The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Hattrick Manager van de Week (21-30)
#1
Voor dit topic geldt dezelfde regels als bij FvdW.

Manager 21: Piter
Manager 22: El Parasito
Manager 23: Lamme Lennie
Manager 24: Gittermaster
Manager 25: Box
Manager 26: Jansoe
Manager 27:
Manager 28:
Manager 29:
Manager 30:
Reply
#2
Piter
[Image: piter.jpg]

Naam
Pieter Johannes Atsma

Leeftijd
18 jaar

Woonplaats
Surhuisterveen

Teamnaam in Hattrick
M.S.C.

Hattricker sinds...
Officieel 20-11-2002, maar eigenlijk pas echt sinds medio 2003. Ik heb de eerste 8 maand op algemeen getraind en er verder weinig aan gedaan.

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Ik heb een tijdje 'op proef' meegedraaid bij een ander, betaald voetbalmanagerspel. Daarover was een keer een stukje in de krant gekomen. In dat artikel werd ook Hattrick genoemd. Zo heb ik me ingeschreven bij HT. Toen was het ook snel gebeurd met dat andere managerspel...

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Dat is heel wisselend, momenteel aardig veel. Maar zoals vele anderen heb ik 'm meestal gewoon aanstaan, het is niet zo dat ik elke dag handelingen verricht op Hattrick. Gewoon even kijken of er nog iets gebeurd is. Als je puur kijkt naar uren dat ik met Hattrick zelf (opstellingen, wedstrijden, transfers e.d.) bezig ben, zit ik er per week denk ik niet op meer dan drie uur.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
In Hattrick is er wat mij betreft niet echt iets het interessantst. Het geheel aan dingen vind ik gewoon leuk en het is voor mij dan ook een uitdaging om zo'n goed mogelijke ploeg te krijgen en zo hoog mogelijk te eindigen.

Een hele tijd heb ik de training het leukste onderdeel van Hattrick gevonden. Ik vond het toen echt machtig om te kijken of de spelers alweer een niveautje gestegen waren, en om dan een niveau te bereiken dat nog geen speler in mijn team had bereikt. Maar alles went, ik heb nu bijna alle (haalbare) niveaus wel gehad, en lig dan ook niet meer de hele donderdagnacht wakker. Gewoon even kijken of er stijgingen zijn en (belangrijker) hoe de vorm is veranderd. Qua training is er voor mij op het moment toch niet echt meer superveel winst te behalen: er zijn vier spelers die ik ga houden, dus eigenlijk maar twee waar ik echt geld mee kan verdienen. Ik train nu vooral om mijn team (rechtstreeks) sterker te maken.


Hoe ben je aan de teamnaam M.S.C. gekomen?
Dat heeft ook weer te maken met dat vorige voetbalspelletje (voetbalmanager.nl). In dat spel kreeg ik een team toebedeeld, en die heette toevallig M.S.C. Eigenlijk hetzelfde verhaal dus als met de forummoderators van het oude SD: je kunt eigenlijk niet een leuke nieuwe naam bedenken, en houdt dan uiteindelijk die oude vertrouwde naam maar. Ik denk overigens dat de oorspronkelijke eigenaar M.S.C. heeft vernoemd naar de plaatselijke voetbalclub van Meppel.

Dat is nog eens een originele manier om aan een teamnaam te komen. Je fanclub heet It Hurde Hert, ik weet dat het Fries is, maar wat betekent het?
Vrij vertaald betekent het zoiets als 'de Harde Kern'. Vrij standaard dus Wink.

Je bent in 10 seizoenen nog nooit lager geëindigd dan de 5e plek. Kan ik stellen dat jij nooit een zwaar seizoen hebt gehad?
Misschien wel, maar je kunt ook stellen dat dit doelbewust beleid is. Als ik denk dat mijn team nog niet goed genoeg is om een divisie hoger goed mee te draaien, promoveer ik niet. Zo heb ik een keer een P/D wedstrijd opzettelijk verloren omdat ik, als ik promoveerde, vrijwel zeker het volgende seizoen direct weer zou degraderen. En dan is zo'n seizoen echt stilstand, aangezien je veel minder sponsorgeld krijgt en veel minder supporters etc. Niet goed voor de lange termijn dus.

Gefeliciteerd met je geweldige bekerprestatie, dit seizoen! Je knikte twee hoger geplaatste teams eruit, en nog wat VI’ers. Uiteindelijk verloor je in ronde 8 van Genetic Freaks met 1-0. Dat moet een hele zure avond zijn geweest?
Ja, dat heeft ook weer te maken met het zwakke punt van mijn team: de wissels zijn van dramatisch laag niveau. Toen mijn keeper eruit werd geschopt, had ik direct al door dat het over was. Wel heel jammer natuurlijk, want ook financieel is het heel aantrekkelijk om het wat verder te schoppen in de beker.

We mogen rustig zeggen dat M.S.C. een topteam is. Ik zie een hoop sterren in je linies, maar wat is er toch met Jeremy Shuttleworth gebeurd? En voor de nieuwelingen; wie was Jeremy Shuttleworth?
Ja, Jeremy Shuttleworth. Hij heeft op SD veel naamsbekendheid gekregen omdat hij de eerste wereldklasse keeper van de 'clan' was. Ikzelf heb niet echt veel met deze speler. Hij heeft maar drie maanden bij mij gespeeld, en is toen alweer verruild voor een andere en betere keeper.
Hij heeft echter wel zeker zijn aandeel gehad in de ontwikkeling van M.S.C. Er zijn SD-ers die mij voor gek verklaren dat ik een keeper heb die zoveel loon vraagt (EUR 54 432). Maar voor mij is een goeie keeper onontbeerlijk: ze zijn de spelers die direct het meest invloed op de ratings kunnen uitoefenen. Een goeie keeper kan het verschil zeker maken.


De dubbele confrontatie met Delinquent United, dit seizoen, eindigde in een overall 1-1, met opmerkelijke verschillen. Kwestie van thuis- en uitspelen, MOTS of was het iets anders?
Ik heb mij er ook zeer over verbaasd, dat ik uit met 4-0 verloor om vervolgens thuis met 5-1 te winnen. Aan de stats lag het ook niet, ik denk dat ik wat de stats betreft ook uit zeker een punt had verdiend. De enige reden die ik hiervoor kon vinden, is dat mijn beste verdediger (John Chave) in de 40e minuut eruit werd geknikkerd. Maar ja, toen stond ik ook al 2-0 achter. Toch weer die te smalle selectie dus.
In de return heb ik overigens zelfs met een goed keeper in plaats van een mythische (en zonder Chave) die 5-1 overwinning gepakt. Erg vreemd allemaal dus.


Vind je het jammer dat je, door je goede bekerprestaties en het meespelen in de SD Cup, weinig tot niet toekomt aan het veroveren van vlaggetjes?
Nee. Het veroveren van vlaggetjes heeft voor mij geen enkele waarde. Ik vind het, ook al is het weinig, toch zonde van het geld om in het buitenland te gaan spelen. En zoals je al aangeeft, heb ik er trouwens ook weinig tijd voor. Als ik het hele seizoen friendlies had moeten spelen, was het misschien anders geweest.

De kijkersvraag van de laatste HMvdW komt deze week van Birger. Hij wil weten: "Je speelt nu al 5 seizoenen in dezelfde V, na voordien 5 seizoenen in dezelfde VI te spelen. Wordt het er makkelijker op na al die jaren tegen dezelfde tegenstanders te spelen, of juist niet?"
Iedereen versterkt constant, ook de andere ploegen in mijn competitie. Ik heb wel het gevoel dat ik in vergelijking met mijn eerste jaar in deze divisie toch beter ben geworden ten opzichte van de rest. Echter, niet met sprongen. Het gaat allemaal heel erg gestaag, en aangezien de verschillen tussen een select groepje teams niet heel groot zijn bepaalt de 'vorm van de dag' vaak welke ploeg wint.

Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Ik heb niet echt een prestatie geleverd die er voor mij uit schiet. Het opbouwen en ontwikkelen van mijn hele team, en alles erop en eraan, vind ik gewoon het mooiste.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Echt grote blunders heb ik volgens mij nog niet echt gemaakt. De grootste fout is achteraf, dat ik bijna een jaar lang algemeen heb getraind. Zonde.

Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
The Charmed Ones hè, de ploeg waar ik al seizoenen lang mee strijd om het kampioenschap in V.194. Ook dit seizoen heb ik alweer een pot van deze ploeg verloren. Qua onderling resultaat staat het nu 4-3 voor TCO. Maar ik krijg nog een kans dit seizoen Smile

Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
Ik ben in principe wel tevreden met hoe het nu is. Er hoeft niet zoveel veranderd te worden in Hattrick. Dat zou het spel wat mij betreft uiteindelijk veel te ingewikkeld en omslachtig maken. Kijk bijvoorbeeld naar de huidige Championship Managers, het is gewoon niet meer te tellen hoeveel eigenschappen die spelers hebben. Sinds CM2 is de lol er daar voor mij erg afgegaan. En dat moet natuurlijk niet met Hattrick gebeuren..

Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.
*Je grootste concurrent met 6-0 verslaan.

Op het moment kies ik voor het laatste. Het zit er namelijk dik in dat in mijn wedstrijd tegen die concurrent, op de laatste speeldag, de beslissing valt tussen kampioenschap en tweede plaats. Maar uiteraard kies ik in rustiger tijden voor zo'n leuke jeugdpull. Dat verdient toch wel heerlijk..

Hoe zie je de toekomst voor M.S.C. in de komende 2 seizoenen?
In de IV. Ik moet nu echt snel zien te promoveren naar de vierde divisie, want als ik naar de stats kijk kan ik daar gemakkelijk meedoen. Ik heb de pech dat ik in een relatief zware V zit, maar het moet er toch ooit wel eens van komen.
Qua training blijf ik gewoon rustig positiespel (met bijstat) trainen. Mijn middenveld heeft op het moment mijn eerste prioriteit.


Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Ik hou het maar bij Jazz. Als hij niet oppast komt hij straks nog in de II! Volgens mij heeft nooit iemand hier durven dromen dat er nog eens een SD-team zo ver zou komen..
Overigens mag Marshall nu ook wel eens promoveren!


Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
Misschien kwartfinale of halve finale. Ik denk niet dat ik dit seizoen ga winnen, want ik ga (in tegenstelling tot de beker) nu echt met mijn B-team spelen.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegeven?
Lees veel. Vooral de regels van HT moet je een keer doorgelezen hebben.
Daarnaast zijn sites als <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.databased.at/hattrick">http://www.databased.at/hattrick</a><!-- w --> zijn kunnen je een eind op weg helpen.


Wanneer bereikt Hattrick zijn miljoenste deelnemer?
Geen idee. Laten we zeggen 13 juni 2007.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Er zal vast een moment komen dat ik ermee zal stoppen. Waarschijnlijk als ik een belangrijk doel bereikt heb, bijvoorbeeld kampioen worden van Nederland (niet dat dat ooit zou komen, maar stel).
Als ik het gevoel heb dat ik de top bereikt heb - als mijn team dus niet verder kan groeien - dan is dit voor mij het moment om te stoppen met Hattrick.


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#3
El Parasito
[Image: Koen.jpg]
Een interview met El Parasito, de Spaanse mug die in korte tijd tot een topteam is verworden.

Naam
Koen Dingeman Maaskant

Leeftijd
19

Woonplaats
Oud-Beijerland, 17 km ten zuidoosten van Rotterdam

Teamnaam in Hattrick
Los Parasitos

Hattricker sinds…
17-06-2004

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Tja… ach… een rare snuiter liet mij iets doorschemeren over een online voetbalmanagerspel, en hij wist van mij dat ik vaak met online managerspellen meedeed, zoals Competitie Manager, Tour Manager en dergelijke spellen. Hij zei tegen mij: “Dat is echt iets voor jou, ik ben er ook al verslaafd aan”. Die rare snuiter was trouwens Erik, jullie beter bekend als Bakke Big Grin.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Dat is iedere week verschillend. Als HBO-student heb ik veel vrije tijd. Dus naast het online zijn op Hattrick zelf, besteed ik ook mijn tijd aan ‘socializen’ op fora, onder andere dus het Competitie Team forum, waar ik ook iedere dag wijzer wordt over Hattrick. Echt exacte uren kan ik niet geven, maar ik ben wel iedere dag even met Hattrick bezig.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Het totaalplaatje. De wedstrijden met soms o zo mooie zinnetjes. De trainingen en de YP’s, daar kijk ik ook iedere week weer naar uit. Maar bovenal het feit dat je niet tegen een computer speelt, zoals bijvoorbeeld bij CM het geval is, maar tegen andere Hattrickers. Prachtig vind ik dat.

Hoe ben je aan de teamnaam Los Parasitos gekomen? Waarom niet iets als ‘Koen’s Koene Ridders’?
Dat is echt een lang verhaal. Ik studeer Commerciële Economie. En daar moesten we in het eerste jaar groepjes maken voor een project. Ik zat in een groepje met jongens die bij mij al jaren in de klas zaten op de middelbare school (Ja, we zijn met z’n allen zo’n beetje dezelfde opleiding gaan doen. Je moet toch wat als je niet weet wat je wilt Big Grin). Maar goed… verder met mijn verhaal… Er moesten bepaalde rollen vervuld worden in het groepje, zoals voorzitter, notulist et cetera. Voor mij hadden we echter nog geen rol bedacht. Toen zei er één: ‘Jij bent gewoon een parasiet, je profiteert van de anderen’. Aangezien wij in het eerste jaar voor het eerst Spaans kregen heet ik sindsdien El Parasito. Logisch gevolg is dan natuurlijk dat mijn team Los Parasitos (De Parasieten) heet.

Waar staat de naam van je fanclub, Los Agitadores Mordiente voor?
De exacte vertaling van Los Agitadores Mordiente is: De bijtende (mordiente) oproerkraaiers (agitadores). De naam spreekt voor zich. De supporters van de fanclub zijn natuurlijk een stelletje oproerkraaiers, en dat bijtend heeft natuurlijk weer de link naar een parasiet.

Je bent dit seizoen (vorige week eigenlijk pas!) geswitched van training. Kun je daar iets meer over vertellen?
Ja, de switch zat al zo’n 2 seizoenen in mijn hoofd. Voorheen trainde ik PM; op zich een hele goede trainingsmethode om een aantal lagere divisies door te komen, maar als je in de hogere divisies komt zul je je op de één of andere manier moeten onderscheiden. Toen ik anderhalf seizoen geleden koos om in de nabije toekomst scoren te gaan trainen, was scoren trainen nog niet zo heel erg geliefd binnen Hattrick. Dit is inmiddels wel anders.

Zo’n 16 weken geleden ben ik een opzet uit gaan tikken voor de trainingsswitch van PM naar scoren. Ik heb van al mijn PM-trainees genoteerd in welke weken ze onder normale omstandigheden zouden stijgen. Zo kon ik precies zien wanneer ik ze kon verkopen, en wat ik daar ongeveer voor zou krijgen. En kon ik een uiteindelijke datum prikken voor de trainingsswitch.[/i]

Je hebt voor je PM-trainees (en eventuele latere skilltrades) in totaal 15.322.000 euro gevangen. Viel dat bedrag mee of viel het tegen?
Dat viel me wel mee. Ik had zo’n 15.000.000 ingecalculeerd. Hiervan moesten zes 17-jarige scoren trainees voor gehaald worden, en natuurlijk nieuwe middenvelders en vleugels. Als ik geld over zou houden zou ik mijn verdediging nog versterken of mijn stadion uitbreiden van 40.000 naar 50.000.

Als ik terugkijk op de laatste 2 weken, waarin de trainingsswitch heeft plaatsgevonden, dan kan ik eigenlijk alleen maar tevreden zijn. Ik heb de belangrijkste aankopen kunnen doen (trainees en middenvelders) en had zelfs nog wat geld over voor een nieuwe keeper en een verdediger. Al met al dus een goed verlopen en geslaagde trainingsswitch, tot nu toe.[/i]

Je hebt je in zeer korte tijd weten op te werken van divisie IX naar divisie VI. Met een derde plaats, twee achtereenvolgende kampioenschappen en vervolgens een 2e plaats in divisie in VII timmer je hard aan de weg. Hoe verklaar je zelf je succes?
Als ik terugkijk op die reeks ben ik inderdaad best tevreden met mijn vooruitgang. Toen ik mijn Hattrickteam kreeg speelde ik het niet echt heel serieus. Ik had een paar aardige spelers, maar het merendeel was gewoon regelrechte bagger. Ik kocht toen een paar verdedigers van 18 of 19 die ik van redelijk naar goed trainde en middenin het seizoen verkocht (dat waren Ulf Haeuser en Eckhardt Zieba). Ook had ik nog Lenny Claesson en Jan Balslev die aan het einde van het seizoen op goed verdedigen werd verkocht. Het eerste seizoen was wat betreft training absoluut niet serieus te noemen. Ik werd dan ook 3e. Op doelsaldo, dat wel. Het tweede seizoen ben ik overgestapt naar het trainen op positiespel. Vanaf toen ging het snel met mijn team; ik kocht jonge talentvolle middenvelders van 17/18, die er op hun 19e uitgingen. Van dat geld kocht ik weer nieuwe trainees, en uiteindelijk heb ik die opgetraind naar briljant en wonderbaarlijk. Als je trainingsconcept een beetje goed in elkaar zit, wordt je al snel kampioen in een lage divisie.

Zit er dit seizoen weer een kampioenschap aan te komen?
Nee. Ik sta weliswaar maar 2 punten van de nummer 1 af maar ik zie mezelf niet kampioen worden. Dat is eigenlijk ook veel te hoog gegrepen als promovendus. Er zijn zat teams in mijn competitie die al iets verder zijn dan ik. Ik speel momenteel qua sterkte in de 9e competitie van alle VI divisies. Iedereen wint van elkaar en de nummers 1 t/m 5 staan allen 1 punt achter op elkaar, dus alles is nog mogelijk. Maar ik ben nog absoluut niet klaar voor de V.

Je hebt je stadion reeds enkele keren verbouwd; het heeft inmiddels een capaciteit van 40.000 plaatsen, en is al volledig uitverkocht geweest. Zit er, mede dankzij de trainee-miljoenen, op korte termijn weer een verbouwing aan te komen?
Ja. Op dit moment wil ik eerst mijn verdediging wat versterken, van het geld dat ik heb overgehouden aan de trainingsswitch. Maar wanneer ik weer geld heb zal mijn stadion uitgebreid worden naar 50.000.

De kijkersvraag van de laatste HMvdW komt deze week van Piter. Hij wil weten: “Wat voor trainingsbeleid heb je op het moment in gedachten voor je team voor de komende jaren? En waarom denk je dat dat het beste voor je ploeg is/het beste voor elke ploeg zou zijn?” (Deze vraag was reeds bedacht in het achttienstappenplan van Bakke, de exclusieve HMvdW-interviewer, red.)
Ik heb afgelopen weken zes 17-jarige trainees gekocht, waarvan 3 met hoog goed scoren, en 3 uitstekend scoren. Deze zullen doorgetraind worden tot hun 19e en dan ga ik weer verder kijken wat ik ga trainen. Misschien dat ik gewoon doorga met scoren trainen. Maar waarschijnlijker is dat ik daarna vleugelspel ga trainen. Ik denk dat daar heel veel geld mee te verdienen is, en je kan op de centrale posities gewoon ervaren spelers neerzetten.

Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
Trots is een groot woord. Maar het feit dat ik binnen 4 seizoenen 3x gepromoveerd ben en 2x kampioen ben geworden vind ik wel een goede prestatie van mezelf.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Echt grote blunders heb ik naar mijn mening nog niet gemaakt. Ik heb wel eens per ongeluk te veel geboden voor een speler, of een speler gekocht die de week daarop zakte in zijn stat. Maar dat zijn dingen die iedere Hattrick-manager wel eens overkomt. Wel is het achteraf gezien jammer dat ik in mijn eerste seizoen niet met een serieuze trainingsaanpak van start ben gegaan.

Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
Vooral van Bakke. Hij is degene die me aangespoord heeft Hattrick te gaan spelen, en als je dan van hem kunt winnen is dat natuurlijk erg leuk. Daarnaast zijn er nog een aantal vrienden van mij die Hattrick spelen, daar wil ik ook maar al te graag van winnen.

Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
Ik heb deze week via mijn Hattrick postbus een enquête ingevuld, die ging over bepaalde veranderingen waar Hattrick momenteel mee bezig is. Deze klonken me erg goed in de oren. Een persoonlijke database bijvoorbeeld, laat maar komen!

Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.
*Je grootste concurrent met 6-0 verslaan.
Dit lijkt me een vrij gemakkelijke keuze. Geef mij die jeugdpull maar. Het is al door andere managers gezegd, maar van het geld dat die jeugdpull opbrengt kan je het team versterken waardoor de kans dat je van je grootste concurrent wint groter wordt. Misschien niet met 6-0, maar dat maakt me dan niet zoveel uit, 1-0 is ook genoeg.

Hoe zie je de toekomst voor Los Parasitos in de komende 2 seizoenen?
Tja… dat is echt even afwachten. Ik zit momenteel in zo’n sterke VI, waardoor de kans dat ik dit seizoen nog kampioen wordt erg klein is. Dan ligt het eraan hoe mijn team zich de komende 2 seizoenen verbeterd of ik snel zal doorstromen naar divisie V. Ik hoop toch wel binnen enkele seizoenen te promoveren naar divisie V.

Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
Als ik kijk naar de managers die al een tijdje bezig zijn denk ik dat Mac momenteel en in de toekomst de meeste progressie maakt/gaat maken. Daarnaast is ook Jazz heel erg goed bezig. Hij is ook, naar mijn mening, de SD’er met het meeste ‘Hattrick-verstand’. Als ik kijk naar de nieuwelingen zijn Boca, Jansoe, Lamme Lennie en Vietjes gewoon erg goed bezig.

Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, dit seizoen?
De SD Cup stopt voor mij in de 1/8e finales (2e ronde). Ik maak vrij weinig kans tegen Mac.

Waarom vind je Bakke de leukste/sympathiekste/aardigste Hattricker?
Laat ik deze vraag maar overslaan.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Iets wat ik zelf helaas heb nagelaten: zet meteen een goed draaiende trainingslinie op en doe geen overhaaste, op korte termijn beluste aankopen. Denk altijd aan de lange termijn!

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
De komende jaren niet in ieder geval!


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#4
Lamme Lennie
[Image: lamme1.jpg]
[Image: lamme2.jpg]
Een interview met Lamme Lennie, de jongste Hattrick-telg op het forum.

Naam
Lennard Waal

Leeftijd
26

Woonplaats
Purmerend

Teamnaam in Hattrick
Zo lam als een balletje

Hattricker sinds…
10-06-2005

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Via het forum. Ik ben reeds zo'n 6 jaar actief met de spellen van Sportdreams. Via de forumbutton kwam ik al snel in aanraking met het forum. Dat was volgens mij ook het eerste jaar van Competitiemanager. Als voetbalgek was ik ook al meteen gek van CM en daarmee werd de "verslaving" van voetbalspellen een feit. Toch duurde het nog erg lang voordat ik Hattrick ging spelen. Ik las er wel eens over op het forum, maar op de één of andere manier had ik er nog geen zin in. Ik was ook vaak druk in de weer met de vele voetbalspellen waar ik aan meedeed. Toen in de loop der jaren het aanbod van spellen wat afnam, besloot ik toch het Hattrick-forum (dat er inmiddels was) toch maar eens wat aandachtiger te gaan bestuderen. Op dat moment besloot ook Davydoff een Hattrick-team te nemen en dacht ik dat ik niet achter kon blijven. Toch duurde het nog even voordat ik een team besloot aan te vragen, aangezien ik het op dat moment even druk had met een andere hobby (dvd-handeltje). Toen dat een beetje over was ben ik me in gaan lezen in Hattrick en heb ik een team aangevraagd.

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Momenteel nog niet eens zo erg veel. In het begin besteedde ik er veel meer tijd aan dan nu. In het begin ga je je natuurlijk eerst inlezen. Dat was ook een tip van de forummers die me toch wel heeft geholpen, denk ik. Je moet natuurlijk wat als je een tijdje op je team moet wachten (veel te lang). Als je dan uiteindelijk je team hebt, moet je je eerste team vorm gaan geven. Het kopen en verkopen van spelers in het begin vind ik nog steeds één van de leukste dingen tot nu toe. Momenteel kan ik niet veel doen met mijn team, omdat simpelweg het geld ontbreekt. Ik denk dat ik per dag zo'n half uur bezig ben, en op de zondag probeer ik de wedstrijden live te volgen. Ik schat zo'n 5 uur in de week.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
De wedstrijden. Het blijft gewoon leuk om naar zo'n simpel scherm te kijken en te wachten tot er rode letters verschijnen met daarop de mededeling dat er iets gebeurt.
Als iemand dat van tevoren tegen me had gezegd, had ik hem waarschijnlijk hard uitgelachen. Het blijft bizar dat zoiets zó leuk kan zijn. Het geeft gewoon een kick als een speler uit je
team scoort, je voelt je op de één of andere manier toch trots dat jouw mannen de spelers van de tegenstander verslaan. Naast de wedstrijden levert de jeugdpull altijd wel een klein
zenuwmomentje op, vooral omdat je weet dat het je als newbie een heel eind op weg kan helpen als je een goede jeugdpull hebt. Na deze 2 gebeurtenissen in Hattrick komt de training.


Hoe ben je aan de teamnaam ‘Zo lam als een balletje’ gekomen?
Voor zover ik weet is "Zo lam als een balletje" ook altijd mijn teamnaam geweest bij Competitiemanager en zelfs bij de meeste voetbalspellen die ik speel. Het is eigenlijk tweeledig;
in de tijd dat ik nog veel uitging, kreeg ik al snel de bijnaam Lamme Lennie toebedeeld van mijn vrienden, de reden lijkt me vrij duidelijk (en het heeft niets met kreupel o.i.d. te maken).
Vandaar mijn forumnaam. Ik wilde een toepasselijke teamnaam bij mijn forumnaam en dat werd dus "Zo lam als een balletje". Dat was een uitspraak van een vriend van me die dat een
keer zei toen ‘ie zelf niet meer wist dat ie van achter leefde Smile. Dat is me altijd bijgebleven. Toen ik een Hattrick-team kreeg heb ik maar gewoon deze naam aangehouden.


Zie je jezelf nog steeds als ‘newbie’? En zo ja, wanneer houdt het newbie-zijn op?
Ik zie mezelf zeker nog als newbie. Dat gaat nog zeker duren totdat ik het wat zwaarder krijg in mijn competitie en ik mezelf kan testen in echte wedstrijden.
Momenteel hoef ik nog geen gebruik te maken van een speciale tactiek, en kan ik eigenlijk elke wedstrijd dezelfde tactiek (geen) gebruiken. Ook ben ik nog steeds de laatste telg van de
SD-ers die een team heeft gekregen, dus wellicht helpt het als er andere newbies komen zodat ik van dit predikaat af ben. Tevens weet ik nog lang niet alles van Hattrick af (als dat al mogelijk is)
en heb ik het gevoel dat ik nog veel kan leren van de andere SD-ers. Waarschijnlijk voel ik me zeker nog 2 seizoenen een newbie.


Na promotie vanuit divisie XI (gefeliciteerd!) doe je het dit seizoen ook weer prima met voorlopig sowieso promotie. Ben je tevreden over je vorderingen?
Gezien de promotie van vorig jaar en het feit dat ik nu lijstaanvoerder ben, ben ik uiteraard tevreden met mijn vorderingen. Ik had aan het begin van dit seizoen niet gedacht dat het ook nú
zo makkelijk zou gaan. Maar eigenlijk heb ik ook maar één tegenstander dit seizoen. Toch staat mijn league op nummer 44 van de in totaal 1024 leagues, dus makkelijk
kun je hem ook niet noemen. Ik ben pas tevreden als ik dit jaar kampioen word, want dat ik vorig jaar "maar" 2e werd steekt me toch wel een beetje.
Maar dat komt ook doordat ik een team kreeg dat na 3 wedstrijden 0 punten had. Ook mijn trainees vorderen gestaag, dus eigenlijk mag ik niet klagen.
Nog 1 wedstrijd en we weten of ik dit seizoen tevreden kan zijn. Dan kan mijn bankrekening ook eindelijk weer wat vorderen ;-)


Heb je het gevoel dat je genoeg adviezen en tips krijgt van de andere SD’ers, die al langer Hattrick spelen? En waar vind je dat je de beste tips kunt vinden?
In het begin stond ik versteld van het aantal mensen dat me advies gaf, daarmee was ik echt blij verrast. Ik had net een team en eigenlijk dacht iedereen direct met me mee.
Dat komt natuurlijk doordat de andere SD-ers al een tijdje bezig zijn en allemaal willen laten zien wat ze inmiddels allemaal weten en proberen dat over te brengen op een newbie ;-)
Daarmee kom ik ook meteen op het verschil in sfeer op de verschillende fora, want op het gewone CM-forum hoef je iets dergelijks niet te verwachten.
Als er nu een newbie zou komen, zou ik hem ook meteen willen voorzien van informatie en hem tips geven, want er is een tip die ik niet heb gekregen en die toch zeer bruikbaar is
(I don't blame anyone). Als je net begint is namelijk al het geld meegenomen. In het begin speelde ik vriendschappelijke wedstrijden tegen divisiegenoten en was ik al blij dat ik
een vriendschappelijke wedstrijd had geregeld. Nu ben ik er pas achter hoe makkelijk het is om redelijk goede clubs uit het buitenland naar je stadion te laten komen,
en dat scheelt gewoon een berg geld. 5k is misschien niets voor de die hard Hattrickers onder de SD-ers, maar als je net begint schelen die paar duizend Hattrick-euro's bijvoorbeeld toch
weer 2 weeklonen van een dokter. Ik denk nog in duizend, in tegenstelling tot de Hattrickers die al langer spelen en alleen maar voor bijvoorbeeld de vlaggetjes gaan omdat
die paar duizend ook niet meer uitmaken.


De beste tips haal ik nog steeds uit het forum, door gewoon alle topics helemaal te lezen. Als iemand een vraag stelt over wie hij het beste op kan stellen, denk ik altijd gewoon mee. Ook een ander heeft daar profijt van. En als ik een vraag heb weet ik dat ik altijd een goed antwoord (of een link naar een andere site) krijg op het forum, en uiteraard ben ik daar dankbaar voor.[/i]

Je bent natuurlijk nog niet zo heel lang bezig, maar je bent nog geen Hattrick Supporter. Is daar een speciale reden voor (enkele andere nieuwe Hattrickers worden wel direct Supporter) ? Weet je genoeg over de mogelijkheden die HT Supporter biedt?
De voornaamste reden daarvoor zijn de kosten. Hattrick is een leuk spel, maar voornamelijk omdat het nog niet zo commercieel is. Ik zeg expliciet NOG niet, omdat dat er vast wel aan
zit te komen. Als Supporter krijg je wat extra mogelijkheden, maar die zijn wat mij betreft niet echt van toegevoegde waarde. Shirtnummers en gezichten bij de spelers zijn grappig,
maar geen reden om Supporter te worden. Daarnaast krijg je er een flink aantal statistieken bij, maar die heb je helemaal niet nodig als je al HAM, Foxtrick en de PsicoTSI-tool hebt.
Daarnaast geeft bijvoorbeeld een site als Alltid Hattrick je voldoende informatie over hoe je ten opzichte van de rest staat. Statistieken et cetera zijn dus leuk, maar die kun je ook gratis
krijgen. Wellicht dat ik nog overgehaald word door een SD-er, maar dan moeten er wel goede argumenten komen. Ik zou wel willen weten waarom de rest wel Supporter is geworden en
daar 20 euro per jaar voor over heeft.


Je hebt een aardig beginteam gekregen! Je twee basisspitsen scoren aan de lopende band en lijken voorlopig nog niet aan vervanging toe te zijn. Was je hele beginteam zo goed?
Ik heb inderdaad erg veel geluk gehad met mijn basisteam. Toch heb ik nog maar 8 spelers van mijn beginteam over. Zo kreeg ik bijvoorbeeld 3 spitsen met goed scoren
en een verdediger met goed verdedigen. Tevens heb ik 3 spelers van mijn basisteam kunnen verkopen voor in totaal ruim 300K, en dat hielp me ook met het aanschaffen van nieuwe spelers.
De 3 spitsen heb ik nog steeds en zij zijn inderdaad nog niet aan vervanging toe. Elke week spelen de 2 die het best in vorm zijn; de andere speelt in oefenwedstrijden.
Die hou ik ook gewoon om een waardige vervanger te hebben als één van de 2 spitsen wegvalt. Als er 2 wegvallen heb ik wel een klein probleempje. Het grappige is dat ik eigenlijk geen
keeper in mijn selectie had, dat was dan ook mijn eerste aankoop. Aangezien ik op het forum las dat het middenveld erg belangrijk is in Hattrick, en ik weinig goede middenvelders in mijn team had, besloot ik 3-5-2 te gaan spelen en dus middenvelders te gaan trainen.


Een selectie van 27 spelers lijkt me op het eerste gezicht wat groot. Houd je vast aan extra reserves of is er een andere verklaring voor?
Ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan dat mijn selectie te groot is. Ik wil eigenlijk gewoon iedere positie dubbel bezet hebben, zodat ik niet mijn sterkste spelers in oefenwedstrijden op hoef te stellen met het oog op blessures. Dan moet ik dus in ieder geval 22 spelers hebben. Reken daar de coach bij en je zit op 23. Momenteel heb ik 1 centrale middenvelder teveel. De reden daarvan is dat ik vorige week het geluk heb gehad om een 17-jarig goed PM-er te pullen en ik wacht op Iwan Limbeng tot hij stijgt, zodat hij een plaatsje vrij maakt voor mijn jeugdpull. Tevens trok ik 2 weken daarvoor een 17-jarig goed verdediger. Ik hoorde de kassa al rinkelen, maar nadat ik hem 3 keer te koop had gezet werd hij uiteindelijk niet eens verkocht voor 80K. Dat viel me erg tegen en aangezien hij gewoon goede ratings haalde en mijn vleugelverdedigers ook de jongsten niet meer zijn, besloot ik hem nog even te houden. Nu is er ook een vleugelverdediger een tijd geblesseerd geweest en momenteel verkeert hij in een dusdanige vorm dat ik mijn jeugdpull in ieder geval houd tot na de kampioenswedstrijd. Dan ga ik beslissen welke vleugelverdediger de club mag verlaten. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld nog een 18-jarige met redelijk vleugelspel gekocht voor 2k, puur omdat één van mijn vleugelspelers voor 6 weken geblesseerd raakte en ik het zonde vond om een trainingsplek verloren te laten gaan. Ik kon geen duurdere kopen, aangezien ik al rood stond en hij waarschijnlijk weinig aan spelen toekomt als mijn basisspeler weer fit is. Dan blijft er nog 1 speler over die van mijn beginteam was, die niet verkoopbaar is en gewoon in oefenwedstrijden speelt als er een ander niet kan spelen (variërend van spits tot verdediger). Maar een dubbele bezetting is dus de voornaamste reden.

De kijkersvraag van de laatste HMvdW komt deze week van Moker. Hij wil weten: “Hoe lang ben je van plan je huidige trainingsvorm aan te houden?”
In ieder geval nog één seizoen, daarna zie ik wel verder. Het komende seizoen zijn de meesten van mijn trainees 19 en kunnen ze nog makkelijk een jaar doortrainen. Nu ik nog laag speel kom ik gewoon goed weg met deze trainingsvorm. Mijn middenveld heerst ook in de competitie en ik verwacht dat dit volgend seizoen ook nog wel zo zal zijn. In de loop van het volgende seizoen ga ik bekijken wat de strategie is voor de volgende seizoenen, want je moet natuurlijk op tijd je strategie uitdenken voor een uiteindelijke switch. Ik houd het forum goed in de gaten en kijk wat het meest winstgevend is Wink. Mijn gevoel zegt dat vleugelaanval wel rendabel is, maar dat moet nog nader onderzocht worden.

Wordt vervolgd tijdens het volgende seizoen.


Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick tot dusver ben je het meest trots?
Eigenlijk heb ik nog zeer weinig bereikt, aangezien ik net ruim een seizoen bezig ben. Als ik toch iets moet noemen ben ik er trots op dat ik een team heb neergezet dat vorig jaar mee kon doen om het kampioenschap en nu wederom strijdt om de eerste plaats. Ik had een slechtere start kunnen verzinnen. Tevens ben ik er trots op dat ik reeds in mijn 2e seizoen mijn stadion helemaal vol (12.000 man) heb gekregen. Nu weet ik alleen niet of dat speciaal is, maar ik vind het redelijk snel.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
In een korte tijd kun je nog niet zoveel blunders maken, maar ik heb wel een blundertje gemaakt. Ik wil nog wel eens in de war zijn met de indeling van de week. Een week eindigt gevoelsmatig voor mij op zondag, en begint daarom weer op maandag. Bij Hattrick begint de week eigenlijk op zondag, aangezien dat de eerste wedstrijd van de week is die wordt meegenomen met je training. Nu is het een keer voorgekomen dat ik op een woensdag dacht dat het de eerste wedstrijd was die meetelde voor de training, wat ertoe leidde dat er enkele spelers waren die een week geen training hebben gehad. Verder heb ik volgens mij nog geen echte blunders gemaakt.

Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
Momenteel wil ik het liefst winnen van Dwens United, mijn grootste concurrent dit seizoen. Als ik win of gelijkspeel ben ik kampioen, en dat is nu even het belangrijkste. In de toekomt zou ik graag winnen van een vriend van me, die momenteel in de V speelt (De Baffels, ex-werkgever van Dickee Broad, welbekend bij Para) en van Jazz, want dat zou betekenen dat ik aardig hoog speel Smile.

Tegen welke zaken ben je als nieuwe manager aangelopen, die je liever anders had gezien? (Deze vraag is een variant op de normale vraag “Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?”)
Pffff, dat is een lastige zeg. Het enige wat ik dan kan noemen is dat ik het vreemd vind dat niemand anders je team voor een tijdje over mag nemen als je bijvoorbeeld op vakantie bent. Al heb ik nog nooit gehoord dat iemand een boete heeft gekregen als hij voor een collega zijn opstelling heeft gemaakt tijdens een aantal wedstrijden. Ik vind ook dat dat gewoon moet kunnen, mits het een korte periode is en mits er geen transfers tussen beide clubs gedaan worden.

Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.
*De komende seizoenen achtereenvolgens promotie in IX, VIII en VII.
Aan de ene kant zou ik zeggen dat ik voor de 2e optie zou gaan, aangezien dat laat zien dat je goed bezig bent en dat heb je dan ook helemaal zelf verdiend. Maar toch kies ik voor de eerste optie, ondanks de aanpassing in de vraag (waarop iedereen elke week hetzelfde antwoord). Zoals gezegd heb je de promotie eigenlijk in eigen hand. Dat is bij de jeugdpull uiteraard niet het geval. Met behulp van een goede jeugdpull kan je team dermate versterken dat het, helemaal in een lage divisie, een stuk makkelijk wordt om kampioen te worden. Tevens kan het je later nog wat geld opleveren wanneer de speler wordt doorgetraind. Ik ga dus voor optie 1, om daarmee optie 2 te vergemakkelijken.


Hoe zie je de toekomst voor ‘Zo lam als een balletje’ in de komende 2, 3 seizoenen?
De toekomst, tja. Zoals aangegeven ga ik volgend seizoen door met PM trainen, daarna zie ik wel weer verder. Daarover zal ik in de loop van het komende seizoen een beslissing gaan nemen. Ik ben van plan om zo snel mogelijk een goed coach met slecht leiderschap aan te schaffen en eventueel mijn team nog iets te versterken. Dan denk ik voornamelijk aan een goed keeper. De doelstelling is sowieso om de komende 3 seizoenen mee te doen om het kampioenschap. De basis is er in ieder geval. Of het inzicht er ook is zal eigenlijk nog maar moeten blijken.

Tegen welk SD-team kijk je op, wie lijkt je een echte topper?
Om eerlijk te zijn heb ik daar nog niet echt goed zicht op. Ik weet dat Jazz het hoogst speelt van alle SD-ers, dus daar heb ik respect voor. Mac, Djabs en Legion spelen in de IV en doen het dus ook goed. Wat ik niet weet is wanneer iedereen is begonnen. Het lijkt mij dat degenen die het eerste zijn begonnen, ook het hoogste spelen. Daarom vind ik het lastig om aan te geven wie het nu echt goed doet. Als ik tegelijkertijd met de anderen was begonnen had ik de rest ook beter kunnen volgen. Ik ben bang dat het voor mij erg lastig gaat worden om de reeds opgelopen achterstand nog goed te gaan maken. In ieder geval zullen daar heel wat seizoenen overheen gaan.

Davydoff is een goede vriend van je in real life. Hij lijkt niet echt meer om te kijken naar zijn Hattrick-team… kun jij hem niet aanmoedigen?
Klopt. Davydoff is zelfs eerder begonnen dan ik en hij was de indirect de reden dat ik nu ook Hattrick-verslaafd ben. Davy is ook een echte voetbalgek en doet ook aan veel spellen mee. Toch wil dat niet zeggen dat die personen ook Hattrick-gek worden. Als je op het voetbalforum kijkt is er toch een heel aantal toppers die nog nooit iets met Hattrick hebben gedaan. Ik heb het er nog wel eens met hem over, maar volgens mij vond hij het toch niet zo leuk of had hij er te weinig tijd voor. Hij heet het slechts een paar weken volgehouden. Ik was sceptischer over Hattrick dan hij, maar ik ben bang dat ik nog wel even aan Hattrick vastzit. Ik zal hem even vragen zelf te reageren als het interview op het forum staat.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Eerst lezen. Sowieso de Hattrick-regels en zoveel mogelijk het forum meelezen. Het is doodzonde als je een team krijgt en je bijvoorbeeld verkeerde aankopen doet of verkeerd traint. Ik heb het geluk gehad dat ik veel tips op het forum kreeg en zo een goede start kon maken. Ik weet niet wat de beste trainingsmethode is voor beginners; ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van de spelers die je krijgt. Ik had redelijke verdedigers en goede spitsen, dus moest ik toch middenvelders gaan kopen en ben ik die gaan trainen. In de lagere divisies is het middenveld ook het allerbelangrijkste, dus PM training is dan altijd een goede optie. Een andere tip is dat je gewoon om advies moet vragen, vooral bij het nemen van belangrijke beslissingen, zoals: welke coach, wat trainen, wie verkopen etc. Het forum helpt graag, heb ik ervaren. Daarnaast zo veel mogelijk goede buitenlandse teams uitnodigen om bij je te komen spelen. Ook al speel je slechts in X of XI, het lukt mij nu ook om iedere week teams uit divisie IV van Portugal te charteren. In het begin is al het extra geld meegenomen. En zorg er natuurlijk altijd voor dat al je trainingsplekken optimaal worden benut.

Ben je blij dat je Hattrick bent gaan spelen, of heb je er spijt van omdat het zo verslavend is?
Wie zegt dat het verslavend is Smile ? Ik heb mijn vriendin nog niet horen klagen over Hattrick, dus het zit allemaal wel goed. Het is gewoon een hele leuke aanvulling op mijn "hobby".


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#5
Box

Een interview met manager Box Brother die een naamsverandering onderging, hevige lokale concurrentie heeft en over 10 seizoenen wellicht weer opnieuw begint.
[Image: box.jpg]

Naam
Wouter Boxsem

Leeftijd
23 jaar

Woonplaats
Lelystad

Teamnaam in Hattrick
Brother’s Bandits
[Image: banditscopy7zp.jpg]

Hattricker sinds…
Geen idee... 18-12-2003 om 18.49 (pfft.... meer dan 2 jaar al)

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Deportivo is een real life friend en die vertelde mij dat ‘ie iets leuks had gezien, een soort virtueel voetbalspelletje. Aangezien ik alles wat met sport te maken heeft leuk vind ben ik ook eens gaan kijken. Ik heb toen een team aangevraagd en ben begonnen in divisie VIII wat destijds de laagste divisie was. Met het forum ben ik in aanraking gekomen omdat mijn broer en ik CM speelden en hij mij wees op het feit dat er een Hattrick-topic was (het blauwe forum).

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Ik denk gemiddeld zo'n 2 uurtjes per dag, de dinsdag en donderdag doe ik niet zo veel maar de woensdag en zondag weer iets meer. Wel staat HT altijd open als mijn computer aanstaat. Je zal maar een opmerkelijke gebeurtenis missen, ook wel het 100.000x klikken-syndroom genoemd Wink.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Normaal gesproken de wedstrijd op zondag. Daar doe je het toch voor, je wilt zo hoog mogelijk komen. De beker is aardig en ook de YP en training zijn leuke toevoegingen maar de zondagwedstrijd is het belangrijkst. Ook al vind ik het nu wat minder aangezien ik in divisie V zit terwijl ik daar niet in thuis hoor.

Hoe ben je aan de teamnaam Brothers’ Bandits gekomen? En welke teamnamen heb je nog meer gehad?
Ik ben begonnen met de teamnaam FC Box omdat ik niks beters kon verzinnen. Ik ben dus eigenlijk vanaf het begin al bezig geweest met een andere teamnaam. Aangezien ik op de HAVO bij mijn broer in de klas zat kregen wij de naam Box Brothers (zie hier mijn forumnaam) en heb ik de naam Brothers dus gehouden. Omdat ik een naam wou hebben die lekker in de mond lag heb ik er Bandits aantoegevoegd, is toch angstaanjagender dan FC Box.

Bandieten, Jailbreakers (je fanclub), een schurk in je logo… leeft in Hattrick je criminele kant op?
Nou ja criminele kant, iedereen vindt het leuk om de donkere kant te zijn. Speel het spel Fable en iedereen kiest ervoor om eerst de lul te zijn en iedereen neer te schieten, speel C&C en iedereen is eerst ‘de Russen’. Ik dus ook, slecht zijn is soms gewoon leuk. Het blijft overigens vooral bij de naam hoor, ik heb geen extra gemene spelers en ik ga ook niet vervelend doen op het forum of zo, en zeg nou eerlijk; Brothers' Bandits klinkt toch gevaarlijker dan de Teddyberen of zo?

Je mag niet klagen over je jeugdopleiding! Heiko Polak, Tjibbe van Pelt, Felix Pastoor en Henny Sijbesma zijn allemaal succesvolle producten uit jouw jeugd. Inmiddels is het echter alweer een tijdje stil. Wanneer ga je Heiko Polak in cash omzetten?
Met de jeugd weet je het nooit van tevoren. Polak en Pastoor waren 2 IM’s die mooi in mijn trainingsschema mee konden draaien. Van Pelt is door zijn trainer ver doorgetraind en in Sijbesma heb ik het nooit zien zitten. De jeugd valt de laatste tijd tegen en ik hoop dan ook binnenkort veel verkoopbare jeugdspelers te promoveren, maar ik heb mij erbij neergelegd dat ik geen 80 oud-spelers zal laten rondlopen. Polak is op het moment een wonderbaarlijk IM (met redelijk verdedigen) en zit 1 of 2 stijgingen van wereldklasse af. Waarschijnlijk wordt hij bij wereldklasse verkocht en levert hij mij zo'n 3 tot 3,5 miljoen op.

In je doelstellingen verklaar je dat lijfsbehoud in divisie V één van je doelen is. Hoe wil je dat gaan realiseren in een competitie met behoorlijk sterke, ervaren teams?
Ik heb dat plan inmiddels laten varen, ik heb een uitmuntend (matig zeer hoog) middenveld bij een thuiswedstrijd zonder 4x PIC terwijl mijn competitiegenoten op wonderbaarlijk/wereldklasse (redelijk zeer hoog) zitten. Al met al kan ik maar 2 wedstrijden winnen tegen Sonic (oud-kampioen in Ara zijn competitie) en zelfs dat wordt nog lastig met zijn ijzersterke verdediging. Ik heb dus besloten om mij vooral op de beker te richten en dus met mijn A-team in de beker te gaan spelen en PIC in de competitie, of dit de juiste keuze is moeten we afwachten.

Wie van de SD’ers vertegenwoordigt Flevoland het best als het om Hattrick gaat? En wanneer ga je nu éindelijk eens Deportivo verslaan in een friendly?
Van de 4 SD-ers uit Flevoland (Anti, Depor, Caput en ik) doet Depor het toch het best, hij zit in divisie V nadat hij met overmacht kampioen is geworden in divisie VI. Dat hij in een relatief makkelijke V zit en dat hij, gefluked, in de beker werd uitgeschakeld is natuurlijk zonde maar toch denk ik dat hij het verst is met zijn team. Anti heeft hetzelfde probleem als ik had in VI, namelijk het er komen is makkelijk maar je loopt in divisie VI tegen een muur aan die soms heel lastig te slechten is.

Verder sta ik tegen Depor op 10 verliespartijen en 1 winstpartij. De winstpartij dateert van 18-02-2004 en was een onverdiende winst in de verlenging. Ik speel elk seizoen wel 1x tegen Depor maar zolang ik PM train en hij in zijn friendlies zijn beste IM’s opstelt zal ik geen kans hebben. Ik hoop dit jaar in de SD Cup van hem te kunnen winnen en anders kunnen we altijd aan het eind van het seizoen A- tegen A-team laten spelen, zie dit maar als een uitdaging Wink.


In het eerste seizoen dat je Beker mocht spelen reikte je tot ronde 4. Het volgende seizoen vlieg je er in de eerste ronde al uit. Hoe verklaar je dat?
Mijn eerste bekerseizoen ging heel lekker, dat was ook het eerste bekerseizoen dat de VII en VIII mee mochten doen. Het seizoen ervoor was ik op de 2e plek in divisie VI geëindigd en zo dus een mooie loting gecreëerd. Een seizoen later werd ik eigenlijk gefluked door de ME en lag ik er dus in ronde 1 uit. Op een of andere manier krijg ik altijd actieve users tegenover mij in de beker terwijl andere de luxe hebben van een WO in ronde 8 Wink

Vol trots heb je twee spelers met jouw achternaam in je team. Ben je een nostalgische manager, die (net als ondergetekende) moeilijk afscheid kan nemen van spelers die zich een ‘status’ hebben verworven en krijg je ook een ‘band’ met spelers?
Ik heb niet zo'n problemen om mensen die uit mijn jeugd of uit mijn beginteam komen te verkopen, wel streef ik ernaar om mijzelf in mijn team te krijgen en op te trainen. Ook ben ik op zoek naar mijn broers (Jeroen en Remco) en mijn vader (Wim). Bij toeval kwam ik mijn opa tegen dus heb ik die ook maar meteen op de kop getikt. Ik ben dus nog maar op zoek naar 3 namen aangezien ik 1 broer al heb gekocht, het salaris is 520 per speler per week en dat is dus te overzien. Dus voor iedereen die ooit een Boxsem uit zijn jeugd trekt, houden en mij informeren !!!~

De kijkersvraag van de laatste HMvdW komt deze week van gittermaster . Hij wil weten: “Na 5 jaren zwoegen in VI, ben je eindelijk gepromoveerd naar V. Gefeliciteerd daarmee! Wat was je geheim vorig seizoen?”
Zoals iedereen wordt je alleen kampioen met geluk, ik had het geluk dat de gedoodverfde kampioen (VitroXX) een WO werd na 7 weken anders had ik het nooit gehaald. Toen VitroXX weg was werd het een spannende strijd tussen 2 teams en omdat een derde de eindspurt te laat inzette ging het tussen mij en de Hawks. Aangezien ik een coach had met redelijk leiderschap en veel speelde met PIC tegen de lagere teams en de Hawks een coach had met waardeloos leider kon ik het daarop winnen. Met mijn P/D-duel had ik zelfs een zo'n hoge TS dat ik nog kon Piccen en wonderbaarlijk genoeg dat duel winnen. Er zijn teams die zeggen dat ze niet willen promoveren omdat ze niet goed genoeg zijn voor een divisie hoger maar ik vind dat je het altijd moet proberen, wie weet in welke divisie je terecht komt. Misschien wel in een Mickey Mouse-competitie zoals die van Depor Wink.

Op welke persoonlijke prestatie in Hattrick ben je het meest trots?
De 4e ronde beker in het eerste seizoen dat ik daarin mocht spelen is toch wel iets waar ik trots op ben. Ook het behaalde kampioenschap in divisie VI is niet zonder slag, stoot en twijfel behaald dus ook zeker iets wat voor herhaling vatbaar is.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Echte grote blunders heb ik niet gemaakt. Wel heb ik zoals zoveel managers wel eens een speler verkeerd gepositioneerd waardoor ik per ongeluk 2-6-2 speelde in plaats van 3-5-2. Waar ik wel het meeste spijt van heb is dat ik de eerste 3 seizoenen vaak spelers optrainde van redelijk naar uitstekend en ze dan weer verkocht. Dit leverde weinig op waardoor ik maar gestaag groeide, de nieuwere users trekken daar absoluut profijt van als ik zie dat er nu al uitmuntend spelers in de selectie van in mijn ogen newbies rondlopen.

Van welke ploeg of manager wil je, binnen en buiten SD, het liefst winnen?
Het lijkt mij logisch dat ik wil winnen van alle SD-ers die in Lelystad wonen (Depor, Anti en Caput). Verder lijkt het mij mooi om van Djabs en Jazz te winnen. Deze managers zijn in mijn ogen op dit moment de beste en het is natuurlijk mooi om daarvan te winnen. Wat betreft buiten SD wil ik, sinds kort, graag winnen van de GM die de Bahreinse verkiezingen opnieuw laat lopen en de 'know-it-all' user daar, asayed ofzoiets. Een grote mond en totaal geen respect voor het werk dat de SD-ers hebben gedaan tot nu toe (of de Belgische vrienden van de U20)

In welke mate kun jij het SD-forum nog goed gebruiken in je Hattrick-carrière?
Ik gebruik het forum vooral om grote twijfels neer te gooien, spelers die erg dicht bij elkaar zitten door vorm en ervaring en wanneer ik niet altijd weet wie ik moet opstellen. Ook spannende wedstrijden waar ik een frisse analyse van wil hebben (2 weten altijd meer dan 1) gooi ik op het forum. Verder is het voor mij vooral lezen naar wat anderen te vertellen hebben. Ik ben niet zo'n grote spreker op het forum.

Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
De verwijdering van die nieuwe ratings Wink. Zonder dollen: ik mis niet echt iets in Hattrick, graag zou ik willen dat de site soms wat sneller wordt aangezien hij af en toe wel heel erg traag is. Ook vind ik het minder dat alle veranderingen (nieuwe trainingsvormen, nieuwe landen, CL) allemaal gepaard gaan met bugs en fouten. Als ik dan toch iets mis zou ik graag iets van een Hall of Fame willen hebben waar ik spelers in kan zetten zodat als ze ontslagen worden ze toch in het spel blijven, zoiets als de coachfunctie. Als je dat nu zou willen moet je de speler eerst coach maken wat weer geld kost.

Wat wil jij absoluut nog bereiken in Hattrick?
De beker winnen of hoog spelen (Eredivisie, II of III). Als je dat niet nastreeft kun je net zo goed stoppen met HT.

Met welke manager van SD zou jij graag een weekje willen ruilen?
Hmmm.... lastige vraag. Er is niet echt 1 team wat ik graag zou willen besturen. De schapen zijn aantrekkelijk maar ook Annie is erg gewild. Dan heb je nog een divisie III team waar je langs kan gaan, maar misschien is in de XIIe starten ook wel leuk. Ik denk dat ik een combinatie van de keeper van Piter wil, de verdediging van Marshall, het middenveld van Jazz, de vleugels van Fabian en de aanval van Mac. Dat lijkt mij wel een aardig team.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Vertrouw niet te veel op anderen. Als je altijd maar vraagt ‘hoe moet dit?’ en ‘hoe werkt dat?’ leer je het spel erg langzaam en is het ook niet leuk om een moeilijke wedstrijd te winnen, het is dan niet jouw overwinning. Het is niet erg om te vragen maar je leert het meest van je eigen fouten, dat heb ik ook soms gedaan Big Grin.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Zeg nooit nooit, maar in de nabije toekomst niet. Over een seizoen of 10 zal de sleur er misschien inkomen en leg ik het opzij voor 2 seizoenen. Dan begin ik gewoon opnieuw, dat zie ik mijzelf wel doen.


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply
#6
Jansoe
[Image: jansoe1.jpg]
[Image: jansoe2.jpg]

Naam
René Jansen

Leeftijd
24 lentes jong

Woonplaats
Het eeuwig mooie Elspeet. Een klein dorpje op de veluwe tussen Harderwijk en Apeldoorn.

Teamnaam in Hattrick
Jansoe United
[Image: logo.jpg]

Hattricker sinds…
17-11-2004

Hoe kwam je ooit met Hattrick in aanraking?
Ik kwam in aanraking met het nieuwe forum ergens vorig jaar. Het forum was toen al een poosje aan de gang, doordat het forum van sportdreams gekapt was.Heb me toen opnieuw aangemeld en begon toen het subforum hattrick eens een beetje te volgen. Ik had er al wel eens van gehoord, maar het leek me niet echt geweldig.

Toch maar eens een team aangevraagd om te kijken wat het precies inhield. Vanaf moment 1 actief bezig geweest en na ongeveer 2 maand ook supporter aangevraagd. Sindsdien echt verslaafd.[/i]

Hoeveel uur per week besteed je aan Hattrick?
Zeer verschillend. Ik log elke dag wel even in en het venster staat ook meestal wel open, maar het ligt er echt aan. Heb ik nieuwe spelers nodig dan besteed ik er langer aan dan wanneer mijn selectie op dat moment wel oke is en ik geen geld heb voor nieuwe spelers. Maar gemiddeld zo 10 tot 15 uur per week zit toch zeker wel in de richting. Met in sommige weken vreselijke uitschieters naar boven.

Wat vindt je het meest interessante onderdeel in Hattrick?
Het totaalplaatje. Van het pullen van een jeugdspeler, de training tot de wedstrijden toe. Juist het spel als geheel maakt het (voor mij althans) een vreselijk interessant en verslavend spel. Op vrijdag vroeg inloggen om te kijken hoe ver mijn vorm nu weer is gedaald, of ik nog poppers heb. Zaterdagnacht/zondagmorgen altijd weer een spannend moment om te kijken wat voor jeugdspeler je pullt. Op zondagavond live de verschillende wedstrijden volgen etc etc.

Hoe ben je aan de teamnaam Jansoe United, c.q. forumnaam Jansoe gekomen?
Tsja, Jansoe is een nickname van me. Ik werd (en wordt nog steeds) meestal aangesproken met mijn achternaam. Jansen.. Op een of andere blauwe avond werd dat een beetje verdraaid naar Jansoe. Ach, die nick heb ik toen maar gehouden. Vond het wel leuk klinken. smileVoor mijn Teamnaam heb ik toen maar het altijd originele United er achter geplakt.

Je hebt als nieuwe Hattricker direct gekozen voor het trainen van spitsen. Veel managers beginnen echter met verdedigen of positiespel. Wat is de reden achter je keuze?
Om heel eerlijk te zijn: geen reden. Omdat ik aan het begin nog niet zo veel van het spel afwist, heb ik er gewoon eigenlijk "zomaar" voor gekozen om spitsen te gaan trainen. Een echte keuze is het dus niet eens geweest. Als ik nu opnieuw zou beginnen, zou ik, met alle dingen die ik nu weet, beginnen met verdedigen trainen. Levert toch het meest op aan het begin en de lage divisies moet je ook wel met 5 verdedigers door kunnen komen.

Ruim een half jaar na je start met Jansoe United was je al in staat om aankopen van een miljoen euro of meer te doen. Dat is niet veel managers gegeven! Zijn die aankopen mede te danken aan je lucratieve verkopen van spitsen?
Die aankopen hebben wel te maken met het trainen van spitsen. Maar eigenlijk meer met de vreselijke mazzel met de jeugdpulls. Heb vanaf het begin geld gestoken in mijn jeugdopleiding en dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Pulls na 1 seizoen met een opbrengst van een paar 100k waren meer regel dan uitzondering. Mede hierdoor kreeg ik een leuk bedrag om spelers te kopen. Daarnaast heeft ook mijn beginteam er mee te maken gehad. Ik had in mijn startteam best een paar leuke spelers. Die heb ik meteen verkocht zodat ik vrij veel geld overhad om betere trainees voor te kopen.

Je middenveldratings zijn erg goed, je spitsen trainen lekker door, je hebt een prima coach en een toekomstig coach is ook al in huis, en als klap op de vuurpijl heb je nog een superreeks met overwinningen neergezet! Ken jij eigenlijk wel tegenslag in Hattrick?
De grootste tegenslag was toch wel vorig seizoen met 10 walk-overs. Dat was zo vreselijk saai dat ik er even over heb nagedacht om er maar weer mee te kappen. Maar echte tegenslagen? Nee, die heb ik tot nu toe eigenlijk nog niet gehad. Weinig blessures; kan me zelfs niet voorstellen dat ik tot nu toe ook maar 1 trainee geblesseerd heb gehad. Daarnaast heb ik inderdaad een superreeks neergezet van 36 competitie overwinningen op rij, maar ik ben wel realistisch. Die reeks moet je ook weer niet te veel overschatten. In eerste instantie was de IX waar ik in zat gewoon dramatisch. Geen één andere manager had volgens mij echte trainees. De VIII was helemaal drama met 5 van de 7 teams als walk-over team. Daarnaast heb ik in de VII ook een redelijk makkelijke loting gehad. Voor mij begint het spel pas echt volgend seizoen, wanneer ik ga beginnen in de VI. Dan moet ik laten zien wat ik ECHT waard ben.

Je bent twee maal achtereen kampioen geworden, met dit seizoen het derde kampioenschap op rij. Gefeliciteerd! Gaat het sprookje verder in divisie VI, of zijn er ingrijpende veranderingen nodig?
Het sprookje zal in eerste instantie denk ik niet doorgaan in de VI, ben volgend seizoen allang blij als ik me handhaaf. Maar we zullen wel eens zien of we misschien voor een stuntje kunnen zorgen.

Ten eerste worden een paar trainees te oud om door te trainen. Ze zitten nu tegen een pop aan en zullen begin volgend seizoen verkocht worden. Hiervoor komen nieuwe jongere en betere trainees in de plaats en daarnaast zal mijn middenveld versterkt worden. Ik zit te denken aan 2 keer wonderbaarlijk PM of 1 keer wonderbaarlijk en 1 keer briljant. Ligt ook een beetje aan hoeveel geld ik in totaal ongeveer te besteden zal hebben.[/i]

Je club heet Jansoe United, je stadion de Jansoe United Arena en de fanclub The Jansoenians. Niet echt een mix van variërende namen…
Nee, inderdaad. Maar om heel eerlijk te zijn is me dat nu ook niet echt iets waar ik me zorgen over maak. Naam van de club veranderen kost supporters, en dat is dus zonde want die supporters zorgen wel voor een van je belangrijkste inkomens: stadioninkomsten. De naam van mijn supportersschare scheelt me dus helemaal niet. Het is leuk om een grappige naam te verzinnen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat het verder voor nut heeft. En de naam van je stadion veranderen kost volgens mij ook geld, dus dat is ook gewoon zonde. Het zijn mijns inziens niet echt dingen om me ECHT druk over te maken dus… Smile

Lamme Lennie, de laatste HMvdW legt je de volgende vraag voor: “Net als ik ben je nog niet zo heel lang bezig en heb je een redelijk gemakkelijk begin gehad. Je hebt het SD-record van meeste overwinningen op een rij (36). Denk je dat iemand dit record ooit nog zal verbreken?"
Ja, en wel de vraagsteller zelf! Hij zit op het moment dat ik dit typ al op 15 overwinningen op rij en als hij gewoon de tips van het forum goed tot zich neemt, ben ik er 100% van overtuigd dat LL mijn record zou kunnen verbreken. Je hebt in de lagere divisies namelijk zo'n grote voorsprong op de rest van de Hattrickers dankzij het forum. Dat moet LL gewoon gaan redden.

Op welke persoonlijke prestatie(s) in Hattrick ben je het meest trots?
Toch wel dat ik 3 keer op rij kampioen ben geworden. Tis dan wel in de IX, VIII en de VII, maar toch 3 keer kampioen.

Wat zijn je grootste blunders als Hattricker geweest?
Te veel geld uitgeven aan bepaalde spelers denk ik toch wel. Te weinig letten op specialiteiten en populariteit etc. Voor de rest zou ik in eerste instantie niet echt kunnen zeggen wat ik ECHT fout heb gedaan.

Van welke ploeg of manager wil je het liefst winnen?
FC Elspeet. Jongen bij mij uit het dorp. Speelt op dit moment bovenin de V mee en heeft een vreselijke grote mond. Volgens hem zal ik hem nooit voorbij kunnen komen. Reden genoeg dus om een keer van hem te willen winnen Smile.

Welke veranderingen zou je graag zien in Hattrick?
De invloed van het middenveld is mijns inziens nog steeds te groot ten opzichte van de andere linies. Die invloed mag best nog iets minder. Daarbij zou ik graag willen dat de Transfervergelijking eens goed onder de loep wordt genomen. Spelhervatten wordt niet meegenomen, passen bij verdedigers wordt niet meegenomen, specialiteiten worden niet meegenomen. Op deze manier wordt er bij de vergelijking appels met peren vergeleken. Dus of dit eens een keer gaan aanpassen, of gewoon die hele vergelijking afschaffen.

Als je moest kiezen uit de volgende twee opties, wat zou het dan worden?
*Een jeugdpull (veldspeler) met TSI 3 800 pullen in week 1.
*Je eerste wedstrijd in divisie VI met 6-0 winnen.
Jeugdpull natuurlijk. Totaal geen moeilijke keuze. Met hetgeld dat ik krijg van mijn YP kan ik de eerste wedstrijd in de VI ook wel winnen schat ik Smile. Dus dan heb ik 2 vliegen in 1 klap.

Hoe zie je de toekomst voor Jansoe United in de komende 2 seizoenen?
Kan ik op dit moment nog niet al te veel over zeggen denk ik. Eerst maar eens zien wat de sterkte is van de VI waar ik in terecht kom. Volgend seizoen is handhaving in ieder geval het belangrijkste. Het seizoen daarop zien we wel weer verder.

Welk SD-team zie jij met vertrouwen de komende seizoenen ingaan?
FC Kralingen. Heel knap om te promoveren van de VI naar de V en dan daar ook gewoon weer "makkelijk" kampioen te worden met geweldige ratings. Topprestatie.

Waar gaat je team eindigen in de SD Cup, volgend seizoen?
Waarschijnlijk op dezelfde plaats als de afgelopen editie: Eerste ronde eruit. Maar we hopen natuurlijk op een gunstige loting en op een stuntje.

Welke tips of welke inspiratie wil je beginnende Hattrick-managers meegegeven?
Lezen, lezen, lezen… echt! Aan het begin is de basis het belangrijkste van het spel. Van daaruit een goed trainingsschema opstellen op een bepaalde stat. Tja, en luister ook naar de meer ervaren mensen en hun tips. Op die manier baan je je haast automatisch een weg naar boven.

Zie je jezelf ooit stoppen met het spelen van Hattrick?
Kort gezegd: Nee.


Bakke © 2005
IKF Networks
Reply


Forum Jump: