The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Boekhoorn: Miljonair met 'boerenlullenverstand'
#1
Sommige van jullie zullen hem wel kennen, Marcel Boekhoorn. Nijmegenaar, NEC supporter en steenrijk. Vandaag weer een slordige 300 miljoen verdiend met de verkoop van Telfort aan KPN (tenminste als de Nma het goedkeurt). In het AD zegt hij vandaag graag een 2e ring te zien op de Goffert. Ik weet het allemaal niet hoor. Tuurlijk wil iedereen het beste en hoogste voor je club en draait alles om geld maar er werd door menig NEC Suppporter jarenlang druk gescholden op en gelachen om ene Karel A. en zijn luchtkastelen.
Ok, dat was vooral omdat het weer eens geleend geld was wat de helft van de tijd niet terug betaald kon worden maar veel NEC supporters beginnen nu toch ook wel opgewonden te raken nu Boekhoorn wil investeren in NEC.

Laat heel duidelijk wezen dat ik natuurlijk wil dat NEC wint en van mij part Europees speelt of wat dan ook. Maar ik, als jonkie van 20 jaar, mis eigelijk nu al die goede ouwe tijd van zo'n 10 jaar geleden. Elk jaar strijden voor of in de Nacompetitie. Thuis lekker met 6000 man in de Goffert, maar wel 6000 echte die te keer konden gaan als een gek. Nu zit je in een uitverkocht goffert waar de vaders en moeders om je heen roepen: "zitten!!" als je gaat staan voor een aanval van NEC.

Wat vinden jullie van zulke Clubs met Financiele impulsen zoals Scheringa met AZ en eventueel zoiets als boekhoorn bij NEC? Is het goed, voor bijvoorbeeld de concurentie met de top 3 en misschien wel goede nieuwe spelers voor oranje of vinden jullie het niks?

Overigens schitterende namen van die BV van Boekhoorn


Boekhoorn: Miljonair met 'boerenlullenverstand' | Door: Jeroen
Gepubliseerd: Vandaag 09:00 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 09:00 | 5 reacties

Interviews geeft hij zelden of nooit, hij schuwt de publiciteit: Marcel Boekhoorn laat liever de zakelijke deals spreken waarmee hij inmiddels een fortuin heeft vergaard.

'Armoede maakt creatief', zei Marcel Boekhoorn, nadat Naief Mode, zijn eerste investering failliet was gegaan.

Rijkdom heeft de geboren Nijmegenaar (45) niet lui of laconiek gemaakt. De verkoop van Telfort aan KPN, gisteren, voor bijna één miljard is voldoende om de selfmade miljonair weer een stukje op te laten schuiven in de top 500 van de rijkste Nederlanders. In november reikte hij tot de vijftigste plaats met 320 miljoen euro. Bruto (zonder aftrek van geleend geld) houdt Boekhoorn driehonderddertig miljoen euro aan de deal met KPN over. Apvodedo BV, de vennootschap Appeltje Voor De Dorst, zal er wel bij varen. Ook Bowolar BV Boekhoorn Wordt Lachend Rijk heeft weer een goede dag. Onder geen beding wil de zoon van een uitvoerder in de bouw bedrijvendokter genoemd worden.

Kopen voor een prikkie, strippen. oppoetsen en verkopen is niet zijn stiel. Boekhoorn koopt weliswaar voor klein geld, maar voegt concurrenten en branchegenoten samen. Zo krijg je greep op de prijzen.

En zo ontstaat een sterke marktleider die veel waarde vertegenwoordigt en tegen goed geld verkoopbaar is. In macht is Boekhoorn niet geÏnteresseerd, in bankbiljetten verzamelen evenmin, want hij heeft naar eigen zeggen genoeg.

Ook is hij geen bedrijfsverzamelaar, want Telfort werd na acht maanden al weer van de hand gedaan. Zo ging het met Bakker Bart, spuitbussen, ramen en deuren, sigarendoosjes.

Waarmee hij aantoonde geen verstand van zaken te hoeven hebben om succesvol te zijn. Met een boerenlullenverstand speel je het ook klaar, zei Boekhoorn tegen Quote nadat bij het IT-bedrijfje NovaXess voor 38 miljoen euro had verkocht. Aanschafprijs twee jaar eerder: 18.000 euro.

De voormalige registeraccountant van Deloitte & Touche 'wil erop uit'. Waarmee niet gezegd is dat alle uitstapjes succesvol zijn. Hij droomde van miljardendeals met de superchip van Jan Sloot, samen met Roel Pieper, voorbijganger in de bestuurskamer van Philips.

Sloot stierf, de broncode bleek onkraakbaar, het grote geld een illusie. Het liefst bekeert Boekhoorn zich tot zijn passie èn eigendom: Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Of bij het Nijmeegse NEC, gesponsord door Telfort. Met niet onverdienstelijke voetballers als Niedzielan en Barreto in de gelederen. Ook eigendom van Boekhoorn. Om over een tijdje ongetwijfeld mee te scoren op de transfermarkt. :Big Grin
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#2
harry_bierdop Wrote:Hij droomde van miljardendeals met de superchip van Jan Sloot, samen met Roel Pieper, voorbijganger in de bestuurskamer van Philips.

Sloot stierf, de broncode bleek onkraakbaar, het grote geld een illusie.

De Broncode van Eric Smit, lees dat boek! Een mooie schets van ordinaire hebzucht.
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#3
goa Wrote:
harry_bierdop Wrote:Hij droomde van miljardendeals met de superchip van Jan Sloot, samen met Roel Pieper, voorbijganger in de bestuurskamer van Philips.

Sloot stierf, de broncode bleek onkraakbaar, het grote geld een illusie.

De Broncode van Eric Smit, lees dat boek! Een mooie schets van ordinaire hebzucht.

Ik las het in één ruk uit... Nou ja, iedere vrije seconde die ik had, las ik weer een stukje... Begon er 's avonds aan, volgende middag was het uit... geweldig boek, leest heerlijk weg...
Reply
#4
Die Smit is redelijk ad rem trouwens. Toen ik hem leerde kennen was hij de nummer 2 van NL in squash en ik was met een vriend van me bij een competitiewedstrijd. Op een gegeven moment zegt Smit tegen die vriend: "hee ik heb plenty rackets van mijn sponsor Head, ik kan jou er ook wel eentje geven als je wilt". Hierop begon ik heel beledigd te doen zo van ja zeg dat kan echt niet hoor, mijn vader werkt bij Head en als hij dit hoort is ie echt niet blij. De onmiddelijke respons van Eric: jouw vader werkt niet bij Head, die werkt bij Give Head [Image: 033.gif]
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
#5
Rijk dankzij de rechtsbuiten (Marcel Boekhoorn) | Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Gepubliseerd: Vandaag 08:31 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 08:32

Van goed voetbal moet Oranje Blauw 4 uit Nijmegen het niet echt hebben. Van geld des te meer. Het halve elftal loopt binnen. Met dank aan rechtsbuiten Marcel Boekhoorn.

Het was een zware gang naar het sportpark De Kluis in Malden, zaterdagmiddag. Dat de uitwedstrijd tegen Union 8 op het programma stond wist een deel van de spelers zich nog vaag te herinneren. De kater van de avond ervoor knetterde nog na onder het schedeldak. ''Ik geloof dat het vijf uur 's morgens was toen we bij Marcel weggingen'', zegt Mark Muis, 'laatste man' in het vierde elftal van de Christelijke Sportvereniging Oranje Blauw uit Nijmegen.

Het vrijdagfeestje, in Bennekom, zal hem nog lang heugen. En met hem nog een stuk of tien leden van Oranje Blauw. Ze keerden met tonnen op hun bankrekening terug van de thuisparty bij de rechtsbuiten van het elftal, de uiterst succesvolle zakenman Marcel Boekhoorn. ''En met een horloge met ingegraveerde toekan, het lievelingsdier van Marcel'', zegt Muis. Hij en zijn vrienden incasseerden vrijdagavond een vermogen uit hun belegging in Toeca BV, opgericht in 1999 door Boekhoorn. ''Per persoon hebben we er toen iets meer dan duizend gulden ingestoken'', zegt Muis. ''Ik zeg niet hoeveel we gekregen hebben, maar het gaat om tonnen per persoon.''

Dat is allemaal te danken aan de verkoop van belbedrijf Telfort aan KPN. Boekhoorn kocht vorig jaar oktober 52 procent van de aandelen Telfort en verkocht het belbedrijf in juni voor 980 miljoen euro aan KPN. Geschatte winst: een half miljard euro. Te verdelen onder de aandeelhouders, waaronder de voetbalvrienden van Toeca.

Muis: ''Twee weken geleden kregen we een sms'je van Marcel dat we vrijdag bij elkaar zouden komen bij hem thuis. Met de vrouwen erbij. We moesten de bijeenkomst vooral niet missen, liet hij weten. We wisten natuurlijk waarvoor we bij elkaar waren, maar de hele zaak is pas anderhalve week geleden beklonken toen Marcel de centen van KPN op de rekening had staan.''

Het vierde van Oranje Blauw heeft aan zijn rechtsbuiten een meer begaafde belegger dan begenadigd voetballer. Het vriendenclubje is al jaren bij elkaar wel vijftien jaar, schat elftalleider Frans Kregting en beperkt de activiteiten niet tot voetballen alleen. Muis: ''We gaan elk jaar skiën in Oostenrijk. Als je even niet oplet wil Marcel de drankrekening betalen, want hij trekt sneller z'n creditcard dan Lucky Luke z'n pistool. Dan roepen we wel eens: 'Kom Marcel, we zijn niet allemaal arme stakkers'.''


‘ Binnen ’ t jaar nog een deal’

Vervolg van Voorpagina
Bij Oranje Blauw wordt gesproken van het ‘ miljoenenelftal’, zegt secretaris Eric de Geus. Gistermiddag troffen de nieuwbakken rijkaards elkaar weer in het Goffertstadion voor de wedstrijd NEC- RBC. In de skybox van Marcel Boekhoorn. Maar die vierde zijn winst met een familie­ uitje naar Curaçao. „ Daar willen we in de herfstvakantie wel eens met z’n allen naar toegaan, maar nou moet Marcel alleen'', zegt Mark Muis.

Het is niet de eerste keer dat de voetbalvrienden van Boekhoorn een graantje meepikken uit de ruif. Zes jaar geleden, toen uitvinder Jan Sloot met een revolutionaire chip op de proppen kwam die vele films kon bevatten, sloeg Boekhoorn – en met hem zijn kornuiten – ook al toe. In het vorig jaar verschenen boek
De Broncode van Eric Smit vertelt Boekhoorns boezemvriend, de Nijmegenaar Martjo Siemons, hoe het eraan toeging tijdens een uitje van de voetballende beleggers in Maastricht. Boekhoorn had zojuist laten weten dat er miljarden in het verschiet lagen. „ De rekenmachines kwamen uit de binnenzak en de champagne werd besteld. Die andere jongens hadden veertig miljoen dollar in de tas zitten. We werden hoe langer hoe gekker. Onze laatste man had kleren gekocht en belde een taxi om de kleren naar het hotel te laten brengen. De ene na de ander fles champagne werd naar buiten gedragen.''

Siemons, die al eerder dankzij Boekhoorn ‘een half miljoentje had binnengetikt’, zag met zijn kameraden de miljarden verdampen toen Sloot plotseling overleed. Met de tonnen van Telfort is het Toeca- toetje echter nog niet op. Muis: „ We hebben nog een belegging in een middelgrote Nederlandse onderneming. Binnen een jaar verwachten we nog een deal. En die zal ons persoonlijk meer opleveren dan we nu hebben gehad.''
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#6
harry, probeer nog ff een nrc van zaterdag op de kop te tikken. mooi paginagroot verhaal over boekhoorn door philip de witt wijnen (die redelijk op de hoogte is want hij is de eindverantwoordelijke van de qoute500).

mooi verhaal, lijkt me een prima gast die boekhoorn. en daarbij: liever dit dan zo'n dubieuze olieboer uit rusland, die toevallig vriendjes is met poetin. als hij ook maar een gedeelte van zijn vele telfort miljoenen in nec wil steken is dat toch prima? zo doet scheringa het bij az ook.
Reply
#7
thnx, zal eens in de kroeg kijken denk dat we um nog wel hebben liggen.

Is ook een prima gast die Boekhoorn maar weet nog steeds niet wat ik moet denken over hoe het allemaal gaat tegenwoordig. Investeringen in spelers etc etc...

Voor mij hoeft allemaal niet zo. Geef mij maar gewoon 11 broodvoetballers, liefst beetje uit de omgeving die gewoon elke wedstrijd er voor gaan. Het NEC publiek zijn altijd nuilers geweest maar nu wordt het toch echt steeds gekker hoor... veel supporters (of ze nou wel of niet al jaren komen) zijn al vergeten dat we nog niet zo heel lang geleden 6 jaar achter elkaar nacompetitie speelden. Nu moet alles mooi en goed zijn. Nu is er weer een Rel met Van De Eede die vanmorgen zeer kritisch was over het NEC publiek... mijn inziens terecht. Tegen RBC kan je niet voetballen, 3 punten pakken daar gaat het om. Tegen het schop-naar-alles-wat-beweegt anti voetbal van RBC is gewoon nix te doen (wat zijn die trouwens verschrikkelijk slecht, worden zeker laatste!). 3 Punten waren het belangrijkst en die zijn er....

Tig keren alleen al dit jaar dat er op de diverse fora waar ik kom wordt gezegd: "we voetbalden goed maar we hebben weer nix. Laten we maar slecht voetballen en wel winnen" Nou dat gebeurd nu dus en dan is het toch weer Nuilen geblazen over hoe embargelijk slecht het is... tsja dat is Nijmegen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#8
In de volkskrant van vandaag:

Financier keert NEC de rug toe
Van onze verslaggever Charles Bromet

NIJMEGEN - Multimiljonair Marcel Boekhoorn treedt uit veiligheidsoverwegingen terug als financier van spelerstransfers voor voetbalclub NEC. ‘Zijn veiligheid is het belangrijkste aspect geweest voor Boekhoorn om zijn belang in de club af te bouwen’, zegt voorzitter Hans van Delft. NEC is daarmee zijn voornaamste geldschieter kwijt.

Boekhoorn, die vorig jaar een half miljard verdiende met de verkoop van het telecombedrijf Telfort aan KPN, lichtte zijn besluit gisteravond toe tijdens een besloten aandeelhoudersvergadering van NEC. De club wil niet ingaan op de veiligheidsproblemen van Boekhoorn. ‘Het zijn in elk geval geen prettige zaken’, zegt Van Delft. ‘En als zoiets door een investeerder ter sprake wordt gebracht, dan valt er voor een voorzitter niet meer te marchanderen. Ik kan niet om de realiteit heen, dus ik heb het maar te accepteren.’

Mede dankzij het geld van Boekhoorn, die deel uitmaakt van een groep van twaalf externe investeerders, was NEC in staat internationals als Barreto (Paraguay) en Niedzielan (Polen) te contracteren. Tevens kon de club zich versterken met Boutahar, Olsson en Babos.

Boekhoorn leverde geen vaste jaarlijkse financiële bijdrage. Van Delft: ‘Dat kon het ene jaar een miljoen euro zijn, en het andere twee. Boekhoorn heeft een grote rol gehad bij het financieren van transfers voor NEC, en bij veel spelers zelfs een doorslaggevende. Als het erom hing of een speler wel of niet kon worden gekocht, hielp hij met de transfersommen. Maar er is niet één speler bij NEC van wie je kunt zeggen: die is helemaal van Boekhoorn.’

NEC, dat werkt met een begroting van circa elf miljoen euro, moet nu sportief een pas op de plaats maken. ‘Het vertrek van Boekhoorn houdt in dat we creatiever moeten worden in onze scouting’, aldus Van Delft.

Topondernemer Boekhoorn, die nog wel als sponsor blijft verbonden aan NEC, werd vorig jaar door zakenblad Quote op de 22ste plaats gezet van vermogende Nederlanders, met een geschat vermogen van 850 miljoen euro. Boekhoorn mijdt de publiciteit en geeft geen interviews.

Van Delft: ‘Het is de prijs van het succes. Boekhoorn is door zijn grote rol bij NEC ongewild in de pers gekomen en heeft de schaduwkant leren kennen van de voetbalwereld. De speculaties over zijn rol hebben hem zwaar geïrriteerd.’

Die speculaties betroffen onder meer het plotselinge vertrek van trainer Cees Lok, die tijdens de kerstborrel van de club onverwacht besloot op te stappen. NEC stond op dat moment op de vijfde plaats in de competitie. Lok zou geen prijs hebben gesteld op de bemoeienissen van Hans Kraay sr., die hem als adviseur van Boekhoorn benaderde.

Van Delft: ‘Boekhoorn vond het wel een goed idee iemand te kunnen raadplegen die hem kon vertellen welke spelers moesten worden aangetrokken. Hij betaalde Kraay zelf. Ik heb er geen grip op als een investeerder zijn eigen adviseur aanstelt.

‘Ik heb er persoonlijk ook geen bezwaar tegen. Volgens mijn informatie heeft Lok één keer een gesprek gehad met Kraay. Ik heb tegen Cees gezegd: als je daar geen prijs op stelt, hoef je niet met hem te praten. NEC heeft zich in elk geval niet ingelaten met Kraay.’

Boekhoorn bemoeide zich volgens Van Delft nooit met de opstelling. ‘Hij is een razendenthousiaste supporter, die ik nog wel eens heb moeten afremmen. Hij wilde NEC heel graag helpen, en spijtig genoeg kan dat niet langer op dezelfde manier.’
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#9
Wordt hij bedreigd door fans ofzo?
Bangkok resident.
Reply
#10
dat lijkt er wel op ja. te treurig voor woorden, je kan niks meer doen tegenwoordig, geldschieter, voorzitter, kamerlid, minister, wethouder, als je een beslissing neemt/mening hebt tegen het zere been van het gepeupel word je meteen bedreigd.

zittie daar met zijn goeie gedrag oprecht nec te steunen, krijg je dit. echt om te huilen. en ook sneu voor nec.
Reply
#11
Harry wat heb je gedaan?
Bangkok resident.
Reply
#12
Nee wordt niet bedreigd door supporters! Boekhoorn heeft altijd ver en ver buiten de aandacht willen staan, hij vreest ook altijd voor dingen zoals bij die Melchers is gebeurd en laatst ook nog een keer met die Terwindt hier in Nijmegen. Door zijn steun valt overal ineens de naam Boekhoorn en dat wilt ie niet... Boekhoorn is groot NEC-supporter en ik geloof er nix van dat ie ook echt kapt met investeringen enz enz...

Het is gewoon een trucje om uit te de picture te gaan en weer terug te keren in de luwte. Hij stapt alleen uit het 12koppige investeringsfonds omdat "Op die manier niet meer zijn club kan steunen", hij zal heus wel zonder dat iedereen het weet mee blijven draaien binnen NEC.

Onder de supporters is er echt niemand tegen hem, tuurlijk zijn er mensen met bedenkingen (waaronder ik) maar dat gaat meer over dat ze de hele volksclub zien veranderen in een dagje uit..

Hij zou heel eventueel misschien ook te maken kunnen hebben met het vertrek van Lok. Áls Lok vertrokken is door bijvoorbeeld problemen met investerdeerders kan NEC dit doen om zo te laten zien aan een eventuele nieuwe trainer dat investerdeerders niets te zeggen hebben bij NEC. (terwijl ie dat waarschijnlijk toch achter de schermen blijft doen)

Dit is precies waarom ik al vanaf het begin bedenkingen heb over al die ongein...kijk eens wat een onrust weer.. Looyen en Van Delft zitten tot aan de elleboog bij elkaar erin, hardstikke vast geroest. Vroeger genoot ik van hotseknotsvoetbal en van NEC, vroeger kwamen er NEC supporters... nu is het natuurlijk harstikke mooi voetbal (voor wat ik gewend was dan :wink: ) en de resultaten zijn ook leuk maar nu komen er ook tig voetbalsupporters...die komen niet voor NEC maar voor het voetbal, als Barreto en Niedzielan nu weer vertrekken en er geen nieuwe komen omdat Boekhoorn zou opstappen zijn die mensen ineens nergens meer te vinden...en aan die mensen heb ik een hekel!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#13
Clubliefde gaat een leven lang mee. Daar kan niets tegenop. Ooit begon ik met een doosje benzinepompsigaren, maar intussen geniet ik van een Matelieff. Mijn eerste auto was een Mini Cooper, nu rijd ik in een Chrysler 300. De eerste singles kocht ik van Ricky Nelson en Buddy Holly, nu zoek ik naar Ronnie Earl, Tab Benoit en Tinsley Ellis. Lang geleden stemde ik op Joop den Uyl, de laatste jaren kon Gerrit Zalm op me rekenen. In de jaren zestig was Vrij Nederland mijn lijfblad, tegenwoordig geef ik de voorkeur aan Elsevier. Vroeger moest ik naar de kerk, nu wil ik er niets meer mee te maken hebben. Ik heb in mijn leven van verschillende vrouwen gehouden, maar ik ben al meer dan vijftig jaar NEC-supporter.

Mijn roots liggen in Nijmegen. Als kwajongen zat ik op zondag in De Goffert of ik ging mee naar Rigtersbleek, Zeist, Hilversum, Zwartemeer of Be Quick. Moos Bicentini, Theo Jansen, Pedro Koolman en Cees Kick waren helden. Later braken Tiny van Reeken, Bennie Werts en Hans Verhagen door als echte Nijmeegse jongens. De kleuren rood-groen-zwart waren heilig voor me. NEC had een prachtig tenue. Rood shirt met een zwart-groen-zwarte horizontale baan, zwarte broek en rood-groen-zwarte ringkousen. Mijn gevoelens voor NEC hebben me er altijd van weerhouden achter het succes aan te hollen. Het was best aantrekkelijk om supporter van Feyenoord, Ajax of PSV te zijn, maar echte clubliefde duurt levenslang.

Als we onze bankrekeningen even buiten beschouwing laten, hebben de puissant rijke ondernemer Marcel Boekhoorn en ik veel gemeen. Ook hij is zijn hele leven al NEC-supporter. Hij wilde als een soort Dirk Scheringa de club naar de top loodsen, maar stuitte op het ego van een andere miljonair.

Voorzitter Hans van Delft gunde de nóg rijkere Boekhoorn zijn speeltje en de eer niet. Toen de succesvolle zakenman Van Delft voorzitter werd, was hij nog nooit bij een thuiswedstrijd van NEC gesignaleerd. Hij was geen voetbalman, maar stortte zich met overgave op de club. Van Delft realiseerde een nieuw stadion en trok zijn hele zakelijke netwerk naar de club. De Ondernemers Sociëteit Regio Nijmegen groeide spectaculair. Het werd echter op schrijnende wijze duidelijk dat Van Delft geen clubgevoelens koesterde. Hij wilde wel zijn kunstje vertonen om nog meer aanzien in de stad te krijgen, maar zijn historisch besef liet hem in de steek.

De zakenman verzamelde een paar snelle marketingjongens om zich heen die niets met NEC hadden, maar een nieuwe start wilden maken met een ander tenue. Technisch directeur Leen Looyen stribbelde nog wel tegen, maar Van Delft veegde alle argumenten van tafel. Even later ontwierp de zoon van Looyen de karakterloze hansopjes waarin NEC tegenwoordig speelt. Van Delft had er geen boodschap aan dat NEC al sinds de jaren dertig een clubtenue had waaraan de trouwe supporters gehecht waren. Het shirt was tevens het logo van de club. Bij Juventus, Arsenal en Barcelona zou de voorzitter geroyeerd zijn. Ook de achterban en de clubleiding van Feyenoord, Ajax en Sparta zouden nooit toestaan dat het shirt ingrijpend werd veranderd. Dat shirt is emotioneel eigendom van de supporters. Een goede voorzitter blijft daar af, het shirt veranderen is heiligschennis. Van Delft luisterde niet eens, hij ging als een olifant door de porseleinkast en minachtte zijn achterban.

Op het moment dat hij afhaakte, gunde hij de nog veel succesvollere Boekhoorn de macht bij de club niet. Geheel onverwacht presenteerde Van Delft de totaal onbekende Vincent Paes als de nieuwe voorzitter. Ook Paes is financieel onafhankelijk, maar hij is geen voetbalman en zeker geen leider.

NEC heeft geen gezicht meer, wel een charmante gastheer die door niemand serieus wordt genomen. Oer-sponsor Frans Hendriks heeft geen enkel vertrouwen in de huidige voorzitter en neemt het Van Delft kwalijk dat Boekhoorn gepikeerd is vertrokken. Tijdens zijn aanwezigheid was Van Delft de baas. De club profiteerde van zijn netwerk, maar door NEC met een niet gewenste voorzitter op te zadelen en de belangrijkste sponsor respectloos te behandelen, liet hij NEC met een kater achter.

Mario Been verlengde zijn contract als trainer met twee jaar. Prima zaak, want Been doet het uitstekend. Alleen moet hij zijn spelers niet zo de hemel in prijzen. Hij wekt de indruk dat de toekomst van NEC er met deze selectie geweldig uitziet. Er is gescout op talent, NEC bezit een paar groeibriljantjes. Volgens de trainer heeft zijn club een gouden toekomst met deze spelers. Ik vind het nogal meevallen. De middelmaat viert hoogtij. De spitsen zijn bepaald geen topscorers, een spelbepaler heeft NEC niet, wel een overschot aan voorspelbare middenvelders. Verder beschikt de club over trage centrale verdedigers, matige backs en een bruikbare keeper. NEC is afhankelijk van de investeerder Boekhoorn, maar hij liet zich door uitgever Cornelis van den Berg paaien voor de financiering van het gratis dagblad De Pers. Boekhoorn heeft een nieuw speeltje, maar het is wel een dure hobby, want hij moet er wekelijks een vermogen bijleggen. Iedere week gooit hij een goede speler voor NEC in de bodemloze put.

Boekhoorn broedt op een creatieve oplossing, de voormalige speler van de Nijmeegse Christelijke Sportvereniging Oranje Blauw heeft wel vaker tegenslagen gehad. Maar hij was succesvol met een sigarenkistenfabriek, een kozijnenfabriek, spuitbussen, Bakker Bart en NovaXess, terwijl Telfort hem in 2004 miljardair maakte. Omdat zijn vader zich ergerde aan het zwakke spel van NEC, bood Boekhoorn aan een paar spelers te financieren. De voetbalkenners binnen de club lieten hem vervolgens een vermogen steken in de falende Pool Andrzej Niedzielan en de teleurstellende Paraguayaan Edgar Barreto. Dat bleek weggegooid geld, maar daar lag Boekhoorn niet wakker van.

De eigenaar van Ouwehands Dierenpark in Rhenen trok zich officieel terug wegens veiligheidsoverwegingen, maar dat heeft Dirk Scheringa opgelost met lijfwachten. Boekhoorn wilde na het vertrek van Van Delft de club overnemen en werd gesteund door alle geledingen binnen NEC. Boekhoorn had Hans Kraay senior al als persoonlijke scout en adviseur op de loonlijst staan, om verdere miskopen te voorkomen. Gedreven door een vreemde vorm van jaloezie, schoof Van Delft zijn relatie Paes uit het niets naar voren, waardoor NEC plotseling een club zonder perspectief werd.

Omdat ik als geen ander weet dat clubliefde nooit verloren gaat, is het wachten op de terugkeer van Boekhoorn. Bij NEC is iedereen voor zijn terugkeer en de supporters zullen hem als een verloren zoon in de armen sluiten. Boekhoorn twijfelt, hikt tegen alle publiciteit aan, want hij beweegt zich liever in de anonimiteit. Invloedrijke sponsors weten al te melden dat Boekhoorn terugkomt. De toekomst van de club ligt in handen van de op 30 oktober 1959 geboren Martinus Jacobus Johannes Boekhoorn. De zoon van een uitvoerder in de bouw die iedere thuiswedstrijd van NEC met zijn vader bezocht en zodra hij het zich kon veroorloven een skybox huurde en deelnam aan het investeringsfonds. Na de havo en de heao ging hij bij Deloitte & Touche werken. In 1994 begon hij voor zichzelf en vergaarde vervolgens een fortuin. Boekhoorn zal zijn financiële banden met De Pers correct willen regelen.

Intussen wacht NEC in spanning af. De naar De Graafschap vertrokken commercieel manager Henk Bloemers is opgevolgd door Erik Langendijk, in Nijmegen bekend als de volkszanger Schele Daan. Langendijk is de zwager van Boekhoorn. De terugkeer van Boekhoorn lijkt dan ook een kwestie van tijd. Dan heeft NEC pas echt een gouden toekomst. En ik weet zeker dat Boekhoorn de originele shirts ook weer in ere herstelt.
The great old Ludwig von...
Reply
#14
harry_bierdop Wrote:Is ook een prima gast die Boekhoorn maar weet nog steeds niet wat ik moet denken over hoe het allemaal gaat tegenwoordig. Investeringen in spelers etc etc...

Voor mij hoeft allemaal niet zo.

Ik zit ook met gemengde gevoelens Harry. Nu wij het Arke Stadion gaan uitbreiden weet ik niet meer of het wel een goede zet is. Nu is het gezellig en is er sfeer. Alle nieuwe plaatsen zijn al verkocht, maar zullen het sfeervolle vakken worden? Ik hoorde ook dat de FCT bobo's naar de andere lange zijde willen verhuizen, want zij hebben last van de zon als die schijnt. Mocht dit door het bestuur worden gehonoreerd dan is het publiek (sfeervol familievak) van de andere lange zijde de dupe. Bijna alle bobo's blijven zitten wanneer wij "Goa Stoan ai veur Twente bint" en de rest gaat staan. Ondanks deze bobo's is het een ware hel voor de tegenstanders die hier komen aangezien wij veel kabaal maken met z'n allen, ik hoop dat het zo blijft en de sfeervolle vakken niet worden verhuist en dat er sfeervol publiek bij komt.
Ik zie het sneeuwbaleffect al: Uitbreiding stadion => meer opbrengsten => meer uitgaven => meer geld-eisende spelers => spelers die alleen maar voetballen voor het geld.
Ik hoop niet dat het zo ver komt, spelers moeten zich trots voelen om voor FC Twente te mogen voetballen en ondersteunt door het publiek tot resultaat komen. Het hoeft niet altijd mooi, resultaat is belangrijker.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#15
Ik ben enigzins ook wel bang voor een uitbreiding van het Polman Stadion naar 14.000 plaatsen. Wat voor een nieuwe seizoenskaarthouders kan de club verwelkomen? Ik vrees nieuwkomers die het als normale zaak bestempelen dat Heracles in de eredivisie speelt, en dat met alle gevolgen van dien. Van die figuren die neerbuigend over een MVV praten terwijl Heracles zelf ook 20 jaar in de eerste divisie heeft gespeeld. Van die figuren die spreken van een rampjaar als Heracles op een 15e plaats staat. Van die figuren die niet weten waarom ze bij Heracles zitten. Laat staan figuren die niet eens weten dat Heracles clubcultuur en historie hoog in het vandeel heeft staan.

De voetbal international noemde Heracles eens 'de speciaalzaak van het oosten'. Laat dat aub zo blijven. Ik hoop sportief het beste voor de club maar het belangrijkste is dat de club haar eigen indentiteit houd.

Nu ging ik wel van het negatiefste uit. Als ze in Enschede zo doorballen zullen de echte gloryhunters ons wel bespaard blijven en zullen de nieuwkomers toch echt bewust hebben gekozen voor Heracles en niet voor de prestige. No offence verder op Vret of wie dan ook, die verdiend het ook niet om opgescheept te zitten met een stelletje gloryhunters.
Reply


Forum Jump: