The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




poker afkortingen en termen; voor de beginners....
#31
limpen is zooooooo 2006 :-$
Reply
#32
NH? Not Handy? Naughty Hand? Narrow Hand? Naakte Homo?

Ik weet het, ik ben een groentje maar het wordt regelmatig gemeld maar wat het betekend?
"Fly like a Butterfly, Sting like a Bee....."
Reply
#33
nice hand Wink
Reply
#34
VNH = Very Nice Hand
UD = uber donk
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#35
Treesong Wrote:72 Bierhand

bierhand suited of offsuited??

QT Quentin Tarantino (zelf bedacht)
Utrecht, it's vocking delicious
Reply
#36
fish = iemand waarbij geld op te halen valt
shark = degene die het geld ophaalt
Reply
#37
Kan iemand mij vertellen wat "BTN" en "CO" betekend?
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#38
BTN = Button
CO = Cut Off = Positie voor de button

dan heb je ook nog de Hijack en dat is de positie voor de CO, dus 2 voor de button!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#39
harry_bierdop Wrote:BTN = Button
CO = Cut Off = Positie voor de button

dan heb je ook nog de Hijack en dat is de positie voor de CO, dus 2 voor de button!

mooi!!!
Bedankt.

Ik dacht dat het vlak voor de button was, maar kon btn niet plaatsen :8:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#40
Heb dit weekend eens live gepokerd. En waar ik al bang voor was... I like it.
Ik wilde nu ergens ff gratis pokeren op internet aangezien ik nog niet alle ins en outs ken. Kan dat en zo ja waar kan ik dat het beste doen?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#41
tegenwoordig kun je 50$ gratis krijgen op partypoker via pokernews.nl

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nl.pokernews.com/party-poker/">http://nl.pokernews.com/party-poker/</a><!-- m -->

volg goed de stappen! anders krijg je je geld niet.

verder is het op ongeveer elke site wel mogelijk om met playmoney te spelen. Persoonlijk zou ik dan pokerstars aanraden gewoon omdat die software het lekkerst speelt.
Reply
#42
Haha ben nu al bijna door mijn playmoney heen :lol:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#43
gelukkig kun je die reloaden Wink

let je wel op dat playmoney bij lange na niet hetzelfde is als real money he! er wordt daar zo anders gespeeld
Reply
#44
Fuckin hell wat een moeilijk spelletje is dit.
Net wat artikelen gelezen op pokernews en er komt echt nog heel veel bij kijken.
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met kleine inzitten spelen op Limit tables bij pokerstars. Kijken of ik het zo kan leren.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#45
Ekslem Wrote:Fuckin hell wat een moeilijk spelletje is dit.
Net wat artikelen gelezen op pokernews en er komt echt nog heel veel bij kijken.
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met kleine inzitten spelen op Limit tables bij pokerstars. Kijken of ik het zo kan leren.

Begin maar met heel tight spelen, da's de beste manier. Dus 85% van al je handen wegtieften en alleen spelen met paren vanaf 99 en Azen met plaatjes. :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#46
Treesong Wrote:
Ekslem Wrote:Fuckin hell wat een moeilijk spelletje is dit.
Net wat artikelen gelezen op pokernews en er komt echt nog heel veel bij kijken.
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met kleine inzitten spelen op Limit tables bij pokerstars. Kijken of ik het zo kan leren.

Begin maar met heel tight spelen, da's de beste manier. Dus 85% van al je handen wegtieften en alleen spelen met paren vanaf 99 en Azen met plaatjes. :wink:

Had al een standaard rijtje zien staan. met welke kaarten in welke posities wat te doen. zal me daar maar eens aan gaan houden, denk ik.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#47
Het enige dat je voorlopig over positie hoeft te weten is dit:

Wanneer nog niemand heeft geraised:

In early position (1e 2 stoelen na de blind) gooi je ALLES weg behalve Hoge Paren en Azen met Koning/Vrouw, die je altijd raist.

In middle position (de volgende drie stoelen) idem dito + je callt met paren 8 t/m 10 en AasBoer/KoningVrouw.

Late position: Je raist nu alles wat bij de vorige groep staat en callt met dingen als Vrouw/boer Boer/10 etc.

Zo voorkom je denk ik de meeste ellende :razz:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#48
Dat is zeker goed om mee te beginnen, maar wel lastig spelen tegen die apen op de low limit tafels. Let op dat ze daar met bijna alles vol gaan, iig met veel minder dan in die lijstjes staat, dus als je een keer raist met AK of JJ/QQ en je wordt gere-raist, kun je gerust callen of zelf pushen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#49
Ad Wim Wrote:Dat is zeker goed om mee te beginnen, maar wel lastig spelen tegen die apen op de low limit tafels. Let op dat ze daar met bijna alles vol gaan, iig met veel minder dan in die lijstjes staat, dus als je een keer raist met AK of JJ/QQ en je wordt gere-raist, kun je gerust callen of zelf pushen.

Ach, apen heb je overal. Tight Aggressive spel loont statistisch altijd op de lange termijn... met name op looooow limit tafels
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#50
Was is minraisen precies? Minimale reraise of zo?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#51
Ekslem Wrote:Was is minraisen precies? Minimale reraise of zo?

Een miniraise is een dusdanig kleine [gay] raise dat alleen een [gay] em niet zou callen...

zeg maar :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#52
Ekslem Wrote:Was is minraisen precies? Minimale reraise of zo?

[Image: castle_combe_1_440x330.jpg]
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#53
goed stuk!
-------------------

Fold Equity
Fold equity gaat er om hoe groot (of klein) de kans is dat je tegenstander gaat folden. Het wordt vaak gebruikt in zinnen als 'Als de river een klaver is heb ik ook veel fold equity als ik daar bet'. Het wordt dus vooral gebruikt bij bluffen. Het inschatten van hoeveel fold equity je hebt, is hetzelfde als inschatten hoe vaak je tegenstander gaat folden tegen een bet van jou. Heb je veel fold equity, dan is de kans groot dat ze gaan folden, heb je weinig fold equity, is die kans klein. Je zal dus op een heel droog board, , weinig tot geen fold equity hebben als je tegenstander Azen heeft en je wilt een bluff gaan maken.

Floaten
Ik ben een hartstochtelijk float-fan. Floaten betekent eigenlijk; Je called je tegenstander met niks, om te kijken of je later een move kan gaan maken. Een mooi voorbeeld is uit een heads-up die ik eind vorig jaar speelde, ik heb helaas de hand history niet bij de hand. De button was toen nog 'inverted' op PokerStars, wat betekent dat de bb de button had. Ik speelde tegen teacuppoker heads up 25$-50$ No Limit.

Hij raised preflop vanuit de sb naar 200$ en ik maak het 650$ op de button met . Hij reraised mij naar 1500$ en omdat we allebei 10,000$ spelen besluit ik te callen. De flop is . Hij bet 2550$ en ik call. Dit is dus de float. Ik heb helemaal niks, maar ik denk dat hij zwak is en ik wil zien wat hij op een latere straat doet. De turn was een blank en hij checkt, waarop ik allin ga voor 7000$. Hij denkt even na en fold.

Het voordeel van floaten is, dat je vaak een hand represent, omdat je de flop bet called. Het komt sterker over dan de flop reraisen. Het is echter wel een veel geavanceerdere vorm van bluffen en ik zou aanraden het alleen te doen als je positie hebt. Ook is het belangrijk dat je je gemakkelijk voelt, met een buy-in weg bluffen. Het gaat natuurlijk ook wel eens fout, dus het is niet zo slim om het te doen als je in een, voor jouw bankroll, ongemakkelijke game zit.

EV
EV is een afkorting van Expected Value, in het Nederlands 'verwachtingswaarde'. Dit is een bekend begrip in kansberekening bij Wiskunde. Als je je verwachtingswaarde berekent in wiskunde, bereken je of je een negatieve of positieve verwachting hebt bij dingen als muntjes gooien, dobbelstenen werpen etc. Als we dit naar pokertermen vertalen betekent het of een play winstgevend is of niet. Als een move dus plus ev (+EV) is, een positieve verwachting, is het een winstgevende play. Logischerwijs is een min ev play (-EV), een negatieve verwachting, iets waar je over een langere periode verlies op draait.

Double/Tripple Barrel
Dit refereert in feite naar een geweer. Een double barrel is een dubbelloops geweer bijvoorbeeld. Dit vertaalt naar pokertermen, een tweede kogel afvuren. Dit aspect geldt dus ook weer voor bluffen. Als je een 2de kogel vuurt, betekent het dat je op de turn weer bluft, na ook de flop gebluft te hebben. Een tripple barrel is dus je derde kogel afvuren op de river, weer met niks. Het wordt dus ook wel eens gebruikt als, 'firing a third bullet'. Dit heb ik ook vooral in het nieuwe seizoen van High Stakes Poker een paar keer voorbij horen komen.

Restealen
Restealen is een aspect uit toernooi poker. Waar je zelf vaak de blinden steelt, vooral uit late positie, kan iemand vanuit de blinden er voor kiezen om te restealen. Dit kan je ook zelf natuurlijk. Als iemand je big blind raised en jij re-raised hem, of je zet hem all-in, ben je aan het restealen. Je steelt van degene die probeert te stelen. Deze term is dus vooral gebruikelijk als je zelf ook niks hebt. Het is vooral een veel gebruikte play laat in toernooien, als de blinds hoog zijn. Dan is het namelijk waard om zo'n play te maken, omdat je dan een groot deel van je stack erbij wint. Ik ben een fan van re-stealen, omdat één keer zo'n move maken, gelijk staat aan drie keer de blinds stelen op de normale manier. In feite steel je je eigen big blind terug .

3-Bet, 4-Bet.
In een pokergame zijn de blinds de eerste bet. Immers, de big blind, ofwel big bet, is de eerste bet in de game. Degene die als eerste verhoogt, maakt dan een raise, de 2-bet. Als er iemand re-raised wordt dit ook wel een 3-bet genoemd. De big blind is immers de eerste bet, de raiser maakte de 2-de bet en dan wordt de reraiser de 3-better genoemd. Als iemand de re-raise, re-re-raised, wordt dit ook wel de 4-bet genoemd. Dit kan natuurlijk zo ver door gaan als het kan, ligt er aan hoe diep je bent. 2-Betten wordt, eigenlijk nooit gebruikt als term, dat is immers gewoon een preflop raise.

Een veel gemaakte fout van mensen in de spreektaal is, dat als ze de eerste actie op de flop hebben, dat ze zeggen 'ik raise naar'. Dit kan dus niet, want er is nog geen bet. Er is dus niks om te raisen (verhogen). De eerste die geld in de pot stopt op de flop is dus de 'bettor', de tweede is een raise en DAN komt dus weer de re-raise ofwel 3-bet op de flop. Beetje ingewikkeld, maar het is vrij logisch. Bet-Raise-ReRaise (3bet)-ReReRaise (4bet) etc.

Spewen
Spew:
1. To discharge the contents of the stomach through the mouth; vomit.
2. To cast forth, gush, or eject, as in disgust or anger: 'The angry sergeant spewed his charges at us.'

Zoals je ziet heeft het een hele negatieve klank. Vaak hoor je veel termen, vooral op discussiefora, als 'Spewfest' 'Spewing Station' 'Spewy'. Dit gaat over spelers die vaak in ongunstige situaties te veel geld in de pot stoppen. Een tegenstander die preflop vaak met dingen als zou reraisen, zou als spewy gelabelled kunnen worden. Of bijvoorbeeld all-in gaan met marginale handen, waar je een call kan verwachten is ook spewen.

Isolation
Isolate:
1. To set or place apart; detach or separate so as to be alone.

Als je iemand isoleert, zorg je dat je alleen met hem in de pot komt. Dit is vooral gebruikelijk als een kleine stack all-in gaat in een toernooi. Dan 'isolate' je hem door bijvoorbeeld zijn all-in te minraisen, waardoor de rest zeker weg zal gaan zonder redelijke hand. Ook op cash-tafels is het een veel voorkomend principe. Als een zwakke speler voor je limpt, kan je er voor kiezen om een raise te maken, met handen waar je het normaal niet mee zou doen. Zo jaag je andere de pot uit en zal je tegen de zwakke speler heads-up in de pot komen met positie op hem. Dit is een erg belangrijk, niet te onderschatten, deel van toernooi- en cashpoker.

Squeezen
Squeeze:
1. To press forcibly together; compress.
2. To apply pressure to in order to extract juice, sap, or the like: to squeeze an orange.

Squeezen, wordt vooral veel gebruikt als term in toernooipoker. Als iemand preflop raised en er is een caller en daarna wordt geREraised. Dan is de re-raiser de squeezer. Hij perst eigenlijk twee mensen de pot uit. Het is tegenwoordig vrij gevaarlijk om het te doen zonder hand, omdat het concept een beetje over zijn top is. Je krijgt weinig respect meer in dit soort situaties. Zorg dus dat je timing erg goed is, of doe het met een hand en doe net of je squeezed, terwijl je gewoon AA of KK hebt.

Fancy Play Syndrome
Iemand met een fancy play syndrome zou je kunnen vergelijken met een pyromaan. Een pyromaan kan het niet laten om dingen in de fik te steken, iemand met Fancy Play Syndrome kan het niet laten de meest ingewikkelde plays te maken, elke pot. Ze willen een pot nooit opgeven en proberen op de vetste manieren te bluffen. Een passievere vorm van fancy play syndrome is als mensen altijd gestoorde calls willen maken, hierbij vooral denkende aan calls met dingen als boer hoog. De meest voorkomende vorm is echter als mensen dus geen enkele pot willen verliezen. Een voorbeeld zou kunnen zijn om uit positie een flopbet te callen, een turnbet te callen, en dan de river willen checkraisen all-in, zonder een hand. Dit is af en toe wel goed om te doen, maar iemand met fancy play syndrome, doet het veel te veel.

Meta-Game
Meta-game betekent eigenlijk 'hoe mensen je zien in een game'. Het is dus hoe mensen aan tafel je interpreteren. Een bluff laten zien, of Azen laten zien, is dus een manier om aan je meta-game te werken. Het wordt dus vooral gebruikt om een beeld in je tegenstanders hoofd te creëren dat niet klopt. Als ik superagressief speel en ik reraise mensen veel en ik laat bij de vierde reraise Azen zien, werk ik dus aan mijn meta-game. Ik overtuig mensen dat ik dus wel degelijk alleen emt handen re-raise, terwijl de volgende keer als ik deze move maak, waarschijnlijk niks heb.

Een goed voorbeeld van meta-game is Paul Wasicka die in High Stakes Poker seizoen 3, zo tight als ik weet niet wat speelde. De commentatoren gaven hem een beetje kritiek en iedereen maakt aan tafel grapjes over hoeveel handen hij foldde. Hij gebruikte zijn 'image' aan tafel dus later door zieke bluffs en preflop plays te maken. De eerste helft van zijn sessie werkte hij aan zijn meta-game, om later dus als een gek te kunnen gaan bluffen, terwijl mensen hem altijd krediet gaven voor een hand.

Kortom: Je Meta-Game bepaalt hoe mensen aan tafel je zien.

Minraises
Weer een term die gevraagd werd op het forum. Bij deze is de uitleg vrij kort. Een minraise is de minimale raise die gemaakt kan worden. Preflop is dit dus een verdubbeling van de blind. Op de flop is bijvoorbeeld 40$ naar 80$ een minraise. Vaak wordt het ook iets minder letterlijke gebruikt, bijvoorbeeld 40$ naar 90$ raisen wordt ook vaak een minraise genoemd.

Hijack (hj) , cut-off (utg), under the gun (utg)
Dit zijn aanduidingen van posities aan de pokertafel. Net zoals big blind of small blind. Under the gun is de positie na de small – en big blind. Voor de small blind zit de button (dealer). Voor de button zit de cut-off en voor de cut-off heet de hijack. Deze wordt de hi-jack genoemd omdat er vaak vanuit deze positie getracht wordt de blinds te stelen. Hijacking a plane is immers een vliegtuig kapen .

Line
Ook een term gebruikt op discussiefora. Er wordt dan vaak gevraagd 'Wat vinden jullie van mijn line in deze hand'. Een line is hoe je de hand speelt. Hoe je wat doet op welke straat. Er zijn dus veel verschillende lines die je kan nemen in een hand.


Ok, dat waren zo'n beetje de nieuwste populaire termen in poker. Het leek me dus ook wel handig om het even te behandelen, omdat ik ze nu in toekomstige artikelen veel kan gebruiken. Hoop dat het helpt.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#54
Van wie is dit?

En ik mis re-restealen :wink:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#55
Quote:3-Bet, 4-Bet.
In een pokergame zijn de blinds de eerste bet. Immers, de big blind, ofwel big bet, is de eerste bet in de game. Degene die als eerste verhoogt, maakt dan een raise, de 2-bet. Als er iemand re-raised wordt dit ook wel een 3-bet genoemd. De big blind is immers de eerste bet, de raiser maakte de 2-de bet en dan wordt de reraiser de 3-better genoemd. Als iemand de re-raise, re-re-raised, wordt dit ook wel de 4-bet genoemd. Dit kan natuurlijk zo ver door gaan als het kan, ligt er aan hoe diep je bent. 2-Betten wordt, eigenlijk nooit gebruikt als term, dat is immers gewoon een preflop raise.

Een veel gemaakte fout van mensen in de spreektaal is, dat als ze de eerste actie op de flop hebben, dat ze zeggen 'ik raise naar'. Dit kan dus niet, want er is nog geen bet. Er is dus niks om te raisen (verhogen). De eerste die geld in de pot stopt op de flop is dus de 'bettor', de tweede is een raise en DAN komt dus weer de re-raise ofwel 3-bet op de flop. Beetje ingewikkeld, maar het is vrij logisch. Bet-Raise-ReRaise (3bet)-ReReRaise (4bet) etc.

hmmm verrek ik dacht altijd dat een 3bet was dat je iemand zn bet/raise * 3 deed en bij een 4bet dus * 4.
Reply
#56
Haha ja mooi ja... wist ik zelfs niet :razz: ! Dacht ook gewoon keer 3... volgens mij wordt het meestal ook zo gebruikt door de meeste mensen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#57
als een echte noob toch maar vragen...

NL50 = NL $0,25/$0,50 ?
NL100 = NL $0,50/$1 ?
NL200 = NL $1/$2 ?
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#58
right!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#59
Pairs

AA - Rockets, Pocket Rockets, Bullets, American Airlines, Sticks, Snake Eyes, Flying Nazis, Teepees, Alan Alda, Joe Louis (As-Ac), Visine (Ah-Ad), Sharp Tops

KK - Cowboys, King Kong, Gorillas, Kangaroos, Krispy Kreme, Ace Magnets

QQ - Ladies, Whores, Bitches, Hookers, Hilton Sisters, Canadian Rockets, Canadian Aces, Siegfried & Roy, Four Tits, Double date, Jailhouse Rock, Snowshoes, Pair of Wire Cutters (Dikes), Mop Squeezers, Divas, Calamity Jane

JJ - Fishhooks, hooks, Johnnies, Jay Birds, Kid Dynamite, Gents, Dyne-O-Mite (JJ from Good Times), JJ for John Juanda

TT - Dimes, Tension

99 - German Virgin ("nine nine" nine sounds like the German word for "no"), Barbara Felton (Get Smart Agent 99), Gretzky, Popeye's, Phil Hellmuth

88 - Snowmen, Dog Balls, Octopuses, Piano Keys, Racetracks, Double Infinities, Wurlitzer, Two Fat Ladies, Little Oldsmobile

77 - Walking Sticks, Hockey Sticks, Sunset Strip, Mullets, Saturn
66 - Route 66, Cherries, Kicks
55 - Manatees, Presto, Speed Limit, Nickels
44 - Magnum, Sailboats, Canadian Presto, Dirty Harry, Sailboats, Midlife Crisis, Darth Vader (black fours)

33 - Crabs, Treys, Strumpor Och Skor (Socks and Shoes)
22 - Ducks, Deuces, Pocket Swans, Quack Quack

Aces

AK - Big Slick, Big Ugly (offsuit), Big Slick in a Suit (suited), Santa Barbara, Anna Kournikova (good looking but rarely wins), Salt Lake Pair

AQ - Big Chick, Little Slick, Walking Back to Houston, Doyle Brunson (in Texas)

AJ - Jack Ass, Blackjack, Ajax, Apple Jacks
AT - Johnny Moss, Bookends, A-Team
A9 - Jesus/Chris Ferguson
A8 - Dead Man (Zie AA88*)
A5 - High Five
A4 - Plane Crash, Transvestite (you see the first ace, and the 4 looks like another, but it turns out not to be)

A3 - Ashtray, Baskin Robbins (31 flavors)
A2 - Little Slick, Acey-Deucy, Hunting Season (a bullet and a duck)

Other Starting Hands

KQ - Royal Couple, Marriage (suited), Divorce (suited), Mixed Marriage (offsuit), Othello (offsuit), Lucy and Ricky

KJ - Kojak, King John, Harry Potter (J.K. Rowling), Bill Fillmaff (offsuit), Bachelor (offsuit), Tucson Monster, Just Kidding

KT - Katie, Big Al, Wood Cutter
K9 - Canine, Dog, Bow wow, Fido, Saw Mill, What a Dog, Pedigree (suited), Mutt (offsuit), Mongrel

K8 - Feast (the king ate), Kokomo, Kate
K7 - Columbia River (famous for Salmon, K7 sounds like King Salmon)
K4 - Fork, Fork Off when offsuited.
K3 - King Crab, Commander Crab, Krablar, Sizler
K2 - Everest, "Big Fritz" when suited.
QJ - Oedipus Rex, Maverick "Livin' on jacks and queens"
QT - Quint, Robert Varkonyi, Hot Babe or Hot Stud, Goolsby
Q9 - Quinine
Q7 - Computer Hand
Q6 - Peanut Butter and Jelly
Q5 - Granny Mae
Q3 - Gay Waiter, San Franscisco Busboy, Streetwalker, Windsor Waiter
JQ - Fred & Ethel
JT - One Time Thought to be the Best Drawing Hand (suited)
J9 - T.J. Cloutier
J8 - Jeffrey Dahmer (Jeffrey Dahmer ate Jack)
J6 - Jack Talley, Railroad Hand
J5 - Motown, Jackson Five
J4 - Flat Tire (what’s a jack for?)
T9 - Countdown
T8 - Golden Dan, Tetris
T7 - Bowling Hand, Split
T5 - Woolworth, Merfs, Dimestore
T4 - Roger That, Convoy, Good Buddy, Over and Out, Broderick Crawford
T3 - Weinberg
T2 - Doyle Brunson or Texas Dolly
98 - Oldsmobile
96 - Big Lick, Railroad, Dinner for Two, Happy Meal, Good Lover, Prom Night (suited)

95 - Dolly Parton, Hard Working Man
94 - San Francisco (49ers), Joe Montana Banana
93 - Jack Benny
92 - Twiggy, Montana Banana, Golf Bag
86 - Henry Bowen, Pacheco Nuts
85 - Finky Dink
84 - Big Brother, Orwell
83 - Sven, Most feared hand in Texas Hold'em.
78 - RPM
76 - Union Oil, Philadelphia (76ers), Trombones
75 - Filipino Slick
74 - Cambodian Big Slick
73 - Hachem
72 - Whip (Worst Hand In Poker), Beer Hand, The Hammer
69 - Joe Bernstein
65 - Ken Warren
64 - The Rabbit
63 - Blocky, Jimmy Summerfield (offsuit)
62 - Ainsworth, Cowboy Wolford
57 - Heinz, Pickle Man
53 - Bully Johnson
52 - Pick up (as in 52 card pick up), Quarter, Two Bits
45 - Jesse James, Jane Russell, Moneymaker
43 - Waltz
42 - Lumberman's Hand
38 - Raquel Welch
32 - Mississippi Slick, Polish Big Slick, Hooter Hand (suited), Can of Corn
24 - Solid Gold, Jack Bauer

Other Hands

A, K, Q, J, T - Broadway
A, 2, 3, 4, 5 - Wheel (Steel Wheel if suited), Bicycle or Bike, Pup or Puppy
Q, Q, Q, 3, 3 - San Francisco Waiters ('queens with treys')
K, K, K, K - The Four Horseman (of the Apocalypse)
Q, Q, Q, Q - Village People ('four Queens')
3, 3, 3, 3 - Forest ('four trees')
A, A, 8, 8 - Dean Man's Hand - Twee paar, azen en achten. Volgens de legende is Wild Bill Hickok neergeschoten tijdens een pot poker terwijl hij twee zwarte azen en twee zwarte achten in zijn handen had. Over de vijfde kaart is nog altijd onduidelijkheid.

A, K, 4, 7 - Assault Rifle
K, K, 9, 9 - Pair of Dogs (two K-9's)
J, J, 5, 5 - Rock and Roll (Jackson Five)
9, 9, 6, 6 - Dinner for Four
K, K, K - The Three Wise Men, The Alabama Night Riders, Ku Klux Klan
A, A, A - Beatles Reunion
Q, Q, Q - Six Tits
T, T, T - Thirty Miles of Bad Road
6, 6, 6 - The Devil, The Beast
5, 5, 5 - Washington Monument
4, 4, 4 - Grand Jury
2, 2, 2 - Huey, Dewey and Louie (kwik, kwek en kwak)
A, 2, 3 - ABC (First 3 Cards)
A - Bull
K - Cowboy
Q - Lady, Dame
J - Hook, J-bird, J-boy
9d - Course of Scotland
3 - Trey
A Joker - Bug
All Blue or All Pink - Any Flush
Any face card - Paint, Liner
Arkansas Flush - A Four Flush
Case Card - Fourth Card of a Rank
Club Flush - Golf Bag
Four of a Kind - Quads
Four Pair (Omaha) - Noah's Ark
Pair in First Two Cards - Wired Pair
Heart Flush - Valentines
King high Club flush - Rodney
Three of a Kind - Trips, Gleek
Three of a Kind with Pair in the Hole - Set
Three Pair - Shoe Store
Utrecht, it's vocking delicious
Reply
#60
Bij a4 moet nog: papiertje

en A9: Amsterdam-Alkmaar
:waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: