The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Filmpies!
#61
Bakke Wrote:
Ekslem Wrote:
Bakke Wrote:
Ekslem Wrote:Bakke als jij de Grudge goed vond dan neem ik geen 1 recensie van je serieus. Wat een waardeloze film is dat (ondanks 3 keer schrikken)!

Daarvoor mogen meningen verschillen he Wink.

Dat mag zeker, maar het verhaal is zo slecht en het einde is een compleet drama!

Serieus? Dat vond ik dus weer van White Noise... als je die gaat zien wil ik wel graag weten wat je er van vond.

Ik zal het in de gaten houden. Net een wazige film gezien trouwens 'dreamers'.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#62
Heb gister avond ook wel een geinige film gezien

Euro Trip.

Is een beetje gelijk aan Road Trip maar dan, u raadt het al, in Europa. Iets platter dan road trip. Zeer voorspelbaar wat er allemaal gaat gebeuren maar daarvoor is het dan ook een-niet-denken-maar-kijkt-lekker-weg-film.
Make tea, not war
Reply
#63
Programma iffr dit weekend:

zaterdag
4
Le conseguenze dell'amore
Primer
The Edukators (Die fetten Jahre sind vorbei)
Casshern

zondag
Nobody Knows
Pusher II

Vertel erna wel wat ik ervan vond. Gaat er nog iemand anders naar het filmfestival?
Reply
#64
Ik zou er met een vriend naartoe gaan, maar zijn aandacht ging meer uit naar 3 klassieke samourai-films en daar heb ik nou net geen zin in.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#65
Heb laatst The butterfly Effect gezien. Leuk filmpje moet ik zeggen. Was weer eens wat anders.

Ook naar Collateral gekeken maar het einde daarvan is echt heel jammer.
Reply
#66
die hele film is heel jammer
Reply
#67
Ik heb gisteravond Taking Lives gekeken op DVD, wat een voorspelbare film zeg. Enige pluspunt is (half)naakte Angelina Jolie =P~
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#68
Layer Cake (Komt in Engeland in maart uit op dvd)
Actors:
Daniel Craig ; Kenneth Cranham ; Dexter Fletcher ; Jamie Foreman ; Michael Gambon ; Colm Meaney ; Sienna Miller ; Natalie Lunghi ; Darren Healy

Director Matthew Vaughn (Producer van Lock Stock & Snatch)
Year 2004


Wie kent deze film???
Reply
#69
Verslagje van iffr, voor links zie vorige post.

4 **
Russische film over weinig. In een bar komen drie mensen samen en hebben dan een dialoog van een half uur (ofzo). De barman was niet de enige die in slaap viel. De kijker kan zelf een verhaallijn uitdenken, bijvoorbeeld over klonen in groepjes van vier (4), maar het gaat hier niet zover over door als je zou willen. Het verhaal gaat verder met een jonge vrouw die naar haar geboortedorp terugkeert vanwege de dood van een van haar drie zussen. De regisseur wil vooral de absurde en banale levensstijl in zo'n dorp laten zien. "Fascinerend debuut met uniek camerawerk," vind ik overdreven, al kwam de sfeer van het rotte en gore Rusland wel aardig over. Matige start voor mij.

Le conseguenze dell'amore ****
Stijlvolle en mooi geproduceerde maffiafilm over een man die in een hotel woont, maar niet geheel uit vrije wil. Een zeer koel persoon, dat zijn leven zeer gedisciplineerd leidt. Maar een liefde en Sicilianen die vanwege "werk" even bij hem logeren, hebben de nodige consequenties voor dit leventje, en dan gaat het fout. Heb zeer geboeid naar de film gekeken, inhoudelijk niet heel bijzonder, maar de stijl is cool.

Primer ****
Amerikaanse film over twee jongens die een bijzondere uitvinding doen, waarmee ze een tijdje (paar uur) terug in de tijd kunnen reizen. Aandelenwinsten lonken en alles lijkt mogelijk. De film is lastig te begrijpen, eerst door het jargon, en later doordat het een grote puzzel wordt. Langzaamaan raken de tijden en tijdreizen door elkaar en komen de jongens in de problemen. Erg interessante film als je een beetje van sci-fipuzzelen houdt. Ik begrijp hem nog niet helemaal na een keer kijken, maar wie wel? (misschien als je meteen gaat nadenken en niet door naar de volgende film hoeft).

The Edukators (Die fetten Jahre sind vorbei) ****
Duitse film over een paar links activisten die bij rijkelui inbreken om de boel eens op stelten te zetten ("waar is die exorbitante rijkdom voor nodig?"). Een vriendin heeft een ton schuld bij een zakenman en als ze daar dan eens langs gaan komt ie thuis en ontvoeren ze hem maar. Ze zijn nu alleen wel voor zichzelf bezig en minder voor hun idealen. En dan blijkt die rijkaard vroeger ook een RAF-figuur te zijn geweest. Zeer onderhoudend, leuk vanwege de naiviteit en hoe de rijkaard ermee omgaat. Staat momenteel bovenaan in de publieksranking.

Casshern ***
Voor de laatste shift zoek ik altijd wat actie uit. "Woest-eclectisch amalgaam aan stijlen, in deze apocalyptische science fiction die de volledige animatie- en live action trukendoos wagenwijd opentrekt" trok mij dus wel. Om de mens te redden na een nucleaire wereldoorlog, vindt een wetenschapper neocellen uit. Na een ongeluk ontstaan hier echter mutanten uit, die de mens vervolgens willen uitroeien. De wetenschapper wekt zijn zoon (oorlogsslachtoffer) dan tot leven en deze gaat de strijd aan met de mutanten. Het geweld is niet zo luguber, wel vallen er ontelbare doden. De computeranimatie geeft een aardig beeld van een wereld die weer is gaan lijken op de industriële steden van de 19e eeuw. Al met al prima vermaak, meer ook niet.

Nobody knows ***1/2
Japanse film over een moeder die haar kinderen alleen achter laat met wat geld voor de huishouding. Dit gaat eerst goed omdat de oudste (12) alles vrij netjes regelt. Maar later gaat ie liever computerspelletjes kopen en raakt het gezin in verval. Mooi rustig verfilmd, zo nu en dan ontroerend. Komt wel iets te laat op gang. Erg getwijfeld tussen drie en vier, hier maar 3,5 gegeven. Daar drie, omdat het toch vrij simpel en conventioneel was. Eerst foute band, door uitloop haalde ik de volgende film niet. Beetje balen, misschien licht negatief beïnvloed.

Pusher II ***
Half rennend van Pathe naar Cinerama, maar toch bijna tien minuten te laat. Kut. Was het eerste wat ik zag, want Tonny was terug uit de gevangenis blijkbaar meteen naar de hoeren gegaaan. Ik heb het hier over de zoon van Kopenhagens grootste crimineel, die graag diens respect (op achterhoofd getatoeëerd) wil. Maarja het is een loser die alles op zijn pad verneukt. Hij blijkt ook nog eens vader te zijn geworden. Leek eerst vooral een komedie te zijn, maar later sloeg dat om naar meer drama. Vermakelijke film, maar meer ook niet.

Al met al een mooi weekend gehad met deze zeven gevarieerde films. Helaas zat er geeneen bij waar ik echt van onder de indruk was. Wie weet aanstaande zaterdag alsnog, want ik denk dat ik de slotdag toch ook maar meepik.
Reply
#70
Gisteravond in de bios Hide and Seek gezien, op zich wel geinig maar als je The Grudge weinig aan vond zal je dit niet veel beter vinden. In ieder geval speelde Robert de Niro een redelijke rol als de huisvader, en er zit zelfs een Nederlands tintje in in de persoon van Famke Janssen. Meet The Fockers schijnt goed te zijn, al heb ik 'm nog steeds niet gezien. Upcoming in maart: The Ring Two!
Reply
#71
Niemand deze gezien?



Layer Cake (Komt in Engeland in maart uit op dvd)
Actors:
Daniel Craig ; Kenneth Cranham ; Dexter Fletcher ; Jamie Foreman ; Michael Gambon ; Colm Meaney ; Sienna Miller ; Natalie Lunghi ; Darren Healy

Director Matthew Vaughn (Producer van Lock Stock & Snatch)
Year 2004
Reply
#72
Casshern heb ik op dvd gekocht, 10 euro bij cd-wow (met kortingen)
Bangkok resident.
Reply
#73
Bakke Wrote:Gisteravond in de bios Hide and Seek gezien, op zich wel geinig maar als je The Grudge weinig aan vond zal je dit niet veel beter vinden. In ieder geval speelde Robert de Niro een redelijke rol als de huisvader, en er zit zelfs een Nederlands tintje in in de persoon van Famke Janssen. Meet The Fockers schijnt goed te zijn, al heb ik 'm nog steeds niet gezien. Upcoming in maart: The Ring Two!


Mijn vriendin heeft meet the fockers al gezien, en vond hem niet zo leuk als deel 1..
Bangkok resident.
Reply
#74
Ricochan Wrote:
Bakke Wrote:Gisteravond in de bios Hide and Seek gezien, op zich wel geinig maar als je The Grudge weinig aan vond zal je dit niet veel beter vinden. In ieder geval speelde Robert de Niro een redelijke rol als de huisvader, en er zit zelfs een Nederlands tintje in in de persoon van Famke Janssen. Meet The Fockers schijnt goed te zijn, al heb ik 'm nog steeds niet gezien. Upcoming in maart: The Ring Two!


Mijn vriendin heeft meet the fockers al gezien, en vond hem niet zo leuk als deel 1..

Ik had ook uit betrouwbare bron vernomen dat het, zoals vaak het geval is, een slap aftreksel is van de eerste film. Sequels zijn zelden goed, laat staan beter dan de eerste film.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#75
Donderadg ga ik naar Pathé Tuschinski of de Munt, iemand een advies?
-The Aviator (duurt wel 170 min.)
-Closer
-'Un long dimanche de fiançailles' ('A Very Long Engagement')

(The Grudge en National Treasure al op dvd, Ocean's 12 al gezien en Meet the F. nog niet uit.)
Reply
#76
ben wel benieuwd naar de aviator met al die filmprijzen en 11 oscarnominaties!
Reply
#77
Tsja, die keuze lijkt me makkelijk. En ze kunnen alledrie niet slechter zijn dan de films die je hebt gekocht.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#78
Thnx, dan wordt het de minst lange, Closer, 103 min.
Reply
#79
zooo, gisteren eindelijk weer eens een topper gezien.
the butterfly effect. Zeer goeie film. Waarv de chaos theorie, oorzaak-gevolg mooi aan t licht komt. Echt een aanrader.
Geef m 4 en halve ster...
The great old Ludwig von...
Reply
#80
een topper inderdaad al zeg ik zelf.....

maar het meesterwerk van 2004/2005
http://www.imdb.com/title/tt0387564/

en voor de trailer:
http://www.apple.com/trailers/lions_gate/saw/

ik geef em 5 ster
Reply
#81
Volgens Engelse vrinden is "Layer Cake" de topper van het jaar in GB, samen met "The Football Factory" (over hooligans en andere randdebielen).

De laatste heb ik besteld en hoop ik deze maand binnen te krijgen. De eerste komt in maart pas uit.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thefootballfactory.com">http://www.thefootballfactory.com</a><!-- m -->
"This is England's worst nightmare. Enjoy it."

HAPPY HOUR MEASURES OF VIOLENCE, DRUGS, DRINKING, THIEVING, SEX AND PROFANITY

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bbc.co.uk/films/2004/09/24/layer_cake_2004_review.shtml?comment=response#comment">http://www.bbc.co.uk/films/2004/09/24/l ... se#comment</a><!-- m -->
Reply
#82
Ik heb de aviator thuis op dvd staan, en ik moet zeggen dat ik er nou niet echt van onder de indruk ben geraakt. T is een leuke film om te kijken maar meer ook niet.
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#83
ok, thnx, dat bespaart me een biosje van 200 minuten!
Reply
#84
bocaloca Wrote:Ik heb de aviator thuis op dvd staan, en ik moet zeggen dat ik er nou niet echt van onder de indruk ben geraakt. T is een leuke film om te kijken maar meer ook niet.

Amerikanen geilen op deze film... omdat ze die Hughes helemaal te gek vonden. Wij NLers weten niet eens wie het was en dan is die film meteen al stukken minder.

Oscars moeten gewoon naar Finding Neverland gaan en naar meneer Depp... die had hem al moeten hebben voor POTC.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#85
Meglio gioventù, La (2003) (Het beste van de jeugd)

Tis een lange zit (400 minuten, 2 DVD's), maar dan heb je ook wat. Mijn vriendin spreekt Italiaans en is weg van het land, dus vandaar deze, in eerste instantie, merkwaardige keuze.

Plot: De film volgt 2 broers (Nicola en Matteo) uit Rome, vanaf de roerige jaren 60 tot aan het heden, waarbij de rest van de familie + vrienden/kennissen ook bij toerbeurt het verhaal in- en uitwandelt. Het verhaal is dramatisch, onderhoudend en bij vlagen grappig (vooral in het 2e deel), maar je moet wel van films zonder veel actie en met veel dialoog houden. Ik vond het een goede film, met stevig acteerwerk, prachtige omgeving (Toscane, Sicilië, Rome, Turijn) en de gebeurtenissen uit de wereldhistorie zijn goed in het verhaal verweven.
Spoiler: Alleen de dood van 1 hoofdfiguur kwam wat onverwacht en (voor mij) enigszins onbegrijpelijk. Voor de rest geen negatieve dingen.

Als 5 het maximum aantal sterren is, dan geef ik 4 en een half.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#86
Die film won vorig jaar dik (gem. 4.75) de publieksprijs op het iffr. En dat terwijl ie gezien de lengte niet zo toegankelijk is. Zelf ook nooit zin gehad om hem te gaan kijken, maar hij zal ongetwijfeld mooi zijn ja.
Later meer over wat ik afgelopen weekend heb gezien.
Reply
#87
Ekslem Wrote:
Bakke Wrote:
Ekslem Wrote:
Bakke Wrote:
Ekslem Wrote:Bakke als jij de Grudge goed vond dan neem ik geen 1 recensie van je serieus. Wat een waardeloze film is dat (ondanks 3 keer schrikken)!

Daarvoor mogen meningen verschillen he Wink.

Dat mag zeker, maar het verhaal is zo slecht en het einde is een compleet drama!

Serieus? Dat vond ik dus weer van White Noise... als je die gaat zien wil ik wel graag weten wat je er van vond.

Ik zal het in de gaten houden. Net een wazige film gezien trouwens 'dreamers'.

Heb je White Noise inmiddels al gezien, Ekslem?
Reply
#88
En de films van afgelopen weekend:

Mysterious skin ****
Film draait om twee jongens uit Kansas die als kind zijn misbruikt door hun coach, maar elkaar uit het oog zijn verloren. Voor de een is het een gat in zijn geheugen, hij denkt dat ie is ontvoerd door aliens en wordt een in zichzelf gekeerde puber. De ander weet het echter nog maar al te goed en ontspoort, hij gaat als puber zichzelf prostitueren. Via zijn dromen herinnert de nerd de ander en gaat naar hem op zoek om achter de waarheid te komen. Deze film maakte wel indruk om mij. Zo'n thema kom je weinig tegen, maar het werd ook op een mooie manier gebracht. Tevens winnaar van de Moviezone Award (uitgekozen door jongerenjury). Bevat wel wat homo- en pedofiele sexscenes, dus mijdt hem als je daar niet tegen kunt.

Kammerflimmern ***
Jongeman die als kind zijn ouders bij een ongeluk verloor, probeert nu levens te redden als ambulancemedewerker. Dit is ook het enige in zijn leven, totdat hij de man van een zwangere vrouw tevergeefs reanimeert en verliefd op haar wordt. Deze Duitse film kijkt lekker weg, maar is gelukkig niet te voorspelbaar. Weinig verheffends, gewoon ok.

Turtles can fly ****
Deze film schetst het voor hen alledaagse leven van een groep kinderen in Koerdisch Irak, vlak voor en tijdens het uitbreken van de oorlog. Het draait vooral om een bijdehante jongen (bijnaam Satelliet) die schotels en antennes installeert en een soort leider is voor alle kinderen in het dorp en het nabijgelegen vluchtelingenkamp. In dat kamp zitten oa een jongen (zonder armen) en meisje met een klein kindje (blind). Satelliet wordt verliefd op haar, maar zij heeft het te moeilijk met alles. Erg mooie film die een andere kant van de oorlog laat zien. De meeste acteurt zijn amateurs, maar dat zie je er absoluut niet aan af. Winnaar van de publieksprijs.

Howl's Moving Castle ****
De slotfilm van het festival. Het is een Japanse animatiefilm en heeft een sprookjesachtig verhaal met tovenaars en heksen. Een meisje wordt door een heks in een oud vrouwtje verandert en vlucht de stad uit. Ze komt terecht in het bewegende kasteel van Howl, die immer tegen het kwade strijdt. Ik ben niet zo thuis in anime, maar ik vond het erg mooi getekend allemaal. Tussen het mooie verhaal door ook nog de nodige humor. Jammer alleen van het slechte einde.

Ab-Normal Beauty **
De laatste film was voor mij ook de slechtste helaas. Een meisje uit Hong Kong kickt op het fotograferen van de dood. Een man die dezelfde obsessie heeft, maar zelfs zijn eigen objecten vermoordt, komt hier achter en vindt haar erg interessant. Het is een horrorfilm en er zitten idd minder plezierige beelden bij van bijvoorbeeld die moordenaar die een object doodslaat. Maar er zitten de nodige clichés in en de muziek is vrij irritant aanwezig. Al met al tamelijk slecht.
Reply
#89
Gister The Football Factory gezien, een goede, harde film. ***+ op de schaal van *****.

Vanavond Fight Club.
Reply
#90
eergister the beach gezien. vrij oude film met leonardo di caprio. Wel aardig goeie film alleen vond ik het jammer dat ie niet erg lang in z'n 'gekte' bleef.

***1/2
Reply


Forum Jump: