Threads: 76
Quote:Bevindingen Commissie Kerkum
De Commissie Kerkum heeft haar bevindingen openbaar gemaakt, zoals de toekomst er van Feyenoord uit zou moeten zien de komende jaren.
De aandelen van Feyenoord zullen in twee stichtingen ondergebracht worden:
- Stichting Continuïteit Feyenoord
- Stichting administratiekantoor Feyenoord
De leiding zal in handen komen van drie directieleden en de heer Blankert zal een Raad van Commissarissen samenstellen van vijf personen. In het rapport is niet expliciet gezegd dat de huidige drie leden Jorien van den Herik, Willem Scholten en Sjaak Troost moeten verdwijnen. Op een vraag van een journalist of Van den Herik gaat vertrekken zei Kerkum in eerste instantie dat Van den Herik zich solidair heeft verklaard met Troost en Scholten die hebben aangegeven te vertrekken. Na een minuut of tien zei Kerkum verder dat op 11 december 2006 de jaarcijfers gepubliceerd worden en hij denkt dat Van den Herik dan zijn taken over zal dragen aan een (tijdelijke) opvolger.
Volgens de Commissie moet er binnen tien jaar een nieuw stadion gebouwd worden.
Wij vernamen eerder al dat Chris Woerts bij de komende aandeelhoudersvergadering van Stadion Feijenoord een presentatie zal geven over een nieuw te bouwen stadion op de locatie van het Clara Ziekenhuis.
kut commissie, moet ik 5 minuten verder fietsen naar het stadion.
jorien ok, maar ik weet niet of ik afscheid kan nemen van de tempel......
Threads: 84
Waarom moet er een nieuw stadion komen dan? :roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Threads: 60
De club begint het seizoen 2006/2007 met een grote heisa rondom de financiele situatie, er zijn onrusten rondom de resultaten die Feijenoord boekt en er wordt een stadion in Nancy half afgebroken...
Dus wat doen we? We bouwen een nieuw stadion :roll: Nee, dat noemt men inperken van onrust...
Bouw dan een nieuw stadion in Frankrijk
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Treesong Wrote:Waarom moet er een nieuw stadion komen dan? :roll:
daar was al langer sprake van, omdat men zich nu scheel betaalt aan huur. ik denk dat het enige bijzondere is dat de commissie zegt dat het al binnen 10 jaar moet gebeuren.
Marshall Wrote:De club begint het seizoen 2006/2007 met een grote heisa rondom de financiele situatie, er zijn onrusten rondom de resultaten die Feijenoord boekt en er wordt een stadion in Nancy half afgebroken...
Dus wat doen we? We bouwen een nieuw stadion :roll: Nee, dat noemt met inperken van onrust...
zeg piemel, een stukje plastich aan diggelen en 14 stoeltjes eruit gehaald door mensen die wij niet kennen. misschien moest je wat minder overdrijven. maak jij je maar lekker zorgen om die bordkartonnen tering sporthal van je. :razz:
Threads: 60
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
waf Wrote:maak jij je maar lekker zorgen om die bordkartonnen tering sporthal van je. :razz:
:waf:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Threads: 312
Doelstelling volgens die commissie voor Feyenoord: 2 keer in de 4 jaar Champions League.
Threads: 133
waf Wrote:Treesong Wrote:Waarom moet er een nieuw stadion komen dan? :roll:
daar was al langer sprake van, omdat men zich nu scheel betaalt aan huur. ik denk dat het enige bijzondere is dat de commissie zegt dat het al binnen 10 jaar moet gebeuren.
Maar is de kuip niet van Stichting feyenoord?
Of was dat in de oertijd waar ik nu over praat?
ik meen me te herinneren dat je een vereniging Feyenoord had(voetbal) en een stichting(stadion)
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Threads: 21
Peter Wrote:Doelstelling volgens die commissie voor Feyenoord: 2 keer in de 4 jaar Champions League. 
En waarom zou een grote club als Feyenoord daar in de toekomst niet in kunnen slagen?
Threads: 312
D'r an met de lippe Wrote:Peter Wrote:Doelstelling volgens die commissie voor Feyenoord: 2 keer in de 4 jaar Champions League. 
En waarom zou een grote club als Feyenoord daar in de toekomst niet in kunnen slagen?
Omdat Nederland nog maar 1 rechtstreekse CL-plek heeft, Feyenoord de komende jaren mss niet een europees mag spelen en de concurrentie met PSV, Ajax en AZ wel erg groot is om de helft van de jaren CL te spelen. En met het huidige imago zie ik Feyenoord de komende jaren geen grote spelers aantrekken om weer om de landstitel en dus CL te kunnen strijden. Spelers kiezen gewoon liever voor PSV, Ajax of zelfs AZ. Een Abramovitsj is in mijn ogen de enige mogelijke redding voor Feyenoord zo verrot is die club door Jorien.
Threads: 208
iets anders dan een Abramovitj, maar derksen meldt net dat er 5 rijke zakenmannen 5M de man gaan inleggen!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Eens maar even de straf afwachten. Die gasten zullen zich wel even bedenken als Feyenoord 3 jaar europa niet in mag.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Threads: 4
Nounou, 25 mio :roll: . Daar komt fnooit de winter wel mee door. Kunnen ze toch mooi het salaris van Rooney twee jaar betalen
Hoef Wrote:Nounou, 25 mio :roll: . Daar komt fnooit de winter wel mee door. Kunnen ze toch mooi het salaris van Rooney twee jaar betalen
vandaar dat ajakkes het niet erg vond dat ze zich niet kwalificeerden voor de cl. wat moet je nou met 9 mio. wat koop je daar nog voor tegenwoordig?
ik zou het gek vinden als het nieuwe bestuur zal besluiten om het salaris van de spits van manu te gaan betalen. waarom zouden ze dat doen?
Threads: 0
Peter Wrote:Doelstelling volgens die commissie voor Feyenoord: 2 keer in de 4 jaar Champions League.  Denken ze dat dat beter klinkt dan 1 keer in de 2 jaar?
Als ze 25 miljoen cash aan nieuwe spelers mogen besteden zit er wel perspectief in. Moeten er natuurlijk wel eindelijk eens goeie spelers komen en geen Kolkka's, Tiendalli's, Charristeassen en Leonards. 3 of 4 goeie is al genoeg om in Nederland bovenin mee te draaien.
Niets is sterker dan dat ene woord...
kratovsk Wrote:Peter Wrote:Doelstelling volgens die commissie voor Feyenoord: 2 keer in de 4 jaar Champions League.  Denken ze dat dat beter klinkt dan 1 keer in de 2 jaar?
het is toch echt wat anders. als je 2x in de 4 jaar eist kun je het veroorloven je 2 jaar niet te kwalificeren, bij 1x in de 2 jaar maar 1 jaar. :wink:
wat een ophef hierover, het geeft toch niet om ambitieus te zijn? als je er 1x in de 10 van maakt lazert iederen in slaap.
Wat een soap trouwens met die raad v Commissarisen :roll:
Ekslem Wrote:Wat een soap trouwens met die raad v Commissarisen :roll: ik vind het vooral vreemd van de gkl. hij heeft het concept toch gelezen? hij heeft commentaar gegeven en daar is men kennelijk niet in meegegaan. jammer voor hem.
Threads: 9
Boeiend!!
Herik, Commissaris, Stadion, Champions League, boeit me allemaal geen hol! Foeballemoetteze!! En verder niks. :wink:
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Hier klinkt ie nog mild, maar gister was ie best wel pissed :lol:
Quote:Als oud-speler had ik zondag graag op het veld in de Kuip gestaan
Ik merk om me heen dat de belangstelling voor de Champions League deze week wat minder is. Dat heeft te maken met de knappe wijze waarop PSV al vroeg zeker is geworden van kwalificatie naar de volgende ronde. Ik ben heel enthousiast over PSV, maar kijk ook altijd graag over de grens mee. Het intrigeert mij dat de beide finalisten van vorig jaar, Barcelona en Arsenal, het dit jaar moeilijk hebben.
Er zijn mensen die menen dat het WK voetbal hierin een rol speelt. Daar geloof ik niet zo veel van. De Duitsers hebben op dat toernooi lang meegedaan, dacht ik, en ik zie Klose en Frings wekelijks uitblinken bij Werder Bremen, om er maar een paar te noemen. Daarmee haal ik mijn gelijk niet, maar ik wil alleen maar zeggen dat je over dat WK niet moet zeuren als een clubteam ineens minder presteert.
Barcelona speelt vanavond thuis tegen Werder en zal echt moeten winnen om door te kunnen. Arsenal moet morgen in Groep G uit naar Porto en in die poule is nog van alles mogelijk. Ik ben echt benieuwd. Het is toch frappant hoe een ploeg na een succesvol jaar kan terugvallen. Er sluipt dan ongemerkt iets van verzadiging in een organisatie, dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt. Ik zie verder nóg wel een parallel tussen beide grootmachten. Ze speelden vorig seizoen erg mooi voetbal, waaraan iedereen zijn steentje bijdroeg, maar waar de individuele klasse doorslaggevend was. Bij Barcelona was dat de klasse van Ronaldinho en bij Arsenal was dat Henry.
Maar sinds Ronaldinho met die theemuts op zijn hoofd loopt te voetballen, is hij minder. Hij is sneller geïrriteerd, hij lacht veel minder en ik vind dat hij zijn ploeg veel te weinig bij de hand neemt. Ik zie hem zijn doelpunten en bewegingen wel maken, maar die maken hem voor mij niet zo bijzonder. Er zijn wel meer van die kunstenaars, vooral in het circus. Ronaldinho is juist een grote speler omdat hij die trucjes combineert met briljant teamspel. Dat laatste zie ik minder.
Van Henry hoorde ik dat hij was weggelopen toen hij in de gaten kreeg dat hij niet in de basis zou staan. Dat vind ik nou ook zoââ¬â¢n teken van verval bij een speler. In algemene zin moet je je als speler, óók als topvoetballer, nooit belangrijker dan het team voelen. Op het moment dat je dat gaat doen, ben je naar mijn mening topspeler af.
Ik heb de afgelopen dagen wel veel pijn gevoeld bij wat Feyenoord is overkomen. Dat gajes in Nancy heeft de club veel schade berokkend. Ze noemen zich supporters, maar zijn dat niet. Supporters, het woord zegt het al, helpen de club. Dat is wat anders dan rotzooi trappen en ââ¬Ëhup Feyenoordââ¬â¢ roepen.
Het deed me daarom wel wat toen ik die oud-spelers van Feyenoord voor het duel met Heerenveen in de middencirkel zag staan. Mijn zoons vonden het gek dat ik daar niet bij stond. Nu heb ik natuurlijk niet zo veel voor Feyenoord betekend, maar als oud-speler had ik er tóch graag voor mijn club gestaan. Maar ja, als ze je niet bellen, ga je niet uit je zelf het veld op, want dan ben je net zo gek als die hooligans.
Je mag alleen met toestemming het veld op. Wat ik dan weer gek vind, is dat de Raad van Commissarissen me wél weet te vinden als ik op tv of in de krant iets in het voordeel van Feyenoord moet zeggen of dat ik juist in het voordeel van Feyenoord moet zwijgen.
Maar goed. De club belde me gisteren wel om een nieuwe actie te ondersteunen. Dat doe ik uiteraard. In zware tijden laat je je club niet in de steek.
<!-- e --><a href="mailto:willem@ad.nl">willem@ad.nl</a><!-- e -->
Peter Wrote:Omdat Nederland nog maar 1 rechtstreekse CL-plek heeft, Feyenoord de komende jaren mss niet een europees mag spelen en de concurrentie met PSV, Ajax en AZ wel erg groot is om de helft van de jaren CL te spelen. En met het huidige imago zie ik Feyenoord de komende jaren geen grote spelers aantrekken om weer om de landstitel en dus CL te kunnen strijden. Spelers kiezen gewoon liever voor PSV, Ajax of zelfs AZ. Een Abramovitsj is in mijn ogen de enige mogelijke redding voor Feyenoord zo verrot is die club door Jorien. 
Hier ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, vooral de eventuele uitsluiting van Europees voetbal had ik niet zo snel aan gedacht. Maar als die straf achterwege blijft dan zie ik Feyenoord nog wel terug komen. Ik denk niet dat een Abramovitsj daar voor nodig is, zet eens iemand in dat beleid die van een cent een euro maakt. Of met andere woorden, zeer goede spelers voor een laag bedrag haalt. En als het eenmaal weer begint te lopen zullen er genoeg spelers zijn die snel genoeg weer voor Feyenoord willen voetballen. Ik kan mij niet voorstellen dat Feyenoord over 10 jaar nog de concurrenten in de sub-top moet zoeken.
D'r an met de lippe Wrote:Peter Wrote:Omdat Nederland nog maar 1 rechtstreekse CL-plek heeft, Feyenoord de komende jaren mss niet een europees mag spelen en de concurrentie met PSV, Ajax en AZ wel erg groot is om de helft van de jaren CL te spelen. En met het huidige imago zie ik Feyenoord de komende jaren geen grote spelers aantrekken om weer om de landstitel en dus CL te kunnen strijden. Spelers kiezen gewoon liever voor PSV, Ajax of zelfs AZ. Een Abramovitsj is in mijn ogen de enige mogelijke redding voor Feyenoord zo verrot is die club door Jorien. 
Hier ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, vooral de eventuele uitsluiting van Europees voetbal had ik niet zo snel aan gedacht. Maar als die straf achterwege blijft dan zie ik Feyenoord nog wel terug komen. Ik denk niet dat een Abramovitsj daar voor nodig is, zet eens iemand in dat beleid die van een cent een euro maakt. Of met andere woorden, zeer goede spelers voor een laag bedrag haalt. En als het eenmaal weer begint te lopen zullen er genoeg spelers zijn die snel genoeg weer voor Feyenoord willen voetballen. Ik kan mij niet voorstellen dat Feyenoord over 10 jaar nog de concurrenten in de sub-top moet zoeken.
wat een opportunistisch gelul toch allemaal, vorig jaar stond ajakkes 6de of 7de? wij staan nu 5de en als (als he) we winnen van ado dan staan we na 16 wedstrijden max 4 punten van ajakkes of az. en dat doen we met desastreus voetbal. zal de kwaliteit dan echt zo slecht zijn?
normaal wordt fainoid derde. soms beter soms slechter. we draaien nu een minder seizoen, dat gebeurt wel eens.
ik zie ook nog steeds niet waarom feyenoord uitgesloten moet worden in europa. zijn er voorbeelden van clubs waarbij dat ook is gebeurd? hoe komt iedereen opeens bij 2 of 3 jaar uitsluiting? waar haalt men het vandaan? de uefa kan straks weinig anders meer dan deze straf opleggen. en dat allemaal terwijl feyenoord zelf er weinig aan kon doen?
trouwens, als feyenoord geschorst wordt zullen we ons eerst moeten plaatsen voordat de straf kan ingaan. en dan mag je uiteraard gewoon een deelnemer minder inschrijven. dit gaat echt het hele nederlandse voetbal aan hoor.
Threads: 15
D'r an met de lippe Wrote:Peter Wrote:Omdat Nederland nog maar 1 rechtstreekse CL-plek heeft, Feyenoord de komende jaren mss niet een europees mag spelen en de concurrentie met PSV, Ajax en AZ wel erg groot is om de helft van de jaren CL te spelen. En met het huidige imago zie ik Feyenoord de komende jaren geen grote spelers aantrekken om weer om de landstitel en dus CL te kunnen strijden. Spelers kiezen gewoon liever voor PSV, Ajax of zelfs AZ. Een Abramovitsj is in mijn ogen de enige mogelijke redding voor Feyenoord zo verrot is die club door Jorien. 
Dat kan ik me juist wel voorstellen, er is een verschuiving bezig.....
Feijenoord zit financieel in een benarde situatie, voordat ze daar uit zijn, moeten ze het gewoon doen met de subtoppers.
AZ staat er beleidsmatig en financieel veel beter voor, 't is nu alleen afwachten of ze daadwerkelijk een definitieve stap richting de top kunnen maken en niet zoals na begin jaren '80, weer op hun bek gaan....Scheringa speelt hierin natuurlijk een hele grote rol.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.u2acrobat.nl">http://www.u2acrobat.nl</a><!-- w -->
waf Wrote:wat een opportunistisch gelul toch allemaal, vorig jaar stond ajakkes 6de of 7de? wij staan nu 5de en als (als he) we winnen van ado dan staan we na 16 wedstrijden max 4 punten van ajakkes of az. en dat doen we met desastreus voetbal. zal de kwaliteit dan echt zo slecht zijn?
normaal wordt fainoid derde. soms beter soms slechter. we draaien nu een minder seizoen, dat gebeurt wel eens.
In mijn optiek moet een topclub mee kunnen doen in de strijd om de landstitel. Feyenoord komt daar echt niet voor in aanmerking. Ik ben verder niet goed op de hoogte hoe hoog Feyenoord in de historie vaak is geëindigd maar IK zie Feyenoord toch als een club die in de toekomst weer om het landskampioenschap mee moet kunnen doen. En ik zeg nergens dat jullie desastreus voetballen, het kan alleen beter voor topclub begrippen. En dat zijn jullie gezien de aanhang etc toch? Overigens viel Ajax net zo goed door de mand de afgelopen weken.
Quote:ik zie ook nog steeds niet waarom feyenoord uitgesloten moet worden in europa. zijn er voorbeelden van clubs waarbij dat ook is gebeurd? hoe komt iedereen opeens bij 2 of 3 jaar uitsluiting? waar haalt men het vandaan? de uefa kan straks weinig anders meer dan deze straf opleggen. en dat allemaal terwijl feyenoord zelf er weinig aan kon doen?
Als (een deel van) die Feyenoord supporters zelf al zo dramatisch doen dan ga ik er als buitenstaander vanuit dat de straf wel eens gerealiseerd kan worden.
FC Petr Wrote:Dat kan ik me juist wel voorstellen, er is een verschuiving bezig.....
Feijenoord zit financieel in een benarde situatie, voordat ze daar uit zijn, moeten ze het gewoon doen met de subtoppers.
AZ staat er beleidsmatig en financieel veel beter voor, 't is nu alleen afwachten of ze daadwerkelijk een definitieve stap richting de top kunnen maken en niet zoals na begin jaren '80, weer op hun bek gaan....Scheringa speelt hierin natuurlijk een hele grote rol.
Een club met zo'n grote achterban komt altijd weer terug heb ik het idee. Neem Dortmund, ze vielen in een dal maar krabbelen nu toch langzaam weer terug. Sterker nog, ze hebben toch een behoorlijk sterke selectie op papier momenteel. Ik heb het dan ook over langere termijn. Verder vind ik Feyenoord nog altijd een stuk beter dan de Nederlandse sub-top, alleen Heerenveen kan mischien op langere termijn een bedreiging vormen.
D'r an met de lippe Wrote:In mijn optiek moet een topclub mee kunnen doen in de strijd om de landstitel.
vorig jaar werden we derde, maar toch vind ik dat we meededen met de strijd om de landstitel.
Quote:Feyenoord komt daar echt niet voor in aanmerking.
dit jaar idd niet nee.
Quote:Ik ben verder niet goed op de hoogte hoe hoog Feyenoord in de historie vaak is geëindigd maar IK zie Feyenoord toch als een club die in de toekomst weer om het landskampioenschap mee moet kunnen doen.
als het vorig jaar kon, kan het in de toekomst ook wel weer een keer. we hebben er wel eens slechter voor gestaan, kan ik je vertellen.
Quote:En ik zeg nergens dat jullie desastreus voetballen,
ik wel :waf:
Quote:het kan alleen beter voor topclub begrippen. En dat zijn jullie gezien de aanhang etc toch? Overigens viel Ajax net zo goed door de mand de afgelopen weken.
beaam, ik zeg alleen maar dat we in potentie niet zo slecht zijn als door vele media wordt gesuggereerd.
Quote:Als (een deel van) die Feyenoord supporters zelf al zo dramatisch doen dan ga ik er als buitenstaander vanuit dat de straf wel eens gerealiseerd kan worden.
ben ik ook met je eens. maar de media praten dit doemscenario aan. en als je het zelf al verwacht, waarom zou de uefa dan een mildere straf opleggen? dat is mijn grote bezwaar dus, domme houding.
wij zijn fainoid, wij hebben er alles aan gedaan. als je iemand moet straffen mot je bij nancy wezen!
Threads: 6
VAN DEN HERIK MOT BLIEVUH!!!!!!!
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.nec-nijmegen.nl">http://www.nec-nijmegen.nl</a><!-- w -->
"Daar aan de boorden van de Waal, ligt de oude Keizerstad"
Viva Barreto!Edje, alvast bedankt!
Threads: 35
recreantb Wrote:VAN DEN HERIK MOT BLIEVUH!!!!!!! 
Jij mot opzouten
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Threads: 1
waf Wrote:Hoef Wrote:Nounou, 25 mio :roll: . Daar komt fnooit de winter wel mee door. Kunnen ze toch mooi het salaris van Rooney twee jaar betalen
vandaar dat ajakkes het niet erg vond dat ze zich niet kwalificeerden voor de cl. wat moet je nou met 9 mio. wat koop je daar nog voor tegenwoordig?
ik zou het gek vinden als het nieuwe bestuur zal besluiten om het salaris van de spits van manu te gaan betalen. waarom zouden ze dat doen?
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
|