The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Onjuistheden in de media
#31
Gerben Zonderland Wrote:Vandaag in de Spits:

Quote:Een medewerker van de plantsoenendienst ruimt gevallen bladeren op in park Merwestein in Dordrecht. Nederland wordt al weken geteisterd door guur herfstweer. Ook vandaag zal er weer de nodige regen vallen.

Ik woon tegenwoordig bijna in België, maar heb ik iets gemist? Is het de afgelopen weken koud geweest? Heeft het buitensporig veel geregend en gewaaid en zijn er daardoor significant veel ongelukken gebeurd, daken van huizen gewaaid en treinen vertraagd? Ik heb niet die indruk. :roll:
Boca toevallig van de straat gespoeld?

Het is hier in Amsterdam de laatste dagen druilerig weer, maar niet overdreven nat en zeker geen harde wind, en ook niet koud. Verder wordt in het bericht gewag gemaakt van nodige regen, ik vraag mij af waarvoor.
May The Schwartz Be With You
Reply
#32
Berend Botje Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Vandaag in de Spits:

Quote:Een medewerker van de plantsoenendienst ruimt gevallen bladeren op in park Merwestein in Dordrecht. Nederland wordt al weken geteisterd door guur herfstweer. Ook vandaag zal er weer de nodige regen vallen.

Ik woon tegenwoordig bijna in België, maar heb ik iets gemist? Is het de afgelopen weken koud geweest? Heeft het buitensporig veel geregend en gewaaid en zijn er daardoor significant veel ongelukken gebeurd, daken van huizen gewaaid en treinen vertraagd? Ik heb niet die indruk. :roll:
Boca toevallig van de straat gespoeld?

Het is hier in Amsterdam de laatste dagen druilerig weer, maar niet overdreven nat en zeker geen harde wind, en ook niet koud. Verder wordt in het bericht gewag gemaakt van nodige regen, ik vraag mij af waarvoor.

vrijdag en zaterdag was het behoorlijk guur. zo waren de voetbalvelden drassig en was het uitermate winderig en waterkoud. een aantal wedstrijden is afgelast, de meesten konden toch doorgaan.
als dat in amsterdam niet zo was, zal de knjb dat wel geregeld hebben.
zondag en maandag was het prima weer, maar ik weet niet van wanneer dat bericht dateert.
Reply
#33
Ik was zaterdagmiddag in het centrum van Utrecht en daar was het zoals ik beschreef voor Amsterdam. Als het in Rotterdam slechter was zal Feijenoord het er wel naar gemaakt hebben.
May The Schwartz Be With You
Reply
#34
Het bericht is van vandaag. Er zijn inderdaad een paar frisse dagen geweest vorige week, maar toen was het hier juist droog en rustig. En echt nodig lijkt me die regen ook niet. Mijn volkstuintje is drassig genoeg. :-"
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#35
Zonet op de site van het AD gezien:

Quote:Ascoli laat Reggina scoren uit sportiviteit
ASCOLI - In de Italiaanse Serie B is zondag een bizar doelpunt gemaakt. De verdedigers van thuisploeg Ascoli gaven Reggina-spits Pagano de vrije baan om de 1-1 gelijkmaker te prikken, nadat het in vreemde omstandigheden op 1-0 was gekomen via Antenucci. Die had gescoord terwijl er een speler van Reggina geblesseerd op het gras lag. De bezoekers protesteerden hevig en Costa werd uitgesloten.

Om de gemoederen niet verder te doen verhitten, kreeg Reggina de gelijkmaker cadeau, tot groot ongenoegen van de thuisaanhang die hun spelers na afloop twee uur lang 'gijzelden' in de kleedkamers. Reggina won de partij ondanks het ondertal met 1-3.

Het beeld doet denken aan Ajacied Jan Vertonghen. De Belgisch international schoot enkele jaren geleden een bal los in de kruising, hoewel hij het leer gewoon wou terugspelen op de doelman.

Op welke manier doet dit in hemelsnaam denken aan de goal van Vertonghen? Er worden zo vaak goals gemaakt terwijl er een speler op de grond ligt, maar dat is gewoon een 'regel' van de FIFA die altijd tot herrie leidt. Die goal van Vertonghen was een ongelukje waar iedereen naar stond te kijken.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#36
gewoon altijd doorvoetballen, tenzij de scheids affluit. hetgeen hij dit weekend bij nac sparta had moeten doen. maar astie het niet doet, gewoon foebele.
Reply
#37
Gerben Zonderland Wrote:Zonet op de site van het AD gezien:

Quote:Ascoli laat Reggina scoren uit sportiviteit
ASCOLI - In de Italiaanse Serie B is zondag een bizar doelpunt gemaakt. De verdedigers van thuisploeg Ascoli gaven Reggina-spits Pagano de vrije baan om de 1-1 gelijkmaker te prikken, nadat het in vreemde omstandigheden op 1-0 was gekomen via Antenucci. Die had gescoord terwijl er een speler van Reggina geblesseerd op het gras lag. De bezoekers protesteerden hevig en Costa werd uitgesloten.

Om de gemoederen niet verder te doen verhitten, kreeg Reggina de gelijkmaker cadeau, tot groot ongenoegen van de thuisaanhang die hun spelers na afloop twee uur lang 'gijzelden' in de kleedkamers. Reggina won de partij ondanks het ondertal met 1-3.

Het beeld doet denken aan Ajacied Jan Vertonghen. De Belgisch international schoot enkele jaren geleden een bal los in de kruising, hoewel hij het leer gewoon wou terugspelen op de doelman.

Op welke manier doet dit in hemelsnaam denken aan de goal van Vertonghen? Er worden zo vaak goals gemaakt terwijl er een speler op de grond ligt, maar dat is gewoon een 'regel' van de FIFA die altijd tot herrie leidt. Die goal van Vertonghen was een ongelukje waar iedereen naar stond te kijken.


Snap wel dat ze boos zijn.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=jMVELivlw0w">http://www.youtube.com/watch?v=jMVELivlw0w</a><!-- m -->
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#38
tja je ziet duidelijk dat ze de bal buiten wilde spelen maar dat die gast hem nog even binnenhoudt. Dan snap ik de frustratie ook wel.
Reply
#39
waf Wrote:gewoon altijd doorvoetballen, tenzij de scheids affluit. hetgeen hij dit weekend bij nac sparta had moeten doen. maar astie het niet doet, gewoon foebele.

Psies, maar er zijn dan altijd blinde debielen die menen dat het 'onsportief' is van de tegenstander om door te voetballen en dan maar op kniehoogte in komen vliegen om zo iemand tot stoppen te dwingen. Iets waar ik overigens nooit een rode kaart voor gegeven zie worden. Die nummer 2 van Ascoli heeft mazzel dat de bal erin gaat, want hij schoffelt die spits van Reggina ook onderuit.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#40
Gerben Zonderland Wrote:Zonet op de site van het AD gezien:

Quote:Ascoli laat Reggina scoren uit sportiviteit
ASCOLI - In de Italiaanse Serie B is zondag een bizar doelpunt gemaakt. De verdedigers van thuisploeg Ascoli gaven Reggina-spits Pagano de vrije baan om de 1-1 gelijkmaker te prikken, nadat het in vreemde omstandigheden op 1-0 was gekomen via Antenucci. Die had gescoord terwijl er een speler van Reggina geblesseerd op het gras lag. De bezoekers protesteerden hevig en Costa werd uitgesloten.

Om de gemoederen niet verder te doen verhitten, kreeg Reggina de gelijkmaker cadeau, tot groot ongenoegen van de thuisaanhang die hun spelers na afloop twee uur lang 'gijzelden' in de kleedkamers. Reggina won de partij ondanks het ondertal met 1-3.

Het beeld doet denken aan Ajacied Jan Vertonghen. De Belgisch international schoot enkele jaren geleden een bal los in de kruising, hoewel hij het leer gewoon wou terugspelen op de doelman.

Op welke manier doet dit in hemelsnaam denken aan de goal van Vertonghen? Er worden zo vaak goals gemaakt terwijl er een speler op de grond ligt, maar dat is gewoon een 'regel' van de FIFA die altijd tot herrie leidt. Die goal van Vertonghen was een ongelukje waar iedereen naar stond te kijken.

Het gaat erom dat Ajax 2 de tegenpartij daarna ook ongehinderd een een doelpunt liet maken. Die sufferds misten hem nog bijna ook.
May The Schwartz Be With You
Reply
#41
Dan moeten ze zeggen dat het doet denken aan die specifieke wedstrijd, waarin Ajax 2 de tegenpartij ook ongehinderd een doelpunt liet maken, nadat ze zelf een 'onsportieve goal' hadden gemaakt. Niet dat het doet denken aan die goal van Jan Vertonghen, want daar lijkt deze goal helemaal niet op.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#42
Gerben Zonderland Wrote:(...) Niet dat het doet denken aan die goal van Jan Vertonghen (...)

Dat staat er ook niet.
May The Schwartz Be With You
Reply
#43
Berend Botje Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:(...) Niet dat het doet denken aan die goal van Jan Vertonghen (...)

Dat staat er ook niet.

Op welke manier zou het beeld dan wel doen denken aan Jan Vertonghen?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#44
Aan het gevolg van die actie, het ongehinderd laten maken van een tegendoelpunt. Maar dat hadden ze er voor alle duidelijkheid wel even bij mogen zetten.
May The Schwartz Be With You
Reply
#45
Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'
Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.
..
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

--
Dat Ajax er maar 2 meer tegen heeft dan PSV klopt nog, maar:
aantal tegengoals PSV laatste 13 eredivisieduels: 5.
aantal tegengoals Ajax laatste 13 eredivisieduels: 10.

De 'progressie' van Ajax in verdedigend opzicht is dus totaal geen basis om een inhaalslag na de winterstop op te baseren. :-k
Reply
#46
Peter Wrote:Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'
Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.
..
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

--
Dat Ajax er maar 2 meer tegen heeft dan PSV klopt nog, maar:
aantal tegengoals PSV laatste 13 eredivisieduels: 5.
aantal tegengoals Ajax laatste 13 eredivisieduels: 10.

De 'progressie' van Ajax in verdedigend opzicht is dus totaal geen basis om een inhaalslag na de winterstop op te baseren. :-k

Wat heeft dit met het topic te maken? Verder, om een lang verhaal kort te houden: wat loop je nou in Jezusnaam weer te keutelen?
Reply
#47
Flixieluv Wrote:
Peter Wrote:Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'
Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.
..
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

--
Dat Ajax er maar 2 meer tegen heeft dan PSV klopt nog, maar:
aantal tegengoals PSV laatste 13 eredivisieduels: 5.
aantal tegengoals Ajax laatste 13 eredivisieduels: 10.

De 'progressie' van Ajax in verdedigend opzicht is dus totaal geen basis om een inhaalslag na de winterstop op te baseren. :-k

Wat heeft dit met het topic te maken? Verder, om een lang verhaal kort te houden: wat loop je nou in Jezusnaam weer te keutelen?

Omdat het een onjuistheid is in (een bericht in) de media dat Ajax in het begin moest zoeken achterin waardoor ze nu achter de feiten aan lopen. De concurrentie moest meer zoeken volgens de cijfers. Jol zoekt excuses die niet bestaan, maar waarschijnlijk gelooft hij er zelf wel in.
Reply
#48
Peter Wrote:
Flixieluv Wrote:
Peter Wrote:Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'
Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.
..
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

--
Dat Ajax er maar 2 meer tegen heeft dan PSV klopt nog, maar:
aantal tegengoals PSV laatste 13 eredivisieduels: 5.
aantal tegengoals Ajax laatste 13 eredivisieduels: 10.

De 'progressie' van Ajax in verdedigend opzicht is dus totaal geen basis om een inhaalslag na de winterstop op te baseren. :-k

Wat heeft dit met het topic te maken? Verder, om een lang verhaal kort te houden: wat loop je nou in Jezusnaam weer te keutelen?

Omdat het een onjuistheid is in (een bericht in) de media dat Ajax in het begin moest zoeken achterin waardoor ze nu achter de feiten aan lopen. De concurrentie moest meer zoeken volgens de cijfers. Jol zoekt excuses die niet bestaan, maar waarschijnlijk gelooft hij er zelf wel in.


Sodemieters zeg, jij leest ook echt wat je wilt lezen he? Je trekt conclusies op basis van zaken die helemaal niet benoemd worden. Het hele stuk gaat er niet over waarom Ajax achterstand heeft in punten, maar over het feit dat er progressie in zit, vooral achterin. Waar staat dat Jol progressie in verdedigend opzicht als basis ziet om na de winterstop een inhaalslag te baseren? Ik kan ook nergens vinden dat hij de achterstand in punten wijdt aan het zoeken in de verdediging in het begin van de competitie. Probeer eens conclusies te trekken op basis van feiten, niet op speculaties (waar heb ik dat eerder gehoord?)

Als je aangeeft dat Ajax 10 tegengoals heeft in de laatste 13 wedstrijden, betekent dat ze er 5 tegen hebben gehad in de eerste 4 wedstrijden. Progressie dus.

Zo, nu op weg naar mijn kalkoen :razz:
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#49
Lamme Lennie Wrote:Zo, nu op weg naar mijn kalkoen :razz:

Leuk, doe Dave de groeten van me :razz:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#50
Lamme Lennie Wrote:
Peter Wrote:
Flixieluv Wrote:
Peter Wrote:Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'
Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.
..
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

--
Dat Ajax er maar 2 meer tegen heeft dan PSV klopt nog, maar:
aantal tegengoals PSV laatste 13 eredivisieduels: 5.
aantal tegengoals Ajax laatste 13 eredivisieduels: 10.

De 'progressie' van Ajax in verdedigend opzicht is dus totaal geen basis om een inhaalslag na de winterstop op te baseren. :-k

Wat heeft dit met het topic te maken? Verder, om een lang verhaal kort te houden: wat loop je nou in Jezusnaam weer te keutelen?

Omdat het een onjuistheid is in (een bericht in) de media dat Ajax in het begin moest zoeken achterin waardoor ze nu achter de feiten aan lopen. De concurrentie moest meer zoeken volgens de cijfers. Jol zoekt excuses die niet bestaan, maar waarschijnlijk gelooft hij er zelf wel in.


Sodemieters zeg, jij leest ook echt wat je wilt lezen he? Je trekt conclusies op basis van zaken die helemaal niet benoemd worden. Het hele stuk gaat er niet over waarom Ajax achterstand heeft in punten, maar over het feit dat er progressie in zit, vooral achterin. Waar staat dat Jol progressie in verdedigend opzicht als basis ziet om na de winterstop een inhaalslag te baseren? Ik kan ook nergens vinden dat hij de achterstand in punten wijdt aan het zoeken in de verdediging in het begin van de competitie. Probeer eens conclusies te trekken op basis van feiten, niet op speculaties (waar heb ik dat eerder gehoord?)

Als je aangeeft dat Ajax 10 tegengoals heeft in de laatste 13 wedstrijden, betekent dat ze er 5 tegen hebben gehad in de eerste 4 wedstrijden. Progressie dus.

Zo, nu op weg naar mijn kalkoen :razz:

Hij legt de schuld van de achterstand in dit artikel bij het feit dat ze zo moesten zoeken, vooral achterin. Een kulargument omdat PSV evenzo moest zoeken. Twente idem dito. Wat is volgens jou de toegevoegde waarde van het noemen van de defensieve problemen dan? Hij kan beter op zoek naar de ware aard van het probleem dan zulke onjuistheden blaten in de media.
Reply
#51
Ekslem Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Zo, nu op weg naar mijn kalkoen :razz:

Leuk, doe Dave de groeten van me :razz:

Nou, dat is tegenwoordig geen goed kerstmaal meer hoor. Denk dat men blijer is met jou op tafel.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#52
Peter Wrote:Hij legt de schuld van de achterstand in dit artikel bij het feit dat ze zo moesten zoeken, vooral achterin. Een kulargument omdat PSV evenzo moest zoeken. Twente idem dito. Wat is volgens jou de toegevoegde waarde van het noemen van de defensieve problemen dan? Hij kan beter op zoek naar de ware aard van het probleem dan zulke onjuistheden blaten in de media.

Het enige wat Jol zegt over de achterstand in punten is: "Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken." Ik vind het heel knap hoe jij een interview over de progressie van Ajax (met name ten opzichte van vorig jaar, niet eens zozeer ten opzichte van het begin van dit jaar) interpreteert als een interview over de achterstand in punten. Niets onwaarheden door Jol, behalve voor mensen met een eigen interpretatie. Het noemen van zoeken in de verdediging (of defensieve problemen, zoals jij het noemt) is een voorbeeld van de progressie die dit jaar is geboekt (en nergens wordt gezegd dat het een oorzaak is van de achterstand in punten, waar daar gaat dit interview helemaal niet over.

Lees het anders nog een rustig over :razz:

Quote: Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'

24/12/2009 14:17

Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.

In het kerstnummer van Voetbal International wijst Jol, die Marco van Basten afgelopen zomer opvolgde, op het relatief moeilijke programma dat Ajax in de eerste competitiehelft had. 'Je moet de wedstrijdschema's natuurlijk wel naast elkaar leggen. We hebben nu al veel zware uitwedstrijden gehad.'

Ook stipt Jol aan dat Van Basten meer geld te besteden had bij zijn komst. 'Vorig jaar is er 35 miljoen geïnvesteerd. Wij hebben het met een kleiner transferbudget moeten doen. Van een club als Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces, terwijl we aan de andere kant bezig zijn met de organisatie van de hele club en de ontwikkeling van jonge spelers.'

Als gevolg van dat laatste is het basiselftal van Ajax op een aantal plaatsen gewijzigd in vergelijking met het begin van het seizoen. Vurnon Anita bijvoorbeeld heeft zich aangediend als linksachter. Iemand die altijd zeker is van zijn plaats, is sterspeler Luis Suarez. Jol vreest een verrek van de aanvaller tijdens de winterstop niet. 'We zitten midden in een metamorfose. Dan zou het niet logisch zijn je beste speler te laten vertrekken. Er heeft zich ook nog geen club gemeld, ook Chelsea niet.'

Welk gevoel overheerst als u de eerste competitiehelft analyseert?
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#53
Peter Wrote:
Flixieluv Wrote:
Peter Wrote:Jol: 'Van Ajax verwacht iedereen korte termijnsucces'
Hoewel Ajax dit seizoen na zeventien duels evenveel punten heeft als in de jaargang 2008/09 (38), ziet coach Martin Jol wel degelijk progressie in de Amsterdam Arena.
..
'Het is een beetje tweeledig. Onze ontwikkeling heeft noodgedwongen plaatsgehad tijdens de competitie. Met name in de verdediging was het even zoeken. Ondanks dat hebben we ongeveer net zo weinig tegengoals als PSV en Twente en veel meer gescoord dan zij. Minder positief is natuurlijk de achterstand in punten. Die moeten we na de winterstop zien weg te werken.'

--
Dat Ajax er maar 2 meer tegen heeft dan PSV klopt nog, maar:
aantal tegengoals PSV laatste 13 eredivisieduels: 5.
aantal tegengoals Ajax laatste 13 eredivisieduels: 10.

De 'progressie' van Ajax in verdedigend opzicht is dus totaal geen basis om een inhaalslag na de winterstop op te baseren. :-k

Wat heeft dit met het topic te maken? Verder, om een lang verhaal kort te houden: wat loop je nou in Jezusnaam weer te keutelen?

Omdat het een onjuistheid is in (een bericht in) de media dat Ajax in het begin moest zoeken achterin waardoor ze nu achter de feiten aan lopen. De concurrentie moest meer zoeken volgens de cijfers. Jol zoekt excuses die niet bestaan, maar waarschijnlijk gelooft hij er zelf wel in.

Dit topic gaat over onjuiste berichtgeving in de media, en heeft betrekking op "foute suggesties/berichten" die door de media worden geuit. Dit bericht van Jol zou pas (wellicht) in dit topic thuishoren als (bij voorbeeld) een journalist 1 of andere "onjuiste" conclusie zou trekken uit een bericht van Jol. Als je elk bericht in de media van wie dan ook waar jij het niet mee eens bent beschouwt als een "onjuistheid in de media" vind ik dat op zich prima, maar dan moet je ook consequent zijn: al jouw berichten op het forum horen volgens die redenering dan dus thuis in dit specifieke topic, en nergens anders. Een goed voornemen voor peuter voor 2010! Nu heeft het er verdacht veel van weg dat je in letterlijk elk topic je zwalkende gekeutel over Ajax kwijt wil, al heeft het topic er in de verste verte niks mee te maken. Heel irritant.

Ook inhoudelijk slaat je verhaal overigens om tal van redenen nergens op (waar slaan de door jou aangevoerde cijfers gedurende "de laatste 13 wedstrijden" op - waarom niet de laatste 12, 14, 15 of weet ik veel? Jol zegt verder helemaal niet iets in de zin van "ik baseer een inhaalslag na de winterstop bij Ajax op een progressie in verdedigend opzicht" - hij zegt alleen maar dat hij een progressie in verdedigend opzicht ziet EN dat er (uiteraard) na de winterstop punten op Twente en psv moeten worden ingehaald (maw het 1 staat volledig los van het ander)), maar dat terzijde.
Reply
#54
Flixieluv Wrote:Dit topic gaat over onjuiste berichtgeving in de media, en heeft betrekking op "foute suggesties/berichten" die door de media worden geuit. Dit bericht van Jol zou pas (wellicht) in dit topic thuishoren als (bij voorbeeld) een journalist 1 of andere "onjuiste" conclusie zou trekken uit een bericht van Jol. Als je elk bericht in de media van wie dan ook waar jij het niet mee eens bent beschouwt als een "onjuistheid in de media" vind ik dat op zich prima, maar dan moet je ook consequent zijn: al jouw berichten op het forum horen volgens die redenering dan dus thuis in dit specifieke topic, en nergens anders. Een goed voornemen voor peuter voor 2010! Nu heeft het er verdacht veel van weg dat je in letterlijk elk topic je zwalkende gekeutel over Ajax kwijt wil, al heeft het topic er in de verste verte niks mee te maken. Heel irritant.

Ook inhoudelijk slaat je verhaal overigens om tal van redenen nergens op (waar slaan de door jou aangevoerde cijfers gedurende "de laatste 13 wedstrijden" op - waarom niet de laatste 12, 14, 15 of weet ik veel? Jol zegt verder helemaal niet iets in de zin van "ik baseer een inhaalslag na de winterstop bij Ajax op een progressie in verdedigend opzicht" -

op zich beaam, maar jol is wel een koemanachtige huilebalk. dat moet in elke topic gezegd worden.

Quote:hij zegt alleen maar dat hij een progressie in verdedigend opzicht ziet EN dat er (uiteraard) na de winterstop punten op Twente en psv moeten worden ingehaald (maw het 1 staat volledig los van het ander)), maar dat terzijde.

er staan er twee los van ajakkes hoor. :razz:
Reply
#55
Nou vooruit, het is niet direct letterlijk uit dit artikel op te maken maar het mag duidelijk zijn wat Jol bedoelt (blijkbaar voor jullie niet, dus zn loze excuses gaan er nog als gesneden koek in ook). Dit stukje kan precies in het rijtje onjuistheden waarmee hij het presteren van Ajax tegenwoordig wekelijks goedpraat. Als hij nooit indekkende onzin zou brallen zou ik geloven dat hij het noemen van het verdedigend zoeken niet als excuus bedoelt, ondertussen allang niet meer.

Bijvoorbeeld die over het wedstrijdschema in dit stukje. "We hebben niet meer punten dan vorig jaar gehaald want we hebben meer zware uitwedstrijden gehad". Waarom zegt hij niet "we hebben niet meer punten dan vorig jaar gehaald en ook nog eens meer makkelijke thuiswedstrijden gehad" of waarom geen toevoeging dat 3 van de 4 uitwedstrijden die nu puntverlies opleverden omdat ze volgens Jol zo zwaar waren vorig seizoen 'gewoon' gewonnen werden?
Of dan de meest verschrikkelijke: "we doen het niet slecht, maar hebben gewoon de pech dat 2 ploegen alles winnen". Geen woord over het feit dat het niveau van de eredivisie dit jaar wel eens heel matig kan zijn als 2 ploegen fluitend een half jaar ongeslagen blijven.

Of over die gele kaart van Suarez, Pieter Vink, de goal van Bakkal enzovoorts..enzovoorts.. enzovoorts. Iedereen heeft het weer gedaan behalve Jol/Ajax zelf. Ik denk dat Jol zelf ook wel inziet dat het stuk voor stuk drogredenen zijn, maar de aanhang slikt het dus dat geeft hem nog enig recht door te gaan met zn onjuistheden. Het zou hem echter sieren dit voortaan achterwege te laten. Met een beetje pech voor jullie gaat de goede trainer Jol binnenkort naar Turkije (omdat hij inziet dat hij dit jaar geen kampioen meer wordt en volgend jaar zonder Suarez en geld ook niet?), maar al zijn onjuiste indekkende opmerkingen zal ik dan niet missen.

Nee, Jol het zn plekkie in dit topic meer dan verdiend. Hij zou een voorbeeld aan Been moeten nemen.. die heeft pas geen cent te makken (ook weer zo'n lulsmoes van Jol) maar hoor je niet zeuren.
Reply
#56
Peter Wrote:Nou vooruit, het is niet direct letterlijk uit dit artikel op te maken maar het mag duidelijk zijn wat Jol bedoelt (blijkbaar voor jullie niet, dus zn loze excuses gaan er nog als gesneden koek in ook). Dit stukje kan precies in het rijtje onjuistheden waarmee hij het presteren van Ajax tegenwoordig wekelijks goedpraat.

Nee, Jol het zn plekkie in dit topic meer dan verdiend.

:roll: Ik geloof dat je mijn punt (en waar dit topic over gaat) echt totaal niet snapt. Ik ga het echter niet nogmaals uitleggen.

@Waf: Jol is m.i. totaal geen Koemanachtige zeikerd, dat ben je volgens mij pas (en DAAR heb ik bij Koemans altijd zo de schurft aan!) als je na een slechte/verloren wedstrijd steeds op klagerige toon met name je spelers de schuld geeft van je eigen (tactische) falen. Dat heb ik Jol nog niet horen doen, in ieder geval loopt hij zeker niet zo jankerig te doen als Koemans altijd. Jol heeft dit seizoen een paar keer over het wedstrijdschema geklaagd en wel eens over een scheids, niets raars aan want dat doen trainers zo vaak. @peuter: been heb ik bij NEC toen het niet lekker draaide regelmatig over spelers horen klagen. Verder geeft Jol in het door jou geciteerde stukje toch juist aan dat hij een tweeledig gevoel heeft over "waar Ajax nu staat"? En ik ben met hem eens dat het nu "redelijk" gaat, ik vind verder (ook) dat Ajax nu beter draait dan onder Marco (bijv. de verdediging "staat" in de vaste opstelling nu gewoon goed), of we nu hetzelfde aantal punten als vorig jaar hebben of niet.
Reply
#57
Peter Wrote:Nou vooruit, het is niet direct letterlijk uit dit artikel op te maken maar het mag duidelijk zijn wat Jol bedoelt

[Image: Bord%20Everest.jpg]

[Image: kop.jpg]
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#58
Peter Wrote:Nee, Jol het zn plekkie in dit topic meer dan verdiend.

Is Jol een medium? Neen. Staat jouw bericht dan op de juiste plaats? Neen. Als Jol het zo gezegd heeft, heeft de betreffende journaleuter het juist in zijn of haar medium geplaatst. Het zou pas onjuist zijn als er cijfermatige/statistische fouten in dat stukje stonden, maar dat is niet het geval. Dus nu gewoon de restjes van de gourmet-schotel op gaan warmen en onder de kerstboom gaan bidden dat PSV in het nieuwe jaar eindelijk eens leuk gaat voetballen en Twente en Ajax in elkaar donderen.

En het is DEZE topic, maar dat terzijde.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#59
Gerben Zonderland Wrote:
Peter Wrote:.... dit topic ....

...... En het is DEZE topic, maar dat terzijde.

Enkele Engelse leenwoorden die in het Nederlands zowel de als het kunnen krijgen:


account
alert
backoffice
badge
channel
cluster
contest
cover
display
dock
floppy
frontoffice
gadget
image
issue
leaflet
manual
modem
notebook
package
portal
servicepack
sheet
topic

http://www.onzetaal.nl/advies/weblog.php
Kennem, kennemer, kenneminst
Reply
#60
:lol: oops
The great old Ludwig von...
Reply


Forum Jump: