The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Pot Limit Omaha
#1
Nou het is zover.. op everest ook PL Omaha.

Dus misschien leuk om een eigen topic aan te maken waar Tree ons allemaal kan uitlachen :razz: .

Ik zit hier ff de PLO10 tafels aan te stampen hahahaha (4 buy ins winst nu :razz: ).

Ik raise net met [Ah][Jh][Ks][Ts] in late positie en wordt vervolgens uitgescholden als de flop TT6 rainbow is? Ik heb een beetje filmpjes zitten kijken op nederpoker van Slotboom en deze hand is toch niet zo slecht?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#2
zal m hier ff posten:

zit voor de grap ff 10PLO te spelen op everest. heerlijk handje net

Starting game 2374481552.

slowninja is at seat 0 with $7.20.
Rubikon81 is at seat 1 with $23.74.
tomoki@ is at seat 2 with $8.80.
leonmich is at seat 3 with $15.83.
Stinos3 is at seat 4 with $9.20.
mac_ct is at seat 5 with $11.99.
KOV@TCH is at seat 6 with $3.20.
KH@N75 is at seat 7 with $16.15.
Cyber-23 is at seat 8 with $2.30.
Gru330 is at seat 9 with $13.29.

The dealer is seat 7.

Gru330 posts a blind of $.05.
slowninja posts a blind of $.10.

(mac_ct is dealt [Ac] [Ts] [9c] [As] .) Nice! een van de betere starthanden in omaha ik RAISE!

Pre-flop:
Rubikon81 calls for $.10.
tomoki@ folds.
leonmich folds.
Stinos3 calls for $.10.
mac_ct raises $.45.
KOV@TCH calls for $.55.
KH@N75 folds.
Gru330 calls for $.50.
slowninja folds.
Rubikon81 calls for $.45.
Stinos3 calls for $.45.

The flop comes
[Jh] [7d] [4h] Hmmm eigenlijk best wel een kutflop!

Gru330 checks.
Rubikon81 checks.
Stinos3 checks.
mac_ct checks.
KOV@TCH checks. wooot iedereen checkt!

The turn comes [Ad]. kaching de nuts!!

Gru330 checks.
Rubikon81 checks.
Stinos3 checks.
mac_ct bets $2.85.
KOV@TCH folds.
Gru330 folds.
Rubikon81 folds.
Stinos3 calls for $2.85. jaja call maar call maar! niks roods niks roods!

The river comes [8c] .Het is zwart en geeft me de nutstraat rara wat is het?

Stinos3 bets $5. jaaaaa je bent een held!
mac_ct goes all-in for $8.59.
Stinos3 goes all-in for $.80.
$2.79 is pushed back to mac_ct.

Showdown:

Stinos3 shows: 8s 6h 8h Qh
8c 8s 8h Ad Jh
Three Eights

mac_ct shows: Ac 10s 9c As
Jh 10s 9c 8c 7d
Straight, Jack high

mac_ct wins pot ($19.15).
Reply
#3
wat ik trouwens heb geleerd bij omaha is dat je zoveel mogelijk goeie starthanden moet hebben. je kan 6 verschillende combinaties maken en als de meeste daarvan ook in hold'em een goeie combi zijn heb je een goeie hand. Lijkt me dus idd een goeie hand harry
Reply
#4
Dit lijkt me wel wat voor als ik gezopen heb
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#5
harry_bierdop Wrote:Ik raise net met [Ah][Jh][Ks][Ts] in late positie en wordt vervolgens uitgescholden als de flop TT6 rainbow is? Ik heb een beetje filmpjes zitten kijken op nederpoker van Slotboom en deze hand is toch niet zo slecht?

Prima starthand hoor... Een topflushdraw, een goeie flushdraw, goeie straat/FH opties op een hoge flop... helemaal niks mis mee :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#6
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ik raise net met [Ah][Jh][Ks][Ts] in late positie en wordt vervolgens uitgescholden als de flop TT6 rainbow is? Ik heb een beetje filmpjes zitten kijken op nederpoker van Slotboom en deze hand is toch niet zo slecht?

Prima starthand hoor... Een topflushdraw, een goeie flushdraw, goeie straat/FH opties op een hoge flop... helemaal niks mis mee :wink:

Da dach ik :8:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#7
Even een woord van advies, beste vrienden... meer als bij HE moeten er meteen alarmbellen gaan rinkelen als de board pairt. Slowplayen is uiteraard ook veel linker... gewoon de pot erin knallen als je de nuts flopt on ANY board. Geloof me maar, zeker op lagere limits is er altijd een aap die callt.
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#8
Treesong Wrote:Even een woord van advies, beste vrienden... meer als bij HE moeten er meteen alarmbellen gaan rinkelen als de board pairt. Slowplayen is uiteraard ook veel linker... gewoon de pot erin knallen als je de nuts flopt on ANY board. Geloof me maar, zeker op lagere limits is er altijd een aap die callt.

Haha zeker. Ik flopte net een J-high flush met 8 man in de pot.. hek maar geinstafold!

Ik snap nu ook die donks op NL100.. ik doe niks anders als op de bet pot button douwen!!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#9
Valuebetten heeft ook weinig nut... gewoon rammen op die knop. Behalve zo straks toen ik AA67 ds raisde en met een dubbele buy in zat en vervolgens A66 flopte tegen iemand anders die met een dubbele buy in zat en A6 in de hand had :razz:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#10
Tuurlijk... je moet Omaha reteagressief spelen omdat iedereen wil limpen. Als er drie van één kleur op de flop vallen is er altijd wel een banaan met two pair ertussen. Moet je maar eens opletten hoe vaak gasten daar voor gaan... Probeer ook een tafel te vinden met minstens twee gasten die agressief spelen... als je dan een monsterhand krijgt UTG (AAKK dubbel suit bijv.) kan je heerlijk limp-raisen... en ze zullen je callen ook! :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#11
Treesong Wrote:meer als bij HE
:-k
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#12
haha gewoon $100 winst op PLO10... =D>
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#13
harry_bierdop Wrote:haha gewoon $100 winst op PLO10... =D>

told you so :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#14
wat een heerlijk spel...niet zo ziek als harry maar toch wat winst gemaakt terwijl ik niet eens mn best deed. Gewoon wachten tot je de nuts of bijna nuts hebt en dan hakken
Reply
#15
Dit artikel staat op pokerinfo...hou je hieraan en je speelt dik winnend op de PLO10

Quote:Voordat ik alle types handen bij langs ga eerst wat algemene Omaha info.

Zoals de meeste al weten krijg je bij Omaha 4 kaarten in handen. Waarvan je er 2 MOET gebruiken. Spelregel technisch is dit het enige verschil ten opzichte van Texas Holdem.

Deze regel impliceert gelijk dat als er 4 harten op tafel liggen en jij hebt harten aas zonder een 2e harten in handen dat je GEEN flush hebt. Een 3 of a kind in hand en eentje op tafel is dus ook geen carré maar slechts een set zonder outs (tenzij het board paired dan heb je uiteraard je full house).

Deze 2 kaart regel heeft tot gevolg dat je effectief 6 2-kaarts combinaties in handen hebt. Bij. AKQJ in handen geeft AK AQ AJ KQ KJ en QJ.

Met zoveel kaartcombinaties voor elke persoon (60 combinaties in full ring totaal) is het dus vrij eenvoudig voor te stellen dat de gemiddelde 5 kaarts combinatie op de river vaak de nuts is. Probeer je maar eens een Texas Holdem tafel voor te stellen waar 60 man zitten (probeer het voor te stelen want het is niet mogelijk en de vergelijking klopt ok niet helemaal, maar komt wel aardig in de buurt) `



En om Ken Warren zijn voorbeeld maar te gebruiken. Vraag of al deze mensen willen gaan staan en zodra de flop komt, vraag je. Iedereen die voor een setje ging en heeft gemist, ga zitten. Iedereen die voor een flush ging en (ook een draw) mist ga nu zitten, Iedereen de voor een straat ging en (ook een draw) miste ga nu zitten. Waarschijnlijk zit nu de helft. Herhaal deze procedure ook op de turn en vraag na de river enkel en alleen Iedereen zonder de nuts of second nuts ga nu zitten. There will be someone left standing almost every time

Oftewel de gemiddelde winnende hand is vaak een straat of hoger. Oftewel je doel met je starthanden moet zijn om een straat of hoger te maken. Neem eens een willekeurige hand KT52 rainbow (niets van eenzelfde kleur) Met deze hand kan ik nooit een flush maken. Met deze hand kan ik met KT en met 52 een straat maken (AQJ, QJ9, A34 em 346 op tafel) , maar dan moet ik wel een perfecte flop krijgen. Dit is dus ook een schijthand.

Een hand als 5678 heeft veel meer straat potentieel. Elke flop met 2 kaarten tussen in de range van 4 tot en met 9 geven mij al straat kansen al dan niet gecombineerd met pairs en two pairs. Kansen op een dergelijk flop zijn vele malen groter dan het KT52 voorbeeld waarbij precies 4 flops goed zijn.

Bovenstaande in gedachten houden kunnen we dus concluderen dat een goede starthand 4 kaarten bevat die zo dicht mogelijk bij elkaar in de buurt liggen. Dit om de gecombineerde kansen op straat en full houses zo optimaal te houden. Als de handen nog suited zijn of double suited dan voeg je ook nog flush potentieel toe. Zo kan het zijn dat je op de turn soms meer dan 30 outs hebt om te verbeteren. Vandaar dat sommige draws in Omaha zwaar favoriet zijn ten opzichte van made hands.

Danglers

Kaarten met 3 goede aansluitende kaarten en eentje niet zoals KQJ4, geven 3 goede combinaties en 3 slechte KQ KJ en QJ zijn goede combinatie K4, Q4 en J4 niet. De 4 noemen we in deze hand een dangler. Stel dat de 4 suited is met bijv. de K dan spreken we over een half dangler omdat de K4 combinatie wel enig potentieel heeft. Speel geen handen met volledige Danglers.

Voor de wat meer ervaren spelers die het vooral moeten hebben van hun post flop spel en zeker niet voor de beginners: Tegen echte Everestpoker mongolen zijn sommige Dangler handen nog wel geschikt om te spelen. Zeker als je er vanuit gaat dat er voldoende mensen zijn die handen als KQ42 spelen. Zij hebben slechts 2 goede combinaties en jij 3, dus je ligt tegen dit soort gasten een klein beetje voor. MAAR PAS OP. Dit zijn net zulke slechte handen als noem een wat Q9of in Holdem. Dus voor de beginner speel ze niet!!! En als je het wel doet.....ik zie de klaagmuur wel weer vollopen


Handen met trips en beter...

Nou ja beter
Een set gooi je weg. Enige uitzondering zou AAAx suited kunnen zijn. Maar aangezien je maar 2 kaarten mag gebruiken is de 3e kaart van je set helemaal NIETS waard Je hebt een 1 outer om een set mee te maken. Zo is een carré azen nog minder waard AAAA lijkt leuk maar is net zoiets als 72o spelen in Holdem

Uiteraard is er nog een reden om een set te spelen. Om een donkish image te verkrijgen. Maar........om nu met een k$#% hand tot de river te blijven zitten om zo je donkishheid te tonen is misschien een te hoge investering . Wel leuk als je je kaart hit op de flop. Krijg je vaak een hoop gechat over je heen....Image building gelukt

Two Pair handen

Met 2 pair ga je voor een setje en fold vaak na de flop. Lage setjes kunnen in Omaha best duur zijn stel je hebt 2277 en je flopt 2TT, leuk een full house, maar als die gast met de T in zijn hand zijn kicker hit ben je al weg. Als iemand anders zijn setje hit op turn of river ben je ook gezien. Lage setjes zijn voor de toeristen. Aangezien AAxx, KKxx en ook QQxx handen door velen worden gespeeld kun je je ook indenken dat als je je kleine set hit en je bet en je hebt callers en er komt een plaatje op de turn ook dan zit je al zwaar in de risico zone.
Kleine sets leveren vaak kleine potjes op of kosten je hele grote potten.
Shortstacked maakt het geen ruk uit, je gooit je geld in het midden en ziet wel of de pot naar jou toekomt, maar deepstacked. Weg met die zooi

two pair handen hebben meer waarde als ze dubbel suited zijn (ook flush kansen) en naast elkaar liggen (straat kansen). Uiteraard hoe hoger de two pair hoe beter AAKK double suited wordt gezien als de beste hand. Al denk ik dat AAKJ double suited iets beter is gezien de meerdere nut straat mogelijkheden


AZEN

Aaxx krijg je zo ongeveer 1 op de 30 potjes en azen winnen ongeveer in de helft van de gevallen en vaak wint de AA hand door de extra waardes van de 2 andere kaarten. Suited aas handen zijn daarom ook beduidend beter dan unsuited aas handen. AA als AA zijnde is bijna nooit voldoende je hebt aansluiting nodig met de tafel

Grofweg kun je je Aaxx verdelen in 3 categorieën
Double suited Azen zijn zeer goede handen en als de 2 overige kaarten ook nog bij elkaar in de buurt liggen worden ze alleen maar beter. Azen met een paartje daarnaast (bij voorkeur 99 of beter) waarvan er minstens een combinatie suited is mogen ook gezien worden als zeer goede azen.

Enkel suited azen zijn goede combinaties, maar niet zeer goed. Uiteraard wil het helpen als de 2 andere kaarten bij elkaar in de buurt liggen en ook wil het helpen als die kaarten aan de bovenkant van het dek zitten. Plaatjes zijn altijd beter dan tweeën en drieën)

De overige Azen moet voorzichtig mee omgesprongen worden en zijn niet direct aanleiding tot grof betten. Hooguit als je 1 iemand kunt isoleren kun je op die handen de shit eruit raisen (maar isolatie is iets wat niet vaak voorkomt in Omaha). De overige azen zijn 100% fold kaarten als een tight iemand (raise percentage minder dan 3) een potbet raise erin gooit. Hij heeft zeker BETERE azen. Verder met deze slechte azen . limpen en aansluiting vinden op de flop en anders folden

Hoe azen te kraken. Door handen te spelen zonder AAS en handen die geen paartje bevatten. Om azen te kraken heb je two pair of beter nodig. Heb je een aas in handen zul je daar niet veel aan hebben, oftwel je hebt nog maar 3 kaarten over om je two pair te bouwen. Hetzelfde geld voor paartjes. Je hebt maar 2 outs voor je set. De beste handen zijn de wrap handen. 4 opeenvolgende kaarten. Deze hebben het meeste (gecombineerde) straat en two pair kansen


Overige pairs

Als er al Aaxx combinaties zijn die je kunt folden. Hoe zit het dan met die andere big pairs. Geld eigenlijk hetzelfde voor. Een big pair alleen is niet voldoende. KK83 is een schijthand die direct de muck in kan. Alleen als er een K flopt zit je lekker. Oftwel big pairs hebben aansluiting nodig met de andere 2 kaarten. Laat KK83 maar over aan de toeristen
En wat voor grote paren geld, geld natuurlijk nog meer voor kleinere paartjes.


Wraps

Wrap handen zijn de grote straat makers. Straight draws van 8 tot 20 outs is waar het om gaat in Omaha en hoe meer flush kaarten erbij zitten hoe meer outs je krijgt

QT9x met een J8x board geeft 13 outs op een straat (49,9% kans) evenals QJTx met een 98x board en alle straten zijn de nuts. 98x board met 765x heeft ook 13 outs maar allemaal non nuts.

17 out straten (61,8%): T76x hand met 98x board van 5 tot jack allemaal goed, echter 8 outs (7 en T) zijn niet de nuts.
JT7x met een 98x board geeft ook 17 outs` (De J en de T zijn hier de non nuts straten)
En de walhallay wrap around hand de 20 out straat (69.7%); een KQ98 hand met een JTx board

En als de wraps nog suited zijn mag je die outs ook nog allemaal meetellen en als de genoemde x in de voorbeelden ook nog eens aansluit T76x met 98x board. Heb je een 9 in de hand heb je al weer 2 outs extra voor topset.

Oftwel, hoe meer de 4 kaarten in de hand bij elkaar passen hoe meer een passende flop leid tot 13+ outs hetgeen je meer dan 50% geeft om je hand ook werkelijk te maken. Speel je handen die ver uit elkaar liggen dan blijven de ‘gewone’holdem draws van 8 en 9 outs over. Duidelijke achterstand lijkt me
De wrap handen zijn daarmee ook ideale azen killers. Sluit de flop ook maar een beetje aan en je hebt plenty outs terwijl de AA man vaak hooguit zijn 2 outs voor de set heeft.

EN wrap met een gat. T986 is vele malen beter dan T876, waarom In hand 1 heb je een 7 oip tafel nogid met nof iets en je hebt vooral nuts straat kansen. Met de 2 hand en je flopt een 9 heb je vooral non nuts kansen

Overige handen

MUCK MUCK MUCK en nog meer MUCK

OM te bepalen wat eenhadn nu een eenmaal waard is, Ik gebruik bijtwijfel de HUTCHISON Omaha counts system
Meer hierover op
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thepokerforum.com/omahasystem.htm">http://www.thepokerforum.com/omahasystem.htm</a><!-- m -->
deze puntentelling geeft een redelijk beeld van wat een hand waard is.

Succes en ik zie jullie wel aan tafel.....maar of jullie mij zien.....
Reply
#16
Ik heb me hier wel eens in verdiept, maar ik zal ben OF dom, OF ik begrijp er geen ene kloten van..

Een combinatie van die 2 is ook niet onmogelijk :wink:
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#17
Mac Wrote:En de walhallay wrap around hand de 20 out straat (69.7%); een KQ98 hand met een JTx board

En als de wraps nog suited zijn mag je die outs ook nog allemaal meetellen en als de genoemde x in de voorbeelden ook nog eens aansluit T76x met 98x board. Heb je een 9 in de hand heb je al weer 2 outs extra voor topset.

Meesterlijk... 20 outs voor een straat!! Als je dit spel op hoog niveau speelt mag je wel een automatische odds calculater gebruiken want anders is het echt niet meer te tellen, zeker niet met flushouts erbij die je dan dubbel moet gaan tellen (en dat allemaal binnen het balkje afloopt).

Je krijgt natuurlijk wel veel vette handen. 1 dag gespeeld en al 2 x quads gehad. En net, ik zat gelukkig niet zelf in de hand, lag er na de river 258 A T bleek het set over set over set over set te zijn. Er zat alleen geen set 2'en in... sick!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#18
En vanmiddag had ik 2 outs voor quads :lol: !
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#19
Bizar dit hoor.. die gasten zijn echt slecht denk ik. 16 buy ins nu.. op 1 dag! Vanavond maar eens PLO25 proberen!
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#20
Laat ik de 1e zijn die een handje post.. eigelijk kan ik hem net zo goed pb'en naar Tree :wink: !

Moet ik in deze hand nou beter flatcallen die $6? Om bijvoorbeeld een straat te hitten die ze niet zien? Op deze manier heb ik nog FE.. :razz:
Verder geen info.. zat echt net aan tafel!

Start spel 2377957381.

WhiteKush is zitplaats 1 met $83,45.
HarryBierdop is zitplaats 2 met $47,25.
Lemm is zitplaats 3 met $32,75.

De dealer is zitplaats 1.

HarryBierdop plaatst een blind van $,25.
Lemm plaatst een blind van $,50.

(HarryBierdop krijgt Ad 10c 8d 3c.)

Pre-flop:
WhiteKush calls voor $,50.
HarryBierdop calls voor $,25.
Lemm zet $1,50 in.
WhiteKush calls voor $1,50.
HarryBierdop calls voor $1,50.

De flop is
Ah 9d Jd.

HarryBierdop checks.
Lemm zet $6 in.
WhiteKush calls voor $6.
HarryBierdop raises $24.
Lemm folds.
WhiteKush folds.
$24 is terug gegeven aan HarryBierdop.

HarryBierdop mucks.
HarryBierdop wint de pot van ($23).
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#21
Ik had em geflatcalled, nu ben je mocht je je straat hitten het haasje als hij Q10 heeft en er valt een 8 / K oid.
Dat vind ik zo lastig aan PLO inschatten wat de ander heeft, de ene keer win je potten van 100$ plus en een minuut later verlies je een 100$ pot omdat hij een net betere kaart heeft.
Ik ben nog wat balans aan het zoeken met dit spelletje.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#22
Te hard weer?

Start spel 2378087687.

bastia-cardo is zitplaats 0 met $28,35.
WhiteKush is zitplaats 1 met $91,45.
HarryBierdop is zitplaats 2 met $60,85.
bestia73 is zitplaats 3 met $49,03.
mele1 is zitplaats 4 met $3,37.
BasSSSsie66 is zitplaats 5 met $46,75.

De dealer is zitplaats 3.

mele1 plaatst een blind van $,25.
BasSSSsie66 plaatst een blind van $,50.

(HarryBierdop krijgt Ac 4c 3c As.)

Pre-flop:
bastia-cardo calls voor $,50.
WhiteKush calls voor $,50.
HarryBierdop raises $2,25.
bestia73 calls voor $2,75.
mele1 calls voor $2,50.
BasSSSsie66 folds.
bastia-cardo calls voor $2,25.
WhiteKush calls voor $2,25.

De flop is
6h 3s Qd.

mele1 gaat all-in voor $,62.
bastia-cardo calls voor $,62.
WhiteKush calls voor $,62.
HarryBierdop calls voor $,62.
bestia73 calls voor $,62.

De turn is Ah.

bastia-cardo checks.
WhiteKush zet $5 in.
HarryBierdop raises $27,35.
bestia73 folds.
bastia-cardo folds.
WhiteKush folds.
$27,35 is terug gegeven aan HarryBierdop.

Onthulling:

mele1 toont: Kc 5c 8d Ks
Kc Ks Ah Qd 6h
Eén paar Heren

HarryBierdop toont: Ac 4c 3c As
Ah Ac As Qd 6h
Drie Azen

De river is Qs.

HarryBierdop toont: Ac 4c 3c As
Ah Ac As Qd Qs
Full House, Azen over Vrouwen

mele1 toont: Kc 5c 8d Ks
Kc Ks Qd Qs Ah
Twee Paar, Heren en Vrouwen

HarryBierdop wint de pot van ($16,50).
HarryBierdop wint de pot van ($9,50).
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#23
Ik vind die handen als JT98 en ook gewoon JT87 ofzo zo lekker spelen...
Verder heb ik het idee dat een hand als A876 met suited Ace ook flinke monsters kunnen worden..

Die PLO10 had ik gister wel gezien, maar ff naar PLO25 gegaan maar toen ik daar binnen een uur ook 3 buyins pakte hek er maar 2 PLO50 bijgepakt haha.. daar ging het ook zeker niet slecht. Denk echt dat het op dit moment, nu ze dat Omaha pas kort aanbieden op EVP, echt zwaaaaaaar +EV is om te spelen aangezien er heel veel HE spelers zitten die ff Omaha willen uitproberen en dan gewoon meteen PLO50 gaan spelen ofzo. Gister ruim $300 gepakt haha.. met een spel dat ik hiervoor misschien een keer op 10 op stars heb gespeeld :razz: .
---------

Hier wel een vette hand, ik wist gewoon dat ie ook wel een straat moest hebben. Nadat ie de river naar me toe checkte wist ik 98% zeker dat ie geen flush had en daarom ging ik nog maar ff valuebetten met m'n straat =D>

Everest Poker — Ronde details
Hand ID: 2378146717
Tafel ID: -88333208
Spelgebruik: Echt Geld
Tafelnaam: Hasel-4
Speltype: Omaha
Blinds: $0.25/$0.50
Stakes: $0.50/$0.50
Valuta: USD
Begindatum: 2007-11-17 GMT
Begintijd: 02:33:02 GMT



Zitplaats arrangement:

criseine77 is op zitplaats 1 met $47.90.
HarryBierdop is op zitplaats 6 met $88.70.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 6.
HarryBierdop plaatst de small blind van $0.25.
criseine77 plaatst de big blind van $0.50.

Deel de pocketkaarten uit:

criseine77: -- --
HarryBierdop: [8h] [Jd] [9h] [7c]

Pre-flop:
HarryBierdop verhoogt $1.25.
criseine77 calls $1.00.


Flop [4h] [6c] [5d]:
criseine77 verhoogt $0.50.
HarryBierdop verhoogt $2.25.
criseine77 verhoogt $9.25.
HarryBierdop calls $7.50.


Turn [4h] [6c] [5d] [3d]:
criseine77 verhoogt $4.50.
HarryBierdop calls $4.50.


River [4h] [6c] [5d] [3d][8d]:
criseine77 checks.
HarryBierdop verhoogt $16.25.
criseine77 verhoogt $32.15.
HarryBierdop calls $15.90.


Onthulling:
HarryBierdop vertoont 8h Jd 9h 7c.
HarryBierdop heeft 5d 6c 7c 8d 9h: Straight
criseine77 vertoont Qs Jh 3c 7d.
criseine77 heeft 3c 4h 5d 6c 7d: Straight


Pot Samenvatting:
Totale pot: $95.80
HarryBierdop wint $94.80.
Huisaandeel: $1.00
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#24
tha nuts baby!

Starting game 2379115236.

madblaz is at seat 1 with $1.22.
mac_ct is at seat 2 with $9.50.
Chrysantheme is at seat 3 with $4.77.
yvesad is at seat 4 with $21.58.
Ayu_ is at seat 5 with $9.70.
Murphy_Lee is at seat 6 with $9.90.
saturnus is at seat 8 with $5.
MaCbocer is at seat 9 with $8.90.

The dealer is seat 9.

madblaz posts a blind of $.05.
mac_ct posts a blind of $.10.

(mac_ct is dealt 6s 9s Jh 6h.)

Pre-flop:
Chrysantheme folds.
yvesad calls for $.10.
Ayu_ calls for $.10.
Murphy_Lee folds.
saturnus calls for $.10.
MaCbocer folds.
madblaz raises $.10.
mac_ct calls for $.10.
yvesad calls for $.10.
Ayu_ calls for $.10.
saturnus calls for $.10.

The flop comes
6c Ah 8s.

madblaz checks.
mac_ct bets $1.
yvesad calls for $1.
Ayu_ folds.
saturnus calls for $1.
madblaz folds.

The turn comes 6d.

mac_ct bets $2.
yvesad calls for $2.
saturnus calls for $2.

The river comes Jc.

mac_ct goes all-in for $6.30.
yvesad calls for $6.30.
saturnus goes all-in for $1.80.

Showdown:

mac_ct shows: 6s 9s Jh 6h
6c 6d 6s 6h Ah
Four Sixes

yvesad shows: As 2h 5d 8h
Ah As 8s 8h Jc
Two Pair, Aces and Eights

saturnus shows: 2d Qs 4h Ad
Ah Ad 6c 6d Qs
Two Pair, Aces and Sixes

mac_ct wins pot ($14.63).
mac_ct wins pot ($8.55).
Reply
#25
oef maar het is niet altijd feest...

2x straat op turn geld gaat erin tegenstander krijgt flush op river
2x set op flop...tegenstander krijgt straat/flush op river
net OEstraight draw + nut flush draw op flop en uiteraard hit ik niks
edit: A334 in hand 25 op board elke A 3 4 6 en elke klaver was goed geweest...uiteraard noppes

inmiddels buyin down (gelukkig nog wel op PLO10)
Reply
#26
Mac Wrote:oef maar het is niet altijd feest...

2x straat op turn geld gaat erin tegenstander krijgt flush op river
2x set op flop...tegenstander krijgt straat/flush op river
net OEstraight draw + nut flush draw op flop en uiteraard hit ik niks
edit: A334 in hand 25 op board elke A 3 4 6 en elke klaver was goed geweest...uiteraard noppes

inmiddels buyin down (gelukkig nog wel op PLO10)

Is idd klote dat er zoveel kansen zijn vaak dat je nog verliest.

Ik verloor gister nog op de river na all in te zijn gegaan met JJT8 op een J92 6 rainbow board... hij had volgens mij ook iets van een turbomonster wrap ofzo. Ik had hem nog ff in de calculater gedaan en daar stond dat het, ondanks mijn monsterhand, nog steeds maar 75-25 was...

Ik probeer steeds, zoals je ook ziet aan die hand waar ik met J987 een straat flop, toch wat behoudend te spelen. Want ik heb daar dan wel de ubernuts maar als hij dan bijvoorbeeld 6678 in de hand heeft dan split je de pot in het beste geval maar heeft hij nog een dikke redraw naar een FH.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#27
en dan hit je opeens wel alles en pak je 3 buyins binnen een half uur. raar spel toch Wink

Seating Arrangement:

dominos25 is at seat 1 with $11.11.
mac_ct is at seat 2 with $11.78.
manuelmade is at seat 3 with $13.74.
toschi2208 is at seat 4 with $4.70.
kinglulu is at seat 5 with $2.40.
jessica63 is at seat 6 with $2.40.
galaboy is at seat 7 with $5.00.
july05 is at seat 8 with $13.14.
dameya is at seat 9 with $27.67.
sheentapepec is at seat 10 with $1.40.

Post Blinds:

The button is at seat 2.
manuelmade posts the small blind of $0.05.
toschi2208 posts the big blind of $0.10.

Deal Pocket Cards:

dominos25: -- --
mac_ct: [Ah] [7c] [6s] [Qh]
manuelmade: -- --
toschi2208: -- --
kinglulu: -- --
jessica63: -- --
galaboy: -- --
july05: -- --
dameya: -- --
sheentapepec: -- --

Pre-flop:
kinglulu calls $0.10.
jessica63 calls $0.10.
galaboy calls $0.10.
july05 folds.
dameya calls $0.10.
sheentapepec raises $0.75.
dominos25 folds.
mac_ct calls $0.75. hmmmm die had ik willen folden maar dacht dat t maar 10 cent was
manuelmade calls $0.70.
toschi2208 folds.
kinglulu folds.
jessica63 folds.
galaboy calls $0.65.
dameya calls $0.65.


Flop [Jh] [Ts] [6h] kon slechter nutflush + nutinside straightdraw
manuelmade checks.
galaboy checks.
dameya checks.
sheentapepec raises $0.65.
mac_ct calls $0.65.
manuelmade calls $0.65.
galaboy calls $0.65.
dameya calls $0.65.


Turn [Jh] [Ts] [6h] [7s]
manuelmade checks.
galaboy checks.
dameya checks.
mac_ct checks. Free card baby!


River [Jh] [Ts] [6h] [7s] [Kh] KACHING!!! tha nuts!
manuelmade checks.
galaboy checks.
dameya raises $3.60.
mac_ct raises $10.38.
manuelmade folds.
galaboy folds.
dameya folds. Mietje!! eerst betten en dan folden?


Showdown:
mac_ct shows Ah 7c 6s Qh.
mac_ct has 6h Jh Qh Kh Ah: Flush
sheentapepec shows 4d Kc 8d Ks.
sheentapepec has 10s Jh Kc Ks Kh: Three of a Kind


Pot Summary:
$6.78 is returned to mac_ct (uncalled).
Total Pot: $14.50
mac_ct wins $6.94.
mac_ct wins $6.84.
House Rake: $0.72

-------------------------------------------------------------------
Seating Arrangement:

dominos25 is at seat 1 with $9.31.
mac_ct is at seat 2 with $9.90.
manuelmade is at seat 3 with $9.90.
kinglulu is at seat 5 with $2.30.
jessica63 is at seat 6 with $2.60.
sblink is at seat 7 with $13.66.
july05 is at seat 8 with $13.54.
sheentapepec is at seat 10 with $2.30.

Post Blinds:

The button is at seat 1.
mac_ct posts the small blind of $0.05.
manuelmade posts the big blind of $0.10.

Deal Pocket Cards:

dominos25: -- --
mac_ct: [7s] [9d] [7h] [6d]
manuelmade: -- --
kinglulu: -- --
jessica63: -- --
sblink: -- --
july05: -- --
sheentapepec: -- --

Pre-flop:
kinglulu calls $0.10.
jessica63 folds.
sblink folds.
july05 calls $0.10.
sheentapepec calls $0.10.
dominos25 calls $0.10.
mac_ct calls $0.05.
manuelmade checks.


Flop [8c] [6s] [Ts] Me likey!!! nutstraight
mac_ct raises $0.60.
manuelmade folds.
kinglulu folds.
july05 folds.
sheentapepec folds.
dominos25 calls $0.60.


Turn [8c] [6s] [Ts] [2h] still tha nuts...
mac_ct raises $1.80.
dominos25 calls $1.80.


River [8c] [6s] [Ts] [2h] [4h] en nog steeds de nuts!
mac_ct raises $5.40.
dominos25 folds. Weer zo'n watje lekker gedrawd jongen?


Showdown:
mac_ct mucks .


Pot Summary:
$5.40 is returned to mac_ct (uncalled).
Total Pot: $5.40
mac_ct wins $5.13.
House Rake: $0.27

-----------------------------------------------------------
Seating Arrangement:

Jascha131084 is at seat 1 with $5.00.
kioui123 is at seat 5 with $11.31.
tart is at seat 7 with $19.96.
polacos is at seat 8 with $13.04.
mac_ct is at seat 10 with $24.89.

Post Blinds:

The button is at seat 8.
mac_ct posts the small blind of $0.05.
Jascha131084 posts the big blind of $0.10.

Deal Pocket Cards:

Jascha131084: -- --
kioui123: -- --
tart: -- --
polacos: -- --
mac_ct: [Js] [4s] [5d] [4h]

Pre-flop:
kioui123 calls $0.10.
tart calls $0.10.
polacos folds.
mac_ct calls $0.05.
Jascha131084 checks.


Flop [7h] [4d] [Ts] okok niet de complete nuts maar toch een set
mac_ct raises $0.40.
Jascha131084 calls $0.40.
kioui123 calls $0.40.
tart folds.


Turn [7h] [4d] [Ts] [Th] nog altijd de third nuts! en nu ben ik tenminste af van vervelende straten en flushes
mac_ct raises $1.00.
Jascha131084 calls $1.00.
kioui123 calls $1.00.


River [7h] [4d] [Ts] [Th] [Ac] okok 4th nuts nu dan
mac_ct raises $2.00.
Jascha131084 folds.
kioui123 calls $2.00.


Showdown:
mac_ct shows Js 4s 5d 4h.
mac_ct has 4s 4h 4d 10s 10h: Full House
kioui123 mucks .


Pot Summary:
Total Pot: $8.60
mac_ct wins $8.17.
House Rake: $0.43

-----------------------------------------------------

Seating Arrangement:

Jascha131084 is at seat 1 with $6.93.
kioui123 is at seat 5 with $11.41.
tart is at seat 7 with $20.06.
polacos is at seat 8 with $13.14.
mac_ct is at seat 10 with $18.36.

Post Blinds:

The button is at seat 7.
polacos posts the small blind of $0.05.
mac_ct posts the big blind of $0.10.

Deal Pocket Cards:

Jascha131084: -- --
kioui123: -- --
tart: -- --
polacos: -- --
mac_ct: [2c] [Ad] [As] [4c]

Pre-flop:
Jascha131084 calls $0.10.
kioui123 calls $0.10.
tart calls $0.10.
polacos calls $0.05.
mac_ct checks.


Flop [2d] [Ac] [Jd] woooooooooooooooooooooooot
polacos checks.
mac_ct raises $0.50.
Jascha131084 calls $0.50.
kioui123 folds.
tart folds.
polacos folds.


Turn [2d] [Ac] [Jd] [Jc] [/b]nog meer woooot...ook al heb ik wel de 2nd nuts nu[/b]
mac_ct raises $1.50.
Jascha131084 raises $3.00.
mac_ct raises $9.00.
Jascha131084 calls $3.33.


River [2d] [Ac] [Jd] [Jc] [3c] maar goed als ie JJ showt mag ie m hebben!

Showdown:
mac_ct shows 2c Ad As 4c.
mac_ct has Jd Jc Ad As Ac: Full House
Jascha131084 shows Js 4h 9d 7c.
Jascha131084 has 9d Js Jd Jc Ac: Three of a Kind Helaas jongen 1 J is niet goed genoeg vandaag


Pot Summary:
$4.17 is returned to mac_ct (uncalled).
Total Pot: $14.16
mac_ct wins $13.46.
House Rake: $0.70

--------------------------------------------------------

M'n verlies op de hold'em tafels van vanmiddag goed gemaakt met 3 buyins winst binnen het half uur! (Ja tree das toch 1/3 buyin op de tafels waar jij speelt! Wink)
Reply
#28
Kijk eens een beetje handen hier, maar het lijkt mij ongeveer hetzelfde als hold em maar dan met 4 kaarten...

Of zie ik dan iets over de kop?
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#29
je MOET 2 kaarten gebruiken. Bij hold'em mag je ook 1 of zelfs 0 kaarten uit je hand gebruiken. Bij omaha moet je dus 2 kaarten gebruiken je mag er niet 1 of 3 of 4 gebruiken. Verder is het idd vrijwel hetzelfde.
Reply
#30
Aha. Om dan even jouw hand die je hiervoor postte te bekijken om te testen: Je hebt na de flop dus niet een FH maar enkel een setje
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply


Forum Jump: