The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Arsenal - Ajax
#1
ajax.nl Wrote:Ajax-historie op Highbury

Amsterdam, 5 december 2005

Met de aanstaande sloop van het roemruchte voetbalpaleis Highbury wordt ook een stukje Ajax-historie neergehaald. Als de Ajacieden woensdag aantreden in het Londense stadion, gaan de gedachten ongetwijfeld uit naar het uit 2003 daterende 1-1 gelijkspel in de Champions League tegen The Gunners. De Amsterdamse band met Highbury gaat verder. Veel verder zelfs. Het Ajax-debuut op Highbury dateert van 8 april 1970 en betreft een halvefinalewedstrijd in het toenmalige Jaarbeursstedentoernooi.

Arsenal Stadium, Highbury. Een naam met een bijna magische voetbalklank. Het stadion, middenin een woonwijk geposteerd, werd door The Gunners in 1913 betrokken. Voormalig Ajax-keeper Gerrit Keizer combineerde ooit zijn plek onder de Amsterdamse lat met werkzaamheden als doelverdediger van Arsenal. Vanwege zijn niet aflatende gereis tussen Londen en Amsterdam verwierf de goalie, in het dagelijkse leven importeur van groente, zich in de gloriejaren dertig de bijnaam 'Vliegende Kiep'.
In 2006 wordt alles anders. Dan betrekken de Londenaren een gloednieuwe, moderne voetbaltempel.




De eerste kennismaking van Ajax met het onderkomen van The Gunners beviel slecht. Op een door regen moeizaam bespeelbaar veld, speelde de thuisploeg Ajax naar een 3-0 nederlaag. Spits Charley George (twee goals) en Jon Sammers schoten raak tegen een Ajax dat nog in opbouw was.
Rasvoetballers als Johan Cruijff, Sjaak Swart en Piet Keizer waren kansloos op het doornatte speelveld. Vooral de Engelse fysiek gaf de doorslag in de heenwedstrijd in de halve finale. Een week later werd Ajax uitgeschakeld. Met een 1-0 zege in het Olympisch Stadion konden de Amsterdammers geen aanspraak maken op een finaleplaats. Arsenal veroverde dat seizoen de Jaarbeursstedenbeker door de returnwedstrijd op Highbury met 3-0 te winnen van Anderlecht. In Brussel waren de Belgen in de heenwedstrijd nog met 3-1 te sterk.


Een kleine twee jaar later was succes wél weggelegd voor het - inmiddels - grote Ajax. Na een 2-1 zege op Amsterdamse bodem (Ajax-goals van Gerrie Mühren), betraden de Amsterdammers op 22 maart 1972 voor de tweede maal het Arsenal-gras. De Ajacieden waren geprikkeld door een uitspraak van Arsenal-trainer Berti Mee. ,,Dit Ajax is best een leuke puntenbokser, maar mist het vermogen om ons op Highbury knock-out te slaan.’’ Meer woorden waren niet nodig om de Ajacieden nóg scherper te maken dan ze al waren.
Vooral keeper Heinz Stuy, die periode door sommige ploeggenoten bekritiseerd vanwege enkele foutjes, leek zich de uitspraak van Mee aan te trekken. De keeper speelde een fenomenale wedstrijd en had, samen met de uitstekende Johan Neeskens (die George uitschakelde), een groot aandeel in de uiteindelijk 0-1 zege. George Graham was direct verantwoordelijk voor de 0-1. Hij kopte een diepe bal van Ruud Krol over zijn eigen doelman Bob Wilson in het Arsenal-doel.
Als Arsenal en Ajax elkaar woensdagavond ontmoeten, kampen beide ploegen met een riante achterstand op de koplopers in hun respectievelijke competities.
In het Premiership gingen de Londenaren afgelopen weekend met 2-0 onderuit tegen Bolton Wanderers. Het gat tussen koploper Chelsea en The Gunners bedraagt veertien punten. Ook Ajax haalde tot nu toe veertien punten minder dan de Nederlandse lijstaanvoerder PSV. De Amsterdammers tankten tegen RKC Waalwijk wel zelfvertrouwen door zondag in de ArenA met 4-1 te winnen. De man die toen de ‘voorzet’ verzorgde op Graham, Ruud Krol, zat tegen RKC als assistent-trainer op de Ajax-bank. Ook op Highbury is Krol gewoon weer van de partij.

Wedstrijd doet er eigenlijk niet meer toe, maar tegen Arsenal spelen is altijd leuk.
"Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me."
Reply
#2
Beter dat het er niet meer toe doet, anders had ik er een hard hoofd in gehad, nu kan ik lekker genieten van de sfeer op Highbury en er een leuke dag van maken!!!

1-1
Reply
#3
ik heb liever de line ups hier :Big Grin
Rotterdam...voetbalstad NR. 1 van Nederland
Reply
#4
Klote, Bergkamp dus niet...
Wou hem nog 1 maal live aanschouwen op Highbury en dan massaal toezingen samen met de Aarsanaal fans....

Balen, balen....
Wel Quincy waarschijnlijk in de basis... :lol:
Reply
#5
4-0
Reply
#6
Fabian Wrote:Beter dat het er niet meer toe doet, anders had ik er een hard hoofd in gehad, nu kan ik lekker genieten van de sfeer op Highbury en er een leuke dag van maken!!!

1-1

Veel plezier Fab
Make tea, not war
Reply
#7
2-0 en een gezapig potje.


Zal Nigel "snuiffie" de Jong nog mee mogen doen?
Bangkok resident.
Reply
#8
5-1
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#9
Ik denk dat ik vanavond maar een dvd'tje ga kijken ipv Boukahari en zijn kornuiten. Gaat toch helemaal nergens meer om.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#10
Zet dan die nieuwe live dvd van Faithless maar eens op, puur genieten!
Reply
#11
Ik ga naar Billy idol in de heineken music hall :8:
Bangkok resident.
Reply
#12
[img=http://img126.imageshack.us/img126/3167/arsenalajax7so.th.png]

vermoedelijke opstellingen
"Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me."
Reply
#13
FC Wageningen Wrote:[img=http://img126.imageshack.us/img126/3167/arsenalajax7so.th.png]

vermoedelijke opstellingen

was dit m maar dan speelde gilberto iig!
Reply
#14
Dat zijn nog is mooie berichten!!!!!!

afscheidswedstrijd Bergkamp tegen ajax in het nieuwe stadion
nou maar hopen dat ze het live uitzenden!!
Utrecht, it's vocking delicious
Reply
#15
Wat een eikel die Reyes ook :x
"Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me."
Reply
#16
Goeie trap van Nigel net...

Vermaelen absolute man of the match! Speelt de laatste tijd heel erg goed!
"Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me."
Reply
#17
Wat is die Djek toch een onnoemelijke drol..."Leuk dat het ajax publiek ook van persie toezongen"

Het enige wat ik heb gehoord is "v persie is de hoer van Rotterdam"
Make tea, not war
Reply
#18
Hmmm...Jack is een behoorlijke optimist of hij begint doof te worden. vPersie toegezongen door het Ajax-publiek? Volgens mij hoorde ik 'vPersie is de hoer van Rotterdam' en 'waar is die kakkerlak'. Eigenlijk was het Ajax-publiek toch het hoogtepunt van de wedstrijd, volgens mij was de sfeer best goed (of niet Fab?).
[i]"If anything can go wrong, it will"[/i]
Edward. A. Murphy
Reply
#19
djek heb strond in zn euruuuuh Icon_twisted
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#20
Lance Wrote:Volgens mij hoorde ik 'vPersie is de hoer van Rotterdam' en 'waar is die kakkerlak'.

Je bent me voor Lance.

Wat zijn het toch ook een zielepootjes. Of zijn ze jaloers dat die kakkerlak straks in Duitsland wel speelt en hun eigen 'talentjes' niet geselecteerd worden bij gebrek aan speelminuten in de 2e seizoenshelft? :8:
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#21
Riekki Wrote:Wat is die Djek toch een onnoemelijke drol..."Leuk dat het ajax publiek ook van persie toezongen"

Het enige wat ik heb gehoord is "v persie is de hoer van Rotterdam"

en dan de commentator, die highbury 'de moeder aller stadions' noemde. :roll:

een wedstrijd om des keizers baard. saai, saaier, saaist. kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit gelijkspel was afgesproken. gelijk hebben ze.

ik vond het trouwens wel een pingel, maar voor de twijfelaars schoot de zwaar overgewaardeerde henry hem maar naast.
Reply
#22
Ik heb een dvd'tje gekeken vanavond, zo te lezen heb ik niets gemist!
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#23
Voyou Wrote:Ik heb een dvd'tje gekeken vanavond, zo te lezen heb ik niets gemist!


Had ik dat ook maar gedaan Sad
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#24
Heb met minder dan een half oog gekeken. Jammer dat wij in de kantine Benfica - United niet konden bekijken anders was die zeker opgegaan.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#25
Arsenal zal Ajax in 2006 nog minimaal één keer tegenkomen. De Amsterdammers zullen in het nieuwe Emirates Stadium aantreden tegen Arsenal als afscheidswedstrijd voor Dennis Bergkamp. Er is nog geen datum voor het duel.
Dennis Bergkamp miste door blessureleed allebei de groepsduels tegen Ajax in de Champions League. Gisteren ontbrak de routinier door een lichte hamstringblessure. Hij zag zijn oude en huidige club niet verder komen dan een 0-0 gelijkspel.

Bergkamp begon zijn carrière bij Ajax. Via Inter Milan belandde de aanvaller uiteindelijk bij Arsenal, waar hij aan zijn elfde en laatste seizoen bezig is.
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#26
Kijk, daar zou ik nou wel graag heengaan.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#27
daar ga ik waarschijnlijk ook wel weer heen!

London is echt super, nu net thuis! Nog een dagje eraan geplakt, om nog wat cultuur te snuiven.
Big Ben, Buckingham, Downing Street, Westminster, Theems enz enz...

Was echt top, goeie sfeer voornamelijk van onze kant.
En uiteraard werd van Persil heerlijk toegezongen, heeft die ook helemaal zelf verdiend.

Zeker omdat hij na het inspelen nov even voor de 'grap' een bal het uitvak in probeerde te jagen. Dat was voor velen natuurlijk helemaal de druppel!

Ook de regen was heerlijk, als je op rij 1 staat naast de cornervlag... :roll:

Btw is dat Aarsanaal publiek nog saaier en stiller dan de gemiddelde arena-bezoeker... #-o
Reply
#28
Fabian Wrote:Btw is dat Aarsanaal publiek nog saaier en stiller dan de gemiddelde arena-bezoeker... #-o

moppen topic?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#29
Fabian Wrote:London is echt super, nu net thuis! Nog een dagje eraan geplakt, om nog wat cultuur te snuiven.
Big Ben, Buckingham, Downing Street, Westminster, Theems enz enz...

Klinkt als een toerist in Parijs: "Eiffeltoren, Notre Dame, Seine en Sjampsjeeliezee waren geweldig! Echt cultuur!" :razz:


Fabian Wrote:En uiteraard werd van Persil heerlijk toegezongen, heeft die ook helemaal zelf verdiend.

Zeker omdat hij na het inspelen nov even voor de 'grap' een bal het uitvak in probeerde te jagen. Dat was voor velen natuurlijk helemaal de druppel!

"Kakkerlak", "hoer van Rotterdam". Erg orgineel ook. :| Jullie hadden beter achter je eigen ploegie kunnen gaan staan, voor een goed resultaat tegen het beloftenteam van Arsenal. Echt, het klonk heel zielig om dat een half uur lang te moeten aanhoren.


Fabian Wrote:Btw is dat Aarsanaal publiek nog saaier en stiller dan de gemiddelde arena-bezoeker... #-o

Zou jij warm worden van een wedstrijd van het tweede van Ajax tegen een ploeg die wel compleet is maar hopeloos voetbalt en geen vuist kan maken? :wink:
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#30
EJR Wrote:
Fabian Wrote:London is echt super, nu net thuis! Nog een dagje eraan geplakt, om nog wat cultuur te snuiven.
Big Ben, Buckingham, Downing Street, Westminster, Theems enz enz...

Klinkt als een toerist in Parijs: "Eiffeltoren, Notre Dame, Seine en Sjampsjeeliezee waren geweldig! Echt cultuur!" :razz:


Fabian Wrote:En uiteraard werd van Persil heerlijk toegezongen, heeft die ook helemaal zelf verdiend.

Zeker omdat hij na het inspelen nov even voor de 'grap' een bal het uitvak in probeerde te jagen. Dat was voor velen natuurlijk helemaal de druppel!

"Kakkerlak", "hoer van Rotterdam". Erg orgineel ook. :| Jullie hadden beter achter je eigen ploegie kunnen gaan staan, voor een goed resultaat tegen het beloftenteam van Arsenal. Echt, het klonk heel zielig om dat een half uur lang te moeten aanhoren.


Fabian Wrote:Btw is dat Aarsanaal publiek nog saaier en stiller dan de gemiddelde arena-bezoeker... #-o

Zou jij warm worden van een wedstrijd van het tweede van Ajax tegen een ploeg die wel compleet is maar hopeloos voetbalt en geen vuist kan maken? :wink:

:lol: en die toeristische attracties zittten op 10 minuten lopen van elkaar.

het arsenal publiek is vaak zo saai dacht ik, maar het is natuurlijk niet aan een ajakkessied om daar wat van te zeggen.

ik denk dat van persie 2 dagen niet geslapen heeft. het uitpubliek van ajakkes is vaak wat origineler. kennelijk ook weinig inspiratie..
Reply


Forum Jump: