Threads: 21
De beladen derby in het mooie Twente staat aanstaande vrijdag weer op het programma. Fct zal in duels als deze de punten moeten pakken willen zij nog in de top 5 eindigen. Voor Heracles ligt de druk lager, de punten hoeven in principe niet in uitwedstrijden tegen sub-toppers gepakt te worden. Toch is dit een belangrijke wedstrijd voor de voormalig Twentse landskampioen Heracles want de 104 jarige trots zal voornamelijk voor haar eer vechten.
Al ietswat nerveus Vret? Jou club schijnt er nogal mee in de maag te zitten met deze wedstrijd want zij hebben aan de KNVB uitstel gevraagd ivm interlandverplichtingen van enkele spelers. Iets als 'wij hebben interlands en zij niet en dat is niet eerlijk'? :wink:
Het uitvak is in ieder geval uitverkocht, 800 zwart-witten zullen de reis maken naar Enschede. Ik verwacht niet dat wij net als vorig jaar een punt pakken en aan een overwinning wil ik al helemaal niet denken. Ik denk dat we met opgeheven hoofd de strijd verliezen van het kwalitatief veel sterkere fct. En hoewel dat in een derby niet telt en ik er dan ook zeker van zal balen kan ik de spelers in ieder geval niets verwijten in dat geval. Inspiratieloos verliezen tegen de rooien is geen optie.
Threads: 114
Dat wordt een insiratieloos verlies tegen FC Twente: 4-0.
Oh, my god, we bought Kenny!
Threads: 137
Tuulk, ik ben voor elke wedstrijd van FC Twente nerveus.
Het lijkt mij een mooi moment om de draad weer op te pakken en heb het volste vertrouwen dat wij met meer dan vijf goals verschil de drie punten in eigen huis houden.
Wilkshire komt pas vrijdag terug dus ik denk dat daarom uitstel is aangevraagd. De anderen met interlandverplichtingen zijn al wel eerder terug.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Wilkshire? Is dat niet die gozer die vorig seizoen een moordaanslag op Klavan pleegde om zodoende een einde te maken aan een fraaie solo actie van hem?
In dat geval zou ik nog even nadenken over het opstellen van deze freak als ik Rutten was, aangezien Garcia-Garcia wel in de basis gaat beginnen. Tenzij Rutten jullie clubkleuren wil eren natuurlijk.
D'r an met de lippe Wrote:Wilkshire? Is dat niet die gozer die vorig seizoen een moordaanslag op Klavan pleegde om zodoende een einde te maken aan een fraaie solo actie van hem?
In dat geval zou ik nog even nadenken over het opstellen van deze freak als ik Rutten was, aangezien Garcia-Garcia wel in de basis gaat beginnen. Tenzij Rutten jullie clubkleuren wil eren natuurlijk.
Nee man, Luke pleegde inderdaad een aanslag op de Klavan zijn knie, dit puur om zich te bewijzen voor de fans in zijn debuut. Hij wilde laten zien dat hij fanatiek en hard is zoals het zich betaamd in een beladen derby.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Quote:Twee Heracles-supporters zijn veroordeeld tot twintig maanden gevangenisstraf, waarvan vijf voorwaardelijk.
Ze hebben na de wedstrijd SC Heerenveen - Heracles Almelo een Friese supporter in elkaar geslagen. De man raakte zwaar gewond. De Heracles-supporters krijgen ook voor twee jaar een stadion-verbod als Heracles en Heerenveen tegen elkaar spelen. Bovendien moeten ze het slachtoffer ruim 2500 euro schadevergoeding en smartegeld betalen. Een derde Heracles-supporter is vrijgesproken. De zaak van de vierde supporter is aangehouden, omdat de recht-bank nog getuigen wil horen.
Waarom geen stadionverbod voor alle wedstrijden.....
Threads: 2
Vret Mien Gras Wrote:D'r an met de lippe Wrote:Wilkshire? Is dat niet die gozer die vorig seizoen een moordaanslag op Klavan pleegde om zodoende een einde te maken aan een fraaie solo actie van hem?
Nee man, Luke pleegde inderdaad een aanslag op de Klavan zijn knie, dit puur om zich te bewijzen voor de fans in zijn debuut. Hij wilde laten zien dat hij fanatiek en hard is zoals het zich betaamd in een beladen derby.
VMG, verwacht je dat Wilkshire meedoet op vrijdag a.s.?
Flixieluv Wrote:Vret Mien Gras Wrote:D'r an met de lippe Wrote:Wilkshire? Is dat niet die gozer die vorig seizoen een moordaanslag op Klavan pleegde om zodoende een einde te maken aan een fraaie solo actie van hem?
VMG, verwacht je dat Wilkshire meedoet op vrijdag a.s.?
Wilkshire heeft al eerder een interland overgeslagen om met FC Twente te kunnen ballen tegen Ado. Dit zegt genoeg over zijn mentaliteit en liefde voor onze club. Als hij geen blessure oploopt of vertraging speelt hij gewoon. Daarentegen kan het ook zo maar zijn dat Wellenberg in de basis staat als Rutten misschien wel geen onnodig risico wil lopen.
Persoonlijk verwacht ik dat Luke gewoon speelt, hij is een bikkel en we hebben de drie punten nodig.
Hier zijn eigen woorden:
Quote:Wilkshire is het reizen inmiddels wel gewend, vertelt hij FourFourTwo: "We've done this many times. Get a decent sleep on the plane and you should be right." Na afloop pakt Luke gelijk weer het vliegtuig (van Socceroos- sponsor Qantas), om vrijdagmorgen aan te komen in Enschede. Vrijdagavond staat dan al Heracles op het programma. "I'll worry about that after Wednesday night's game."
Krom eigenlijk, ik ben vrijdagmiddag nog op steenworp afstand van het Arke. Vervolgens dus naar Almelo omdat ik onder zwaar bewaakt transport de reis naar het Arke moet maken. Nu snap ik de combi maatregel in dit geval wel, maar het blijft vreemd :waf:
Wilkshire speelt hoogstwaarschijnlijk niet, Wellenberg vervangt hem.
Quote:Orlando Engelaar speelt morgen niet mee met FC Twente in de wedstrijd tegen Heracles Almelo. De middenvelder kampt met een knieblessure en moest daardoor ook de interland Kroatie-Nederland missen.
Kom op Rutten, Maaroufi in de basis en Brama op de bank. We hebben creativiteit nodig en geen mandekker.
Wegens het offline zijn van het forum wil ik alsnog even iets over de wedstrijd zeggen; het was een echte derby.
Nu las ik net dit verhaal, :^o ?
Quote:Beste Heracles supporters,
Nu de derby weer voorbij is en nu we de rest van het jaar weer door het leven kunnen gaan als collegaââ¬â¢s, klasgenoten en (misschien zelfs) vrienden wil ik jullie toch wat op het hart drukken.
Misschien kom ik een tikje arrogant over, maar dat zal wel komen omdat ik al jaren Twente supporter ben en de wereld toch een beetje door een rode bril bekijk.
Vrijdagavond liep ik het stadion binnen en ik had meteen het gevoel dat er iets bijzonders aan de hand was. Een uitverkocht uitvak, rumoer voor de wedstrijd, sfeeracties, vuurwerk en een geladen sfeer. Je voelt gewoon dat de derby van het oosten op het punt stond om te beginnen.
Vak-P maakte als vanouds de sfeer en stiekem keek ik met een schuin oogje naar jullie vak daar aan de overkant. Wat voor spreekkoren krijg ik naar mijn hoofd? Wat voor gevatte spandoeken worden er onthuld of komt er iets speciaals? Nadat dat zwart-witte vakje aan de overkant een paar keer had geprobeerd om sfeer te maken bekroop mij ineens een raar gevoel. Dat vakje was niet bezig om sfeer te maken maar was heel hard bezig om Vak-P te imiteren. Dat je dat Calimero liedje overneemt kan ik nog een keer begrijpen. Maar het feit dat ik geen liedje, actie of spandoek heb gehoord of gezien dat niet al eerder en beter in Enschede is vertoond dat verbaasd me echt. Dachten jullie dat je aan de Mini Playbackshow aan het meedoen was?
Dat je er trots op bent dat je uit Almelo komt is jullie probleem maar zorg dan ook dat je je lokale identiteit uitdraagt en kopieer er niet één van je buurman. Of speelt er wat anders? Zijn jullie diep in je hart toch Twente supporters die al jaren op de wachtlijst staan? Jongens, tot volgend jaar op de tweede ring!
Threads: 76
Nou ik heb zitten kijken vrijdag en ik vond het, ondanks dat ik vanuit NEC gezien zeker hoopte op een twente-zege, toch fantastisch om te zien hoe dat uitvak ontplofte na de 0-1. Zulke explosies van vreugde zie je m.i. niet vaak meer. Alleen bij (beladen) derby's als Vitesse-NEC, Twente-Heracles en wedstrijden als Ajax-Feyenoord en misschien wat wedstrijden als Ajax-Utrecht en de wat mindere derby tussen Willem 2 en NAC. Verder zie je toch vaak verschillen in vreugde cq juichen.
Over de wedstrijd zelf.. ik zat op de bank te kijken en zei tegen een kameraad naast me dat Twente Hersi erin moest zetten want die weet als geen ander hoe zulke wedstrijden te spelen. (Heeft vele NEC-Vitesse's gespeeld en blonk ook regelmatig uit). Hij komt erin en een minuut later staat het 0-1 haha... weergaloze goal trouwens  . Uiteindelijk is het toch Hersi die m.i. de wedstrijd doet kantelen en zorgt voor de Twentse overwinning.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
harry_bierdop Wrote:Nou ik heb zitten kijken vrijdag en ik vond het, ondanks dat ik vanuit NEC gezien zeker hoopte op een twente-zege, toch fantastisch om te zien hoe dat uitvak ontplofte na de 0-1. Zulke explosies van vreugde zie je m.i. niet vaak meer. Alleen bij (beladen) derby's als Vitesse-NEC, Twente-Heracles en wedstrijden als Ajax-Feyenoord en misschien wat wedstrijden als Ajax-Utrecht en de wat mindere derby tussen Willem 2 en NAC. Verder zie je toch vaak verschillen in vreugde cq juichen.
Over de wedstrijd zelf.. ik zat op de bank te kijken en zei tegen een kameraad naast me dat Twente Hersi erin moest zetten want die weet als geen ander hoe zulke wedstrijden te spelen. (Heeft vele NEC-Vitesse's gespeeld en blonk ook regelmatig uit). Hij komt erin en een minuut later staat het 0-1 haha... weergaloze goal trouwens . Uiteindelijk is het toch Hersi die m.i. de wedstrijd doet kantelen en zorgt voor de Twentse overwinning.
Klopt Harry.
De wedstrijd was een echte derby, maar het voetbal was niet om aan te zien.
De explosie van gejuich na de 0-1 was oorverdovend, maar dat was de 1-1 ook. De 2-1 was meer opluchting.
De sfeer was prima vrijdagavond, alhoewel de Heraclieden graag mogen zeggen dat VakP "you only sing when...."; stierestront! Het was ook mooi dat het uitvak weer eens uitverkocht was, al is de reis niet ver toch respect. Heracles had moeten profiteren van de zoveelste off-day van FC Twente in-a-row. Gelukkig kwam Rutten met Hersi. Ik hoopte ook op Hersi aangezien ik hetzelfde dacht als jij; hij heeft vele derby's gestreden met succes.
Haha, wat een sneu stuk weer. Ik heb 90 minuten mijn stembanden liggen verneuken om ons geliefde Heracles te steunen.
En wat stelde Vak-P daar tegenover? Immense stilte na de 0-1 en een grote bek na de 2-1. Ik had het fct publiek altijd nog redelijk hoog zitten in vergelijking met ander publiek in Nederland maar afgelopen vrijdag heb ik een hele andere indruk gekregen. Een boschker wat verkeerd uitrapt en een fluitconcert om zijn oren krijgt en een fluitconcert bij een ruststand van 0-0. Zo ken ik jullie niet heren fct'ers. En diep in onze hart fct supporters? Whaha, ik kan goed overweg met 99% van de fct aanhang maar de club zelf is om te kokhalsen. En dat roep ik niet als een pubertje (gelukkig ben ik met 20 jaar die leeftijd ook al redelijk ontgroeit :wink: ) maar als iemand die de Heracles historie heel goed kent en en zo mijn redenen\argumenten heeft. En ach, over kopiëren gesproken... rode shirtjes, you'll never walk alone opkomst en een fusie afkomst. Enigste Nederlandse profclub in het zwart-wit, 1 van de weinige clubs in Nederland die haar roots is trouw gebleven door niet te fuseren en een eigen clublied... wie kopieërde ook alweer?
Ik heb Vret al gefeliciteerd maar bij deze nogmaals. Ik ben er nog altijd ziek van, na de 0-1 was ik in de hemel en nog geen kwartier later kon ik wel janken van woede en frustratie. Maar kop op, we spelen in thuiswedstrijden erg goed voetbal en bij VVV is de ban doorbroken en daar werd in Enschede bijna een vervolg aan gegeven. Wij gaan het redden dit seizoen.
|