The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Filmpies!
Ik vond Babel gekunsteld en bovenal saai... als je Robert Altman zo graag wilt kopiëren moet je echt van betere huize komen

Maar jaaaaaaa... smaken verschillen zullewemaarzegge Xtragaap4de

Ik zou de Oscar vorig jaar aan Good Night and good luck hebben gegeven... en die veredelde tearjerker genaamd Million Dollar Baby mocht niet in de schaduw staan van het meesterlijke Sideways, hoewel ik de Oscar aan Aviator had gegeven, puur vanwege Marty Scorsese die al jaren schandalig genegeerd wordt door die academy bejaarden.

2003 wint fokking Chicago ipv het geweldige Gangs of New York! Age of Innocence was niet eens genomineerd in '94 en the Fugitive wel! Goed, Fugitive is een geweldige film, maar om die nou te nomineren voor een Oscar? :|
Last temptation of Christ nie eens genomineerd en hapklare brok Working Girl wel.
Goodfellas heeft het afgelegd tegen Dances with Wolves... Het briljante Raging Bull verloor van huilfilm Ordinary People, Taxi Driver verliest van Rocky en Marty was niet eens genomineerd als regisseur... ook niet voor Mean Streets, Colour of Money, After Hours, King of Comedy etc. etc.

En met the Departed gaat-ie ook weer buiten de pot pissen, want die zullen ze wel aan Greengrass geven voor United 93 :cry:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Betreffende die Oscarverkiezingen ben ik het compleet met je eens! Ze kijken daar eerder naar bezoekersaantallen en commerciële belangen dan naar de artistieke waarde.

Babel, echter, vond ik echt een meesterwerk. Ik vond het een artistieke versie van Crash, die ik inderdaad zeer pretentieus vond maar die mij wel aangreep. Ik vind Babel de beste film van 2006.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Ad Wim Wrote:Babel, echter, vond ik echt een meesterwerk. Ik vind Babel de beste film van 2006.

Ik had ook niet anders verwacht, meneer cultureel correct... :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
1987: the last emperor ipv fatal attraction
1990: had ik em ook wel aan Awakenings gegund.
1993: schindler's list ipv remains of the day
1994: forrest gump ipv pulp fiction

Voor de acteurs en actrices kan je een zelfde lijstje wel maken. Subjectieve, kwammersjele kontkruiperij ist. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Gerben Zonderland Wrote:1993: schindler's list ipv remains of the day

Dat had natuurlijk in the name of the father motte worden :8:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Deze films wonnen geen enkele Oscar merkwaardig genoeg: North by Northwest, King Kong (1933), Notorious, Marathon Man, Rebel without a Cause, Rear Window, Shawshank Redemption, Magnolia, Mulholland Drive, Psycho, Se7en, Trainspotting, Taxi Driver, Vertigo, Wild at Heart, The Wild Bunch.

Deze werden niet eens ergens voor genomineerd: The Shining, Modern Times, Reservoir Dogs, Heat, King Kong, Once Upon a Time in America,
Once Upon a Time in the West, The Postman Always Rings Twice, Monty Python and the Holy Grail.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.filmsite.org/noawards.html#2">http://www.filmsite.org/noawards.html#2</a><!-- m -->
I believe in Jim Jones.

We Drink The Cool-Aid Because That's All That's Being Served
Reply
Quatro Wrote:
Keyzer Wrote:Gisteren Rocky Balboa gezien... Kan er niets aan doen, maar vond het een mooie film.

hm..die heb ik gisteren ook geprobeerd te zien...na een uur in slaap gevallen...wat een saaie kut film...
Het eerste uur is dan ook echt om te huilen, vreselijk!
Daarna wordt het een echte Rocky en dat is dan wel weer mooi en maakt toch nog net tot een voldoende, maar geen aanrader. Ik zeg een 6
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Bakke Wrote:Tot slot gisteravond in Cinemec naar Perfume: The Story of a Murderer geweest. Wat een bizarre film, zeg. De film is gebaseerd op een bestseller roman, en ik moet zeggen dat ik wel geinteresseerd ben geraakt in het boek. Jammer dat ik de film eerst zag... Het komt neer op het levensverhaal van Jean-Baptiste Grenouille (Ben Wishaw), die geboren wordt met een buitengewoon reukvermogen. Je maakt hem mee van baby tot volwassene, en gaat steeds meer sympathiseren met deze, toch rare gozer, die dames tot op vijf centimeter nadert om ze eens goed te besnuffelen. Zijn levensdoel wordt het creeren van het perfecte parfum, maar dat brengt ernstige consequenties met zich mee voor de rest van Parijs en het dorp Grasse waar Jean-Baptiste Grenouille enkele jaren vertoeft. Al met al best een boeiende film, de mensen die het boek lazen moeten uiteráárd de film ook zien. Echt een enorm vage film, maar dat is waarschijnlijk wat 'm zo intrigerend maakt. Van mij mag Ben Wishaw genomineerd worden voor een Oscar voor zijn rol in deze film, die in Amerika een hit was en in Duitsland in het openingsweekend een schamele 1 miljoen bezoekers trok. Op gepaste afstand van de bovenstaande 2 films een dikke 4 sterren.
Ben gisteren naar Perfume geweest en ik vind het een dikke aanrader. Het is zo anders dan andere films, en het rare is dat je op het einde ook gewoon ergens wil dat hem lukt.
Reply
maar het lukt dus niet, bedankt voor het verraaien
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
Bocaloca Wrote:maar het lukt dus niet, bedankt voor het verraaien

Hij verraadt niks... het is gewoonweg apart om te hopen dat een slechterik ergens mee weg komt in een film
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Treesong Wrote:
Bocaloca Wrote:maar het lukt dus niet, bedankt voor het verraaien

Hij verraadt niks... het is gewoonweg apart om te hopen dat een slechterik ergens mee weg komt in een film

Hoop ik ook altijd Smile vond Swordfish daarom ook wel grappig...
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
Depor Wrote:
Treesong Wrote:
Bocaloca Wrote:maar het lukt dus niet, bedankt voor het verraaien

Hij verraadt niks... het is gewoonweg apart om te hopen dat een slechterik ergens mee weg komt in een film

Hoop ik ook altijd Smile vond Swordfish daarom ook wel grappig...

Of Silence of the Lambs :waf:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Kreeg net een berichtje van bol.com, een heel serie DVD´s voor 8 euro, waaronder een aantal klassiekers, bv.
The Godfather
Chinatown
Great Gatsby
High Noon
Little Big Man
Rosemary's Baby

Misschien zit er iets voor jullie bij.
May The Schwartz Be With You
Reply
geen zin om heel de topic door te lezen maar dit weekend heb ik blood diamond gezien..... wauw wat een goeie film is dat zeg...
Wie dit leest is gek
Reply
Voetbal afgelast dus maar naar de film geweest: The Prestige

Enorm sterke film, absoluut een aanrader. Jackman en Bale zijn fantastisch samen en de film zit echt heel goed in elkaar. Een 8.5
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Iemand hier 13 Tzameti gezien? Wat een zieke film!
Reply
Keyzer Wrote:Iemand hier 13 Tzameti gezien? Wat een zieke film!
Vorig in Rotterdam gezien. Onwijs macaber inderdaad, maar ik vond hem wel sterk.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
gittermaster Wrote:
gittermaster Wrote:Zojuist vanaf de luie bank the departed gekeken. Ik hoorde al dat t een goeie film was, maar wat mij betreft in het rijtje "uitzonderlijk goede films"
4,75 ster....
Voor degene die niet weten waar het over gaat.
Kort gezegd.
Rats... oftewel infiltranten.
Een smeris (Dicaprio) gaat undercover bij een criminele bende en Matt Damon gaat vanuit diezelfde bende undercover bij de smeris.
Verrassend goed acteerwerk van Dicaprio

Ik had een collega die DVD geleend, komt ze de volgende dag op werk... "Ik snap er echt niets van, heb m na een uur al uit gezet".
Ik een beetje doorvragen. Toen bleek dat zij dacht dat Matt Damon en Leonardo dezelfde persoon waren... :lol: :lol: :lol:

Dacht ik ook de eerste 10 minuten :lol:
Wat een briljante film, eindelijk ook eens een einde waarin iedereen dood gaat ook "the good guys"
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
Depor Wrote:
gittermaster Wrote:
gittermaster Wrote:Zojuist vanaf de luie bank the departed gekeken. Ik hoorde al dat t een goeie film was, maar wat mij betreft in het rijtje "uitzonderlijk goede films"
4,75 ster....
Voor degene die niet weten waar het over gaat.
Kort gezegd.
Rats... oftewel infiltranten.
Een smeris (Dicaprio) gaat undercover bij een criminele bende en Matt Damon gaat vanuit diezelfde bende undercover bij de smeris.
Verrassend goed acteerwerk van Dicaprio

Ik had een collega die DVD geleend, komt ze de volgende dag op werk... "Ik snap er echt niets van, heb m na een uur al uit gezet".
Ik een beetje doorvragen. Toen bleek dat zij dacht dat Matt Damon en Leonardo dezelfde persoon waren... :lol: :lol: :lol:

Dacht ik ook de eerste 10 minuten :lol:
Wat een briljante film, eindelijk ook eens een einde waarin iedereen dood gaat ook "the good guys"

Bedankt voor het verklappen van het einde, nou hoef ik hem niet meer te kijken... :roll: :|
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Voyou Wrote:
Depor Wrote:
gittermaster Wrote:
gittermaster Wrote:Zojuist vanaf de luie bank the departed gekeken. Ik hoorde al dat t een goeie film was, maar wat mij betreft in het rijtje "uitzonderlijk goede films"
4,75 ster....
Voor degene die niet weten waar het over gaat.
Kort gezegd.
Rats... oftewel infiltranten.
Een smeris (Dicaprio) gaat undercover bij een criminele bende en Matt Damon gaat vanuit diezelfde bende undercover bij de smeris.
Verrassend goed acteerwerk van Dicaprio

Ik had een collega die DVD geleend, komt ze de volgende dag op werk... "Ik snap er echt niets van, heb m na een uur al uit gezet".
Ik een beetje doorvragen. Toen bleek dat zij dacht dat Matt Damon en Leonardo dezelfde persoon waren... :lol: :lol: :lol:

Dacht ik ook de eerste 10 minuten :lol:
Wat een briljante film, eindelijk ook eens een einde waarin iedereen dood gaat ook "the good guys"

Bedankt voor het verklappen van het einde, nou hoef ik hem niet meer te kijken... :roll: :|

Zie jij maar eens uit te vinden wie "the good guys" zijn, moet je toch echt de film voor kijken. Zowiezo doen een van de beste films van de afgelopen tijd.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
Treesong, een wat late reactie maar ben dan ook erg druk de laatste tijd. Even serieus de vraag (dus geen cynische ondertoon): wat vond jij zo goed aan Gangs of New York? Ik vond het namelijk een complete flutfilm...
Sfeer in de film is goed, de decors zijn geweldig (te bedenken dat deze handmade zijn) en Leonardo speelde redelijk ok maar verder vond ik het vooral een niet boeiend langdradig gelul...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marshall Wrote:complete flutfilm...
Sfeer in de film is goed, de decors zijn geweldig (te bedenken dat deze handmade zijn) en Leonardo speelde redelijk ok

waarom noem je het dan een complete flutfilm, als je toch aspecten redelijk, goed en geweldig vindt? :roll:
Reply
waf Wrote:
Marshall Wrote:complete flutfilm...
Sfeer in de film is goed, de decors zijn geweldig (te bedenken dat deze handmade zijn) en Leonardo speelde redelijk ok

waarom noem je het dan een complete flutfilm, als je toch aspecten redelijk, goed en geweldig vindt? :roll:

Precies... en daar moet ik dan serieus op reageren Xtragaap4de
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
zucht....... goed, ik weet weer voldoende
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marsh, ik ben het met je eens wat een rukfilm...heb hem maar uitgezet kon totaal niet boeien.
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
Vanmiddag The Last King of Scotland gezien, vrij goede film. Verhaal is niet geweldig, maar het acteerwerk maakt een hoop goed. Vooral Whitaker is geweldig. Fantastisch hoe hij van sullige sidekick naar zo'n militair leider gaat!
Ik vond het een 7+
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
Vrijdagmiddag toch maar naar the Prestige gegaan... wat een vreselijke teleurstelling :cry:

Op zich goed acteerwerk door de hoofdrolmannen, maar wat een voorspelbare plot uitgesmeerd over meer dan twee uur... het enige lichtpuntje was David Bowie in een curieuze bijrol als de legendarische Tesla, maar dat kan op de lange termijn helaas worden weggestreept tegen alle minpunten... met name die walgelijke Scarlett Johensen die weer eens een vreselijk staaltje non-acteren laat zien... :|
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
Eindelijk een oscar voor Scorsese.


Film: The Departed
Regie: Martin Scorsese voor The Departed
Mannelijke hoofdrol: Forest Witaker voor The Last King of Scotland
Vrouwelijke hoofdrol: Helen Mirren voor The Queen
Mannelijke bijrol: Alan Arkin voor Little Miss Sunshine
Vrouwelijke bijrol: Jennifer Hudson voor Dreamgirls
Niet-Engelstalige film: Das Leben der Anderen van de Duitser Florian Henckel von Donnerrsmarck
Animatiefilm: Happy Feet
Korte animatiefilm: The Danish Poet Documentaire: An Inconvenient Truth
Korte documentaire: The Blood of Yingzhou District
Korte film: West Bank Story
Montage: The Departed
Camerawerk: Pan's Labyrinth
Speciale effecten: Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Oorspronkelijke scenario: Michael Arndt voor Little Miss Sunshine
Bewerkt scenario: William Monahan voor The Departed
Art direction: Pan's Labyrinth
Lied: I need to wake up voor An Inconvenient Truth
Filmmuziek: Gustavo Santaolalla
Geluidsmixage: Dreamgirls
Geluidsbewerking: Letters from Iwo Jima
Kostuumontwerp: Marie Antoinette
Make-up: Pan's Labyrinth
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
Treesong Wrote:Vrijdagmiddag toch maar naar the Prestige gegaan... wat een vreselijke teleurstelling :cry:

Op zich goed acteerwerk door de hoofdrolmannen, maar wat een voorspelbare plot uitgesmeerd over meer dan twee uur... het enige lichtpuntje was David Bowie in een curieuze bijrol als de legendarische Tesla, maar dat kan op de lange termijn helaas worden weggestreept tegen alle minpunten... met name die walgelijke Scarlett Johensen die weer eens een vreselijk staaltje non-acteren laat zien... :|

Ik vond The PRestige juist een geweldige film. Goed acteerwerk ( met name Christian Bale) en leuk verhaal. Ik vond het juist niet voorspelbaar. Naja smaken verschillen.
Reply
AssyriskaFF Wrote:Ik vond The PRestige juist een geweldige film. Goed acteerwerk ( met name Christian Bale) en leuk verhaal. Ik vond het juist niet voorspelbaar. Naja smaken verschillen.

Met het acteerwerk van de heren is ook niets mis... maar als jij een verhaal over twee monomane onsympathieke goochelaars die zich meer dan twee uur lang te buiten gaan aan kinderachtige sabotagepraktijken 'leuk' vindt... naja, da's dan een kwestie van smaak. Misschien dat ik de ontknoping kilometers vantevoren zag aankomen, omdat ik tijdens alle overbodige scenes met dat walgelijke propje rustig kon nadenken over het Grote Geheim ( Undecided ) van de Truuk. En aangezien er maar 1 logische oplossing is, kon ik de rest van de tijd mooi even wegdutten... Xtragaap4de
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: