22-08-2005, 11:23 AM
Zoââ¬Â¦ we hebben weer wat gekeken, zo van die films die hier de bioscoop niet hebben gehaald edoch wel bevolkt zijn met bekende acteurs:
Spanglish
James L. Brooks maakt niet veel films, maar ze zijn wel altijd de moeite (en vaak een Oscar) waard (Terms of Endearment en As good as it gets bijvoorbeeld). Ook in Spanglish zijn Brooks' favoriete thema's aanwezig - moeizaam lopende relaties tussen (wereld)vreemde mensen, veel emotie en de nodige relativerende humor. Het verhaal in het kort: Mexicaanse vrouw met dochtertje vindt baan als werkster in L.A. bij een errrrg dysfunctionele familie. Ik bedoel: Adam Sandler speelt de meest normale figuur in het gezin! Langzaamaan worden de Mexicaanse dames een onderdeel van de familie, hetgeen leidt tot het nodige gedoe. Conclusie? Een aardige film, minder irritant en ongeloofwaardig als As goods as it gets, maar ook geen topper. Want is het nu drama? Komedie? Vooral Sandler lijkt moeite te hebben met dit dilemmaââ¬Â¦ terwijl Tea Leoni eigenlijk alleen maar een superneurotische kopie is van Annette Bening's karakter in American Beauty. Er zijn gelukkig nog genoeg geestige en ontroerende momenten over om samen met de vriendin naar te kijken, dus daarom:
**1/2
The Final Cut
Geweldige premisse! In de toekomst is het mogelijk om bij ongeboren kinderen een chip te implanteren die vervolgens hun hele leven door hun ogen filmt! Als ze uiteindelijk de pijp uitgaan, fabriceren zogenaamde 'cutters' er een mooie 'best of' film van, die dan op de begrafenis wordt afgespeeld. Robin Williams speelt de beste 'cutter' in town die in extra heet water terecht komt als hij de levensfilm van een hoge pief moet fabriceren. Het is geen slechte film, maar het is erg jammer dat de regisseur/schrijver zó veel ethische vraagstukken m.b.t. dit onderwerp probeert aan te snijden dat ie op dat punt een beetje verzuipt. Blijkbaar kwamen hij er halverwege achter dattie iets te veel hooi op de vork had genomen, want de laatste twintig minuten worden enorm afgeraffeld, interessante plotpunten overboord gedonderd ten faveure van een tamelijk banaal thrillerelement. Dit idée had zo veel beter kunnen worden uitgewerkt! Helaasââ¬Â¦ Desalniettemin toch nog het bekijken waard voor wie houdt van een beetje nafilosoferen **1/2
Spanglish
James L. Brooks maakt niet veel films, maar ze zijn wel altijd de moeite (en vaak een Oscar) waard (Terms of Endearment en As good as it gets bijvoorbeeld). Ook in Spanglish zijn Brooks' favoriete thema's aanwezig - moeizaam lopende relaties tussen (wereld)vreemde mensen, veel emotie en de nodige relativerende humor. Het verhaal in het kort: Mexicaanse vrouw met dochtertje vindt baan als werkster in L.A. bij een errrrg dysfunctionele familie. Ik bedoel: Adam Sandler speelt de meest normale figuur in het gezin! Langzaamaan worden de Mexicaanse dames een onderdeel van de familie, hetgeen leidt tot het nodige gedoe. Conclusie? Een aardige film, minder irritant en ongeloofwaardig als As goods as it gets, maar ook geen topper. Want is het nu drama? Komedie? Vooral Sandler lijkt moeite te hebben met dit dilemmaââ¬Â¦ terwijl Tea Leoni eigenlijk alleen maar een superneurotische kopie is van Annette Bening's karakter in American Beauty. Er zijn gelukkig nog genoeg geestige en ontroerende momenten over om samen met de vriendin naar te kijken, dus daarom:
**1/2
The Final Cut
Geweldige premisse! In de toekomst is het mogelijk om bij ongeboren kinderen een chip te implanteren die vervolgens hun hele leven door hun ogen filmt! Als ze uiteindelijk de pijp uitgaan, fabriceren zogenaamde 'cutters' er een mooie 'best of' film van, die dan op de begrafenis wordt afgespeeld. Robin Williams speelt de beste 'cutter' in town die in extra heet water terecht komt als hij de levensfilm van een hoge pief moet fabriceren. Het is geen slechte film, maar het is erg jammer dat de regisseur/schrijver zó veel ethische vraagstukken m.b.t. dit onderwerp probeert aan te snijden dat ie op dat punt een beetje verzuipt. Blijkbaar kwamen hij er halverwege achter dattie iets te veel hooi op de vork had genomen, want de laatste twintig minuten worden enorm afgeraffeld, interessante plotpunten overboord gedonderd ten faveure van een tamelijk banaal thrillerelement. Dit idée had zo veel beter kunnen worden uitgewerkt! Helaasââ¬Â¦ Desalniettemin toch nog het bekijken waard voor wie houdt van een beetje nafilosoferen **1/2
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!
Song of the decade:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->