The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




NEC onder curatele door miljoenenschuld
#1
NEC onder curatele door miljoenenschuld
8/1/2007 20:55


NEC heeft een miljoenenschuld en is door de KNVB onder curatele gesteld. De Nijmeegse club kwam onder druk van een onderzoek van Voetbal International met het nieuws naar buiten.
VI ontdekte dat NEC voor miljoenen in de min staat. De club bouwde die schuld op tijdens de periode 2003-2005, met name door het aantrekken van (te) dure spelers als Edgar Barreto (foto) en Andrzej Niedzielan. NEC bracht de gemeente Nijmegen en de sponsors nooit op de hoogte van de negatieve financiële situatie.

'De gehoopte verkopen kwamen niet. Dat is eigenlijk het verhaal', vertelde voormalig voorzitter Hans van Delft. 'Als het aan mijnheer Boekhoorn (voormalig geldschieter, red.) had gelegen, zaten we nu met een schuld van twintig miljoen of meer.'

Door NEC in te delen in categorie I houdt de KNVB de vinger aan de pols. De club dient periodiek verantwoording af te leggen aan de voetbalbond over de financiële situatie.

Meer over het financiële wanbeleid bij NEC lees je in VI nummer 2, die vanaf woensdag in de winkels ligt.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#2
Saneren, en onderaan de Jupilerliek opnieuw beginnen. En de bestuurders van het wanbeleid de 4-daagse op hun blote knieën laten kruipen.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#3
Als Harry even flink doorpokert, komt het allemaal piekfijn in orde :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#4
Ik snap eigenlijk de uitspraak van van Delft niet heel erg goed. Als het aan een geldschieter had gelegen was er meer uitgegeven. Hij geeft dus eigenlijk aan dat het (toenmalige) bestuur juist prima heeft gehandeld om de schuld zo miniem mogelijk te houden.
Hij is toch met zijn bestuur verantwoordelijk voor een gedegen beleid? Laat hem maar eerst een uitleggen hoe het komt dat het uberhaupt mogelijk is dat je gaat speculeren in een 'voetbalbedrijf' over te verwachten transferwinsten e.d.
We kopen paultje voor 4 miljoen en over 2 jaar kunnen we hem op zeker verkopen voor 8 miljoen :roll:

Ik ben wel benieuwd naar de verhalen hierachter....Wellicht dat Harry nog wel ergens een bron heeft rond banjeren (of recreantb)
Make tea, not war
Reply
#5
Kan dit niet gewoon in het opmerkelijke berichten topic (waar het al staat?)? De KNVB plaatst elke paar maanden een club onder curatelen alleen komt dit pas naar buiten als men bij de club zelf allang bezig is om schoon schip te maken.
Reply
#6
Weer een club die boven haar stand leeft, competitievervalsing pleegt, en vervolgens door een mild beleid van de KNVB illegaal overleefd op het hoogste niveau.
In Arnhem en Enschede kennen ze het fenomeen ook. Wankers.

Ik heb wel medelijden met de supporters, persoonlijk zou ik liever 'clean' degraderen dan 'rood' in de eredivisie blijven.
Maar dat gevoel voor eer en trots kennen de meeste mensen in Nederland niet.
Reply
#7
Clean degraderen zou ik an sich niet zo'n probleem mee hebben echter dat zou voor Vitesse het einde van de club betekenen, immers een dergelijke schuld kunnen ze vanuit de eerste divisie nooit en te nimmer meer wegboksen imo...

Dus dan liever 'rood' in de eredivisie met een toezichthouder en enkele jaren 'op rantsoen' dan het verlies van de complete club...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#8
wat een gelul, normale bedrijven mogen toch ook rood staan? pas als de ene stad er meer gemeenschapsgeld dan de andere stad in mietert is er sprake van vervalsing. als je met schulden kunt overleven is daar niets mis mee.
Reply
#9
Marshall Wrote:Clean degraderen zou ik an sich niet zo'n probleem mee hebben echter dat zou voor Vitesse het einde van de club betekenen, immers een dergelijke schuld kunnen ze vanuit de eerste divisie nooit en te nimmer meer wegboksen imo...

Dus dan liever 'rood' in de eredivisie met een toezichthouder en enkele jaren 'op rantsoen' dan het verlies van de complete club...


Voor jou ligt het inderdaad anders. In jou mening kan ik dan ook wel komen.

waf Wrote:wat een gelul, normale bedrijven mogen toch ook rood staan?

Voetbal is commercieel geworden maar er zijn grenzen aan die commercië. De gezonde\verstandige clubs gaan sportief ten onder aan de clubs die opzettelijk de begroting overschrijden en zich zodoende de schulden in werken maar wel sportief beter presteren. Dat is nooit de bedoeling geweest van sport.

waf Wrote:pas als de ene stad er meer gemeenschapsgeld dan de andere stad in mietert is er sprake van vervalsing.

En ook dit gebeurd al op grote schaal. Den Haag moest en zal een profclub hebben die op het hoogste niveau speelde dus pompte de gemeente er maar even een financiele injectie in. Onze buren uit Enschede, in leven gehouden door de gemeente. Stadions voor een grote prijs overkopen en vervolgens voor een vriendenprijsje weer terug doen aan de club; niks nieuws onder de zon.

Bovendien verafschuw ik die fusie's en die samenwerkingsverbanden. Ik snap dat er tegen fuseren simpelweg niks te doen valt maar dat aanhangers van een 'club' hiermee kunnen leven is mij een compleet raadsel. Twee aartsvijanden samen laten smelten tot 1 sterk commercieel gedrocht; het is maar waar je van houd. En nu ik toch eenmaal bezig ben Waf, zonder jou club was Excelsior helemaal niets en stonden ze lekker te ballen in de kelder van de eerste divisie. Maar nee, de KNVB vind het allemaal leuk en aardig dat Excelsior sportief leeft van Feyenoord en dus moeten gezonde en zelfstandige clubs als Heracles, Sparta etc. hier eventueel maar het dupe van worden. Derhalve gun ik Excelsior het licht in de ogen ook niet maar dat is een ander verhaal.

En kom nu niet aan met de gezamelijke jeugdopleiding fct\Heracles want die verafschuw ik net zo goed. Bovendien heeft die klote jeugdopleiding niks te maken met de resultaten van het eerste elftal want alle goede talenten gaan naar Enschede. Dat geld wat wij in die opleiding steken kunnen we net zo goed in de beek gooien, alleen dan klopt de KNVB maffia weer bij Heracles op de deur dat wij als gezonde club geen verplichte jeugdopleiding hebben terwijl alle schuldenclubs die wel hebben.
Reply
#10
D'r an met de lippe Wrote:Voetbal is commercieel geworden maar er zijn grenzen aan die commercië. De gezonde\verstandige clubs gaan sportief ten onder aan de clubs die opzettelijk de begroting overschrijden en zich zodoende de schulden in werken maar wel sportief beter presteren. Dat is nooit de bedoeling geweest van sport.

wat is gezond? is rood staan ongezond? wat is verstandig? is rood staan onverstandig? wat zegt een begroting? dan maak je een andere begroting zodat je hem niet overschrijdt?

pas als gemeenten er zich mee gaan bemoeien kan het vervalsing zijn. nec kan 10 mio schuld hebben en ervoor zorgen dat ze dat uit eigen middelen terugbetalen, zoals een verkoop van nietzielan of barreto. niks mis mee. als ze een restschuld overlaten en de gemeente die betaalt, dan heb je een punt, nu gewoon niet.

Quote:En ook dit gebeurd al op grote schaal. Den Haag moest en zal een profclub hebben die op het hoogste niveau speelde

wees blij, dan is er iig een club die onder jullie eindigt. :razz:

Quote:En nu ik toch eenmaal bezig ben Waf, zonder jou club was Excelsior helemaal niets en stonden ze lekker te ballen in de kelder van de eerste divisie.

dat is maar de vraag. op dit moment is er maar 1 speler die van feyenoord is. en daarmee draaien ze best lekker. ook vorig jaar was dat zo, en toen promoveerden ze. ook dit is dus gelul.

daarbij, feyenoord leent spelers uit aan excelsior. dit gaat niet gratis, maar de huursom is lager omdat feyenoord die spelers elk moment terug wil kunnen halen. andere clubs gaan daar niet mee akkoord. maar feyenoord kan ook aan een andere ploeg spelers uitlenen en doet dat ook regelmatig.

ik zie niet in wat er mis is met die constructie, en je kunt me ook niet overtuigen.

Quote: Maar nee, de KNVB vind het allemaal leuk en aardig dat Excelsior sportief leeft van Feyenoord

als je niet weet waar je over praat, is het denk ik beter niet te oordelen.

Quote:En kom nu niet aan met de gezamelijke jeugdopleiding fct\Heracles want die verafschuw ik net zo goed. Bovendien heeft die klote jeugdopleiding niks te maken met de resultaten van het eerste elftal want alle goede talenten gaan naar Enschede. Dat geld wat wij in die opleiding steken kunnen we net zo goed in de beek gooien, alleen dan klopt de KNVB maffia weer bij Heracles op de deur dat wij als gezonde club geen verplichte jeugdopleiding hebben terwijl alle schuldenclubs die wel hebben.

jullie delen de opleidingskosten met fc twatten. terwijl andere clubs dat helemaal zelf moeten betalen. schandalig! competitievervalsing!

en dat kunstgras is ook competitievervalsing!
Reply
#11
Riekki Wrote:Ik ben wel benieuwd naar de verhalen hierachter....Wellicht dat Harry nog wel ergens een bron heeft rond banjeren (of recreantb)

Hier is Harry dan. Ik heb er nog niet naar gekeken op de verschillende sites en ben vandaag ook niet naar de training geweest dus weet er nog niet alles van! Ik heb begrepen dat er niets veranderd is tov van de voorgaande jaren echter heeft de KNVB het puntensysteem aangepast waarop clubs worden beoordeeld... eerst kon je op 15 elementen punten scoren aan de hand daarvan werd er beoordeeld of je I, II of III was. In het nieuwe systeem wordt er nog maar op 10 elementen beoordeeld en dat zou gemiddeld gezien nadelig uit kunnen pakken. Zo ver ik weet is er in 04/05 verlies gemaakt echter in 05/06 was de begroting sluitend en werd het jaar met winst afgesloten dus volgens mij is er niks nieuws onder de zon...

ik zal ff kijken of ik wat meer ken vinden...
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#12
Dit gevonden:

Laatste nieuws

N.E.C. ingedeeld in categorie I van de KNVB (08/01/2007)
Sinds enkele jaren is binnen de KNVB het licentiesysteem veranderd. Hierdoor hoeven clubs niet meer jaarlijks een licentie aan te vragen, maar hebben alle clubs een doorlopende licentie gekregen, gekoppeld aan een categorie-indeling. In totaal zijn er 3 categorieën, waarbij N.E.C. tot nu toe was ingedeeld in de zogenaamde middencategorie, categorie II. De indeling in categorieën gebeurt op basis van financiële prestaties (ratio's met betrekking tot solvabiliteit, liquiditeit, vermogenspositie en personeelskosten).

Als gevolg van een herziening van het financiële rankingsysteem, heeft een herberekening plaatsgevonden van een aantal financiële prestaties waardoor N.E.C. zich, weliswaar op het nippertje, niet heeft kunnen handhaven in categorie II. Hierdoor is N.E.C. nu ingedeeld in categorie I. Er zijn 2 voorname oorzaken dat N.E.C. in categorie I terecht is gekomen. N.E.C. scoort 0 van de 40 haalbare punten op het onderdeel 'gemiddelde resultaten laatste 2 boekjaren' en scoort 10 van de 20 haalbare punten op het onderdeel ‘begrotingsdiscipline'.

In het begrotingsjaar 2004-2005 is een groot verlies geleden dat negatiever uitviel dan begroot. N.E.C. heeft het boekjaar 2005-2006 afgesloten met een ruim positief resultaat als gevolg van, onder andere, stijging van inkomsten, incidentele baten en het spelen van de play-offs. Het resultaat was hierbij beter dan begroot.

Ook dit seizoen (2006-2007) werken we met een sluitende begroting en verwachten we een klein positief financieel resultaat. Op basis hiervan heeft de directie de verwachting dat N.E.C. volgend seizoen weer terugkeert in categorie II van het ‘financiële rankingsysteem' van de KNVB.

Gevolg van de indeling in categorie I is dat N.E.C. op korte termijn een zogenaamd plan van aanpak indient dat periodiek zal worden beoordeeld door de KNVB.

Natuurlijk hadden wij liever gezien dat N.E.C. niet in categorie I terecht zou komen. Echter, op basis van het financiële beleid dat nu gevoerd wordt binnen de club, zijn we hierover echter niet in paniek. Dit omdat we de vaste overtuiging hebben dat voortzetting van het huidige financiële beleid er toe zal leiden dat N.E.C., stap voor stap, een gezondere financiële basis krijgt.

Marc Loosen
Financieel Directeur

Jacco Swart
Algemeen Directeur
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#13
Volgens mij is er niks nieuws onder de zon!

Het gaat voornamelijk over 04/05... flink verlies geleden toen idd! Tig clubs in de rij voor Barreto maar Boekhoorn (en NEC uiteraard) dachten dat ie nog wel meer zou opbrengen na het WK 06! Het gevolg is bekend, meneer zit meer op de bank dan wat amders!

Dat Niedzielan, ondanks z'n kwaliteiten (die ie zeer zeker heeft), een kat in de zak was is ook geen nieuws. Miss dat we hem nog voor een ton of 2 de deur uit kunnen doen deze zomer anders is de restwaarde NUL :lol: !

Boutahar is weg nu... die zat ook alleen maar geld te eten op de bank! Babos en Denneboom (als ie bijtekent) zijn denk ik de grootste kosten van de spelersgroep, verder staat er een vrij nieuw en relatief goedkoop elftal (als Niedzieland en Barreto weg zijn).

Ik maak me geen zorgen, dat NEC geen geld had was al lang bekend.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#14
waf Wrote:wat is gezond? is rood staan ongezond? wat is verstandig? is rood staan onverstandig? wat zegt een begroting? dan maak je een andere begroting zodat je hem niet overschrijdt?

Begrotingen maak je normalitair op basis van je inkomsten. En in het rood staan is nooit verstandig\gezond

Quote:pas als gemeenten er zich mee gaan bemoeien kan het vervalsing zijn. nec kan 10 mio schuld hebben en ervoor zorgen dat ze dat uit eigen middelen terugbetalen, zoals een verkoop van nietzielan of barreto. niks mis mee. als ze een restschuld overlaten en de gemeente die betaalt, dan heb je een punt, nu gewoon niet.

Hier wil ik dan wel wat water bij de wijn doen. Maar ik ben nog altijd niet hypocriet genoeg om te denken dat de gemeente nooit wat geld onder de tafel schuift in zo'n geval.

Quote:wees blij, dan is er iig een club die onder jullie eindigt. :razz:

Há, anders was er wel weer een andere zwakkere broeder geweest. Mag overigens hopen dat ze onder ons eindigen :wink:

Quote:dat is maar de vraag. op dit moment is er maar 1 speler die van feyenoord is. en daarmee draaien ze best lekker. ook vorig jaar was dat zo, en toen promoveerden ze. ook dit is dus gelul.

En die jaren daarvoor? Iets meer spelers hé. En dat kun je toch zien als de basis voor het huidige presteren. Bovendien spreken beide clubs openlijk van een samenwerkingsverband, en ik geloof gevoelsmatig niet dat Excelsior alles op eigen kracht doet. Rudy Jansen verkoos Excelsior boven Heracles omdat de Kralingers een beter contract hadden aangeboden. Of Heracles bood kinderachtig weinig of Excelsior blijkt meer budget te hebben dan ze aangeven.

Quote:daarbij, feyenoord leent spelers uit aan excelsior. dit gaat niet gratis, maar de huursom is lager omdat feyenoord die spelers elk moment terug wil kunnen halen. andere clubs gaan daar niet mee akkoord. maar feyenoord kan ook aan een andere ploeg spelers uitlenen en doet dat ook regelmatig.

En ik als Heraclied moet zo goed gelovig zijn dat het allemaal is omdat Feyenoord ze per direct terug wil kunnen halen? Ook daar geloof ik niet in. En ja, wij hebben ook een speler van Feyenoord gehuurd maar betalen wel het volle pond.

Quote:ik zie niet in wat er mis is met die constructie, en je kunt me ook niet overtuigen.

Ik heb nogmaals mijn bedenkingen, maar kan er net als jou naast zitten. Mij overtuig je ook niet, dus dan is het beter om het hierbij te laten lijkt mij.

Quote:als je niet weet waar je over praat, is het denk ik beter niet te oordelen.

Als ik niet weet waar ik over praat zal ik inderdaad niet oordelen.

Quote:jullie delen de opleidingskosten met fc twatten. terwijl andere clubs dat helemaal zelf moeten betalen. schandalig! competitievervalsing!

Meteen één van de duurste en beste jeugdopleidingen van het land. Als wij het zelf moesten doen konden we waarschijnlijk met ongeveer hetzelfde geld een veel mindere opleiding wel betalen, omdat het verplicht is. Rendement is toch het zelfde, want nogmaals, al die goede talenten gaan toch naar Enschede. Bovendien stamt het laatste handje Heraclieden uit eigen jeugd op de generatie voor de 'samenwerking'.

Maar ik ben het met je eens hoor, schandalig. Als het aan mij ligt heffen wie die gezamenlijke jeugdopleiding vandaag nog op.

Quote:en dat kunstgras is ook competitievervalsing!

Inderdaad, al die technische voetballers kunnen er zeer goed mee overweg omdat het vlak en 'snel' is. We hebben er alleen maar nadeel van Sad Desondanks vind ik het wel te prijzen dat Heracles weer de nek heeft durven uit te steken.
Reply
#15
D'r an met de lippe Wrote:Begrotingen maak je normalitair op basis van je inkomsten. En in het rood staan is nooit verstandig\gezond

op basis van de te verwachten inkomsten. dat is dus rekbaar.

Quote:Maar ik ben nog altijd niet hypocriet genoeg om te denken dat de gemeente nooit wat geld onder de tafel schuift in zo'n geval.

tegen dit soort onderbuikargumenten is het lastig discussieren.

Quote:ik geloof gevoelsmatig niet dat Excelsior alles op eigen kracht doet.


tegen dit soort onderbuikargumenten is het lastig discussieren.

Quote:Of Heracles bood kinderachtig weinig of Excelsior blijkt meer budget te hebben dan ze aangeven.

er is meer dan aardbeien- en vanille-ijs.

Quote:En ja, wij hebben ook een speler van Feyenoord gehuurd maar betalen wel het volle pond.

ik heb gehoord dat jullie juist extra veel moeten betalen omdat jullie zo lelijk zijn. :razz:

Quote:Ik heb nogmaals mijn bedenkingen, maar kan er net als jou naast zitten. Mij overtuig je ook niet, dus dan is het beter om het hierbij te laten lijkt mij.

het is me inmiddels duidelijk dat je vnl oordeelt op basis van je onderbuik, daar kan ik weinig mee.

in het algemeen moet je je eigen stellingen onderbouwen. ik hoef uiteraard niet te bewijzen dat je ongelijk hebt.
Reply
#16
waf Wrote:tegen dit soort onderbuikargumenten is het lastig discussieren.

Mag ik mijn vraagtekens zetten bij dit taalgebruik...?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#17
waf Wrote:op basis van de te verwachten inkomsten. dat is dus rekbaar.

Als je een hoger bedrag aanneemt dan je denkt ben je niet meer goed bezig met hetgeen waarvoor je bent aangesteld. Logischerwijs ben je dan ook niet meer verstandig bezig aangezien je een schuld riskeerd.

Quote:tegen dit soort onderbuikargumenten is het lastig discussieren.

Jij bent toch altijd diegene met de complot theoriën? :wink:

Quote:er is meer dan aardbeien- en vanille-ijs.

Het was maar een voorbeeld, dat er nog tig andere opties zijn snap ik ook.

Quote:ik heb gehoord dat jullie juist extra veel moeten betalen omdat jullie zo lelijk zijn. :razz:

Tegen dit soort onderbuikargumenten is het lastig discussieren.

Quote:het is me inmiddels duidelijk dat je vnl oordeelt op basis van je onderbuik, daar kan ik weinig mee.

in het algemeen moet je je eigen stellingen onderbouwen. ik hoef uiteraard niet te bewijzen dat je ongelijk hebt.

En het is mij inmiddels al wel duidelijk dat jij de kwestie Excelsior aangrijpt om te concluderen dat ik ongelijk heb terwijl je niet meer reageer op mijn argument 'schulden zijn nooit de bedoeling van sport geweest'. Daar kan ik op mijn beurt weer weinig mee.

En zeg niet dat ik mijn eigen stellingen niet onderbouw want dat doe ik vaak genoeg. Het argument gevoelsmatig gebruik ik zelden maar het is wel degelijk een argument als je er zo over denkt. Spit het forum maar eens door en je zult zien dat ik wel degelijk vaak onderbouw, niet moeilijk te vinden want elke keer als ik weer een gewaagde uitspraak post barst er een discussie los :razz:
Reply
#18
D'r an met de lippe Wrote:
waf Wrote:wat is gezond? is rood staan ongezond? wat is verstandig? is rood staan onverstandig? wat zegt een begroting? dan maak je een andere begroting zodat je hem niet overschrijdt?

Begrotingen maak je normalitair op basis van je inkomsten. En in het rood staan is nooit verstandig\gezond

Waarom niet? Globaal overzicht: Stel je hebt geen geld en je investeert 2 ton. Over die 2 ton betaal je 10 procent rente (totale kosten 220.000 euro), maar met die 2 ton haal je wel een rendement van 20% (totale opbrengst: 240.000 euro). Je loopt inderdaad de kans dat het rendement 0% is. Dat heet 'zaken doen'. Of denk je soms dat die Marcel Boekhoorn rijk is geworden door zegeltjes van de Shell te sparen. Die maakt van geleend geld of rood staan, meer geld, dan ie leent of rood staat.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#19
Mukkus Wrote:Waarom niet? Globaal overzicht: Stel je hebt geen geld en je investeert 2 ton. Over die 2 ton betaal je 10 procent rente (totale kosten 220.000 euro), maar met die 2 ton haal je wel een rendement van 20% (totale opbrengst: 240.000 euro). Je loopt inderdaad de kans dat het rendement 0% is. Dat heet 'zaken doen'. Of denk je soms dat die Marcel Boekhoorn rijk is geworden door zegeltjes van de Shell te sparen. Die maakt van geleend geld of rood staan, meer geld, dan ie leent of rood staat.

Dat het goed kan uitpakken moge duidelijk zijn, ik ben echter van mening, zoals ik in het begin van dit topic al aangaf, dat ze er in de voetbalwereld wel de handrem op mogen zetten. Want hoevaak gaat het wel niet mis? En dat vind ik dan nog altijd een vorm van competitievervalsing.

Als voorbeeld blijf ik maar even in de voetbalwereld. Go Ahead Eagles kocht in de jaren '90 half Heracles leeg. Sportief kregen zij een enorme boost en Heracles kon de doelstellingen\ambitie even in de koelkast zetten. Opzich niks mis mee, later bleek echter dat Go Ahead zich diep in de schulden had gekocht. Dan heb ik mij bedenkingen.
Of stel dat ADO nu een aantal belangrijke spelers van Heracles koopt door bedragen te bieden die Heracles simpelweg niet kan weigeren. ADO krijgt door de kwaliteits injectie de nodige punten en blijft in de eredivisie. Een kapot gekocht Heracles degradeerd echter. Twee jaar later blijkt dat ADO nagenoeg falliet is. De KNVB eist dat de club zich een saneringsplan opstelt, ADO doet dit en speelt ondertussen netjes middenmoot eredivisie. Heracles is de klap nog altijd niet te boven en speelt nog steeds in de eerste divisie. Natuurlijk noemen jullie het weer zaken doen maar in zo'n geval wordt de eerlijke en gezonde club toch echt het dupe. En hoe commercieel voetbal ook mag worden, het blijft nog altijd een sport.

Ik heb zelf ook de nodige economische kennis en weet dat het in het bedrijfsleven heel anders ligt. Dat kun je het ook niet tegen houden door de vrije markt wat er bv. in Europa heerst. Maar zolang de FIFA de eigen regels maakt voor de voetbalwereld kunnen ze ook op dit vlak regels opstellen. En dat doen ze ook, ze mogen het alleen wel iets aanscherpen.
Reply
#20
Niks mis mee, ik ben van mening (net als waf) dat wanner ADO het zelf saneert niks aan het handje is. Pas als de gemeente Den Haag middelen geeft om die schuld te saneren, is er sprake van competitievervalsing.

Het huren van Gluscevic, is dat geen competitievervalsing? Huren is niks anders dan: We willen hem graag hebben, hij wil graag naar ons toe, maar de vraagprijs is te hoog. Die kunnen we niet betalen, dus huren we hem een half jaar om toch in de eredivisie te blijven.....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#21
D'r an met de lippe Wrote:Als je een hoger bedrag aanneemt dan je denkt ben je niet meer goed bezig met hetgeen waarvoor je bent aangesteld. Logischerwijs ben je dan ook niet meer verstandig bezig aangezien je een schuld riskeerd.

een hoger bedrag aannemen dan je denkt is niet per definitie hetzelfde als niet heel behoudend begroten. er zit nog wel wat tussen.

en nogmaals, een schuld hebben is helemaal niet erg. ik heb ook een schuld en ik kan nog gewoon ademhalen.

Quote:Jij bent toch altijd diegene met de complot theoriën? :wink:

ik zeg niet dat je geen onderbuikargumenten mag geven/hanteren, ik zeg alleen dat ik er weinig tegen in kan brengen.

Quote:En het is mij inmiddels al wel duidelijk dat jij de kwestie Excelsior aangrijpt om te concluderen dat ik ongelijk heb terwijl je niet meer reageer op mijn argument 'schulden zijn nooit de bedoeling van sport geweest'. Daar kan ik op mijn beurt weer weinig mee.

vin dik een rare conclusie. ik heb al aangegeven dat imo schulden helemaal niet erg zijn, gebeurt in het bedrijfsleven ook. ik zeg ook wat excelsior betreft niet dat je ongelijk hebt, het is een mening gebaseerd op aannames en niet op feiten, prima, maar ik kan daar weinig mee.

Quote:En zeg niet dat ik mijn eigen stellingen niet onderbouw want dat doe ik vaak genoeg. Het argument gevoelsmatig gebruik ik zelden maar het is wel degelijk een argument als je er zo over denkt. Spit het forum maar eens door en je zult zien dat ik wel degelijk vaak onderbouw, niet moeilijk te vinden want elke keer als ik weer een gewaagde uitspraak post barst er een discussie los :razz:

nou trek je het weer helemaal in het algemene. ik vind het in deze discussie onderbuikargumenten. dat wil niet zeggen dat ik vind dat je dat op elke discussie op het forum doet. ik snap ook niet waarom je die conclusie trekt.

daarbij zeg ik niet dat je je betoog niet onderbouwt, ik zeg dat je het (in dit geval) slecht onderbouwt en vnl op je onderbuik. dat overtuigt niet. ik haalde dat onderbouwen er alleen maar bij omdat ik een jij-bak (nee jij overtuigt ook niet!) naar mijn hoofd kreeg.
Reply
#22
waf Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:Als je een hoger bedrag aanneemt dan je denkt ben je niet meer goed bezig met hetgeen waarvoor je bent aangesteld. Logischerwijs ben je dan ook niet meer verstandig bezig aangezien je een schuld riskeerd.

een hoger bedrag aannemen dan je denkt is niet per definitie hetzelfde als niet heel behoudend begroten. er zit nog wel wat tussen.

en nogmaals, een schuld hebben is helemaal niet erg. ik heb ook een schuld en ik kan nog gewoon ademhalen.

Moet je eens een bedrijf proberen te starten zonder meteen schulden te maken...
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#23
D'r an met de lippe Wrote:
Mukkus Wrote:Waarom niet? Globaal overzicht: Stel je hebt geen geld en je investeert 2 ton. Over die 2 ton betaal je 10 procent rente (totale kosten 220.000 euro), maar met die 2 ton haal je wel een rendement van 20% (totale opbrengst: 240.000 euro). Je loopt inderdaad de kans dat het rendement 0% is. Dat heet 'zaken doen'. Of denk je soms dat die Marcel Boekhoorn rijk is geworden door zegeltjes van de Shell te sparen. Die maakt van geleend geld of rood staan, meer geld, dan ie leent of rood staat.

Dat het goed kan uitpakken moge duidelijk zijn, ik ben echter van mening, zoals ik in het begin van dit topic al aangaf, dat ze er in de voetbalwereld wel de handrem op mogen zetten. Want hoevaak gaat het wel niet mis? En dat vind ik dan nog altijd een vorm van competitievervalsing.

Dat is toch precies wat er gebeurd? Met het afschaffen van het licensie syteem, het invoeren van een puntensysteem en het (zoals nu) aanscherpen van het puntensysteeem wordt er toch de rem op gezet?

5 jaar terug hadden we dit allemaal niet en toen zaten clubs als NAC, Vitesse, Twente en Utrecht diep maar dan ook diep in de schulden. En dan hebben we het over tientallen miljoenen... nu kom je al in Categorie I als je 3,5 miljoen schuld hebt.

Verder over je verhaal dat ADO met geleend geld spelers van jullie zou kopen voor bedragen die jullie niet kunnen weigeren. Voor zulke bedragen zijn er dan toch ook nieuwe spelers te halen met dezelfde kwaliteit? Of beter?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#24
Al dat gezeik over schulden en competitievervalsing. Belachelijke vergelijkingen met het normale commerciele bedrijfsleven. :roll:
Voetbal valt onder volksvermaak. Voor veel mensen heeft het voetbal een belangrijke sociale functie en neemt een belangrijke plaats in v.w.b. invulling van vrije tijd. Gemeentes die betaald voetbal binnen hun grenzen hebben mogen daar trots en zuinig op zijn. Naamsbekendheid van een gemeente wordt dikwijls vooral door de plaatselijk BVV uitgedragen. De verschillende kosten door zo'n club betalen zich op allerlei manieren terug, maar het is vrijwel onmogelijk om alle werkelijke opbrengsten te berekenen.
Het mag van mij daarom best dat betreffende gemeenten hun plaatselijke trots financieel bijstaan indien dat nodig blijkt.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#25
Mukkus Wrote:Het huren van Gluscevic, is dat geen competitievervalsing? Huren is niks anders dan: We willen hem graag hebben, hij wil graag naar ons toe, maar de vraagprijs is te hoog. Die kunnen we niet betalen, dus huren we hem een half jaar om toch in de eredivisie te blijven.....

Voor huren betaal je meestal een huursom, mijnheer Mukkus.

Depor Wrote:Moet je eens een bedrijf proberen te starten zonder meteen schulden te maken...

Maar een voetbalclub is al lang geen beginnend bedrijg meer.

harry_bierdop Wrote:Dat is toch precies wat er gebeurd? Met het afschaffen van het licensie syteem, het invoeren van een puntensysteem en het (zoals nu) aanscherpen van het puntensysteeem wordt er toch de rem op gezet?

Heb je een punt Harry.

Quote:Verder over je verhaal dat ADO met geleend geld spelers van jullie zou kopen voor bedragen die jullie niet kunnen weigeren. Voor zulke bedragen zijn er dan toch ook nieuwe spelers te halen met dezelfde kwaliteit? Of beter?

Dat wel, zoals ik zei was er op het eerste opzicht niks mis mee, maar als later dan blijkt dat een club zich in de schulden heeft gewerkt ga IK er anders over denken. Zo kan elke club zich wel in de schulden werken en dan is het eind zoek.

Bredanaar Wrote:Het mag van mij daarom best dat betreffende gemeenten hun plaatselijke trots financieel bijstaan indien dat nodig blijkt.

Sommige mensen zien door het commerciële bos de weg niet meer. Leuk en aardig dat gemeentes een goede naam krijgen van een voetbalclub maar als het normale zaak wordt dat de gemeentes geld in een club gaan pompen dan hebben de clubs uit de kleinere gemeentes daar toch wel een beetje nadeel van, dacht jij niet? Laat een club aub zelf omhoog klimmen door een goed management, speelstijl en taktiek, maar laat buitenstaanders hierin achterwege. Ik krijg door jou uitspraak toch sterk het idee dat jij het ook geen probleem vind dat het geen afbraak is voor de voetbalwereld dat Chelsea nu wordt geleid door zo'n sterke Rus.
Waarschijnlijk snap jij dat niet als PSV'er maar als gemeentes een belangrijke rol gaan spelen in het hedendaagse voetbal dan staat Heracles binnen een paar jaar onderaan in de eerste divisie. Terwijl ze nu eredivisie spelen op eigen kracht, en dat is ook nog altijd de bedoeling van het voetbal.

Goed mensen, ik moet bekennen dat ik door jullie verweer er wel iets anders over ben gaan denken. Vooruit, voetbalclubs mogen een schuld opbouwen maar laat ze dit dan ook maar weer volledig herstellen zonder hulp van buitenaf. Enfein, dat een club zichzelf diep in de schulden werkt door opzettelijk en langdurig boven haar stand te leven vind ik nog altijd niet kunnen. Maar zoals Harry aangaf, daar treed de KNVB nu ook tegen op en dat is goed om te zien.

Nogmaals sterkte gewenst voor Harry & andere NEC'ers. Dit gun je natuurlijk niemand. Ik lig hier wel een topic vol te klagen maar de echte slachtoffer is natuurlijk de NEC supporter.
Reply
#26
Gemeentes spelen al sinds heel lang een belangrijke rol in het voetbal.
Met jouw laatste zin:
Quote:Enfein, dat een club zichzelf diep in de schulden werkt door opzettelijk en langdurig boven haar stand te leven vind ik nog altijd niet kunnen. Maar zoals Harry aangaf, daar treed de KNVB nu ook tegen op en dat is goed om te zien.
ben ik het ook wel eens. Het mag niet uit de klauwen gaan lopen en het is goed dat de KNVB dat in de gaten houdt.
Ik vind het vrij normaal en ook redelijk dat clubs uit grotere plaatsen met een grotere bevolking meer financiele mogelijkheden hebben/krijgen. Dat is de keiharde realiteit. Des te knapper is het voor kleine clubs zoals RKC, Heracles, Excelsior en Sparta dat zij toch weten te overleven in het betaald voetbal. Respect!!! =D>
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#27
D'r an met de lippe Wrote:Nogmaals sterkte gewenst voor Harry & andere NEC'ers. Dit gun je natuurlijk niemand. Ik lig hier wel een topic vol te klagen maar de echte slachtoffer is natuurlijk de NEC supporter.

Haha dank je maar das ook wat overdreven.. zoals ik al zei: er is niks nieuws onder de zon. De schuld was vorig jaar zelfs groter en daarop is vorig jaar al ingelopen. Dat dit nu pas naat buiten komt doordat het puntensysteem aangepast is, is misschien lullig maar das ook alles.

Ik wist iig al wat er nu allemaal gepubliceerd wordt.

Vandaag staat overigens in de krant een interview met onder andere de nieuwe voorzitter en Jacco Swart waarin nogmaals duidelijk gezegd wordt dat bijvoorbeeld NEC geen cent rood staat bij de gemeente, géén huurachterstand heeft maar alleen een achterstand heeft op het creëren van een garantiefonds. Bij de verkoop van het stadion aan de gemeente is afgesproken dat NEC in 2008 een buffer van 2 miljoen moet hebben als garantie voor de jaarlijkse huur van 7 ton. Hierop ligt NEC iets achter...

Volgend jaar verdwijnt het seizoen 04/05 uit het puntensysteem en zit NEC gewoon weer in categorie II.

Weet iemand eigelijk welke clubs in Categorie III zitten? Heerenveen?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#28
Categorie III is de categorie van financieel gezondste clubs? Zo ja, dan zit Heerenveen daarin.

We zijn zelfs zo financieel gezond dat Heerenveen niet eens meer een begroting bij de KNVB hoeft in te leveren. Sterker nog, volgens mij eist Heerenveen zelfs dat de KNVB hun begroting aan Heerenveen voorlegt. :wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#29
Mukkus Wrote:Categorie III is de categorie van financieel gezondste clubs? Zo ja, dan zit Heerenveen daarin.

We zijn zelfs zo financieel gezond dat Heerenveen niet eens meer een begroting bij de KNVB hoeft in te leveren. Sterker nog, volgens mij eist Heerenveen zelfs dat de KNVB hun begroting aan Heerenveen voorlegt. :wink:

Spartak Moskou schijnt nog deze maand met een superbod voor Alves te komen, als we de VI moeten geloven, zijn ze helemaal gezond. Jammer dat de club nooit grotere namen of grote Nederlandse talenten zal kunnen zoals AZ dat wel kan.
Reply
#30
Tsja dat is de keuze die gemaakt kan worden. Wil Heerenveen meer dan een subtopper worden en zich tussen onze vaderlandse top 4 willen nestelen, dan zal het de salarissen van hun spelers fors moeten verhogen. Dat kan alleen maar als er TOCH meer (sponsor)geld in het laatje komt. Is het Heerenveense achterland qua bevolking en bedrijven groot genoeg? Ik denk het niet.
(Of de landelijke media moet zijn favoriete speeltje plotseling in Heerenveen gaan vinden :winkSmile
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply


Forum Jump: