The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




(OT) (Nieuwe) zorgpolis
#1
Quote:woensdag 13 december 2006
Zorgverzekeraars in het rood
Door WALTER DEVENIJNS

AMSTERDAM - De bikkelharde concurrentie op de zorgverzekeringsmarkt heeft voor rode cijfers bij de verzekeraars gezorgd.

Op de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen wordt dit jaar een verlies van ongeveer 360 miljoen euro geleden, zo heeft de toezichthouder van de verzekeringswereld, De Nederlandsche Bank (DNB), berekend in haar kwartaalbericht.

De verzekeraars hebben ook minder premie opgehaald voor de basisverzekering dan geraamd. Dat bedrag komt uit op 26 miljard euro. Zorgverzekeraars probeerden vanaf begin dit jaar op allerlei manieren klanten binnen te halen en stapten, soms, met een te lage premie in de markt.

Dat op de verkoop van de basisverzekering verlies werd gemaakt, is niet echt een verrassing. Wel is voor het eerst het verlies concreet gemaakt. Opvallend is wel dat ook de aanvullende verzekeringen met verlies zijn verkocht. Volgens DNB laat dat zien dat de gemiddelde Nederlander kritisch naar de kosten van zijn hele verzekeringspakket heeft gekeken. Al eerder was bekend geworden dat ruim twee miljoen Nederlanders begin dit jaar van verzekeraars zijn veranderd.

Overigens vindt de DNB het totale verlies van de zorgverzekeringswereld nog meevallen. De min is 'beperkt' gebleven tot ruim één procent van de totale premie-opbrengst. Volgens de centrale bank hanteren de ziektekostenverzekeraars ook voor 2007 nog scherpe premies, hoewel de tarieven toch 8 tot 10 procent omhoog zijn gegaan. In een poging de verliezen terug te brengen, saneerden onder meer Agis en Achmea Zorg waarbij duizenden banen verdwenen.

Inmiddels hebben miljoenen Nederlanders nieuwe polisoffertes in de brievenbus ontvangen van hun verzekeraars. Wie zijn verzekering op wil zeggen moet dat voor 1 januari 2007 doen. Sommige klanten (Agis, CZ) die de polis te laat hebben ontvangen - na 1 december dus - krijgen meer tijd om de beslissing te nemen. Voor 1 februari volgend jaar moet iedereen een verzekering hebben afgesloten. De verwachting is dat er minder mensen zullen overstappen. Volgens een enquête van de andere toezichthouder en kartel-waakhond Nma wil slechts twee procent van de ondervraagden van verzekeraar veranderen.

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat de verzekeraars ondanks de hogere premies die ze ontvangen hebben minder geld hebben binnengehaald en daardoor zoveel verlies hebben geleden?
Maakten ze dan voor dit jaar nog heel veel meer verlies en is dat wel zo?
Ik kreeg juist altijd de indruk dat verzekeraars heel veel geld verdienden aan de immer hoger wordende premies. Die maatschappijen zitten niet voor niks massaal in de vastgoedhandel, beursbeleggingen en buitenlandse projecten. :eeeek:

Mijn verzekeraar gooit de premie met een euro of 8, 9 per maand omhoog, dus ik overweeg om over te stappen, maar eerst maar eens zien wat de anderen 'aanbieden'. Andere mensen overstapplannen?
Reply
#2
Ik heb een graties kerstboom van Interpolis staan thuis. Glashelder! =D>
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#3
Hogere kosten ivm met nieuwe wetten zorgen voor de stijgende premies
Ik zit zelf bij CZ en mijn polis stijgt met ongeveer 8 euro naar zo'n 105 euro per maand. Lijkt me een normale stijging als ik naar andere providers kijk.
Ik overweeg niet om over te stappen, omdat de service van CZ gewoon goed is en ze vergoeden snel.
Mocht ik ergens een zelfde soort pakket vinden dat significant goedkoper is, zal ik het overwegen, maar ik ben dan bang dat de service gewoon een stuk minder zal zijn. Het verschil moet ergens vandaan worden gehaald!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#4
Bij mij ook een doorstijging naar 108,-. Gelukkig hebben we een collectieve verzekering bij dezelfde maatschappij dus stap nu lekker over naar collectief, scheelt me ruim 12,- per maand.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#5
Marshall Wrote:Bij mij ook een doorstijging naar 108,-. Gelukkig hebben we een collectieve verzekering bij dezelfde maatschappij dus stap nu lekker over naar collectief, scheelt me ruim 12,- per maand.

Verwacht wordt dat straks iedereen collectief verzekerd is.
Mss een idee om een competitieteam polis in het leven te roepen!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#6
Ekslem Wrote:
Marshall Wrote:Bij mij ook een doorstijging naar 108,-. Gelukkig hebben we een collectieve verzekering bij dezelfde maatschappij dus stap nu lekker over naar collectief, scheelt me ruim 12,- per maand.

Verwacht wordt dat straks iedereen collectief verzekerd is.
Mss een idee om een competitieteam polis in het leven te roepen!

Waarom? Als iedereen al collectief verzekerd is....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#7
Mukkus Wrote:
Ekslem Wrote:
Marshall Wrote:Bij mij ook een doorstijging naar 108,-. Gelukkig hebben we een collectieve verzekering bij dezelfde maatschappij dus stap nu lekker over naar collectief, scheelt me ruim 12,- per maand.

Verwacht wordt dat straks iedereen collectief verzekerd is.
Mss een idee om een competitieteam polis in het leven te roepen!

Waarom? Als iedereen al collectief verzekerd is....

Straks als in over een paar jaar door initiatieven zoals b.v. een competitieteam polis!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply


Forum Jump: