The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval

TWE-AJX
Suarez is geschorst. Dat wordt een leuke 2e speelhelft van deze speelweek..........zo zonder Suarez/Pranjic/Tuyp en Salcido
Ik heb een droom.
Reply
Jammer dat Perez niet speelt, die had zeker gescoord. :8:
Reply
Bij afwezigheid van suarez zal vertonghen de pingels nemen!! (als ze die krijgen)

Hup Klaas Jan!!
"Of ik verder nog iets opgestoken heb op de trainerscursus? Ja, een paar sigaretten" - W. van Hanegem
Reply
Zie het somber in voor Ajax vanavond. Ajax mist nog steeds een creatieve middenvelder en het ontbreken van Suarez, Sulejmani en daarnaast ook nog hun vervangers Cvitanich en Sarpong heeft Ajax gewoon aanvallend te weinig in te brengen. Als Twente Huntelaar aan banden legt, zie ik Ajax niet scoren. Met 0-0 mag Ajax tevreden zijn denk ik.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Waarom heb ik hier een slecht gevoel over?
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
Lamme Lennie Wrote:Zie het somber in voor Ajax vanavond. Ajax mist nog steeds een creatieve middenvelder en het ontbreken van Suarez, Sulejmani en daarnaast ook nog hun vervangers Cvitanich en Sarpong heeft Ajax gewoon aanvallend te weinig in te brengen. Als Twente Huntelaar aan banden legt, zie ik Ajax niet scoren. Met 0-0 mag Ajax tevreden zijn denk ik.

aan de andere kant; de kans voor Martina om zich te bewijzen
The great old Ludwig von...
Reply
3 punten bij Twente, knappe prestatie. Uiteraard had Twente meer balbezit en had Ajax geluk dat Elia niet gaat liggen in de 16 maar doorgaat en vervolgens mis schiet, en Huysegems de lat raakt. De engeltjes zijn Ajax de laatste wedstrijden goed gezind. Ajax wint op z'n PSV's met veel man achter de bal en is heeeel effectief met de weinige kansen die ze hebben gehad. Aan de andere kant heeft Twente ook niet bijzonder veel kansen gehad (maar voldoende om er minstens 1 te scoren).
Reply
Soms zit het mee, soms het tegen. Tegen NAC vloog die bal er vanaf een onmogelijke positie in, nu is de enige tegenaanval gelijk raak en wil die bal er daarna niet in. De tweede helft toch goed gespeeld, eerste helft was alleen veels te angstig.

He die Wojchikowski ofzo scoort ook nog, nooit van gehoord.
Reply
heb ik eindelijk eredivisie live, krijg ik deze zaadpot voorgeschoteld.

luinge gaf uiteraard alles in het voordeel van ajakkes en dan maken ze ook nog de 1ste de beste kans 0-1. :roll: de 2de helft heb ik nauwelijks meer gekeken, die andere wedstrijden konden me ook niet boeien (hoewel ik ook niet alles mocht kijken van de baas uiteraard...)
Reply
Hoppa!
Heerlijke 3 punten! Begin deze week dacht ik 2 x uit in Deutschland, blij met 3 of 4 puntjes in totaal , en dan 6 punten in 2 lastige uitpotjes...

Prima!
Reply
Lamme Lennie Wrote:3 punten bij Twente, knappe prestatie. Uiteraard had Twente meer balbezit en had Ajax geluk dat Elia niet gaat liggen in de 16 maar doorgaat en vervolgens mis schiet, en Huysegems de lat raakt. De engeltjes zijn Ajax de laatste wedstrijden goed gezind. Ajax wint op z'n PSV's met veel man achter de bal en is heeeel effectief met de weinige kansen die ze hebben gehad. Aan de andere kant heeft Twente ook niet bijzonder veel kansen gehad (maar voldoende om er minstens 1 te scoren).

Als er iemand gaat liggen schreeuwt iedereen moord en brand over schwalbes etc en nu gaat er iemand tenminste door ipv gelijk te gaan liggen en is het nog niet goed.. :roll: Bij Studio Sport riep de commentator wel 5x dat Elia had moeten gaan liggen en Wielaert kreeg de vraag ook of Elia had moeten gaan liggen :roll:
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
Beetje vreemd inderdaad. Als Luinge nou gewoon fluit, hoef je ook niet te gaan liggen in zo'n situatie, nu vraag je bijna om meer schwalbes in de competitie....
Reply
Elia is alleen maar te prijzen dat ie doorloopt, maar moet Luinge nadat schot niet als nog fluiten. Een pingel is natuurlijk voordeliger dan zo'n schotkans vanuit de hoek waarbij ie wellicht beter had kunnen uithalen als ie niet aangeraakt zou zijn.

Al met al gewoon weer een knappe uitoverwinning bij een lastige tegenstander.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
Fabian Wrote:Hoppa!
Heerlijke 3 punten! Begin deze week dacht ik 2 x uit in Deutschland, blij met 3 of 4 puntjes in totaal , en dan 6 punten in 2 lastige uitpotjes...

Prima!

Dit is bijna een Duitse reactie :wink:

Maar ik snap dat je blij bent met het oogstrelende combinatievoetbal wat Ajax speelt. Echt herkenbaar 4-3-3 voetbal, gebaseerd op balbezit en voetbal op de helft van de tegenstander. Niet het laffe countervoetbal, zoals ze in Duitsland spelen.... 8-[
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
kratovsk Wrote:Beetje vreemd inderdaad. Als Luinge nou gewoon fluit, hoef je ook niet te gaan liggen in zo'n situatie, nu vraag je bijna om meer schwalbes in de competitie....

ik blijf het toch raar vinden. waarom is het wel een pingel als hij gaat liggen en als hij niet gaat liggen niet?
Reply
omdat dan de voordeelregel wordt toegepast.
Wanneer hij niet gaat liggen is er geen voordeel.

@Kratovsk: Ben het niet met je eens.
Er is een verschil tussen een schwalbe en gewoon vallen als je een schop krijgt. Als elia valt krijgt ie inderdaad de strafschop. Het valt te prijzen dat ie doorgaat, maar of t slim is vraag ik me af.
Reply
Ja, maar wanneer krijg je een voldoende harde schop om te gaan liggen? Als je doorgaat krijg je blijkbaar in ieder geval geen strafschop, als je gaat liggen mogelijk wel. Dus altijd gaan liggen bij maar het lichtste contact is dan mijn eenvoudige logica.... (dus krijg je meer schwalbes)
Reply
geen schwalbes, want een schwalbe is wanneer je gaat liggen als je niet geraakt wordt; maar ik begrijp je punt en t is ook lastig
Reply
'Gaan liggen' is per definitie een Schwalbe zou ik zeggen.
May The Schwartz Be With You
Reply
gittermaster Wrote:omdat dan de voordeelregel wordt toegepast.
Wanneer hij niet gaat liggen is er geen voordeel.

dat zal het wellicht zijn. vorig jaar kreeg psvee eens voordeel tegen sparta. ze gingen door en schoten over. toen gaf egmond alsnog een vrije trap aan psvee.

toen ik dat laatst aan een scheids vertelde zei hij dat de scheids zelf mag bepalen of het genoeg voor voordeel is. volledig eigen inzicht (of zo, ik vind het een kut regel, maar ok). in dit geval was elia voldoende uit balans gebracht waardoor hij niet meer goed kon schieten. genoeg om te oordelen dat het gewoon een pingel was.
Reply
Berend Botje Wrote:'Gaan liggen' is per definitie een Schwalbe zou ik zeggen.
exact. en daarom vind ik het ook zo vreemd. als hij gaat liggen is het een pingel, als hij blijft staan dus ook.
Reply
Verdiend of niet, tis een hele knappe (met zoveel blessures) en belangrijke zege voor Ajax. Subtoppers als Twente, AZ, Groningen en Heerenveen uit verslaan zijn de (bonus)punten die je aan t eind van de rit kampioen kunnen maken.
Reply
Eerste helft was niks spannends aan.
Hij floot niet in het voordeel van Ajax, maar overduidelijk tegen FC Twente. Ook een x aantal keer dat FCT een overtreding maakt laat hij het door gaan zodat wij een aanval konden opzetten. Die kerel heeft er echt geen kaas van gegeten; Luinge wist de uitslag al.

Twee jaar geleden verloren wij met 1-4 van Ajax wat terecht was. Ajax vernederde ons slim met ons eigen spel te ontregelen. Wij willen graag lekker combineren, afwachten, en toeslaan op het juiste moment. Ajax zat er strak op waardoor wij terecht niet in het spel konden komen. Goed voetbal van Ajax, en het verlies kon ik mee leven. Vorig seizoen was het ook een spannende pot met een iets beter FC Twente waardoor we drie punten hadden verdiend. Afgelopen zaterdag zijn we bestolen, het is ook lastig als je twee tegenstanders hebt in een wedstrijd. Die zone-dekkende laffe ajacieden stonden meer op eigen helft dan op onze helft. Bij balverlies van Ajax keken ze niet eens waar de bal naartoe werd gespeeld maar ze renden als een gek terug naar eigen helft. De vrije trap mocht twee keer opnieuw worden genomen door Luinge omdat hij zag dat FCT de bal veroverde tot twee keer toe (uiteraard niet uitgezonden door de pro-ajax media). En daar was de 0-1, bedankt Luinge. De tweede helft was Ajax helemaal niks meer. Elia had een pingel moeten krijgen (ook al blijft hij op de been). Stein schiet op de lat, en Elia was er door maar uiteraard had Luinge de grensrechters ook geinformeerd over dat hij de uitslag al weet waardoor Elia werd afgevlagd. We hadden geen geluk en het puntverlies aan ons zelf te danken. Ook al heb je twee tegenstanders, je moet gewoon scoren.

1-4 vrede mee, 2-1 was fun, 0-2 is zuur gezien de wedstrijd BAH!
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
Menno Pot heeft er verstand van!

Menno Pot Wrote:Ajax en het ‘realisme’
Uitgegeven: 3 november 2008 9:56
Laatst gewijzigd: 3 november 2008 10:00

Omdat Ajax al op zaterdagavond speelde en ik dus een vrije zondag had, heb ik eens wat rondgesnuffeld op discussiefora van Twente- en Ajax-supporters. De gemiddelde opinie: “Wat speelde Ajax in de Grolsch Veste een Ajax-onwaardig afbraakvoetbal! Wat een geniepige catenaccio-overwinning!”

De Twente-supporters waren tamelijk unaniem. De Ajax-supporters niet (sommigen namen het op voor het ‘realisme’ van Marco van Basten), maar ook aan onze kant werd veel geklaagd. Er zijn Ajax-supporters die mooi voetbal niet een secundaire eis vinden (ondergeschikt aan het hoofddoel: winnen), maar een primaire eis. Een doel op zichzelf.

Volkomen schijt
Hoe ik daarover denk? Welnu: ik heb vol-ko-men schijt aan dat soort purisme. Liever mooi verliezen dan lelijk winnen? Dikke doei! Misschien als je net drie landstitels op rij hebt veroverd. Dan kun je je dat soort ijdelheid permitteren. Maar nu? Een trainer die Ajax laat winnen, heeft gelijk. Makkelijk zat.

Ik heb genóten, zaterdagavond, en weet je waarom? Omdat Ajax zich manifesteerde als een team, dat simpelweg had besloten om niet opzij te stappen voor het sterker geachte Twente, de club waarvan heel Nederland stiekem verwachtte dat hij Ajax wel even een kletsende klap om de oren zou geven.

Mouwen opstropen
Niemand gaf een rooie cent voor Ajax, maar de ploeg deed alles wat tegen Heerenveen werd verzuimd: concentreren, mouwen opstropen, knokken voor elke meter, wachten op de kansjes en daar het maximale rendement uit halen. PSV werd seizoenen achtereen de hemel in geprezen voor dat soort voetbal.

Mogen wij ook een keer, in één van de zwaarste uitwedstrijden van het jaar, op een gure novemberavond, tegen een ploeg die boven ons stond, bij afwezigheid van tien geblesseerden én een geschorste Suárez?

Realisme
Dat het me koud laat wat er over het ‘realisme’ van Ajax gedacht, beweerd en geschreven wordt, heeft ook te maken met het feit dat Ajax het toch nooit goed kan doen.

Naar aanleiding van het vorige seizoen heeft de voltallige voetbalpers maandenlang geconstateerd dat Ajax niet meer superieur is, dat het kwalitatief allemaal niet overhoudt, dat Ajax nauwelijks nog beter is dan clubs als Twente, Groningen, Heerenveen en AZ, en dat er van ‘hogeschoolvoetbal’ allang geen sprake meer is.

Kwalitatief
Allemaal waar. Volledig mee eens. We zijn niet zo heel veel beter meer dan de rest. Echter: als een journalist dat een keer of tien keer geschreven heeft, laat ‘ie het dan ook eens als uitgangspunt nemen bij het beoordelen van een door blessures gedecimeerd Ajax, in een uitwedstrijd tegen het hoger geklasseerde FC Twente.

Als het kwalitatief matige, dolende en door een optocht van provincieclubs voorbijgestreefde Ajax met 0-2 wint bij dat frisse, sterke, uitgebalanceerde FC Twente, dan is dat toch verduveld knap, dacht ik zo.

Verwende ballerina’s
Toen Ajax zich met 5-2 liet afrossen door Heerenveen, waren ze hooghartige, verwende ballerina’s, die door een superieure opponent hardhandig op hun tekortkomingen waren gewezen. Vervolgens stellen we ons een keer bescheiden op, bewust van onze tekortkomingen, is het wéér niet goed.

De galavoorstellingen van 1995 en 1996 zijn nog altijd de norm waaraan Ajax (kennelijk) wekelijks moet voldoen. Als we die norm uitdragen en ermee uitglijden, is het de misplaatste hoogmoed van een club die in het verleden leeft. Als we zeggen: ‘dat was toen’ en bescheidenheid als grondhouding nemen, is het weer ‘Ajax-onwaardig’.

Inspriratie
Kortom: dikke lul, het zal allemaal wel. Als supporter eis ik vooral dat Ajax me inspireert. Ik wil dat er, op de een of andere manier, een vonk overslaat van de ploeg naar mij. Dat gebeurde zaterdagavond.

De afstand tussen Ajax en de supporters was even heel klein. We waren één. We waren underdog. En we wonnen, op de manier die óns onder de gegeven omstandigheden even het beste leek.

Déze passie wil ik voelen, Ajax. Hou dit vast. Dat mooie voetbal komt wel weer eens.

Mazzel!
Reply
Daar heeft Menno wel gelijk.
Als je drie jaar lang PSV kampioen ziet worden telt nu alleen maar even het resultaat.

Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
Vret Mien Gras Wrote:Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.

Ja, want Ajax heeft al wedstrijden achter elkaar zoveel geluk :roll:
Reply
Lamme Lennie Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.

Als jij nou eens een wedstrijd gaat kijken....
Reply
Vret Mien Gras Wrote:Daar heeft Menno wel gelijk.
Als je drie jaar lang PSV kampioen ziet worden telt nu alleen maar even het resultaat.

Maar ook het geluk van Ajax raakt een keer op en met het huidige uitwedstrijd-voetbal van Ajax heb je zeker geluk nodig.

Waren het er maar drie..........
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
Vret Mien Gras Wrote:
Lamme Lennie Wrote:

Als jij nou eens een wedstrijd gaat kijken....

Nooit van live voetbal op tv gehoord zeker? :roll:
Reply
Bumme Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Daar heeft Menno wel gelijk.

Waren het er maar drie..........

Waren het er maar 0 :-&
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply

Forum Jump: