste tip is eigenlijk om met je geld gelijk een goede coach te kopen met slecht leiderschap. Je training is namelijk het belangrijkste deel. Daarnaast koop je gewoon goedkope trainees in, met redelijk of goede stats. En vandaar uit ga je verder aan je team werken.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Voorlopig niet, spel is veel te verslavend. Ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was.

Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#9
Lance
[Image: Rob%201.jpg]

Naam
Robbie van der Plaat

Leeftijd
23

Woonplaats
Papendrecht

Teamnaam in Hattrick
Het Moraalteam
[Image: bueno0001-Lance.jpg]

Hattricker sinds…
24 maart 2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Volgens mij was het Fabian die een topic erover opende op het oude forum. Ik las het topic en ben het toen maar gaan spelen.


Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Verschilt eigenlijk per week. Als ik in een week spelers moet kopen dan
spendeer ik er soms (te) veel tijd aan. Maar normaal gesproken ben ik elke dag wel een uur of anderhalf echt online, om dingen te doen. Maar vaak genoeg staat Hattrick open maar ben ik iets anders aan het doen. Dan denk ik na een tijd; ‘Waarom staat Hattrick eigenlijk nog open?’


Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Het meest interessante zijn toch wel de wedstrijden binnen Hattrick. En dan in het bijzonder een team opstellen en een tactiek bedenken waarmee je tegen alle verwachtingen in wint. Ook het zogenaamde spelen met de Teamspirit vind ik interessant.

Hoe ben je aan de ietwat idealistische teamnaam Het Moraalteam gekomen?
Hehe, op het ouwe (blauwe?) forum werd ik een aantal keer Moraalridder genoemd. Heb toen maar besloten dat te betrekken in namen voor teams bij Hattrick, Competitiemanager etc.

Je noemt het spelen met de teamspirit interessant. Hoe zit dat precies?
Ik heb nu een coach met goed leiderschap en het is dan leuk om een paar keer achter elkaar te PIC-en. Vervolgens met een hoge TS 'normaal' spelen en iedereen denkt dan dat je geMotS hebt. Je tegenstanders weten dan vaak niet waar ze aan toe zijn. Als ze dan alles op het middenveld gooien en je dan een counteroverwinning (met PIC Wink) behaalt, dan kan ik daar wel van genieten.

Vincent Beugels is een vrij bekende naam voor de meeste SD’ers. Kun jij iets meer vertellen over dit wonderkind, en hoe zijn toekomst eruit gaat zien?
Ik pullde Vincent enkele seizoenen geleden met goed verdedigen en
uitstekend passen, en sindsdien is hij de beste pull ooit binnen de SD-federatie. Aangezien ik verdedigen trainde paste hij goed in m’n
schema. Ik heb hem sindsdien getraind, hij is nu klaar met trainen en zit op wonderbaarlijk verdedigen. Sindsdien train ik hem eigenlijk niet meer,
omdat ik nu scoren train. Maar hij speelt nog wel wekelijks en hij blijft handig als ik weer eens counter.


Vier dagen geleden heb je enkele 17-jarigen aangetrokken voor bedragen die niet eens absurd zijn. Een maand geleden echter heb je voor veel geld ook al 17-jarigen aangetrokken. Ik meen me te herinneren dat je van training gaat veranderen, hier heeft het mee te maken?
Yups, ben sinds dit seizoen veranderd van verdedigen trainen naar scoren trainen. Daar moesten wel de juiste spelers voor worden gehaald
en ik heb dus eind vorig seizoen en begin dit seizoen enkele jonge spitsjes gehaald die nu leuk trainen. Even de kat uit de boom gekeken en een beetje gelezen over het trainen van spitsen. Gelezen dat het echt rendabel wordt met enkele klaverjassers die snel zullen poppen.
Onlangs dus een paar klaverjassers erbij gehaald, waaronder een speler
van gitter.


Arend Vleeschhouwer is een semi-clown, geen echte. Lukt het hoog houden van de TS ook gewoon met een semi-clown?
Ik twijfel steeds of ik nu echte clown moet kopen of niet. Maar vooralsnog maakt het denk ik weinig uit voor mn TS. Eigenlijk zou ik een echte clown moeten kopen en kijken of het verschil uitmaakt. Misschien aan Moker vragen hoe ik goedkoop aan een leuke clown kan komen.

Wat betreft het scoren trainen; ben je blindelings Mac achterna gegaan, die toch een soort van de trend zette, of was je het al langere tijd van plan?
Mwah, ben niet Mac achterna gelopen. De switch nam in totaal 3
seizoenen in beslag. Het begon eigenlijk met de aankoop van een toekomstig coach en het bepalen welke verdedigers ik wilde behouden.
Vervolgens de overige verdedigers stuk voor stuk na een bepaalde stijging verkocht en op het juiste moment geswitcht.


En waarom ga je geen PM of vleugelspel trainen?
Tja, PM eigenlijk niet gekozen omdat nog steeds de meerderheid van de managers dat traint, en om ergens te komen moet je het toch anders aanpakken dan de meerderheid denk ik. In mijn geval een sterke aanval
creeëren met een ijzersterke verdediging achter de hand en af en toe counteren. Vleugelspel had in principe gekund, maar ik denk dat je met
scoren trainen toch iets gevarieerder kunt spelen.


Waarom wilde Malte Piling bij jouw team wel lukken, en bij volgende eigenaren niet?
Haha, geen idee eigenlijk. In mijn geval was Piling eigenlijk nooit de belangrijkste spits. In het begin was ie 2e spits en vervolgens stelde ik hem alleen op in noodgevallen (schorsing andere spits of slecht weer). Maar op zich is Krachtig nou niet echt een lekkere specialiteit voor een spits, je kunt beter een snelle of koppende spits hebben.

De kijkersvraag van deze week komt van de laatste HMvdW, Dre. Zijn vraag: ‘Ik zie dat je je teamlogo heb veranderd, en het Yin en Yan erin verwerkt heb. Is dit om je team beter in balans te krijgen?’
Tja, ik had volgens mij al sinds 1842 geen logo meer. Het was dus tijd voor een logo en samen met Marsh had ik het idee om iets te doen met
Yin-Yan in de clubkleuren. Het straalt inderdaad evenwicht uit en zorgt voor rust. Vond het wel een typisch vredig logo voor een Moraalridder Wink.


Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Echt veel heb ik niet om trots op te zijn. Geen SD-cups, slechts 2 kampioenschappen en niet echt geweldige bekerruns. Twee seizoenen
geleden liep het wel lekker, met een kampioenschap en de 6e ronde van
de beker. Maar gezien de tegenstand in de competitie viel die prestatie eigenlijk wel mee. Laten we het maar houden op 2 spelers van me die vorig seizoen en dit seizoen in het SD Dream Team staan.


Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Een paar kleine dingetjes, zoals iemand kopen met goed passen zonder
verder enige serieuze stats, en 4 keer in een seizoen motsen met een
coach met slecht leiderschap. Grootste fout is eigenlijk geweest dat ik de eerste twee seizoenen amper trainde. Als je ziet hoe de 'nieuwe' generatie dit aanpakt had ik dat toendertijd wat beter kunnen aanpakken.


Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
Ik heb niet echt ploegen waar ik per sé van wil winnen. Van de huidige koploper in mijn divisie wil ik nog wel eens winnen, maar dat zal lastig worden. Het lijkt me wel leuk om tijdens de SD Cup te winnen van Jazz en Mac, mijn resultaten tegen hen zijn nou niet echt wat je noemt denderend.

Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
Op zich hoeft er voor mij niet zo veel veranderd te worden. Ik zou alleen graag zien dat de verdediging iets realistischer wordt. Ik zie nu all-offensive teams dik winnen en ondanks dat ze eigenlijk geen verdediging hebben krijgen ze weinig goals tegen. De bondscoach
bijvoorbeeld is met dit systeem kampioen geworden vorig seizoen in
divisie II. Beetje jammer.


In hoeverre heb jij als vrij ervaren Hattricker nog de hulp nodig van een forum?
Eerlijk gezegd vrij weinig. Bijna alle beslissingen neem ik zelf. Maar
daarom kan ik natuurlijk wel tips geven. Het is bijna net zo leuk om
anderen te zien winnen met jouw tips, als om zelf te winnen.


Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.
*Je grootste concurrent met 6-0 verslaan.
De jeugdpull. Hattrick blijft een lange termijn spel en dan is het zeer lekker om een pull te hebben in week 1 die voor meerdere miljoenen verkocht wordt. Met een goed plan versla je je belangrijkste concurrenten op den duur toch wel.

Hoe zie je de toekomst voor Het Moraalteam in de komende 2 seizoenen?
Ik hoop dan in divisie IV te spelen en me daarin te kunnen handhaven. Mijn spitsen zijn dan van een aardig niveau en met een nieuwe winger,
keeper en een paar nieuwe mids hoop ik een rol van betekenis te kunnen
spelen in IV.


Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Zo lam als een balletje van LL. Is eigenlijk de nieuwste SD-er die Hattrick speelt, maar volgens mij heeft hij het spelletje al aardig door. Natuurlijk is de concurrentie in de onderste regionen niet al te groot, maar ik denk dat LL ook als ie hoger komt goed zal presteren.
Oh ja, moet natuurlijk ook zeggen dat Boca goed bezig anders gaat ie me te lijf tijdens de meeting.


Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Het zal in ieder geval beter moeten dan vorig seizoen. Hoop de kwartfinale te kunnen halen, maar het doorkomen van de poulefase is
het eerste doel.


Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Ik zou beginnende HT-ers aanraden om verdedigen te trainen. In het begin heb je toch weinig concurrentie van andere teams, en kan je dus
met alle gemak 5 verdedigers opstellen. En het is al meerdere malen aangetoond dat verdedigers trainen qua inkomsten de beste training is.
Zodra je dan in de buurt van divisie VI of VII komt kan je overstappen en flink cashen.


Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Aan alles komt een eind, dus op den duur zal ik ooit stoppen. Maar op dit moment vind ik Hattrick nog te leuk om ermee te stoppen, dus ik zal nog wel een tijdje doorgaan.



Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#10
Fred Naaigaren
[Image: fred.jpg]
fred
[Image: robert.jpg]
robert

Naam
Robert Horsten

Leeftijd
30

Woonplaats
Rotterdam

Teamnaam in Hattrick
FC Kralingen
[Image: logo.jpg]

Hattricker sinds…
18 juni 2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
In eerste instantie via een huisgenoot, maar zag toen die enorme lappen tekst dus was ik er maar niet aan begonnen. Toen via het forum het Hattricktopic erg groot werd, ben ik voor een tweede keer gaan kijken en daadwerkelijk begonnen. Hier heb ik natuurlijk achteraf spijt van, was ik meteen begonnen, dan... ja dan?

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Ik heb in principe de site altijd openstaan, maar functioneel denk ik een uurtje of 6.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
De training. Iedere vrijdagochtend tijdens het ontbijt lekker de Excel sheet bijwerken en dan per speler vol spanning afwachten of ze ergens
mee gestegen zijn.


Hoe ben je aan de teamnaam FC Kralingen gekomen?
Ik werk, drink en woon in Kralingen, vandaar.
Je kwam op Hattrick via een huisgenoot. Dat werd dus vrijdagochtend samen training checken en zondagavond gespannen voor de PC?
Nou dat weer niet. Hij wist dat ik wel van dit soort managerspelletjes hield, ik speelde namelijk ook hele dagen Championship Manager. Hij is zelf nooit aan Hattrick begonnen. Ik heb later wel mijn halve hockeyteam aan het Hattricken gekregen. Daarvan zijn er inmiddels weer 2 gestopt, maar 3 zijn er nog behoorlijk actief. Op zondag is het daarom altijd wel geinig om de jeugdpulls met elkaar door te nemen, waar de rest van het team nog steeds niet begrijpt waar we het over hebben. Inmiddels is onze falende spits lid van FC Kralingen geworden en heeft hij bij mij ook nog geen goal gescoord in een beker of competitiewedstrijd.


De teamnaam Benheeee doet bij veel forummers absoluut een belletje rinkelen. Kun je nog even vertellen hoe dat verhaal precies zat?
Na een desastreus jaar in divisie V (welgeteld 3 punten behaald), kwam
ik in een vrij sterke divisie VI terecht, en Benheeee werd de absolute concurrent voor de titel. Ieder jaar werden wij samen 1 & 2 in de competitie, wat meteen betekende dat we het seizoen erop weer de eerste en de laatste wedstrijd tegen elkaar moesten spelen. Aangezien hij en zijn supporters net zo mondig zijn als ik en mijn supporters (waarvoor dank mannen!!), werd het hele seizoen opgeleukt door een mooie verbale strijd tussen ons. Uiteindelijk stond de laatste wedstrijd (bijna) altijd in het
teken van het kampioenschap. Die strijd heeft hij gelukkig slechts 1 keer in zijn voordeel kunnen beslechten. Dit seizoen gaat het niet zo goed met
Benheeee, hij staat vijfde met slechts 7 punten, kennelijk had hij mijn team nodig om beter te presteren.


Ik doelde mede op de bijzondere opstelling waarmee Benheeee je een keer verraste. Kwam hij niet met een 5-5-0 opstelling aanzetten?
Ja dat klopt inderdaad, het was trouwens een 0-7-3 opstelling. In mijn ogen was dat een mindere actie van hem, het was een ultieme poging van hem om de titel alsnog binnen te slepen. Dit is hem helaas ook gelukt, want mijn mannen verloren de wedstrijd met 4-2. Op dat moment trainde hij nog op positiespel, dus had hij een aantal goede middenvelders, zodat zijn middenveldrating flink de lucht inschoot. Op zich wel een slimme actie, aangezien het middenveld veruit het belangrijkste is in Hattrick. Maar vreemd is het natuurlijk wel dat je met een opstelling zonder verdedigers in een voetbalspel kunt winnen.

Achteraf heeft hij dusdanig veel negatieve reacties gehad (ik meen
voornamelijk van Antidote), dat hij het daarna uit zijn hoofd heeft gehaald
om het nog een keer te proberen. Het is me opgevallen dat bij bepaalde interlandwedstrijden, deze tactiek ook werd toegepast door de underdog, die daarmee vaak toch de overwinning uit de wacht wist te slepen. Het is te hopen dat deze afbraaktactiek hard is aangepakt door de spelontwerpers, want ik vind het maar niks.


Je hebt maar liefst vier kampioenschappen in divisie VI behaald! Welke was de mooiste?
De laatste titel is absoluut de mooiste. Alle wedstrijden gewonnen, waaronder twee keer van Benheeee. Mega veel goals gescoord, 81 om precies te zijn, waarvan 26 voor Akesson. In de ranking van alle kampioenen van de 6de divisie stond mijn team 3de op basis van het doelsaldo.
De eerste gaf me erg veel voldoening, maar ik besefte toen al terdege dat het een kampioenschap van de armoede was.
De tweede was natuurlijk ook leuk, het zag er lange tijd niet naar uit dat ik kampioen werd, maar gelukkig trok mijn team aan het langste eind.
Van de derde titel weet ik me weinig meer te herinneren, dat we kampioen werden weet ik nog wel.


Waarom was je eerste kampioenschap een kampioenschap van de armoede? Had je zeven walk-over teams?
Nee, dat niet. Ik heb mijn team gekregen in de 6e klasse, zo'n 4 wedstrijden voor het einde van de competitie. 1x winnen was genoeg om degradatie af te wenden, wat ook lukte. Er waren toen twee toppers in die competitie (VI.954), van wie er in mijn eerste seizoen eentje promoveerde. Het seizoen daarop volgde nummer 2, waarbij ik al tweede werd. Wat er overbleef, en naar onze divisie degradeerde of promoveerde was telkens weinig soeps, zodat ik in mijn 2e volle seizoen al kampioen werd. Mijn beste spelers waren 2 uitstekende middenvelders en een uitstekende keeper… zie daar de oorlog maar eens mee te winnen in divisie V.

Voorheen wilde het in divisie V nog niet erg vlotten. Dit seizoen gaat het tot nu toe perfect. Je moet wel zeer tevreden zijn?
Uitermate tevreden ben ik zeker. De tijd was aangebroken om in de divisie V wat potten te gaan breken, en deze competitie leent zich daar prima voor.
Niet dat het een makkelijke competitie is, maar de zwakkere broeders zijn inderdaad iets zwakker dan mijn team. Deze wedstrijden moesten dus gewonnen worden, en dat gebeurt tot nu toe ook! Dat er ook nog werd gewonnen van de toppers kwam als een grote verrassing, en is met name te danken aan de Match Engine. Eigenlijk hebben we op dit moment 7 punten te veel, maar daar hoor je mij niet over klagen. Wat nu wel een gevaar is, is directe promotie.
Dat is absoluut uit den boze, want daar win ik niets mee. Dus mochten de winstpartijen blijven komen, dan moet er een destructieve tactiek verzonnen worden om een play-off wedstrijd te forceren. Misschien zijn de supporters niet blij met dit bericht, maar dan zien ze volgend seizoen nog steeds winstpartijen.


Hoe kom je aan je opmerkelijk grote, maar toch mooie logo?
Mijn oude huisgenoot, niet degene die me op Hattrick attendeerde, heeft een groot creatief brein. Hij is inmiddels 9e-jaars student bouwkunde, en aan zijn studie lijkt geen einde te komen, maar als er iets uit zijn vingers komt, dan is dat meestal erg opmerkelijk en ook mooi. Hij zag dat ik een logo nodig had en is toen maar aan de slag gegaan, zie het als studieontwijkend gedrag. Uiteindelijk kwam het huidige logo uit zijn vingers en dat ben ik in dat grote formaat maar meteen gaan gebruiken. Hij heeft ook het logo van de Pumas del Erasmo (205940) gemaakt. Zelf
heeft hij lange tijd ook een team gehad, maar kortgeleden heeft hij er de
brui aan gegeven.


Je huisgenoot stopte er mee, zoals ik in Hattrick wel meer managers na een tijd ineens zie stoppen. Hoe komt dat toch? In Zweden kapt een
Eredivisionist ermee, soms kom ik in Nederland WO-teams tegen in divisie IV en V... houdt het plezier van het spelletje er dan écht een keer mee op, en hoe zit dat met jou en je team? Waar haal jij je plezier nog vandaan?
Sommige gasten hebben het na een tijdje wel weer gezien met dat managen van het team. Neem nu mijn oud-huisgenoot, hij deed het absoluut niet onaardig in de 6e klasse en had zelfs een international (een Serviër). Hij had een tijdje thuis geen internet, dus kwam hij geregeld naar mij om aan zijn team te klussen, lekker fanatiek dus zou je zeggen. Maar op een willekeurig moment, hij had thuis weer internet, zag ik dat hij slechts 3 personen had opgesteld. Navraag leerde dat hij opeens geen zin meer had en er de brui aan had gegeven. Nu is hij niet het prototype voorbeeld, want het kan zomaar zijn dat hij over een maand met een compleet nieuw team begint. Een andere gast uit mijn hockeyteam, die ook gestopt is, had simpelweg weinig tijd om oefenwedstrijden te regelen en door datzelfde tijdgebrek was zijn interesse weggeëbd. Ik denk dat meer mensen, doordat ze in een andere levensfase terechtkomen, de tijd en de interesse niet meer hebben om nog wekelijks oefenwedstrijden te regelen en opstellingen te maken.
Voor mij geldt dat de interesse en het plezier nog flink aanwezig is. Het
spelletje kent nog genoeg progressie en nieuwe dimensies voor me, om
interessant te blijven. Zo ben ik nog niet beland in het salarisprobleem,
waar Djabs laatst mee kwam, en heb ik nog niet het geluk gehad een
fantastische jeugdspeler in de eerste week van het seizoen te mogen pullen.
Dat wil ik allemaal nog wel meemaken.


Hoe kom je toch aan het vlaggetje van Shqiperia? En heb je die veroverd tijdens een editie van de Flaghunt?
Goeie vraag, zal eens kijken.
Ja, ik zie het al. Het moet in de eerste Flaghunt geweest zijn, toen was ik
nog redelijk succesvol en kreeg ik het zelfs geregeld om in Marokko te spelen. De tactiek was simpel, op donderdagochtend om 08:00 meteen teams uit de verre oorden uitdagen en dan niet slechts focussen op de eerste twee divisies, maar ook de zeldzame teams in de derde klasse. Dat pakte toen wonderwel goed uit.
Op dit moment zit het Flaghunten er niet echt in; een aantal vrienden die
net begonnen zijn heb ik vereerd met een vriendschappelijke wedstrijd, dan kunnen ze ook eens tegen een goed team spelen ;-)


Waarom ben je wingers gaan trainen?
Verandering van spijs doet eten. De middenvelders werden weer een jaartje ouder, en hadden naar mijn mening een dusdanige klasse bereikt, dat ik verwachtte daar voorlopig wel mee aan de slag te kunnen in de 5de. De keuze is op de vleugels gevallen omdat onervaren verdedigers fouten maken en ervaren aanvallers extra scoren (kijk maar naar Akesson). Keepers kun je als je veel tijd hebt erg lucratief trainen, maar die tijd heb ik niet meer. Dus daarom is het, vrij simpel beredeneerd, vleugelspel geworden. Nu heb ik slechts 1 jong vleugelspelertje aangetrokken, de rest train ik nog 2 leveltjes omhoog (waarbij ze nu op de helft zitten) voordat ik ze verkoop.
Frits-Jan Griffioen blijft nog even hangen, want zo stokoud is hij nog niet
en hij gaat een hele grote worden (heeft namelijk uitmuntend positiespel en formidabel vleugel). Begin volgend seizoen komen er weer 2 jonge
vleugelgasten erbij, waarbij er eentje minimaal uitstekend positiespel
(desnoods met redelijk vleugel) dient te hebben. Dan kan ik met mijn
vleugels altijd twee kanten op, of naar het midden of naar voren.


Je traint dus niet heel veel wingers? Dat is toch jammer, je wilt toch juist lekker veel stijgers hebben op vrijdag?
Ik train er gewoon acht, 4 voor 100% en 4 voor 50%. Het is alleen zo dat er nu nog een paar twintigers tussen zitten. Die gasten kan ik beter op
uitmuntend en briljant vleugel verkopen dan nu op formidabel. Ze hebben
allen erg leuke bijstats, en hoe beter ze op de vleugel zijn, des te meer ik er voor krijg, in een nieuwe jonge trainee kan stoppen en eventueel nog wat overhoud voor achter de hand. Het 17-jarige Japannertje dat ik aan
het begin van het seizoen heb gekocht, heeft aan het einde van dit seizoen formidabel vleugel en kan dan wat beter ingepast worden in het basiselftal.
Van de andere 3 gaan er na het einde van het seizoen 2 uit. Daarvoor komen dan 2 jonge knakkers. De bedoeling is om er 1 van 17 te kopen en eentje die al aardig wat positiespel heeft en ook al wat vleugel, die zal dus wat ouder zijn. Als ik de vleugelspelers die ik nu heb meteen zou verkopen, dan zou ik er niet veel voor krijgen, en gaat het niveau van het team te drastisch achteruit.
Ik heb nog 2 oude verdedigers die meetrainen, maar zodra die gepopt zijn, gaat ze meteen weg en dat kan naar mijn mening niet lang meer
duren. De andere 2 vleugelverdigers zijn ook niet de jongsten, maar dat komt door mijn aversie voor onervaren verdedigers. Daarnaast is mijn verdediging niet de sterkste kant, dus vind ik hun niveau van verdedigen belangrijker dan hun niveau op de vleugel; dat moet in de loop van de tijd rustig beter worden (ze hebben nu goed en uitstekend op de vleugel en formidabel en briljant voor verdedigen).


Net als Mukkus houd jij je verdiende geld van transfers niet echt in je zak, gezien je winst (73k) na 174 transfers. Ben je het eens met het principe ‘Met geld op de bank win je geen wedstrijden, het kapitaal hoort in het veld te staan’?
Dat klopt, alhoewel er nu wel zo'n 1.8M op de bank staat. Ik heb mijn team altijd met stapjes verbeterd. Zodra er een knakker wegging, heb ik dat geld direct geïnvesteerd om er een iets betere knakker voor terug te kopen. Ik heb de keepers, verdedigers en aanvallers op alle gradaties gehad. Ik begon met een degelijke redelijke basis, en in iedere linie moest er dan eentje met goed tussen zitten. Zo ben ik rustig overgestapt naar een goede basis met een uitstekende sterspeler en zo voort. Alleen uitmuntende spelers heb ik tot nu toe niet gekocht, daar zit verder weinig gedachte achter, het zou kunnen zijn dat ik een uitmuntende speler een net-niet-speler vind voor mijn huidige team. Misschien dat ik daarom al zo'n 2 weken aardig wat geld op de bank heb staan, het is weer net te weinig voor een briljante spits en in een uitmuntende heb ik geen interesse. In middenvelders heb ik tot nu toe nog geen geld hoeven steken, omdat ik dat altijd trainde. Het is wel zo dat het middenveld de boventoon moet blijven voeren in het elftal, dus als de andere linies de middenvelders gaan evenaren, dan gaat er goed geïnvesteerd worden
in een erg leuke middenvelder.

Overigens heeft een huidige competitie-tegenstander zo'n 19.0M in kas (kijk maar bij de statistieken naar Kattuk United). Ik snap niet dat hij even twee leuke spelers erbij koopt en zodoende flink afstand van ons allen kan nemen.
Ik heb hem dat ook gevraagd, en hij gaf als antwoord bang te zijn voor de hoge salarissen van dure jongens. Hij denkt met de huidige selectie wel kampioen te worden, ik denk dat hij nu wel achter zijn oren krabbelt. Met de stelling ‘Met geld op de bank win je geen wedstrijden, het kapitaal hoort in het veld te staan’ ben ik het dus zeker eens.


De kijkersvraag de laatste HMvdW komt deze week van Lance. Hij wil weten: Voelt je rentree in divisie V als een soort van revanche ten opzichte van je volledig mislukte vorige optreden in divisie V, waarbij je slechts 3 punten behaalde?
Dat is een hele goeie en interessante vraag (zeggen ze ook altijd bij Harry Mens als ze een vooringestudeerde vraag krijgen en let maar op, dat gebeurt constant).
Het voelt niet als een revanche dat mijn team weer in de vijfde klasse
speelt, en het zo goed doet. Voor de moralisten onder ons, kan ik zeggen dat ik een erg nuchter persoon ben. De vorige keer dat mijn team in de vijfde speelde was het er gewoon niet klaar voor, en dat besef was er vooraf al. Er werd niet panisch geïnvesteerd in bepaalde linies, de training ging voor en voor de rest moest ik roeien met de riemen die ik had. Nu is dat anders, het team is vijfde klasse-waardig en het streven was en is dan ook een vierde plaats. Met een minder resultaat zal ik dan ook ontevreden zijn en tot nu toe lijkt de doelstelling bereikt te worden.
Revanche gevoelens kende ik wel ten opzichte van de actie van Benheeee. De laatste wedstrijd van het seizoen erop, nu in mijn stadion ten opzichte van de uitwedstrijd van het seizoen ervoor (met zijn 0-7-3 tactiek,) werd hij met 6-0 vernederd en dat voelde erg goed aan, er was revanche gehaald.


Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
De huidige serie van 31 overwinningen op rij in de competitie (25x 6de
klasse & 6x 5de klasse). De serie gaat hopelijk nog een tijdje door.


Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Dat valt gelukkig wel mee.
Er is nog nooit een training verneukt bijvoorbeeld. Wel heb ik de eerste stadionuitbreiding meteen 1000 Vip-plaatsen laten bijbouwen, dat leek me toen wel een verstandige zet. Ach, er is ook in de begintijd nog wel eens een positiespel-trainee binnengehaald met een waardeloze conditie.


Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
Van Qui-vive wil ik nog steeds erg graag winnen, mocht ik hem ontmoeten in de SD-cup. Tegen hem zijn er in die cup wat wedstrijdjes verloren, o.a. 1x in de halve finale, meen ik (kan ook in de kwart geweest zijn). Tegen Birger wil ik ook nog graag revanche halen, tegen hem hebben we ooit een 3-0 voorsprong verspeeld.

Buiten de SD-clan wil ik gewoon van iedereen winnen, maar mocht Benheeee ooit mijn pad kruisen, dan...


Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
Ik ben tamelijk conservatief, dus niet te veel veranderingen graag. Als ik toch iets moet noemen, dan zou ik het graag zien in teamverband. Ervaring met het team, dus een team wat al een tijdje intact is, begrijpt
elkaar beter. Daarnaast zou ik ook een taalprobleem willen invoeren: "er
trad verwarring in de verdediging op doordat de IJslandse keeper zich niet verstaanbaar kon maken bij zijn Koreaanse verdediger". Mocht een speler 2 seizoenen in een competitie hebben gespeeld, dat hij dan de taal van het land waarin hij speelt machtig wordt. Dat is ook een beetje bepalend voor de samenhang van het team.


Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.
*Je grootste concurrent met 6-0 verslaan.

Doe mij maar die jeugdpull. Die concurrent timmer ik dan later wel met de centen van die jeugdspeler op zijn bek.


Hoe zie je de toekomst voor FC Kralingen in de komende 2 seizoenen?
Ik zou het niet erg vinden om de komende 2 seizoen ook in deze klasse te spelen, daarna moet de tijd wel rijp zijn om in hogere sferen te komen. Qua spelers hoop ik dat die Jap ooit een serieuze gooi doet naar het nationale elftal. Voor verbetering vatbaar is absoluut de verdediging, maar zolang dat niet echt belangrijk wordt bij Hattrick, blijft het ook bij mij een ondergeschoven kindje. Uiteraard moet er ook progressie geboekt worden voor het team in het algemeen. In AH-punten (geen bonuspunten van de kruidenier) moet een stijging per seizoen zichtbaar zijn. Momenteel zit die gemiddeld iets over de 200, dat moet dan richting de 230 (echt wel) gaan.

Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Eigenlijk alle teams. Iedereen is echt goed bezig van de clan, maar om
iemand specifiek te noemen, dan hoop ik dat Piter eens een keer promoveert, die heeft echt een fantastisch team.
De clubs die in de top 5 divisies spelen doen het al jaren goed, al gaat het
nu met Djabs wat minder. Daarnaast komen er op dit moment al behoorlijk wat teams uit het achterveld opstomen, zo is Jansoe mijn grote concurrent wat betreft het record voor het aantal competitieoverwinningen op rij.


Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Lastig, lastig, lastig.
Laat ik het erop houden dat de concurrentie zwaar is, en iedere opponent
gevreesd wordt. Het streven blijft de titel, maar iedere overwinning is mooi. Nou vooruit, we worden kwartfinalist.


Wie vind je de sympathiekste/leukste/aardigste Hattricker en waarom?
De opvolger van de huidige bondscoach van Japan U20. Tja, iedereen heeft wel zijn sympathieke, leuke en aardige kanten, maar om nou de beste daarin te noemen kan ik niet.
Doe maar een leuke Zweedse dame tussen de 20 en 28, niet te dik en niet te dun, geen pygmee, cup C en absoluut voor zichzelf kunnen zorgen en willen strijken (want daar heb ik een gruwelijke hekel aan).


Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Geduld is een schone zaak.
Koop ervaren spelers voor de posities die je niet traint.
Ontsla dokters pas op zaterdag.
Zorg dat je zo snel mogelijk een goede trainer hebt.

En dan nog eentje die niet hardop uitgesproken mag worden:
Zoek een tegenstander van jouw kaliber en maak met hem/haar een PIC afspraak voor beide wedstrijden.


Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Voorlopig niet, enkel als er van buitenaf wat remming komt.
Maar mocht die Zweedse langskomen, dan zal de intense wat minder worden. Maar stoppen nooit, ze kan namelijk goed voor zichzelf zorgen.


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#11
Birger
[Image: birger.jpg]
Een interview met de enige Belgische SD-Hattricker.

Naam
Birger Hauchecorne (dus ja, Birger is mijn echte naam)

Leeftijd
21 jaar

Woonplaats
Puurs (België)

Teamnaam in Hattrick
Track United
[Image: LogoTeam106167.JPG]

Hattricker sinds…
Als ik mij niet vergis: 16-11-2002.. Ha, klopt. Team gekregen: 18-11-2002 (daar ben ik voor gaan spieken).

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Dat is al een tijdje geleden, maar als ik het me goed herinner, kwam het doordat ik op bezoek was bij een vriend, en die vertelde me dat een medestudent van hem over een raar voetbalspelletje gehoord had: Hattrick of zoiets. Ik heb me maar meteen ingeschreven.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Moeilijk te zeggen, ik ben meestal wel ingelogd, maar ik doe er niet echt iets op. Ruwe gok: 10 uur per week.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
De trainingen. De competitiewedstrijden kan ik jammer genoeg nooit volgen, want ik ben dan zelf aan het voetballen, meestal. Donderdagochtend vind ik ook een leuk moment. 'Stomme' landen uitdagen.

Hoe ben je aan de vrij eenvoudige, maar toch unieke teamnaam Track
United gekomen? En waarom heb je voor een Engelse naam gekozen?
Toen ik ± 3 jaar geleden met het spelletje begon speelde ik zaalvoetbal bij een team dat, jawel, Track United heette. Bij gebrek aan inspiratie op het moment heb ik me ook zo maar genoemd. Achteraf bekeken was het nog zo slecht niet aangezien ik ook aan atletiek doe (Track&field weetjewel). Ik doe alleen aan 'Track'. Ik 'verenig' het atletiek doen met voetbal spelen, wat niet altijd een evidente combinatie is (mijn beide trainers vinden het niet alles, die van atletiek niet omdat ik een grotere kans op blessures heb. en die van voetbal niet omdat ik geregeld eens weg moet voor een meeting, hoewel dat beperkt is, maar een kampioenschap laat ik natuurlijk niet liggen ..)

Je bent de enige Belgische forummer op SD. Hoe ben je bij ons
gekomen, en zou je er in de toekomst graag nog meer Belgen bij
willen hebben?
Ik speelde een online spelletje, wat Marshall ook 'speelde', maar nu niet meer. En op de een of andere manier kwam daar HT ter sprake. Marsh vertelde me over jullie site, en ik ben eens gaan kijken. Maar eerlijk gezegd vond ik er toen niet veel aan, ik speelde HT immers niet echt intensief. Maar doordat ik ben gaan kijken, begon ik toch opnieuw meer interesse te krijgen in HT, en nog geen maand later heb ik me dan aangemeld op het forum, iets wat ik me nog steeds niet beklaagd heb.

Ik hoef er in ieder geval geen Belg bij in de toekomst, het zou de taalverwarring alleen nog wat groter maken soms.


Dit is al je elfde (!) seizoen als Hattricker. Je hebt echter –met
alle respect- nog geen bijzondere resultaten geboekt. Je bent
‘slechts’ twee keer kampioen geworden, en hebt geen spelers met
TSI’s die de pan uit rijzen. Wat drijft je nog om het spelletje te
blijven spelen, en waarom zit je niet al lang in divisie III of II?
Toen ik begon, in 2002, zag ik het nut er niet echt van in om de spelregels eens te lezen. ‘Het is voetbal, dus wat kan er nou zo moeilijk aan zijn?’, dacht ik.. Was me dat effe verkeerd gedacht, ach ja. Ik trainde dus zoals alle noobs op algemeen, en ik speelde geen friendlies. Alleen af en toe eens tegen mensen die mij uitdaagden. Het 1e seizoen begon ik als 1e in divisie V, maar door een slechter doelsaldo ben ik als 2e geëindigd. Ik heb dan ook niets aan mijn ploeg veranderd, en degradeerde twee seizoenen later. Toen kocht ik wel enkele spelers, en het seizoen erop promoveerde ik weer. Maar opnieuw maakte ik dezelfde fout door mijn ploeg niet te versterken. Daarnaast heb ik ook lang in een stadion van 7.000 man gespeeld. De resultaten waren er dan ook naar. Ik degradeerde meteen, en ben toen in de divisie beland waar ik vorig seizoen ook al stond. Door naar Marsh te luisteren ben ik dan opnieuw gaan spelen, en ben toen ook positiespel beginnen te trainen. Weliswaar met de oude mannetjes die ik toen al had (als ik me niet vergis, waren toen nog 8 van de 11 basisspelers van mijn startploeg). Toen ik op het forum kwam, heb ik onmiddellijk enorm veel goede raad gekregen van de forummers (Johan, Anti, Box, Marsh, Mac, Fred… noem maar op) ! Na 1 seizoen opbouwen, ben ik dan ook gepromoveerd. Je kunt eigenlijk best wel stellen dat ik begonnen ben op de dag dat ik op SD aankwam. Ik had alleen net een iets beter beginelftal dan de meeste starters Smile

Het is dan ook logisch dat ik het nog bij lange na niet beu ben, temeer omdat ik het gedurende al die jaren nooit gespeeld heb. Hoe ik mijn team heb kunnen behouden, is me nog steeds een raadsel, want vaak logde ik niet in. Ik heb er wel nog elke dag spijt van dat ik toen niet wist wat ik nu weet, want dan had ik zeker in III of hoger gestaan..



Het bekertoernooi was tot nu toe nog niet echt aan je besteed. Je beste prestatie was tot nu toe de derde ronde. Is daar een verklaring voor?
Neen J.

Ik weet zelf ook niet hoe het zit. Ik speel wel altijd PIC in de beker; misschien moet ik dat in de 3e ronde maar eens laten. Hmm, ik zie net dat ik dat dit jaar al gedaan heb.. Ach, ik denk dat het vooral een gebrek aan geluk is. Eruit met verlengingen, of pingels ofzo. Dit jaar kwam het wel wat onverwacht, maar een ramp is het niet, aangezien ik nooit goed presteer in de beker. Volgend seizoen ga ik voor een verpulvering van mijn record… hoewel ik dan een nieuwe lading trainees heb.. we zien wel wat het wordt, ik lig er in alle geval niet wakker van. Vorig jaar was het erger, er al uit in ronde 1! Het is jammer voor de inkomsten, de ervaring, en de teamspirit..maar voor de rest valt het mee.


Je hebt twee spelers in je team (Petillon en Vasconcelos) die al absurd veel wedstrijden hebben gespeeld. Ga je ze ooit nog van de hand doen?
Vasconcelos kan ik al niet meer verkopen, want die is ooit trainer geweest. Petillon ben ik wel van plan om ooit eens te verkopen. Daarvoor heb ik wel eerst nog 2 verdedigers die beter zijn dan hem. Dat kan dus nog wel een tijdje duren vrees ik.

Ach, zolang ze deftige ratings halen ben ik niet van plan ze te verkopen.


Valt jou een verschil op tussen Nederlandse Hattrickers en Belgische? Verschillen ze misschien in speelstijl, denkwijze, keuze voor tactieken of benadering van het spel?
Dat is een moeilijke vraag. Nederlanders zijn over het algemeen assertiever dan Belgen. Dit uit zich ongetwijfeld dan ook in Hattrick. Hetgeen me wel opvalt is dat er bij redelijk wat Belgen een stevige verdediging staat, en een mindere aanval. Dit zal je bij Nederlanders niet zo dikwijls vinden. Hoewel dat relatief is natuurlijk. Het is logisch dat een verdedigerstrainer een goede verdediging heeft…

Of het nu een verschil is in divisies, of tussen beide landen weet ik niet, maar op het forum wordt er dikwijls gesproken over tactieken om de tegenstrever te slim af te zijn. Ik (Belg) ga meestal uit van eigen sterkte, en ben niet zo snel geneigd om mij aan te passen aan de tegenstander. Zoals gezegd weet ik echter niet of dat aan nationaliteit ligt of niet.


De Kijkersvraag van de laatste HMvdW komt deze week van Fred. Hij wil weten; Wat is in de loop der jaren de slechtste verandering in het spel geweest?
Goh, moeilijk te zeggen. Ik kan moeilijk doen en zeggen dat ze de oude ratings eraf moesten smijten Wink.

De nieuwe trainingsvormen (schieten, opening maken, controlerend spel..) vind ik maar niets, evenals dat creatief spel. Verder zou elke verandering toch voor verbetering moeten staan (mits een aanpassingsperiode natuurlijk). Ik meen me te herinneren dat je vroeger ook namen kon geven aan je spelers. Dat vind ik wel spijtig dat het nu niet meer zo is. Maar voor de rest kan ik er niet meteen opnoemen.


Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Echt persoonlijk is het niet, maar ik ben best wel trots dat ik mijn team opnieuw wat op de rails gekregen heb. Bekroond met het kampioenschap van vorig seizoen. Dit was echt onmogelijk zonder SD, dus hierbij "dank je iedereen" !



Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Ik had NOOOOOOIT mijn training op ‘Algemeen’ mogen zetten. Als ik juist hetzelfde had gedaan zoals nu, maar mijn training op iets anders gezet, dan had ik nu allemaal enorm goede spelers gehad.

Verder heb ik ook al wel eens spelers gekocht met compleet nutteloze stats, maar uitmuntend spelhervatten ofzo… Of, zoals ook eerder aangegeven, me niet versterkt bij promotie of degradatie etcetera.


Van welke ploeg of manager, binnen en/of buiten SD, wil je het liefst winnen?
Ik zou graag tegen Marsh winnen, gewoon omdat ik hem al het langste 'ken'. Buiten SD zou ik het wel eens fijn vinden mocht ik tegen mijn broer(s) winnen (competitite en/of beker). Nu ik er zo over nadenk.. ik wil tegen iedereen wel winnen binnen SD (vriendschappelijk natuurlijk).

Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
Niet meteen grote veranderingen graag. Het is best leuk zoals het nu is. Het idee van Fred lijkt me wel wat (de spraakverwarring). Dat maakt het spel natuurlijk weer wat realistischer.

Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.

*Je grootste concurrent met 6-0 verslaan.
Zeker weten de jeugdspeler. Met het geld dat je daarmee kan verdienen maak je wel nieuwe concurrenten.

Of je kan hem verder trainen, lijkt me ook wel leuk. Maar zeker dus de 1e optie.

Hoe zie je de toekomst voor Track United in de komende 2 seizoenen?
Met een beetje geluk zit ik dan nog in V.174. Mocht ik dit jaar degraderen dan hoop ik opnieuw in V te zitten. Verder ben ik niet veel meer van plan dan me rustig aan te versterken en mijn trainees te laten trainen. Op het einde van dit seizoen gaat de pret eigenlijk beginnen, want dan wordt mijn 1e lichting trainees verkocht. Dan moet ik nieuwe trainees gaan kopen, en nog wat geld overhouden om me te versterken. Als dat een beetje vloeiend verloopt… hehe…*droomt weg*.


Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Ik verschiet bijna elk trainingstopic van de spelers die Vietjes produceert. Dat voor iemand die nog steeds in VII zit! LL is ook sterk bezig, die heeft natuurlijk ook het voordeel dat hij de ervaring van SD kan gebruiken.

De meeting is nu geweest, dus Boca moet hier niet meer vernoemd worden.


Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Ik kom de 1e ronde waarschijnlijk niet uit, denk ik. Tot in de halve finales zoals vorig jaar zal niet meer lukken vrees ik. Temeer ook omdat ik dit jaar maar 1 WO heb.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegeven?
Lees veel over het spelletje. Denk lange termijn. Doe niets ondoordacht. Train zo snel mogelijk optimaal. Investeer steeds in je jeugd, al is het maar 5.000..

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Zeg nooit nooit, maar ik heb het gevoel dat ik pas net begonnen ben, en ik ben nu toch ook al bijna 3 jaar bezig (nog een weekje), en ik ben het nog bijlange na niet beu.

Maar, je weet nooit hoe het leven kan lopen. Ik kan me goed voorstellen dat, als ik binnen enkele jaren ga werken, er dan minder tijd over is. We zien wel, maar voorlopig zie ik me nog wel een tijd doorspelen!


Bakke © 2005
IFK Networks
Kay Bleeker (5937)
Hattrick - Xyon United (213524)
Reply


Forum Jump: