The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Mijn favoriete boek is:
#31
zit nu in de witte Leeuwin, moet zeggen zeer goed boek, heb de eerste twee van hem ook gelezen, honden in riga en moordenaar zonder gezicht en ik lees deze boek van meneer Wallander met veel plezier :lol:
Reply
#32
Favoriete boeken:

Stephen King
- It
- Dreamcatcher
- On Writing (non fiction)
(de engelse versies dus!)

verder diverse literaire werken van diverse schrijvers (verschilt nogal per week waar mijn voorkeur ligt) en ' Inside the animal mind' en Will Durant: 'Story of Philosophy'.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#33
Marshall Wrote:Favoriete boeken:

Stephen King
- It
- Dreamcatcher
- On Writing (non fiction)
(de engelse versies dus!)

verder diverse literaire werken van diverse schrijvers (verschilt nogal per week waar mijn voorkeur ligt) en ' Inside the animal mind' en Will Durant: 'Story of Philosophy'.


K heb zijn hele collectie thuis. ( Engels en Nederlands ) Die man heeft toch best wel een zieke geest
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#34
Marshall Wrote:Favoriete boeken: (de engelse versies dus!)

=D>
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#35
Balthazar Wrote:
Marshall Wrote:.


K heb zijn hele collectie thuis. ( Engels en Nederlands ) Die man heeft toch best wel een zieke geest

Ik heb een groot deel van zijn werken thuisstaan (zo rond de 30) maar ben recentelijk meer naar Koontz overgestapt. Schrijft meer psychologisch en trekt me momenteel meer. King is feitelijk toch meer een 'verhaaltjesschrijver' hoe goed hij ook is. Koontz heeft enkele meesterwerken die diep de menselijke ziel en geest verkennen. Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom ik dreamcatcher zo top vind!
Reply
#36
Marshall Wrote:maar ben recentelijk meer naar Koontz overgestapt.

Zijn dat dan die literaire werken waar je het over hebt? :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#37
Big Grin Ik kan wel het verschil maken tussen literair en pulp hoor boompie! Literair heeft een harde kaft en pulp een paperback Wink

Literaire voorkeuren verschillen, zoals gezegd, per week... Ben nu weer helemaal lyrisch over het zwarte licht van Mulisch. Volgende week staat misschien weer een boek van Nooteboom bovenaan de lijst.
Reply
#38
Marshall Wrote:Big Grin Ik kan wel het verschil maken tussen literair en pulp hoor boompie! Literair heeft een harde kaft en pulp een paperback Wink

Literaire voorkeuren verschillen, zoals gezegd, per week... Ben nu weer helemaal lyrich over zwart licht van Mulisch. Volgende week staat misschien weer een boek van Nooteboom bovenaan de lijst.

Haha, het Zwarte Licht! De enige 10 die ik ooit voor een literair opstel heb gehad, was voor dit boek. Mijn leraar Nederlands was het roerend met me eens dat dit ontzettend pretentieuze bla bla kulboek volledig afgekraakt diende te worden :lol:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#39
Ook leraren Nederlands hebben weleens ruzie met hun vrouw gehad de avond ervoor... Wink
Reply
#40
Marshall Wrote:Ook leraren Nederlands hebben weleens ruzie met hun vrouw gehad de avond ervoor... Wink

Huipie was niet getrouwd... hij heeft me trouwens direct na die 10 gesuggereerd om het Stenen Bruidsbed te lezen als bewijs dat Harrie ook goeie boeken kon schrijven :Big Grin
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#41
Goede tip! Volgende week is mijn literaire topper waarschijnlijk het Stenen Bruidsbed Wink

Nou ja, heb het zwarte licht een tijd geleden al gelezen en vond het gewoon hoogst vermakelijk voor een zonnige zomerzondagmiddag...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#42
Marshall Wrote:Goede tip! Volgende week is mijn literaire topper waarschijnlijk het Stenen Bruidsbed Wink

Nou ja, heb het zwarte licht een tijd geleden al gelezen en vond het gewoon hoogst vermakelijk voor een zonnige zomerzondagmiddag...

Ik kan wel wat beters verzinnen om te doen op een zonnige zomerzondagmiddag -- maar ja, verschil moet er zijn :roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#43
Treesong Wrote:
Marshall Wrote:Ook leraren Nederlands hebben weleens ruzie met hun vrouw gehad de avond ervoor... Wink

Huipie was niet getrouwd... hij heeft me trouwens direct na die 10 gesuggereerd om het Stenen Bruidsbed te lezen als bewijs dat Harrie ook goeie boeken kon schrijven :Big Grin

Hij was toevallig deze week nog op tv als pseudo-vriend van de overleden Wim Duizendjesbergen. Hij schrijft niet verschrikkelijk slechte boeken, maar tis nogal een Rene Diekstra m.b.t. de Klassieken en hij vindt zichzelf iets te belangrijk en is een vieze communist. En laat hem es naar de tandarts gaan trouwens. Bij voorkeur dezelfde waar Jules Deelder, Willem-Alexander en minister Remkes ook naartoe zijn geweest. Die levert puik werk. :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#44
Gerben Zonderland Wrote:Hij was toevallig deze week nog op tv als pseudo-vriend van de overleden Wim Duizendjesbergen. Hij schrijft niet verschrikkelijk slechte boeken, maar tis nogal een Rene Diekstra m.b.t. de Klassieken en hij vindt zichzelf iets te belangrijk en is een vieze communist. En laat hem es naar de tandarts gaan trouwens. Bij voorkeur dezelfde waar Jules Deelder, Willem-Alexander en minister Remkes ook naartoe zijn geweest. Die levert puik werk. :wink:

Ontdekking van de Hemel was ook een prima boek... beetje Dan Brown avant la lettre, maar dan met iets meer diepgang en één van de best beschreven mannenvriendschappen sinds Hermann Hesse's Nazis in Dortmund :wink:

Trouwens, Harrie is al sinds het begin van z'n loopbaan een pretentieuze flapdrol, maar dat cultiveert-ie zelf als de beste. Dat communisme was ook maar een tijdelijke flirt, daar z'n levensinstelling net zo veranderlijk is als het weer...
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#45
het gouden ei. Lekker dun en fantastich boek...
The great old Ludwig von...
Reply
#46
Kou van jou van Herman Brusselmans is wel één van mijn favorieten. Catcher in the rye van JD Salinger moer je gelezen hebben.
Verder heb ik tot tranen toe gelachen om de eerste 3 boeken van Giphart, vond ik de boeken van Jules Deelder erg vermakelijk en was ik vroeger erg onder de indruk van J. Bernlef.
Ook Het gouden ei, De Grot en De Renner van Tim Krabbé zijn de moeite waard, alsook de romans van Boudewijn Buch.
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Reply
#47
Ik heb gewoon een boek gelezen tijdens mijn vakantie :Big Grin . De da vinci code, was er zo doorheen, ik vond het einde alleen minder.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#48
Ekslem Wrote:Ik heb gewoon een boek gelezen tijdens mijn vakantie :Big Grin . De da vinci code, was er zo doorheen, ik vond het einde alleen minder.

Zorg dan maar dat je niet laatste wordt bij de TTT, anders krijg je de verzamelde werken van deze recycle-schrijver in de maag gesplitst. Maar er is vast nog wel iemand die je daar een koude winter mee door kunt helpen. :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#49
joep Wrote:Kou van jou van Herman Brusselmans is wel één van mijn favorieten. Catcher in the rye van JD Salinger moer je gelezen hebben.
Verder heb ik tot tranen toe gelachen om de eerste 3 boeken van Giphart, vond ik de boeken van Jules Deelder erg vermakelijk en was ik vroeger erg onder de indruk van J. Bernlef.
Ook Het gouden ei, De Grot en De Renner van Tim Krabbé zijn de moeite waard, alsook de romans van Boudewijn Buch.

En na de middelbare school heb je niks meer gelezen? :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#50
Ekslem Wrote:Ik heb gewoon een boek gelezen tijdens mijn vakantie :Big Grin . De da vinci code, was er zo doorheen, ik vond het einde alleen minder.

Haha, ook ik lees alleen in de vakantie en 'toevallig' ook dit boek. Vond het een erg goed boek en ga nu (lees: volgende vakantie) het Bernini Mysterie ook maar lezen (volgens mij had ik die eerst moeten lezen).
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#51
En na de middelbare school heb je niks meer gelezen? :waf:[/quote]

Mijn leeftijd klopt, de datum van uitgave van Giphart boekjes ook en, in alle bescheidenheid, ik was een snelle leerling( middelbare school binnen 15 jaar, jaahaa).
Ik vind het leuk, bepaalde boeken te lezen. Ik pretendeer niet, voor mijn 40ste de zelfbenoemde hors categorie der wereldliteratuureluur te moeten hebben gelezen.
Waarvan akte. :wink:
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Reply
#52
Literaturelul Wrote:En na de middelbare school heb je niks meer gelezen? :waf:

joep Wrote:Mijn leeftijd klopt, de datum van uitgave van Giphart boekjes ook en, in alle bescheidenheid, ik was een snelle leerling( middelbare school binnen 15 jaar, jaahaa).
Ik vind het leuk, bepaalde boeken te lezen. Ik pretendeer niet, voor mijn 40ste de zelfbenoemde hors categorie der wereldliteratuureluur te moeten hebben gelezen.
Waarvan akte. :wink:

Geeft niks hoor... je behoort tot een ontzettende meerderheid... :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#53
Persoonlijke top 10 in willekeurige volgorde:

1. Catcher in the rye - J.D. Salinger
2. In cold blood - Truman Capote
3. Les chemins de la liberte - J.P. Sartre
4. Ontdekking van de hemel - Mulisch
5. Tous les hommes sont mortels - Simone de Beauvoir
6. Joe Speedboot - Tommy Wieringa
7. Something happened - Joseph Heller
8. American psycho - Bret Easton Ellis
9. Nooit meer slapen - W.F. Hermans
10. Platform - Michel Houellebecq
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#54
Lamme Lennie Wrote:
Ekslem Wrote:Ik heb gewoon een boek gelezen tijdens mijn vakantie :Big Grin . De da vinci code, was er zo doorheen, ik vond het einde alleen minder.

Haha, ook ik lees alleen in de vakantie en 'toevallig' ook dit boek. Vond het een erg goed boek en ga nu (lees: volgende vakantie) het Bernini Mysterie ook maar lezen (volgens mij had ik die eerst moeten lezen).

Dat boek wil ik nu dus ook gaan lezen, maar mijn idee was om het gewoon tussendoor te gaan doen :razz:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#55
goa Wrote:Persoonlijke top 10 in willekeurige volgorde:


2. In cold blood - Truman Capote

Notworthy Notworthy
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#56
Lastig om een lijstje te maken. Erg goed vond ik:
Coetzee: Disgrace/In Ongenade en De Wereld en Wandel van Michael K
Roth: The Plot Against America
Hermans: Nooit meer Slapen
Claus: Het Verdriet van Belgie en de Metsiers
Bernlef: Hersenschimmen
Reve: De Avonden
Grunberg: Figuranten
Sportshag
Reply
#57
Lamme Lennie Wrote:
Ekslem Wrote:Ik heb gewoon een boek gelezen tijdens mijn vakantie :Big Grin . De da vinci code, was er zo doorheen, ik vond het einde alleen minder.

Haha, ook ik lees alleen in de vakantie en 'toevallig' ook dit boek. Vond het een erg goed boek en ga nu (lees: volgende vakantie) het Bernini Mysterie ook maar lezen (volgens mij had ik die eerst moeten lezen).

ehhhh, idem hier.... :oops:
Reply
#58
goa Wrote:Persoonlijke top 10 in willekeurige volgorde:

1. Catcher in the rye - J.D. Salinger
2. In cold blood - Truman Capote
3. Les chemins de la liberte - J.P. Sartre
4. Ontdekking van de hemel - Mulisch
5. Tous les hommes sont mortels - Simone de Beauvoir
6. Joe Speedboot - Tommy Wieringa
7. Something happened - Joseph Heller
8. American psycho - Bret Easton Ellis
9. Nooit meer slapen - W.F. Hermans
10. Platform - Michel Houellebecq

Kijk, da's een leuke lijst! (Alleen jammer van die zeurpiet van een Holden C. maar ach :wink: ). Die Joe Speedboot heb ik laatst in m'n handen gehad, maar die ga ik toch maar es kopen dan... ik hou wel van schelmenverhalen en die columns van Wieringa in de spits zijn altijd de moeite waard...
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#59
Ach die Speedboot is wat saillant omdat ik em net gelezen heb op vakantie maar ik vond het wel een geweldig jongensboek eigenlijk en typisch zo'n boek waarvan het jammer is als je het uit hebt.
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#60
Afgelopen vakantie onder andere Kapitein Corelli's Mandoline van De Bernières. Absolute aanrader, vrijwel in één adem uitgelezen. Grappig en meeslepend, niet te gecompliceerd (sorry Treesong).
Zag later dat er intussen ook een film van is uitgegeven met Cage en Cruz.
Reply


Forum Jump: