The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nooit meer Nostradamus?
#31
Vanavond naar Najib ... ben benieuwd! Ergens in Mei naar Arie en Sylvester.. en ook binnekort naar Jochem Meyer.. datum nog niet bekend.. dat laat Dugarry nog aan mij weten :wink:
Wie dit leest is gek
Reply
#32
De panters, hoe kan ik er aan voorbij gaan???
Najib, Javier en de Panters vind ik het beste cabaret wat er op dit moment bestaat in NL, samen met De Lama's en de comedytrain natuurlijk, maar dat is beide weer afhankelijk van de samenstelling
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#33
Heb deze week DVD van de Vliegende Panters gekeken.. van de TV-shows.. en kon me eerlijk gezegd niet echt boeien.. maar weet natuurlijk niet hoe ze op het toneel zijn...
Wie dit leest is gek
Reply
#34
Marshall Wrote:De panters, hoe kan ik er aan voorbij gaan???
Najib, Javier en de Panters vind ik het beste cabaret wat er op dit moment bestaat in NL, samen met De Lama's en de comedytrain natuurlijk, maar dat is beide weer afhankelijk van de samenstelling

Amhali en Guzman zijn geen cabaretiers, maar stand-up comedians met een avondvullende show...
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#35
Dugarry Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Met Jochem Meyer hebben we de opvolger van Hans Teeuwen al in huis. ADHD vond ik goed en ik ga ergens in oktober volgens mij naar zijn nieuwe show. Ben erg benieuwd.

Je weet het dus nog niet zeker of je gaat?

Die volgens mij sloeg op oktober. Kan ook november zijn, de kaartjes liggen hier nl. niet.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#36
Van Teeuwen vond ik Hard en Zielig ook de beste, dat wordt hier nog altijd vaak aangehaald. Industry of Love was een tikkeltje minder. Van Jochum Meyer heb ik de DVD gezien, op zich wel grappig maar toch lig ik er niet om in een deuk. Dat stukje over eierstokken o.i.d. is gewoon oervervelend na een tijdje. Najib is interessant, heeft het voordeel dat hij zelf Marokkanen belachelijk maakt (wat aanslaat bij het publiek), maar net als Meyer lig ik er niet bij te rollen van het lachen. Ik ben het geheel eens met goa die ook terecht opmerkt dat de spoeling wel erg dun begint te worden. Bert Visscher... te irritant voor woorden, te vaak moeten zien tijdens de godsdienstles (!) op de middelbare school. Wat betreft Teeuwen; misschien dat zijn vriendin (van twee starten verderop hier) een rol speelt Wink.
Reply
#37
Treesong Wrote:
Marshall Wrote:De panters, hoe kan ik er aan voorbij gaan???
Najib, Javier en de Panters vind ik het beste cabaret wat er op dit moment bestaat in NL, samen met De Lama's en de comedytrain natuurlijk, maar dat is beide weer afhankelijk van de samenstelling

Amhali en Guzman zijn geen cabaretiers, maar stand-up comedians met een avondvullende show...

Tuuuuuuurlijk... U heeft gelijk hoor meneer Treesong... :roll:
www.javierguzman.nl:

... is begonnen als stand-up comedian... maakte een cabaretprogramma met Paul de Munnik... in januari in premiere gegaan met het avondvullende programma "Bot"
Reply
#38
Najib! =D> =D> =D>

Was erg gaaf gisteravond.. Carre is trouwens ook wel mooi!
Heb een topavond gehad!
Wie dit leest is gek
Reply
#39
Marshall Wrote:
Treesong Wrote:
Marshall Wrote:De panters, hoe kan ik er aan voorbij gaan???
Najib, Javier en de Panters vind ik het beste cabaret wat er op dit moment bestaat in NL, samen met De Lama's en de comedytrain natuurlijk, maar dat is beide weer afhankelijk van de samenstelling

Amhali en Guzman zijn geen cabaretiers, maar stand-up comedians met een avondvullende show...

Tuuuuuuurlijk... U heeft gelijk hoor meneer Treesong... :roll:
www.javierguzman.nl:

... is begonnen als stand-up comedian... maakte een cabaretprogramma met Paul de Munnik... in januari in premiere gegaan met het avondvullende programma "Bot"

Hij kan wel zeggen dat ie cabaret maakt, maar ik ben het met Treesong eens dat het geen cabaret is.

Quote:ca·ba·ret (het ~, ~s)
1 genre in de toneelkunst met veelsoortige, luchtige acts, vaak met een actueel karakter => de lichte muze, kleinkunst

Guzman is éénsoortig, namelijk praten/discussiëren/schelden en dat noemen wij 'standuppen'. Een cabaretier zingt liedjes, doet sketches en hangt de lolbroek uit. In die categorie vallen dus Jochem Meyer, De Panters en Visscher wel, maar Guzman en Amhali niet.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#40
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:
Treesong Wrote:
Marshall Wrote:De panters, hoe kan ik er aan voorbij gaan???
Najib, Javier en de Panters vind ik het beste cabaret wat er op dit moment bestaat in NL, samen met De Lama's en de comedytrain natuurlijk, maar dat is beide weer afhankelijk van de samenstelling

Amhali en Guzman zijn geen cabaretiers, maar stand-up comedians met een avondvullende show...

Tuuuuuuurlijk... U heeft gelijk hoor meneer Treesong... :roll:
www.javierguzman.nl:

... is begonnen als stand-up comedian... maakte een cabaretprogramma met Paul de Munnik... in januari in premiere gegaan met het avondvullende programma "Bot"

Hij kan wel zeggen dat ie cabaret maakt, maar ik ben het met Treesong eens dat het geen cabaret is.

Quote:ca·ba·ret (het ~, ~s)
1 genre in de toneelkunst met veelsoortige, luchtige acts, vaak met een actueel karakter => de lichte muze, kleinkunst

Guzman is éénsoortig, namelijk praten/discussiëren/schelden en dat noemen wij 'standuppen'. Een cabaretier zingt liedjes, doet sketches en hangt de lolbroek uit. In die categorie vallen dus Jochem Meyer, De Panters en Visscher wel, maar Guzman en Amhali niet.

Ach, sommige mensen geloven nu eenmaal alles wat ze lezen... :roll:

Nu ja, terzake.... JJ van der Wal steekt bijvoorbeeld zelf de draak met dit beginsel door in zijn laatste show oerlelijke geluiden uit een doedelzak te persen, omdat 'muziek nu eenmaal bij echt cabaret hoort'... :Big Grin
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#41
Heren GZ en Treesong,

Wel frappant dat meneer Guzman dan toch maar mooi het Leids Cabaret Festival wist te winnen in 2002 en dat Amhali genoemd wordt in de lijst van cabaretiers bij het Nationaal Cabaret Archief...

:roll: :roll:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#42
Dugarry Wrote:Teeuwen is wel erg goed ja, al vond ik Industry of Love minder dan En dat dan weer wel. Het stukje met die matroos en das A-team was wel werg goed.

Hij mag echter de reetveter van Youp nog niet flossen. EN Herman is een goede 2e na youp, dan komt Hans wel op plek 3. Jiskefit blijft ook super op dvd, echt toppers. De lama's ken ik niet, krijg volgende week van BNN een dvd van ze.

Laatst voor het eerst de lollo's gezien, BRILJANT!

'Winston Bogarde, jasje aan of jasje uit'
'Uuh.. jasje jasje.. jasje aan! jasje aan bij ájax, jasje uit bij sparta'
'sgoed. van binsbergen even terug naar je plek.'
'hmm ik sta liever hier'
'van binsbergen, terug naar je plek!'
'ik kan toch ook hier staan'
'ja dat kan wel... maar dan ga je niet mee.'

ik weet ook niet waarom ik dit typ maar het is echt briljant :8:
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#43
Treesong Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:
Treesong Wrote:
Marshall Wrote:De panters, hoe kan ik er aan voorbij gaan???
Najib, Javier en de Panters vind ik het beste cabaret wat er op dit moment bestaat in NL, samen met De Lama's en de comedytrain natuurlijk, maar dat is beide weer afhankelijk van de samenstelling

Amhali en Guzman zijn geen cabaretiers, maar stand-up comedians met een avondvullende show...

Tuuuuuuurlijk... U heeft gelijk hoor meneer Treesong... :roll:
www.javierguzman.nl:

... is begonnen als stand-up comedian... maakte een cabaretprogramma met Paul de Munnik... in januari in premiere gegaan met het avondvullende programma "Bot"

Hij kan wel zeggen dat ie cabaret maakt, maar ik ben het met Treesong eens dat het geen cabaret is.

Quote:ca·ba·ret (het ~, ~s)
1 genre in de toneelkunst met veelsoortige, luchtige acts, vaak met een actueel karakter => de lichte muze, kleinkunst

Guzman is éénsoortig, namelijk praten/discussiëren/schelden en dat noemen wij 'standuppen'. Een cabaretier zingt liedjes, doet sketches en hangt de lolbroek uit. In die categorie vallen dus Jochem Meyer, De Panters en Visscher wel, maar Guzman en Amhali niet.

Ach, sommige mensen geloven nu eenmaal alles wat ze lezen... :roll:

Nu ja, terzake.... JJ van der Wal steekt bijvoorbeeld zelf de draak met dit beginsel door in zijn laatste show oerlelijke geluiden uit een doedelzak te persen, omdat 'muziek nu eenmaal bij echt cabaret hoort'... :Big Grin

Doet ie dat? Supermooi, ben het ook helemaal met hem eens. Bij een aantal cabaretiers heb ik ook het idee dat ze er alleen maar liedjes in gooien 'omdat het hoort'.

Doet me ook denken aan Teeuwens gedicht in 'Trui', waarbij hij aan het publiek vraagt of ze het ook zo mooi en diep vonden (vonden ze) en blijkt dat hij zomaar wat loze zinnen op papier heeft gezet :razz:
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#44
Alles wat waf zegt. En het meeste wat Treesong zegt.

(Lekker makkelijk forummen zo :-) )
Reply
#45
Marshall Wrote:Heren GZ en Treesong,

Wel frappant dat meneer Guzman dan toch maar mooi het Leids Cabaret Festival wist te winnen in 2002 en dat Amhali genoemd wordt in de lijst van cabaretiers bij het Nationaal Cabaret Archief...

:roll: :roll:

:roll: :roll:

En wat wil je daarmee zeggen? Aan dat Leids Cabaret Festival doen al jaren heel weinig 'echte' cabaretiers mee en dat Amhali genoemd wordt in dat archief zegt ook geen donder, want daar staan veel meer niet-cabaretiers in (Boudewijn Buch, Eric Corton, Paul de Leeuw, Drs. P., Raoul Heertje, Jules Deelder, Karin Bloemen).
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#46
OK, wat meer moeite. Tips!

Naast al de hierboven al genoemden:

A. Écht ouderwets cabaret - met teksten én liedjes én dat ze je aan het denken zetten en zo.

Absolute nummer 1: Niet Schieten! - laatste show: Zieke Geesten. Echt het beste wat ik in jaááren op een Nederlands toneel gezien heb. Sterke teskten, briljante liedjes en een geweldig goed in elkaar zittend rode-draad-verhaal.

Ook leuk: Richard Groenendijk, Kees Torn
Beetje over hun top, maar OK: Lebbis en Jansen, André Manuel, Jeroen van Merwijk

B. Geen echte cabaret, maar wel als zodanig op de planken: de stand-uppers. [Zij kunnen niet zingen]

Eric van Sauers - fantastisch verhalenverteller
Mark van de Veerdonk - koning van de flauwe ongein. Wie durft er in 2005 nog grappen te maken over mensen met een bril en grote tanden?
Guido Weijers - net als JJ van de Wal en Klaas (vd Eerden) een sympathieke jongen die een biertje komt drinken met zn publiek na afloop. Dat mag ik altijd wel. [Waarschijnlijk rijden zij naar huis met de gedachte: wat een irritante gast die de hele tijd tegen me aan zat te lullen, ik moest meerdere rondjes bier geven voor hij oprotte, maar goed]

B. Geen echte cabaret, maar wel als zodanig op de planken: de komieken. [Zij hebben niks te melden]

Ashton Brothers - acrobatische ongein
Plien en Bianca - de vrouwelijke Waardenberg en de Jong.
Droog Brood - de mannelijke Plien en Bianca. Fantastische eerste show, tegenvallende tweede. Wij wachten af.
Ernesto en Marcellino & Wilfred Finkers - Precies wat je zou verwachten bij die drie namen.
Reply
#47
(Paul de Leeuw is natuurlijk wel degelijk als echte cabaretier begonnen, en ook voor Karin Bloemen kun je wel een case maken, maar verder heb je natuurlijk gelijk, GZ)
Reply
#48
Treesong Wrote:Zeg Berend, heb je eigenlijk m'n PB ontvangen? :roll:

En jij mijn antwoorden?
Reply
#49
Berend Botje Wrote:
Treesong Wrote:Zeg Berend, heb je eigenlijk m'n PB ontvangen? :roll:

En jij mijn antwoorden?

Ja! :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#50
vinegar Wrote:Plien en Bianca - de vrouwelijke Waardenberg en de Jong.

Tsja, ook al hebben ze niks maatschappijkritisch te melden (dat hebben Finkers en Visscher ook niet, maar dat zijn ook overduidelijk cabaretiers) vind ik deze 2 wel echt cabaret, want ze doen sketches, doen dingen met het publiek en zingen liedjes, dus veelsoortig en vermakelijk.

Ik vond de laatste show van Nuhr (Over de top) het beste wat ik in tijden had gezien. 4 totaal verschillende persoonlijkheden met hun eigen kwaliteiten en zwakheden, waarbij vooral Eddie B. Wahr het muzikale gedeelte een enorm stuk opschroeft.

Eigenlijk wil ik ook naar De Godvader deel IV van de Ploeg, maar ik vrees dat ik te laat ben voor de kaartjes....
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#51
Gerben Zonderland Wrote:
vinegar Wrote:Plien en Bianca - de vrouwelijke Waardenberg en de Jong.

Tsja, ook al hebben ze niks maatschappijkritisch te melden (dat hebben Finkers en Visscher ook niet, maar dat zijn ook overduidelijk cabaretiers) vind ik deze 2 wel echt cabaret, want ze doen sketches, doen dingen met het publiek en zingen liedjes, dus veelsoortig en vermakelijk.

Ik vond de laatste show van Nuhr (Over de top) het beste wat ik in tijden had gezien. 4 totaal verschillende persoonlijkheden met hun eigen kwaliteiten en zwakheden, waarbij vooral Eddie B. Wahr het muzikale gedeelte een enorm stuk opschroeft.

Eigenlijk wil ik ook naar De Godvader deel IV van de Ploeg, maar ik vrees dat ik te laat ben voor de kaartjes....

De Godvader wil ik ook heen ja. In over de top was Nuhr ook echt over de top. Ik vond het begin erg matig, wat mij in slaap deed sukkelen van 15 minuten, om vervolgens de laatste 15 minuten weer bij kennis te raken.
Reply
#52
vinegar Wrote:OK, wat meer moeite. Tips!

Naast al de hierboven al genoemden:

A. Écht ouderwets cabaret - met teksten én liedjes én dat ze je aan het denken zetten en zo.
Beetje over hun top, maar OK: Lebbis en Jansen, André Manuel, Jeroen van Merwijk

laatste show van Lebbis W2P was super. Volgens mij geen liedjes, maar een super goed verhaal. 1 van de betere cabaretiers.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply


Forum Jump: