The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nieuw spel voor volgend jaar
#31
Ziet er goed uit! Leuk..
Reply
#32
Ik ben er uiteraard ook bij, hoe de opzet ook zal zijn.
Reply
#33
Ik ken het spel wel van SI, zal ook zeker een teampje maken als het hier wordt ingevoerd.
Reply
#34
São Paulo Wrote:Leuk idee! Ik zou ook voorstellen om alle spelers een puntenaantal toe te kennen en dan vervolgens een maximum instellen.

Ken je ook de klunsregel uit het voormalige wielerpools, nu sportpools? Daar moet je iemand kiezen, maar het puntenaantal dat deze speler haalt gaat van je totaal af. Ik weet dat er beperkingen zijn (zwaar geblesseerd aan het begin van het seizoen enz.) , maar misschien ook leuk om over na te denken.

Ik vind het klunsgeval wel een mooie toevoeging :Big Grin
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#35
Dat lijkt me wel nogal moeilijk, maar op zich, als je wilt voorspellen hoeveel iemand gaat stijgen dat jaar, kun je ook best 1 iemand voorspellen die gaat kelderen...

Ik zat ook aan captains te denken. Wekelijks of maandelijks en die haalt dan dubbele punten. Wel lastig om bij te houden qua scores, maar het geeft wel een extra dimensie...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#36
Mooi plan! Ik ben erbij!
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#37
Wel mooi dat je dat om 3 uur snachts komt vertellen Wink
Reply
#38
Wel mooi dat je een minuut later reageert :8:
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#39
Haggie Wrote:Wel mooi dat je een minuut later reageert :8:

Notworthy
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#40
Inkoppertje he Haggie Smile

Goed, ik geef toe dat het wat laat is geworden. Ik was Neverwinter Nights 2 aan het spelen Wink

Maar ik heb me kunnen losrukken, dus ik ga nu pitten Smile
Reply
#41
Oke heren, daar gaan we dan. Ik heb het beloofd, dus dan gaat het ook gebeuren. In deze post vind je de opzet, regels en deadline voor insturen.

Iedereen kiest op basis van de huidige (onderstaande) ATP-entryranglijst een vast aantal spelers en ik heb ervoor gekozen om de volgende verdeling te nemen:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/3/en/rankings/entrysystem/default.asp?showall=0&RankDate=12%2F22%2F2008&country=&rank=100&image1.x=25&image1.y=6">http://www.atpworldtour.com/3/en/rankin ... image1.y=6</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/3/en/rankings/entrysystem/default.asp?showall=0&RankDate=12%2F22%2F2008&country=&rank=101&image1.x=14&image1.y=2">http://www.atpworldtour.com/3/en/rankin ... image1.y=2</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/3/en/rankings/entrysystem/default.asp?showall=0&RankDate=12%2F22%2F2008&country=&rank=201&image1.x=9&image1.y=1">http://www.atpworldtour.com/3/en/rankin ... image1.y=1</a><!-- m -->


- 1 uit de top 3
- 2 uit 4-10
- 2 uit 11-25
- 2 uit 26-50
- 2 uit 51-100
- 1 uit 101-150
- 1 uit 151-oneindig

Twee uit 4-10 lijkt wat veel, maar anders neemt iedereen Murray. Nu valt er daarnaast nog wat te kiezen; talenten Tsonga, Simon en Potro, maar ook de constante jongens als Davy en Roddick.
Voor de rest lijkt het me een goede verdeling. Heb er eentje uit het bereik 151-oneindig aan toegevoegd als extra dimensie om te kijken wie het meest kijkt heeft op aankomend talent.

Dat is dus voor iedereen een vast team van 11 spelers, waar ze het hele jaar mee spelen. Er wordt niet gewisseld en het is dus een spel op lange termijn. Je moet nu dus inschatten welke talenten een opmars gaan maken, wie van de top 3 het het beste gaat doen en wie uit de top 10 de top 3 gaat bedreigen.

De puntentelling is simpel: de CR-punten die spelers scoren worden bij elkaar opgeteld en zo wordt de ranglijst opgemaakt.
Ik zal eens in de zoveel tijd een tussenstandje geven in een voor dit spel aangemaakt topic. Een naam ga ik tijdens mijn vakantie verzinnen. Zo snel komt LTM in me op, Lange Termijn Manager...

Zoals jullie zien, is het geen intensief spel in die zin dat je dus eigenlijk maar een keer per jaar je team moet maken. Het lijkt dus een beetje op de top 10-voorspelling van Mist, maar dan wel wat uitgebreider. Zo ga ik ook een apart topic maken, waarin wekelijks gejuicht kan worden voor ieders spelers die die week spelen, en waar ook rangen en standen komen.

Iedereen van het forum is uiteraard van harte welkom. De inschrijving start nu en de deadline voor inschrijven ligt op zaterdag 3 januari om 12 uur 's middags. Brisbane begint meteen die zondag erop al, dus het is een harde deadline. Laat ik het zo zeggen, de deadline ligt in ieder geval voordat de eerste bal in een ATP-hoofdtoernooi geslagen is in het jaar 2009.
Teams graag per PM naar mij. Ik ga morgenvroeg op vakantie tot 4 januari dus dan zal ik alles verwerken en een overzichtje plaatsen, wie welk team heeft.

Succes met het samenstellen van de teams!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#42
inschrijven ligt op 3 januari lijkt me slimmer :wink:

Maar klasse Ad =D>
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#43
Dat lijkt me ook stukken beter ja :oops:

En mijn spelers liggen ook al bij ML in de kluis, zodat ik niet van jullie kan 'afkijken'. Toch nog wel een hoop lastige beslissingen...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#44
niks op het spel?
Reply
#45
Dat hoeft wat mij betreft niet eigenlijk.
Reply
#46
Ad Wim Wrote:De puntentelling is simpel: de CR-punten die spelers scoren worden bij elkaar opgeteld en zo wordt de ranglijst opgemaakt.

Voor de duidelijkheid: zijn dat de punten die ze iedere week halen of de punten die ze aan hun CR-totaal toevoegen?

Ter verduidelijking, als Murray zijn 6e non mandatory speelt, en zijn 5e resultaat is 8 punten, dan zal hij indien hij opnieuw 8 punten haalt wel 8 punten scoren in die week, maar geen punten bij zijn CR-totaal krijgen. Van wezenlijk belang voor dit spel.
Reply
#47
i'm in :Big Grin
Reply
#48
Ik ga ook een gokje wagen :8:
Reply
#49
_Tampie Wrote:
Ad Wim Wrote:De puntentelling is simpel: de CR-punten die spelers scoren worden bij elkaar opgeteld en zo wordt de ranglijst opgemaakt.

Voor de duidelijkheid: zijn dat de punten die ze iedere week halen of de punten die ze aan hun CR-totaal toevoegen?

Ter verduidelijking, als Murray zijn 6e non mandatory speelt, en zijn 5e resultaat is 8 punten, dan zal hij indien hij opnieuw 8 punten haalt wel 8 punten scoren in die week, maar geen punten bij zijn CR-totaal krijgen. Van wezenlijk belang voor dit spel.
ik zal voor de updates en standen de cr-ranking van atptennis aanhouden, dus in dat geval gaat dat dus om het laatste.
ik heb geen tijd om wekelijks behaalde punten bij te gaan houden, en op deze manier is de puntentelling ook het meest overzichtelijk in mijn ogen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#50
Ad Wim Wrote:ik zal voor de updates en standen de cr-ranking van atptennis aanhouden, dus in dat geval gaat dat dus om het laatste.
ik heb geen tijd om wekelijks behaalde punten bij te gaan houden, en op deze manier is de puntentelling ook het meest overzichtelijk in mijn ogen.

Ok, zeer begrijpelijk. Zo kan je ook rustig eens een weekje overslaan zonder dat het werk zich opstapelt.
Reply
#51
ik doe hier ook graag aan mee, leuk!
Reply
#52
zo, 11 spelers uitgezocht, nu maar hopen dat ze fit blijven :wink:
Reply
#53
On closer look (had ik eerder moeten doen ja, weet ik) van de regels ben ik bang dat het enige wat echt uitmaakt is de keuze uit de top 3. Of Mijn nummer 150+ het nu heel goed doet haalt hij 25 punten. Als hij het minder doet haalt hij 5 punten. Dat maakt 20 punten uit. Bij Federer en Nadal gaat het om honderden, dus dat maakt de keuze totaal onrelevant denk ik.
Dat vind ik wel jammer. Bovendien was de keuze: Kies 1 van Nad/Fed en 1 van Djo/Mur denk ik beter geweest dan 1-3 en dan Murray een must-pick voor iedereen.

Maar over de puntentelling zou je anders moeten tellen denk ik, om de keuzes buiten de top 10 nog enige invloed te geven.
BV bekijk hoeveel punten de mensen in de blokken nu gemiddeld halen, en op het einde hoeveel % ze boven hun eigen groep hebben gescoord ofzo.

Maar goed, de regels liggen nu vast, maar het was een puntje van aandacht wat ik veel te laat nog even wilde laten weten.

Ik heb ingestuurd Wink
Reply
#54
Denk idd dat je gelijk hebt eli. Leuker zou zijn om categorie 1, 1x de punten te doen, categorie 2 2x de punten, categorie 3 3x de punten etc.

Misschien dat we het nog kunnen veranderen als iedereen het er mee eens is? op zich maakt het denk ik niet heel veel uit voor het maken van je team. Je blijft de mensen kiezen waarvan je denkt dat ze de meeste punten gaan halen.
Reply
#55
Goed initiatief Ad! Heerlijk zo'n spel waarbij je een jaar lang achtervolgd wordt door een verkeerde keuze :razz:
Reply
#56
daar hebben jullie wel een punt, kut dat ik daar niet eerder aan gedacht heb (al heeft wel vrijwel iedereen dezelfde uit de top 3).

ik weet niet precies meer hoe ze dat bij de SI deden, maar ik vind die regel van mac wel een goeie. wel wat meer gedoe met updaten, maar niet onoverkomelijk. ik denk wel dat ik een iets andere factor dan cat 2 2x, cat 3 3x etc. ga hanteren. ik zal kijken welke groep ongeveer welke punten haalt en op basis daarvan de factoren instellen. missch dat eli weer zo'n mooi modelletje kan maken Wink
bij niet te veel tegenstand voer ik deze regel dan ook gewoon in. mochten mensen nog een nieuw team in willen sturen nav deze regel, dan kan dat.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#57
Elikian Wrote:Bovendien was de keuze: Kies 1 van Nad/Fed en 1 van Djo/Mur denk ik beter geweest dan 1-3 en dan Murray een must-pick voor iedereen.
daar ben ik het niet helemaal mee eens. het klopt wel dat murray nu een must-pick is (al weet je ook niet of hij dit niveau vast houdt) maar hij komt voorlopig nog lang niet aan het puntenaantal van djoko, vooral niet omdat ie niks op gravel kan, en dan is de keuze djoko/murray geen moeilijke. bovendien kiest 9 van de 10 voor nadal dan. nu kun je nog een doorstomen van djoko voorzien gezien de tmc...

dit is ook niet ideaal, maar ik denk we'll de beste optie. zeker ook door nog een extra speler uit de top 10 te kiezen. daar zit nl best wat varieteit in, kan ik vast verklappen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#58
Ad Wim Wrote:daar hebben jullie wel een punt, kut dat ik daar niet eerder aan gedacht heb (al heeft wel vrijwel iedereen dezelfde uit de top 3).

ik weet niet precies meer hoe ze dat bij de SI deden, maar ik vind die regel van mac wel een goeie. wel wat meer gedoe met updaten, maar niet onoverkomelijk. ik denk wel dat ik een iets andere factor dan cat 2 2x, cat 3 3x etc. ga hanteren. ik zal kijken welke groep ongeveer welke punten haalt en op basis daarvan de factoren instellen. missch dat eli weer zo'n mooi modelletje kan maken Wink
bij niet te veel tegenstand voer ik deze regel dan ook gewoon in. mochten mensen nog een nieuw team in willen sturen nav deze regel, dan kan dat.

Ik wil wel wat in elkaar sleutelen, hoe moet de verdeling worden?
Per categorie indexeren naar 100 punten gemiddeld?
Is wel gevaarlijk bij de lagere groepen, waar het gemiddelde erg laag ligt en een uitschieter dus zomaar 1000 punten kan halen. Dat gemiddelde moet je misschien van 151-200 bepalen en tegen dat gemiddelde de speler waarderen.
Reply
#59
Wellicht is het beter om entry points te nemen, dan heb je het probleem niet zo met de lager geklasseerde speler.
Reply
#60
_Tampie Wrote:Wellicht is het beter om entry points te nemen, dan heb je het probleem niet zo met de lager geklasseerde speler.

Fuck, dan heb je natuurlijk wel het rolling ranking probleem, is dat erg?
Reply


Forum Jump: