The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




hattrick mythes. Juist of onjuist
#1
Mythe: Clowns laten teamgeest stijgen – ONJUIST!
Van deze mythe der mythen bleek niets te kloppen, ondanks het feit dat zelfs de spelregels het tegenovergestelde beweerden. Er werd gesteld dat de speler met het hoogste leiderschap de teamgeest beïnvloedde met zijn populariteit. Hoe hoger de populariteit van die speler, hoe hoger je teamgeest volgens de mythe zou worden. Omdat werd aangenomen dat deze speler alleen maar in het team hoefde te zitten (en niet hoefde te spelen), kochten managers willekeurige spelers die aan de voorwaarden voldeden − wat er vaak op neerkwam dat ze nutteloos waren tijdens wedstrijden, en niets meer dan een "clown".

Wij vonden in elk geval geen code die in theorie ook maar de kleinste mogelijkheid bood om het bestaan van deze clowns te bevestigen. Deze mythe kan dus definitief in de prullenbak. Clowns bestaan niet en het spelregelgedeelte hierover is verwijderd. Eigenlijk heb ik geen idee meer hoe het in eerste instantie in de spelregels terecht is gekomen, maar feit is dat de mythe al zeer oud is (helemaal uit de tijd dat Hattrick slechts enkele duizenden Zweedse gebruikers had en de ontwikkelaars in hun vrije tijd aan het spel werkten). Het kan een ooit geplande, maar nooit uitgevoerde aanvulling zijn geweest. Dat is trouwens iets wat vandaag de dag niet meer kan gebeuren. We hebben nu te maken met een volledig andere werkomgeving. Op het moment zijn we de spelregels aan het herschrijven om ze beter leesbaar en eenvoudiger te maken. Terwijl we daarmee bezig zijn, zorgen we er natuurlijk ook voor dat de inhoud absoluut klopt.

Mythe: Fysiotherapeuten hebben geen invloed - ONJUIST!
Het gerucht ging dat fysiotherapeuten het risico op blessures niet verkleinden. Maar toen we dit controleerden, vonden we al snel dat deze mythe niets anders dan een mythe was. Het was duidelijk dat fysio's invloed hadden, zelfs de gewenste invloed. Fysio’s verkleinen het risico op blessures, maar ze hebben geen invloed op de lengte van de blessure als je er eenmaal eentje hebt, en zo hoort dat ook.

Mythe: Teammotivatie heeft invloed op de kans om te scoren - ONJUIST!
Volgens de mythe beïnvloedt teammotivatie (speel het rustig, etc.) niet alleen het middenveld (de mogelijkheid tot het krijgen van een scoringskans) maar ook de waarschijnlijkheid dat er wordt gescoord nadat de match engine een kans heeft toegewezen aan een bepaald team. Om dit waar te laten zijn, zou teammotivatie verrekend moeten zijn in de berekening van "aanval vs. verdediging". Dit is niet zo, en daarom kunnen we deze mythe dus naar het rijk der fabelen verwijzen.

Mythe: Zelfvertrouwen heeft een grotere invloed dan wat zichtbaar is in de wedstrijdratings – JUIST!
Deze mythe hebben we als bonus toegevoegd omdat hierover, voorafgaand aan dit project, nogal wat geruchten en studies de ronde deden binnen de HT-gemeenschap. Het leek ons daarom goed om dit op te helderen. De mythe stelde dat zelfvertrouwen het succes van een aanval veel meer beïnvloedde dan wat zichtbaar was in de ratings. Om waar te zijn, moet het gebruikt worden in de berekening van de aanvalsratings - maar (ook) buiten de ratingsberekening. En dit bleek inderdaad het geval: zelfvertrouwen wordt niet alleen gebruikt bij het berekenen van de aanvalsratings, maar ook nog eens buiten de ratings om. Dit betekent dat zelfvertrouwen een verborgen effect heeft, een groter effect dan wat zichtbaar is in de wedstrijdratings.

We zijn nu aan het bedenken hoe we in de toekomst met het zelfvertrouwen om willen gaan, en daarvoor overwegen we verschillende oplossingen. Wat in elk geval duidelijk is, is dat we zelfvertrouwen zichtbaarder willen maken dan het nu is.

Ten slotte...
Laat ik één ding duidelijk maken: het was erg leuk om een paar mythen te ontkrachten, zelfs zonder explosieven (en uit jullie reacties in de forums maak ik op dat wij niet de enigen waren die het leuk vonden). Iemand beweerde dat mythen alles (zelfs een spel) veel spannender maken, en misschien is dat wel waar. Hoewel we waarschijnlijk nooit alle mythen kunnen controleren, weet ik bijna zeker dat er nog eens een Mythbusters-project komt. Hopelijk zullen we dan ook een paar echte simulaties kunnen doen, om jullie te bewijzen dat onze testmethodes werken.

Maar dat moet nog even wachten. Wekelijkse projecten horen niet alleen over het kraken van mythen te gaan, dus volgende keer doen we iets anders. Tot dan!
The great old Ludwig von...
Reply
#2
Waar komt dit vandaan? Handig =D>
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#3
gewoon van hattrick Smile
The great old Ludwig von...
Reply
#4
Erg jammer dat ze dit gedaan hebben. Het is juist veel leuker om deze mythes in stand te houden. Iemand die fanatiek met het spelletje bezig is, had dit ook mooi zelf kunnen ontdekken. En daarmee zijn voordeel kunnen doen.
Hier stond iets veel te lang.
Reply
#5
de 1e mythe is sowieso fout...een clown zorgde er niet voor dat de TS steeg...het zorgde ervoor dat de TS minder snel terugging richting bedaard (of sneller omhoog als je eronder zat). Tenminste dat was de mythe dus maar blijkbaar is dat ook niet waar.
Reply
#6
ik zie d rpijs van clowns snel dalen.
Zal mijn snel ff te koop zetten, nu nog niet iedereen dit weet Wink
The great old Ludwig von...
Reply
#7
gittermaster Wrote:ik zie d rpijs van clowns snel dalen.
Zal mijn snel ff te koop zetten, nu nog niet iedereen dit weet Wink

Een clown kun je al maanden kopen voor rond de 10k, voor mij geen moeite om die te koop te zetten. En het verhaal van Mac over de invloed van de clown is hiermee nog niet ontkrachtigd.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#8
dacht al dat het een mythe was...nog nooit een clown gezien (bij hattrick dan)
Reply
#9
kooltje Wrote:dacht al dat het een mythe was...nog nooit een clown gezien (bij hattrick dan)

Nee? Heb je 'supporter'? Dan zie van die gezichtjes bij de spelers. Een clown is te herkennen (uiteraard) aan een ronde, rode neus.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#10
Mukkus Wrote:
kooltje Wrote:dacht al dat het een mythe was...nog nooit een clown gezien (bij hattrick dan)

Nee? Heb je 'supporter'? Dan zie van die gezichtjes bij de spelers. Een clown is te herkennen (uiteraard) aan een ronde, rode neus.
:-$
Reply


Forum Jump: