The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




uitzetting studentenhuis
#1
Ik heb het volgende bericht geplaatst op een forum over huurwoningen, maar misschien zitten hier ook forummers met ervaring?

'mijn huisgenoten en ik zijn in een situatie beland waarbij wij ons afvragen wat onze mogelijkheden zijn. ik zal de situatie schetsen; hopende dat iemand hier ons verder kan helpen.

Wij wonen in een huurhuis (bis) met in principe zes kamers. We hebben een contract voor onbepaalde tijd en iedereen zit er al minstens een jaar in. In de zomer kregen wij bericht dat het huis was verkocht en gisteren hebben we, nadat we maandenlang verder geen informatie kregen, eindelijk onze nieuwe huisbaas ontmoet. In de tussentijd zijn 2 jongens verhuisd, waardoor we nog maar met zijn 3-en wonen (er mochten geen nieuwe meer bij). Het huis onder ons staat ook al een tijd leeg, ook dit is van de nieuwe huisbaas. Nu kregen wij te horen dat het eigenlijk de bedoeling is dat ook wij zo snel mogelijk het huis uit gaan. Het moet namelijk in een klap flink verbouwd worden en daarna wordt het waarschijnlijk geen studentenhuis meer. Wij betalen behoorlijk weinig huur voor de ruimte die wij hebben en de ligging die wij in de stad hebben, uiteraard willen we dat niet zomaar opgeven en ook de nieuwe huisbaas beseft zich dat het eigenlijk niet te doen is om een nieuwe woning te vinden die aan deze criteria voldoet. Zonder veel meer duidelijkheid dan dat hij er over een week nog wel op terug zou komen zitten wij nu met de volgende vraag:

Wat kunnen wij nu verwachten? We weten dat we niet zomaar weg hoeven, maar is het waarschijnlijker dat we alsnog vervangende woonruimte aangeboden krijgen (ook al lijkt dat heel moeilijk, of kunnen we er ook zomaar een aantal stappen op achteruit gaan?)? Of mogen we een aanbod verwachten die als afkoopsom dient. En zo ja, wat zou dan een redelijk aanbod zijn? Wij hadden er in principe nog een jaar of 3 willen wonen. Voor de huisbaas lijkt het er in ieder geval op dat haast is geboden, want de verbouwing moet zo snel mogelijk beginnen en zolang wij er met maar 3 in zitten maakt hij onwijs verlies per maand (weinig huur inkomsten voor veel ruimte). '

iemand een nuttige reactie? bvd!
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#2
mooi oud gevalletje van uitroken. gewoon de leegstaande kamers leeghouden.

als je daar verder geen probleem mee hebt uiteraard gewoon blijven zitten. hoe meer haast de verhuurder heeft, hoe hoger de oprotpremie. dat zijn aardige bedragen die je kunt toucheren. hij heeft het gekocht in verhuurde staat, en als jullie weg zijn is het pand aanzienlijk meer waard.

misschien heeft hoef nog in zijn hoofd hoe hoog dat ongeveer kan zijn want onze buren is het indertijd overkomen.

vraag eens wat die verhuurder wil. of wacht af wat hij wil. ik zou hem als eerste een bod laten doen, en ongeacht de hoogte hard gaan lachen. :wink:
Reply
#3
dat is inderdaad wat wij ook verwachten en van plan zijn, inclusief het harde lachen :wink:

we hebben alleen geen idee van de reeele bedragen en ik kan het zo snel ook nergens vinden. maar even afwachten dan. sowieso kunnen we bij het juridisch loket utrecht terecht zodra we een plan op papier hebben om dat even met ze door te kijken
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#4
Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.
Reply
#5
Bakke Wrote:Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.

dan moet je wel een rechtsbijstandsverzekering hebben bij die prutsers he...
Reply
#6
waf Wrote:
Bakke Wrote:Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.

dan moet je wel een rechtsbijstandsverzekering hebben bij die prutsers he...

Beetje respect voor m'n buren hè :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#7
Treesong Wrote:
waf Wrote:
Bakke Wrote:Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.

dan moet je wel een rechtsbijstandsverzekering hebben bij die prutsers he...

Beetje respect voor m'n buren hè :wink:

het moet je goed doen dat zelfs jij slimmer bent dan je buren. :wink:
Reply
#8
waf Wrote:
Treesong Wrote:
waf Wrote:
Bakke Wrote:Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.

dan moet je wel een rechtsbijstandsverzekering hebben bij die prutsers he...

Beetje respect voor m'n buren hè :wink:

het moet je goed doen dat zelfs jij slimmer bent dan je buren. :wink:

Voordat ik disbarred werd vanwege m'n alcoholisme deed ik dit soort zaken aan de lopende band :cry:

Blijft fascinerend dat die verhuurders nog altijd dit soort strapatzen uithalen met nietsvermoedende huurders :-k
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#9
Treesong Wrote:Voordat ik disbarred werd vanwege m'n alcoholisme
:eeeek:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
Bakke Wrote:Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.

Voila

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.das.nl/nl/1545-Wetenswaardigheden.html#q2">http://www.das.nl/nl/1545-Wetenswaardigheden.html#q2</a><!-- m -->
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#11
Bakke Wrote:Misschien sla ik de plank mis, maar is het een idee om even contact op te nemen met DAS Rechtsbijstand? Wellicht kun je van hun een vrijblijvend advies krijgen.

Waf rechtsbijstand lijkt me in deze voldoende.
Ik heb er niet voor gestudeerd, maar heb via via iets soortgelijks meegemaakt.
Was een andere situatie (woningen werden gesloopt en opnieuw gebouwd), maar eerste bod was 5000 euro plus nieuwe woning aangeboden.
Uiteindelijk als 1 van de laatste bewoners getekend voor ongeveer 25000 euro.
The great old Ludwig von...
Reply
#12
heel anders is de situatiue dan niet, of was het een koopwoning? dit huis gaat namelijk ook compleet verbouwd worden, naast ons komt een nieuw huis te staan en het gaat een kantoor worden.
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#13
overigens is de link die Treesong gaf inderdaad wat er aan de hand is. Het wordt dus inderdaad wachten op een bod. En dan wachten op nog een bod :Big Grin
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#14
Aukinho Wrote:heel anders is de situatiue dan niet, of was het een koopwoning? dit huis gaat namelijk ook compleet verbouwd worden, naast ons komt een nieuw huis te staan en het gaat een kantoor worden.

volgens mij een huurwoning ook....
The great old Ludwig von...
Reply
#15
Huurder van een pandjesbaas zijn, die zijn woning wil verbouwen is toch iets anders dan in een huurhuis van een woningbouwvereniging wonen (wat de situatie was bij Gitter, naar ik vermoed). In het laatste geval is de woningbouwvereniging verplicht je een gelijkwaardig huis + een (variabele) oprotpremie aan te bieden. Als die eerste niet voor handen is (of jij vindt het niet gelijkwaardig), dan wordt de oprotpremie vaak hoger om je toch maar weg te krijgen. Een vriend van mij is zo 3 keer verhuisd binnen Groningen en elke keer kreeg hij weer een zak geld mee om zijn interieur op te leuken.

Als je huurder bent bij een pandjesbaas heb je, in principe, geen recht op een andere kamer/huis, maar heeft hij ook minder mogelijkheden om je eruit te kieperen als je je verder gewoon aan het huurcontract houdt en geniet je veel meer rechtsbescherming als hij je gaat treiteren (ook al trekken huurbazen toch vaak aan het langste eind).
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#16
Ach je wordt in deze altijd beschermd door de wet. Huurbescherming, woonbescherming etc etc.

Je kan het zo'n pandjesbaas zo lastig maken als je zelf wilt, uitzetten kan niet, geef hem dan ook niet meer aanleiding dmv overlast en/of andere zaken. Want hij zal dan ook alles gaan aanpakken.

Gewoon het bod afwachten en naar gelang de hoogte lachen, praten of accepteren.
Reply
#17
U hebt gezocht op pandjesbaas:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

pand·jes·baas (de ~ (m.))
1 chef van een pandjeshuis

---------------------------------------------------
U hebt gezocht op pandjeshuis :

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
---------------------------------------------------

Eigenaardig.
May The Schwartz Be With You
Reply
#18
De constructie met het buurstudentenhuis was anders omdat die als (niet nader omschreven) groep op 1 contract huurden zodat die er al helemaal nooit uitgesmeten konden worden; die bleven altijd vrij om nieuwe mensen in te stemmen en zijn uiteindelijk met een mooie oprotpremie vertrokken. Volgens mij was dat (een jaar of 8 geleden) ongeveer 15.000 oudhollandsche florijnen p.p. Maar hun positie was uitzonderlijk sterk vanwege dat ene contract waarbinnen de huurders konden komen en gaan.

Maar de tips hierboven dekken de lading al wel: de verhuurder zal je moeten uitkopen of een gelijkwaardig alternatief aanbieden. Over wat een gelijkwaardig alternatief is, valt uiteraard te redetwisten en de afkoopsom kan natuurlijk nooit hoog genoeg zijn :wink:

In ons eigen studentenhuis (toen waf en ik al weg waren) heeft de verhuurder ooit eens geprobeerd het huis te laten doodbloeden door leegkomende kamers dicht te spijkeren. Het simpelweg opentrappen van die deuren, nieuwe mensen instemmen en een bombardement met juridische dreigbrieven en rookgordijnen waren voldoende om weer 'toestemming' te krijgen om op de oude voet door te gaan
:Big Grin
Reply


Forum Jump: