The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined variable $can_link - Line: 6 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 6 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Hattrick Manager van de Week (11-20)
#7
Mukkus
[Image: mkks.jpg]

Naam
Harm Portijk

Leeftijd
33 jaar

Woonplaats
Heerenveen

Teamnaam in Hattrick
Mkks F.C.
[Image: bueno0001-mkksfull2kopie.jpg]

Hattricker sinds…
27-02-2003

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Via het fansite forum van SC Heerenveen, een dag later zag ik een topic van Fabian op het Sportdreams-forum en heb een team aangevraagd.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Veel, misschien zelfs teveel. Ik ben elke dag wel een uurtje of twee online.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Het ongrijpbare van de match-engine. Verder de spanning bij het bieden op een speler.

Hoe ben je aan de teamnaam Mkks F.C. gekomen? In dit geval; wie of wat is Mukkus? Dit is bijna dezelfde vraag als die van de laatste HMvdW, Legion . Hij wil –voor de statistieken- weten: Wat is het verschil tussen Mukkus en Mkks en heeft dit iets met schapen te maken? Waar komt uberhaupt de voorliefde van jou voor schapen toch vandaan?
Okay, lang verhaal. Mukkus (daarnaast heb ik een tijdje de naam Mkks gebruikt, simpelweg omdat ik het wachtwoord van de Mukkus vergeten was en dus een nieuwe account moest aanmaken) is al sinds mensenheugenis mijn bijnaam, ook irl, en heeft niks met schapen te maken. Op het blauwe forum was ik samen met Pluut (wie kent hem nog?) aan het fantaseren of het niet een goed idee was om i.p.v. opblaaspoppen opblaasschapen op de markt te brengen. D'r is tenslotte een markt voor. Even googelen en we kwamen erachter dat ze al bestonden. Zo'n opblaasschaap is destijds mijn avatar geworden en vanaf dat moment was mijn identiteit op het forum bepaald. En af en toe een beetje olie op het vuur gooien.....

Van divisie VI (3 seizoenen) naar divisie V (2 seizoenen) naar een derde plek in divisie IV (in totaal 3 seizoenen). Je leek als SD-topper hard op weg naar divisie III, wat ging er mis?
Ik zat, destijds, in de sterkste divisie IV van Nederland. Die derde plek was een uitschieter. Met hangen en wurgen heb ik het daar 3 seizoenen uitgehouden, degradatie was dichterbij dan handhaving. Toch heb ik het weten te rekken tegen beter weten in. Ik moest vaak mijn trainees te vroeg verkopen om mijn eerste elftal enigszins op peil te houden en als je onderin IV speelt komen er maximaal 45000 toeschouwers. Dan kun je beter bovenin divisie V spelen.

Enkele seizoenen geleden werd je na een fantastisch bekeravontuur met spannende penaltyreeksen pas uitgeschakeld in ronde 9, door topclub Forza Mazinho. Hoe heb je dat memorabele bekerseizoen beleefd?
Vol verbazing. Bekerwedstrijden zie ik bijna nooit 'live', spitsuur bij mij thuis met twee kinderen. Eten, afwassen, douchen en op bed. Dus log ik woensdags vaak in om een uurtje of half acht. Elke week weer die verbazing, dat ik gewoon door was. Heb ook tot en met ronde negen, gewoon met mijn trainee-linie gespeeld. Vanaf ronde 5 was het of een winst met 1 doelpunt verschil of via penals.
Dit is zeker voor herhaling vatbaar!


Je hebt voor 55 miljoen euro spelers gekocht, en voor een miljoentje meer vérkocht. Maak je weinig winst met je trainingsbeleid, of investeer je iedere cent direct weer in nieuwe versterkingen?
Dat kan kloppen, ik heb nu exact 1 miljoen op de bank. Ik investeer het geld meteen weer. Met geld op de bank win je geen wedstrijden, het kapitaal hoort in het veld te staan.

Is er een verklaring voor het feit dat je, afgezien van een heel klein beetje seizoen 13 (twee man met 8 goals), geen potentiële topscorers in huis hebt?
Ik heb geen enkel flauw idee, bij mij scoort iedereen (of niemand). Vooral de middenvelders, en elke week weer een andere. Ik zou ook niet weten wanneer een speler van mij in een bekerwedstrijd of een competitiewedstrijd een hattrick heeft gescoord. Dat moet heel lang geleden zijn. Dit seizoen: Robert Schrouwen, een vleugelverdediger: 2 competitiegoals. Mijn spits heeft er in evenveel wedstrijden nog maar eentje inliggen. Ik kan maar 1 ding bedenken: mijn spits heet Kloppenberg en die naam lijkt verdacht veel op Rosenberg.

Ik zie vrijwel geen zwakke plekken in je team. Zijn die er volgens jou nog wel?
Mijn wingers, met stip. En dat is meteen de doelstelling voor dit seizoen; het verbeteren van de aanvalsratings (na het middenveld, de belangrijkste factor in HT). Vorig seizoen heb ik veel geïnvesteerd in de verdediging. Komend seizoen zullen de aanvalsratings onder handen genomen worden. Het trainen van wingers is trouwens zeer lastig voor pm-trainers, er is nauwelijks winst op te halen. Stel: je koopt een 18-jarige uitmuntend vleugel met matig positiespel, 2 seizoenen later (hij is inmiidels 20), heeft hij nog maar goed pm. Je verkoopt hem dan zonder echt winst gemaakt te hebben. De eerstvolgende winger die ik koop zal daarom briljant pm hebben en matig of redelijk vleugel.

Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Da's toch wel het behalen van de negende ronde van de beker, hoewel dat meer geluk dan wijsheid was.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Waarom is deze vraag in meervoud? ;-) Even afkloppen, maar ik heb nog nooit een 'klassieke' hattrickfout gemaakt. Een zwak punt van mij, niet echt een blunder, is dat ik vaak te snel een speler wil halen. Ik haal dan al een trainee, terwijl de andere trainee (die verkocht gaat worden) pas 2 weken later 'popt'. Tussendoor krijg je dan nog een aardige yp, die je ook zou kunnen trainen. Zodat je op een gegeven moment met 2 extra trainees zit.

Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
FC Animals, bij mij in mijn divisie dit jaar. Ze (ja, inderdaad) heeft ogenschijnlijk niet echt een superteam, maar ze wint de meest lastige wedstrijden. Zij gaat niet weer kampioen worden dit jaar. Die plaats is gereserveerd voor Mukkus. De eerste wedstrijd van het seizoen in de uitwedstrijd tegen haar een mooie 2-2 neergezet. De laatste wedstrijd van het seizoen is in de Schapenkooi.
Om een SD'er te kiezen: Jazz. Lijkt me leuk om hem een koekie van eigen deeg te geven in de finale van een Sd-cup. Sneaky met een counterattack in de laatste minuut met 1-0 winnen. ;-)


Hoe zie je de toekomst voor Mkks F.C. in de komende 2 seizoenen?
Momenteel heb ik maar 1 ambitie, en dat is terug naar divisie IV. Linksom of rechtsom, dat maakt niet uit. Daarbij verlies ik de beker niet uit het oog, financieel gezien is het toch wel aantrekkelijk, vooral vanaf het moment dat je thuiswedstrijden mag spelen. En zodra 'Fries' als hattricktaal geimplementeerd wordt (ze zijn druk aan het vertalen), overstappen naar de taal van mijn heitelan.

Nog persoonlijke ambities binnen Hattrick? U20-coach, Bondscoach, de KNVB Beker winnen, een international opleiden/halen?
Voor U20-coach of bondscoach heb ik te weinig tijd en ik acht mezelf niet in staat om een prestatie neer te zetten. De nationale teams en de U-20's volg ik eigenlijk bijna niet. De beker is voor mij (en velen met mij) onhaalbaar. En een international, tsja, zou wel leuk zijn. Maar niet alles hoeft bij mij te wijken voor zo'n vlaggetje in mijn team.

Oude stats of nieuwe?
De nieuwe. Openstaan voor veranderingen, of zijn er nog SD'ers die met guldens betalen? ;-) Het is gedetailleerder, je kan je tegenstander beter analyseren. Dan nog zijn er mensen die zeggen: "ik heb 2 wonderbaarlijke spitsen, dan wil ik niet aan het eind van de wedstrijd zien dat ik een 'goed (hoog)' centrale aanval heb." Puur een kwestie van wennen. Het duurt maar een weekje of drie en daarna lach je erom. En maar zeggen dat Friezen stug zijn......

Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Marshall! Niet als manager, maar als logo-ontwerper.... Da's toch wel Piter, elk jaar verbaas ik me erover dat hij nog steeds in V zit. Zijn team is goed genoeg om bovenin IV mee te draaien en misschien zelfs meer. Maar ja, als je in een zeer lastige V zit…

Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Ik ben net teruggegaan naar twee 17-jarige trainees, dus Jong-Mkks staat dit seizoen weer even letterlijk in de kinderschoenen. Vorig jaar was het de kwartfinale, dit jaar maar weer.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Ik kan zeggen: lees het Hattrick-topic en luister naar de doorgewinterde Hatrrick-trainers. Kies 1 trainingsvorm voor langere tijd enz. enz. Dat doe ik dus maar niet weer. Een algemene tip: niet alleen voor de beginners, wel voor alle positiespeltrainers: Verdiep je eens in de 4-5-1 taktiek, ik speel regelmatig met deze taktiek en dat bevalt mij prima. Daarbij zet ik 1 centrale verdediger aanvallend (hij moet hoog positiespel hebben en, in mijn geval, is redelijk verdedigen genoeg). Hoge verdedigingsrating, maar slechte aanval. Door veel meer balbezit komen die kansen vanzelf.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Een dikke vette NEE! En ik vind het heerlijk, je kunt alle stress en drukte van een gezinsleven en een drukke baan even heerlijk vergeten.


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply


Messages In This Thread
[No subject] - by Antidote - 12-07-2005, 12:10 AM
[No subject] - by Antidote - 26-07-2005, 01:57 PM
[No subject] - by Antidote - 01-08-2005, 03:58 PM
[No subject] - by Antidote - 22-09-2005, 08:39 PM
[No subject] - by Antidote - 25-09-2005, 07:12 PM
[No subject] - by Antidote - 17-10-2005, 01:16 PM
[No subject] - by Antidote - 19-10-2005, 11:51 PM
[No subject] - by Antidote - 04-11-2005, 04:40 PM
[No subject] - by Antidote - 14-11-2005, 07:31 PM
[No subject] - by Antidote - 14-11-2005, 07:47 PM

Forum Jump: