29-09-2009, 04:33 PM
Quote:Door: Jairo van Lunteren | 29 september 2009
Nostalgische medemensen opgelet: kinderdrank Tjolk komt terug! Het zuiveldrankje, bekend van de beeltenissen van een aap, konijn en beer op de pakjes, verdween in de jaren tachtig uit de winkels. Begin komend jaar staat de terugkeer gepland. Dat meldt Z24.nl.
Passie
Initiatiefnemer van de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten. In 2008 kocht hij de merknaam Tjolk over van Friesland Foods. Samen met partner Bas de Boer wil hij Tjolk januari 2010 weer in de winkels hebben liggen. Stouten:ââ¬â¢Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.ââ¬â¢
Verpakkingsbedrijf
Met de merkrechten op zak en financiële steun van enkele investeerders, maakt Stouten momenteel afspraken met leveranciers en producenten. ââ¬ËWe hebben net een gesprek gehad met een verpakkingenbedrijfââ¬â¢, zegt Stouten. ââ¬ËOok hebben we al contact met fabrieken die het drankje moeten gaan maken. In Nederland kunnen eigenlijk alleen Friesland en Campina (inmiddels een fusiebedrijf, red.) dit, vandaar dat we nu contact hebben met producenten in Duitsland, Frankrijk en België."
Organisch
Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens, zegt Stouten. ââ¬ËWe willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.ââ¬â¢
Nieuwe varianten
Naast de smaken van weleer, wil Stouten ook nieuwe varianten introduceren. ââ¬ËDat soort vernieuwingen willen we brengen in een directe communicatie met mensen. Zo gaan we via onze Twitter-account mensen vragen om de nieuwe smaken te testen.ââ¬â¢
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!