The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




vitesse
#1
kruif een eigen draad, fietstas een eigen draad.

Quote:Vitesse vraagt surseance van betaling aan
19/02/2008 23:32

Grote paniek in Arnhem. Vitesse vraagt binnenkort surseance van betaling aan, omdat het niet meer aan de verplichtingen kan voldoen. Een conflict met de gemeente lijkt het struikelblok.

Vitesse was de laatste maanden bezig met het wegwerken van de schuldenlast. Daarvoor had de Arnhemse club de hulp nodig van 62 crediteuren. Volgens Vitesse was de gemeente nog een van de laatste twee schuldeisers en leek er lange tijd uitzicht op overeenstemming. Maar dinsdagavond besloot de gemeente alsnog niet akkoord te gaan met het saneringsplan van de voetbalclub.

Vitesse werkte sinds november 2007 aan het saneren van het negatief eigen vermogen van 27 miljoen euro. Dit bestond vooral uit langlopende schulden, een erfenis uit het verleden. Vooral de rente zorgde voor een zware last én voor een dreigende negatieve spiraal: de betere spelers verkopen, sportieve achteruitgang en minder inkomsten. Met een zogenaamd crediteurenakkoord hoopten de Arnhemmers zich uit deze wurggreep te bevrijden. Door de weigering van de gemeente gaat er een streep door het crediteurenakkoord.

Vitesse is woedend en voelt zich aan het lijntje gehouden. 'Wij hadden tot dinsdagmiddag goede hoop dat ook de gemeente Arnhem zou meewerken aan een vrijwillig akkoord', verklaarde algemeen directeur Paul van der Kraan. 'Zevenennegentig procent van de crediteuren is immers al akkoord. In onze ogen hebben wij de afgelopen jaren een aantal acceptabele oplossingsrichtingen aangedragen die de gemeente Arnhem een uitweg zonder gezichtsverlies boden. De gemeente bleef echter hangen in het aanbod de achtergestelde lening van 6,5 miljoen euro naar een marktconforme rente met boetevrije aflossing om te zetten.'

De gemeente Arnhem had toegezegd bij een eventuele verkoop van de ommelanden van stadion Gelredome bereid te zijn te praten over een vermindering van de lening, maar dat is onmogelijk, aldus Van der Kraan. 'Hier hebben wij niets aan. Bovendien doet dit geen recht aan de positie van de overige crediteuren. Bij een schuldsanering geldt immers: gelijke monniken, gelijke kappen. Daarnaast is het van belang dat alle schulden uit het verleden volledig worden gesaneerd, anders kan Vitesse nog geen nieuwe start maken.'

'Met de schuldsanering verschijnt zonder meer het zicht op een betere toekomst, zoveel is zeker', sombert Van der Kraan. 'Iedere uitspraak over ambitie, ook onze sportieve ambities omdat die niet los te zien zijn van de organisatie, vind ik op dit moment niet gepast. Dat komt na de sanering, wanneer de club in staat is de negatieve spiraal te doorbreken.'

en dan moet je je bedenken dat 95% van de surseances in een faillissement eindigt. ik vermoed dat deze wel bij de 5% zal horen.

ik zal ze geen moment missen als het anders is. maar ik vraag me toch af waar dat nieuwe systeem van de knvb goed voor is. ik weet niet in welke categorie ze zitten, maar vitesse heeft nog geen boetes of punten in mindering gehad, terwijl ik met niet echt goed voor kan stellen dat de begroting er op wees dat ze de verplichtingen nav de schulden konden nakomen....
Reply
#2
Harrie B., komdur maar in!
Reply
#3
waf Wrote:Ik weet niet in welke categorie ze zitten, maar vitesse heeft nog geen boetes of punten in mindering gehad, terwijl ik met niet echt goed voor kan stellen dat de begroting er op wees dat ze de verplichtingen nav de schulden konden nakomen....

Daar zat ik ook aan te denken. Zodra Veendam, Fortuna Sittard of Haarlem de regels overschrijdt, krijgen ze meteen punten in mindering. Vitesse klooit financieel al bijna 10 jaar wat aan en inderdaad geen sancties.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#4
Mukkus Wrote:
waf Wrote:Ik weet niet in welke categorie ze zitten, maar vitesse heeft nog geen boetes of punten in mindering gehad, terwijl ik met niet echt goed voor kan stellen dat de begroting er op wees dat ze de verplichtingen nav de schulden konden nakomen....

Daar zat ik ook aan te denken. Zodra Veendam, Fortuna Sittard of Haarlem de regels overschrijdt, krijgen ze meteen punten in mindering. Vitesse klooit financieel al bijna 10 jaar wat aan en inderdaad geen sancties.

uit een artikel in het ad begrijp is dat de exploitatie de afgelopen 2 jaar positief is geweest. zou kunnen, en dan worden er ook geen sancties gegeven, je staat alleen onder voortdurende bewaking van die kessler.
Reply
#5
Hoef Wrote:Harrie B., komdur maar in!

haha heeft toch geen zin... uiteindelijk gebeurt toch weer hetzelfde als altijd. Zoals waf al zegt, deze zal wel bij die 5% horen Undecided . Dit gaat al een jaar of 10 zo geloof ik dus nieuw topic lijkt me overbodig.

Slotje
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#6
harry_bierdop Wrote:
Hoef Wrote:Harrie B., komdur maar in!

haha heeft toch geen zin... uiteindelijk gebeurt toch weer hetzelfde als altijd. Zoals waf al zegt, deze zal wel bij die 5% horen Undecided . Dit gaat al een jaar of 10 zo geloof ik dus nieuw topic lijkt me overbodig.

Slotje

waarom slotje. het is een algemeen vitesse topic. daar kun je over alles wat met vitesse te maken heeft praten. ook bijv over het stadion, de sportieve resultaten en de supporters.

als je dat niet leuk vindt harry, dan open je maar lekker een nek(degradatie)-topic. :razz:
Reply
#7
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:Ik weet niet in welke categorie ze zitten, maar vitesse heeft nog geen boetes of punten in mindering gehad, terwijl ik met niet echt goed voor kan stellen dat de begroting er op wees dat ze de verplichtingen nav de schulden konden nakomen....

Daar zat ik ook aan te denken. Zodra Veendam, Fortuna Sittard of Haarlem de regels overschrijdt, krijgen ze meteen punten in mindering. Vitesse klooit financieel al bijna 10 jaar wat aan en inderdaad geen sancties.

uit een artikel in het ad begrijp is dat de exploitatie de afgelopen 2 jaar positief is geweest. zou kunnen, en dan worden er ook geen sancties gegeven, je staat alleen onder voortdurende bewaking van die kessler.

Dit is nu dus een verkapte vorm van schuldsanering. Surceance aanvragen, schikking met (een deel van) de crediteuren en vervolgens weer vrolijk verder gaan.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#8
Ze hebben schuld van 7,8 miljoen bij de Gemeente (totaal 28 miljoen), bieden vervolgens het overweldigende bedrag van 1,1 miljoen aan en gaan dan lopen huilen dat de gemeente niet akkoord gaat Undecided !

@ waf.. oow ok, dan is het goed. Dacht dat het speciaal topic was voor deze situatie :wink: .
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#9
Mukkus Wrote:
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:Ik weet niet in welke categorie ze zitten, maar vitesse heeft nog geen boetes of punten in mindering gehad, terwijl ik met niet echt goed voor kan stellen dat de begroting er op wees dat ze de verplichtingen nav de schulden konden nakomen....

Daar zat ik ook aan te denken. Zodra Veendam, Fortuna Sittard of Haarlem de regels overschrijdt, krijgen ze meteen punten in mindering. Vitesse klooit financieel al bijna 10 jaar wat aan en inderdaad geen sancties.

uit een artikel in het ad begrijp is dat de exploitatie de afgelopen 2 jaar positief is geweest. zou kunnen, en dan worden er ook geen sancties gegeven, je staat alleen onder voortdurende bewaking van die kessler.

Dit is nu dus een verkapte vorm van schuldsanering. Surceance aanvragen, schikking met (een deel van) de crediteuren en vervolgens weer vrolijk verder gaan.

dat is geen verkapte vorm. dat is open en bloot. probleem voor vitesse is dat iedere schuldeiser akkoord moet gaan. en dat is in surseance niet anders. het is dus niet zo dat slechts een deel van de schuldeisers akkoord moet gaan.
Reply
#10
harry_bierdop Wrote:@ waf.. oow ok, dan is het goed. Dacht dat het speciaal topic was voor deze situatie :wink: .

zal mij jeuken of het op slot gaat. open ik weer een nieuwe.

oveirgens heeft vitesse kutsupporters, een kutstadion en zijn de resultaten ook niet al te best. :razz:
Reply
#11
Okay, duidelijk. Maar het grootste gedeelte van de schuld ligt dus bij de Gemeente Arnhem?

Fuseren met AGOVV lijkt me wel een goed plan.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#12
Mukkus Wrote:Okay, duidelijk. Maar het grootste gedeelte van de schuld ligt dus bij de Gemeente Arnhem?

Fuseren met AGOVV lijkt me wel een goed plan.

agovv is gek, krijgen zij die schuld op hun nek. Undecided
Reply
#13
ik las vanmorgen in de krant dat zelfs 11 van de 30 miljoen schuld was aan de gemeente...
Reply
#14
waf Wrote:
Mukkus Wrote:Okay, duidelijk. Maar het grootste gedeelte van de schuld ligt dus bij de Gemeente Arnhem?

Fuseren met AGOVV lijkt me wel een goed plan.

agovv is gek, krijgen zij die schuld op hun nek. Undecided

Nek? Daar is nu een ander topic voor!
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#15
waf Wrote:overigens heeft vitesse kutsupporters, een kutstadion en zijn de resultaten ook niet al te best. :razz:

Ik heb als nieuwe inwoner van Arnhem nog recht op 2 gratis kaartjes voor een thuiswedstrijd in dat koekblik, maar dat trekt me ook helemaal niet. Heb het al eens van binnen bekeken en dat nodigde niet uit tot herhaling...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#16
En dan moet je ook nog eens meer voor je water en je afvalverwerking betalen omdat de gemeente het geleende geld niet terugkrijgt van Fietstas :razz:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#17
Daar zijn we weeeer :waf:

Afab steunt Vitesse

In het schuldsaneringstraject krijgt Vitesse steun van hoofdsponsor Afab.De geldverstrekker geeft de club een kredietfaciliteit van 8 ton. Die heeft de club nodig om alle schuldeisers af te kunnen kopen.

Door de extra kredietruimte heeft Vitesse 3,8 miljoen euro beschikbaar om de huidige schuld af te kopen. Van dat bedrag komt 3 miljoen euro uit een nieuw opgericht spelersfonds. Belangstellenden konden daarin participeren.

Niet alle schuldeisers willen geld zien. Sommige bedrijven ruilen hun afkoopsom in voor een sponsorovereenkomst met Vitesse. De club heeft ongeveer 3,7 miljoen euro nodig om van de torenhoge schulden (27 miljoen euro) af te komen.

Door de deal met de schuldeisers kan Vitesse een nieuwe start maken. De afgelopen acht jaar was het voorbestaan van de club door de grote schuld telkens in gevaar. De banden tussen gemeente en Vitesse zijn nu helemaal doorgesneden
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: