18-10-2005, 09:24 AM
Wat een klets onderzoek! En dan te bedenken dat ik nog bij dat GfK gesolliciteerd heb. Gelukkig zagen ze daar ook in dat ik teveel capaciteiten heb voor zo'n klets onderzoek :8:
Bezoekers Aldi en AH kijken geen WK Voetbal
Onlangs voerde GfK een onderzoek uit naar voetbal en supermarktbezoek. Een deel daarvan werd al eerder bekend: zo bleken Albert Heijn klanten echt minder vaak voetbal te kijken dan de klanten van Edah. Maar ook de bezoekers van Aldi en Lidl houden niet van voetbal.
GfK vroeg de winkelbezoekers ook naar hun WK voetbal-kijkgedrag. Het Nederlands elftal heeft zich inmiddels geplaatst voor het WK in Duitsland in 2006, maar wie keken er nu naar de kwalificatiewedstrijden en wie denkt er te gaan kijken naar de eindronde volgend jaar?
Op de vraag ââ¬Ëwordt er in uw huishouden op tv gekeken naar WK Kwalificatiewedstrijden 2006ââ¬â¢ bleken de verschillen wederom opmerkelijk.
ââ¬ËNooit of zeldenââ¬â¢ antwoordden vooral de primaire AH-klanten. 39,7 procent heeft niet gekeken naar de kwalificatiewedstrijden van het Nederlandse elftal. Van de C1000 klanten keek slechts 27,5 procent niet of zelden. Klanten van Super de Boer zitten op 29,5 procent. Edah trekt ook hier de kleinste groep ââ¬Ëniet of zelden-kijkersââ¬â¢: 27,3 procent.
Wat doen de bezoekers van de discounters Lidl en Aldi? Die houden ook niet van voetbal. Van de Aldi-klanten keek 36,4 procent zelden of nooit. Van de primaire klanten van Lidl keek ook 36,5 procent nooit of zelden.
De klanten van Dirk van den Broek zagen in 31,9 niets of zelden iets van de verrichtingen de Nederlandse voetballers.
Gaat men dan wel kijken in 2006? ââ¬ËZeker nietââ¬â¢ en ââ¬Ëwaarschijnlijk nietââ¬â¢ antwoordde 27,4 procent van de AH-klanten. AH kende daarmee overigens niet de grootste groep te verwachten niet-kijkers, want de Konmar-klanten hebben een nog grotere hekel aan voetbal. Van de klanten van Konmar verwacht in 2006 38,2 procent ââ¬Ëzeker nietââ¬â¢ of ââ¬Ëwaarschijnlijk nietââ¬â¢ te kijken.
Bij C1000 is deze groep 19,0 procent. Bij Super de Boer en Edah respectievelijk 21,9 en 19,1 procent.
De discounters scoren hier ook weer hoog: van de Aldi-klanten kijkt 26,9 procent niet of waarschijnlijk niet. Bij Lidl is dat 27 procent.
Ook bij Dirk van den Broek is bijna een kwart van de primaire klanten niet van plan te gaan kijken: 23,7 procent.
Bezoekers Aldi en AH kijken geen WK Voetbal
Onlangs voerde GfK een onderzoek uit naar voetbal en supermarktbezoek. Een deel daarvan werd al eerder bekend: zo bleken Albert Heijn klanten echt minder vaak voetbal te kijken dan de klanten van Edah. Maar ook de bezoekers van Aldi en Lidl houden niet van voetbal.
GfK vroeg de winkelbezoekers ook naar hun WK voetbal-kijkgedrag. Het Nederlands elftal heeft zich inmiddels geplaatst voor het WK in Duitsland in 2006, maar wie keken er nu naar de kwalificatiewedstrijden en wie denkt er te gaan kijken naar de eindronde volgend jaar?
Op de vraag ââ¬Ëwordt er in uw huishouden op tv gekeken naar WK Kwalificatiewedstrijden 2006ââ¬â¢ bleken de verschillen wederom opmerkelijk.
ââ¬ËNooit of zeldenââ¬â¢ antwoordden vooral de primaire AH-klanten. 39,7 procent heeft niet gekeken naar de kwalificatiewedstrijden van het Nederlandse elftal. Van de C1000 klanten keek slechts 27,5 procent niet of zelden. Klanten van Super de Boer zitten op 29,5 procent. Edah trekt ook hier de kleinste groep ââ¬Ëniet of zelden-kijkersââ¬â¢: 27,3 procent.
Wat doen de bezoekers van de discounters Lidl en Aldi? Die houden ook niet van voetbal. Van de Aldi-klanten keek 36,4 procent zelden of nooit. Van de primaire klanten van Lidl keek ook 36,5 procent nooit of zelden.
De klanten van Dirk van den Broek zagen in 31,9 niets of zelden iets van de verrichtingen de Nederlandse voetballers.
Gaat men dan wel kijken in 2006? ââ¬ËZeker nietââ¬â¢ en ââ¬Ëwaarschijnlijk nietââ¬â¢ antwoordde 27,4 procent van de AH-klanten. AH kende daarmee overigens niet de grootste groep te verwachten niet-kijkers, want de Konmar-klanten hebben een nog grotere hekel aan voetbal. Van de klanten van Konmar verwacht in 2006 38,2 procent ââ¬Ëzeker nietââ¬â¢ of ââ¬Ëwaarschijnlijk nietââ¬â¢ te kijken.
Bij C1000 is deze groep 19,0 procent. Bij Super de Boer en Edah respectievelijk 21,9 en 19,1 procent.
De discounters scoren hier ook weer hoog: van de Aldi-klanten kijkt 26,9 procent niet of waarschijnlijk niet. Bij Lidl is dat 27 procent.
Ook bij Dirk van den Broek is bijna een kwart van de primaire klanten niet van plan te gaan kijken: 23,7 procent.
We can't, can not get, we can not get enough!!