The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Ajax - AZ
#31
onbesuisd, maar ook hierbij kan ik niet zeggen of het bewust is....
Reply
#32
waf Wrote:hetgeen sneuarez deed bij didulica was imo geen opzet. maar toen dat een paar maanden geleden in engeland gebeurde is de dader toch helemaal met de grond gelijk gemaakt? dat was imo ook geen opzet. maar goed, bij sneuarez wordt nooit wat als opzet aangemerkt. wordt continu vrijgesrpoken. en dat telkens versieren van die pingels daar word ik wel doodziek van.

als sneuarez bij psvee of feyenoord gespeeld had was hij in de media echt niet met zijn gedrag weggekomen. ook de ajakkessieden hier zijn nauwelijks kritisch nu het eens een ajakkessied betreft. en altijd maar een grote smoel over andere spelers (van bommel of robben)... net als bij die hooligans van ze. als een groep ado of feyenoordsupporters zo te keer zou gaan in volendam is de wereld te klein. nu hoor je er zeer weinig over.

schaars vond ik wel rood trouwens. of hij hem wel of niet raakt is niet zo interessant. als je zo inkomt moet je oprotten. nog erger was die sankoh. die moet je echt 10 wedstrijden schorsen.

:roll:
pieppiep aloalo
Alsof Suarez in de media niet afgezeken is het afgelopen jaar... Alsof hier geen enkele ajacied ooit heeft gezegd dat Suarez een fantastische voetballer is, maar hele vervelende trekjes heeft. Het lijkt me logisch dat wanneer je ajacied bent, je minder kritisch bent over het gedrag van suarez dan wanneer je dat niet bent, maar om nou te zegggen dat ajacieden er nauwelijks kritisch over zijn vind ik echt bs. Ik ken weinig PSV-ers die onwijs kritisch zijn over van Bommel zijn gedrag. (logisch imo)
En natuurlijk worden de ajax hooligans minder bekritiseerd dan die van feyenoord of van PSV. Sterker nog, ze worden in de hemel geprezen door de media. Ze zijn immers van Ajax.
Media was gisteren ook weer ontzettend op de hand van Ajax, met die samenvatting zeg, wat werd de wedstrijd weer ongelooflijk scherp weergegeven...
Sorry hoor Waf, maar in je opmerkingen was ik 4 jaar geleden misschien mee gegaan, maar het is nu echt een beetje achterhaald wat je zegt. Tijd om een nieuw argument te vinden om Ajax af te zeiken.
The great old Ludwig von...
Reply
#33
gittermaster Wrote:Het lijkt me logisch dat wanneer je ajacied bent, je minder kritisch bent over het gedrag van suarez dan wanneer je dat niet bent

met het bovenstaande geef je (volgens mij) zonder het zelf te beseffen exact aan wat ik beodel. sneuarez zou bij andere clubs naar mijn stellige overtuiging gewoon allang neergesabeld zijn met zijn irritante gedrag. nu doen de media dat niet.

calimero is nog meer achterhaald dan het veronderstellen van complotten. dat ajakkes groot zou zijn slaat nergens op. daarbij moet je ook beseffen dat ik uiteraard niet doel op echte complotten, maar wel van de stemming die de (overwegend ajakkes) media maakt en misschien niet eens bewust, maar zij zijn dan net zoals jij minder kritisch als het een ajakkesied betreft.

een echt complot wil ik in dit geval niet helemaal uitsluiten trouwens. de knjb wil vast liever ajakkes in de voorronde dan twente. net zoals ze liever heerenveen in de finale hadden dan volendam.
Reply
#34
Bumme Wrote:Waarom heeft Studio Sport die overtreding van Suarez op Dembele in de eerste helft niet laten zien? Was in mijn ogen ook goed voor rood. Iemand dit op tv gezien die mij kan vertellen hoe het zat?

Suarez werd neergehaald en viel op dembele, die gewoon verkeerd terecht kwam.....
Reply
#35
waf Wrote:
gittermaster Wrote:Het lijkt me logisch dat wanneer je ajacied bent, je minder kritisch bent over het gedrag van suarez dan wanneer je dat niet bent

met het bovenstaande geef je (volgens mij) zonder het zelf te beseffen exact aan wat ik beodel. sneuarez zou bij andere clubs naar mijn stellige overtuiging gewoon allang neergesabeld zijn met zijn irritante gedrag. nu doen de media dat niet.

calimero is nog meer achterhaald dan het veronderstellen van complotten. dat ajakkes groot zou zijn slaat nergens op. daarbij moet je ook beseffen dat ik uiteraard niet doel op echte complotten, maar wel van de stemming die de (overwegend ajakkes) media maakt en misschien niet eens bewust, maar zij zijn dan net zoals jij minder kritisch als het een ajakkesied betreft.

een echt complot wil ik in dit geval niet helemaal uitsluiten trouwens. de knjb wil vast liever ajakkes in de voorronde dan twente. net zoals ze liever heerenveen in de finale hadden dan volendam.

Correctie; ik geef inderdaad aan wat jij bedoelt; echter ik geef ook duidelijk aan dat ik niet denk dat de media nog zo op de hand is van Ajax, zoals ik dat 4 a 5 jaar geleden eerder met je eens had kunnen zijn... Daarnaast geef ik aan dat suarez meerdere malen wel in de media is neergehaald, ook als dit totaal niet nodig was
en jij-bakken is nog meer achterhaald dan calimero Icon_twisted

Wat bedoel je overigens precies met het Ajax groot zijn gedeelte? Ik heb daar nergens iets over gezegd al vind ik dat natuurlijk wel.
Je slaat imo echter een beetje door als je ook ineens het hooligan gedeelte erbij haalt. Hooligansim verdient uberhaupt geen media aandacht, hoe minder er aan besteed wordt hoe beter. Ik kan me nog herinneren dat begin dit jaar een aantal feyenoord supporters in Arnhem heeft huisgehouden en heb daar in de media ook niets over gehoord, behalve hier op t forum en in een lokaal arnhems krantje
The great old Ludwig von...
Reply
#36
Fabian Wrote:
Bumme Wrote:Waarom heeft Studio Sport die overtreding van Suarez op Dembele in de eerste helft niet laten zien? Was in mijn ogen ook goed voor rood. Iemand dit op tv gezien die mij kan vertellen hoe het zat?

Suarez werd neergehaald en viel op dembele, die gewoon verkeerd terecht kwam.....

ja, als jij dat zegt zal het wel waar zijn. Undecided
Reply
#37
gittermaster Wrote:Correctie; ik geef inderdaad aan wat jij bedoelt; echter ik geef ook duidelijk aan dat ik niet denk dat de media nog zo op de hand is van Ajax, zoals ik dat 4 a 5 jaar geleden eerder met je eens had kunnen zijn... Daarnaast geef ik aan dat suarez meerdere malen wel in de media is neergehaald, ook als dit totaal niet nodig was
en jij-bakken is nog meer achterhaald dan calimero Icon_twisted

welke jij-bak? :|

Quote:Wat bedoel je overigens precies met het Ajax groot zijn gedeelte? Ik heb daar nergens iets over gezegd al vind ik dat natuurlijk wel.

calimero zegt toch altijd: jij bent groot en ik ben klein en das niet eerlijk? als ajakkes niet groot is (en bovendien feyenoord niet klein) kan er dus nooit sprake zijn van calimero gedrag. snappie?

Quote:Je slaat imo echter een beetje door als je ook ineens het hooligan gedeelte erbij haalt. Hooligansim verdient uberhaupt geen media aandacht, hoe minder er aan besteed wordt hoe beter. Ik kan me nog herinneren dat begin dit jaar een aantal feyenoord supporters in Arnhem heeft huisgehouden en heb daar in de media ook niets over gehoord, behalve hier op t forum en in een lokaal arnhems krantje

jack van gelder zit bij studio voetbal hard tegengas te geven als hugo borst opmerkt dat hij de indruk had dat ajakkes bevoordeeld werd, komt die opeens met die niet gegeven kaarten voor pokonolie en weet ik veel wie (welke overtredingen ik overigens niet gezien heb..). dat is op zich begrijpelijk, maar bij andere ploegen had hij dat nooit kunnen doen omdat die beelden dus niet uitgezonden zijn. dat hij dat bij ajakkes wel ziet is dat hij ajakkes te allen tijde wel zal kijken.

feyenoord en ado supporters staan veel negatiever bekend dan ajakkes hooligans. maar dat zij een jeugdhongk van ado bestormen, spelers van jong feyenoord belagen, of nu in volendam huishouden wordt niet echt breed uitgemeten, anders dan als feyenoord of ado problemen veroorzaakt. dat is slechts een voorbeeld van de beeldvorming die je met media kunt creeren. dat is geen doorslaan, dat is gewoon een voorbeeld om mijn mening te verduidelijken.
Reply
#38
Quote:welke (verkapte) jij-bak?

calimero is nog meer achterhaald dan het veronderstellen van complotten.

Quote:calimero zegt toch altijd: jij bent groot en ik ben klein en das niet eerlijk? als ajakkes niet groot is (en bovendien feyenoord niet klein) kan er dus nooit sprake zijn van calimero gedrag. snappie?

o ja, ik begrijp m, zoals al gezegd, zonder dat ik t direct zei, vind ik t wel. Je kunt grootte natuurlijk op verschillende manieren meten, maar ik denk wel dat je kunt stellen dat Ajax groot is en Feyenoord klein om in Calimero termen te blijven praten.
Quote:jack van gelder zit bij studio voetbal hard tegengas te geven als hugo borst opmerkt dat hij de indruk had dat ajakkes bevoordeeld werd, komt die opeens met die niet gegeven kaarten voor pokonolie en weet ik veel wie (welke overtredingen ik overigens niet gezien heb..). dat is op zich begrijpelijk, maar bij andere ploegen had hij dat nooit kunnen doen omdat die beelden dus niet uitgezonden zijn. dat hij dat bij ajakkes wel ziet is dat hij ajakkes te allen tijde wel zal kijken.

feyenoord en ado supporters staan veel negatiever bekend dan ajakkes hooligans. maar dat zij een jeugdhongk van ado bestormen, spelers van jong feyenoord belagen, of nu in volendam huishouden wordt niet echt breed uitgemeten, anders dan als feyenoord of ado problemen veroorzaakt. dat is slechts een voorbeeld van de beeldvorming die je met media kunt creeren. dat is geen doorslaan, dat is gewoon een voorbeeld om mijn mening te verduidelijken.

Je kunt t ook omdraaien. Borst immers kritisch over Ajax en van Gelder corrigeert dit. Je geeft zelf overigens al aan dat je die overtredingen niet gezien hebt, heeft misschine met een stukje beperkte media aandacht te maken, ik heb dit eerder in dit topic ook al genoemd nog voor de uitzending van Studio voetbal.
Overigens noem je jack van Gelder, van wie bekend is dat hij ajacied is, er zijn tig andere sportprogrammas. Daarnaast is van gelder ook (wrs door kritiek van huilebalken) duidelijk minder over ajax gaan lullen. Vandaar dat ik in den beginne ook aangaf je meida-is-pro-Ajakkes-gecalimero 5 jaar geleden te hebben kunnen begrijpen.

Wat die hooligans betreft; beide voorbeelden die jij schetst zijn uitvoerig op tv geweest, ik begrijp dus echt niet wat je bedoelt met dat het niet breed uitgemeten wordt. Wellicht hebben de feyenoord hooligans histirisch gezien wat meer op hun kerfstok, waardoor zij, zoals jij dat schetst, veel negatiever bekend staan. En is het bij die overigens eventrieste Ajax hooligans iets van de laatste jaren
The great old Ludwig von...
Reply
#39
gittermaster Wrote:Je kunt t ook omdraaien. Borst immers kritisch over Ajax en van Gelder corrigeert dit.


dat bedoel ik: hij volgt ajakkes met bovengemiddelde interesse en kan dit daarom 'corrigeren' (ik noemde bewust tegenspreken want bij corrigeren ga je ervan uit dat hij gelijk heeft en borst niet) terwijl hij dat met andere ploegen niet ozu kunnen doen (bv als borst feyenoord weer eens afzeikt, dan heeft hij geen munitie om de beeldvorming te nuanceren). en dat ik nu feyenoord noem is niet omdat ik me klein acht, het is immers nog altijd de grootste en mooiste club van nederland, maar omdat ik het bij feyenoord kan toetsen en bij andere clubs niet of nauwelijks.

Quote:Je geeft zelf overigens al aan dat je die overtredingen niet gezien hebt, heeft misschine met een stukje beperkte media aandacht te maken, ik heb dit eerder in dit topic ook al genoemd nog voor de uitzending van Studio voetbal.
Overigens noem je jack van Gelder, van wie bekend is dat hij ajacied is, er zijn tig andere sportprogrammas. Daarnaast is van gelder ook (wrs door kritiek van huilebalken) duidelijk minder over ajax gaan lullen. Vandaar dat ik in den beginne ook aangaf je meida-is-pro-Ajakkes-gecalimero 5 jaar geleden te hebben kunnen begrijpen.

ik vind hem niets minder over ajakkes lullen, en daar is hij ook gewoon het beste geinformeerd en ik stoor me aan de beeldvorming in dat programma met die youri mulder die over feyenoord nog nooit iets positiefs gezegd heeft en hugo borst die goed geinformeerd is over feyenoord, maar dan vooral als spartaan de negatieve dingen belicht (hoewel er dit seizoen wienig positiefs te melden was).

maar goed, dat is een andere discussie, dat gaat over feyenoord. hier stel ik dat de media nog altijd alles wat ajakkes goed doet 2x zo goed maken en alles wat ze slecht doen bagatelliseren, precies wat jij zegt wat normaal is om als ajakkes supporter te doen.
Reply
#40
waf Wrote:
Fabian Wrote:
Bumme Wrote:Waarom heeft Studio Sport die overtreding van Suarez op Dembele in de eerste helft niet laten zien? Was in mijn ogen ook goed voor rood. Iemand dit op tv gezien die mij kan vertellen hoe het zat?

Suarez werd neergehaald en viel op dembele, die gewoon verkeerd terecht kwam.....

ja, als jij dat zegt zal het wel waar zijn. Undecided

Zeg ik dat dan ? Weer een domme aanname.
Reply
#41
Fabian Wrote:
waf Wrote:
Fabian Wrote:
Bumme Wrote:Waarom heeft Studio Sport die overtreding van Suarez op Dembele in de eerste helft niet laten zien? Was in mijn ogen ook goed voor rood. Iemand dit op tv gezien die mij kan vertellen hoe het zat?

Suarez werd neergehaald en viel op dembele, die gewoon verkeerd terecht kwam.....

ja, als jij dat zegt zal het wel waar zijn. Undecided

Zeg ik dat dan ? Weer een domme aanname.

nou dom zeg. waar kan ik uit afleiden dat het niet jouw mening/waarheid is? :roll:
Reply
#42
Dames, even terug naar het onderwerp. Ik vond het bijzonder opvallend dat er ineens zes keer zoveel AZ-supporters waren als normaal bij een uitwedstrijd, over gloryhufters gesproken. Mooiste spreekkoor: Dirkie bedankt. Undecided Ik zie het al gebeuren: Aegon, Philips, Fortis bedankt zingen bij een kampioenschap :-({|= (Ik heb geen zin om de namen van de topmannen van die bedrijven op te zoeken)
Reply
#43
Hoef Wrote:Dames, even terug naar het onderwerp. Ik vond het bijzonder opvallend dat er ineens zes keer zoveel AZ-supporters waren als normaal bij een uitwedstrijd, over gloryhufters gesproken. Mooiste spreekkoor: Dirkie bedankt. Undecided Ik zie het al gebeuren: Aegon, Philips, Fortis bedankt zingen bij een kampioenschap :-({|= (Ik heb geen zin om de namen van de topmannen van die bedrijven op te zoeken)

we hadden het toch over ajakkes-az. :roll:

ik begrijp ook niet onder welke steen die az supporters opeens vandaan komen. in alkmaar stonden er naar verluidt 35.000. is niet heel veel, maar voor hullie wel natuurlijk.

ik vind wel dat je vergelijking behoorlijk mank is. scheringa is niet alleen topman van de hoofdsponsor, hij is ook (itt de topmannen van de door jou genoemde sponsoren) voorzitter en dus mede beleidsbepaler van az.
Reply
#44
Ook deze week weet Menno weer op een aantal punten goed weer te geven hoe ook ik over Ajax denk:

----

Een weekend zonder Ajax

Beste Jurryt,

Terwijl Ajax gisteren tegen AZ voetbalde, wandelde ik door de zonovergoten Gelderse Vallei. Even weg uit Amsterdam, weg van Ajax, weg van het murw gebeukte, moedeloze Ajax-gevoel.

Je leest het goed: ik heb welbewust een thuisduel van Ajax overgeslagen. Mezelf een weekendje ‘vrij’ gegeven. Ik kan me niet herinneren dat ik dat, in mijn zestien jaren als seizoenkaarthouder, eerder gedaan heb.

Toen ik mijn besluit kenbaar maakte aan vrienden en kennissen, waren de reacties vaak verbaasd. Ging ik de topper tegen AZ overslaan? Zo’n belangrijke wedstrijd in de strijd om de tweede plaats?

Geen lor
Maar dat was het hem nou juist: voor mij vóelde Ajax - AZ helemaal niet als een belangrijke wedstrijd. De tweede plek (die recht geeft op het spelen van Champions League-voorronden) interesseert me werkelijk geen lor, en het valt me op dat wel meer Ajax-supporters daar zo over denken. Om eerlijk te zijn interesseert Ajax-1 me op dit moment sowieso weinig. Het zal allemaal wel. Voor mij zit het seizoen erop en ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat zo voel.

Het heeft, oppervlakkig gezien, te maken met het feit dat Ajax wéér geen rol van betekenis heeft gespeeld in de strijd om de landstitel, terwijl ik dat wel eis van mijn club, die de hoogste begroting én de beste jeugdopleiding van Nederland heeft, maar om de een of andere reden niet het beste elftal.

Ajax heeft een groter budget dan AZ en Twente samen. Wanneer zo’n club in de eerste week van februari al kansloos is voor de titel, is dat een absoluut schandaal, hoe dapper onze directeur Rik van den Boog ook probeert om de ‘cultuur van het móeten’ wat te temperen (”Wij móeten niks; we wíllen graag”).

En toch gaat het me ook weer níet om de landstitel. Als het me om die schaal als zodanig was gegaan, had had ik mijn seizoenkaart al in februari weg kunnen smijten. Nee, het gaat me erom dat ik mijn club wil zien presteren op een niveau dat min of meer in overeenstemming is met de mogelijkheden ten opzichte van andere Nederlandse clubs.

Ik wil, anders gezegd, het gevoel hebben dat mijn club eruit haalt wat erin zit. Dat dat ‘presteren naar de mogelijkheden’ bij Ajax neerkomt op ‘altijd om de landstitel strijden en hem vaker winnen dan andere Nederlandse clubs’, is in feite een toevalligheid.

Ik zou heel goed een tevreden Heracles-supporter kunnen zijn, als dat toevallig mijn cluppie was geweest. Als Heraclied win je nooit iets en slechts één Eredivisie-club (Volendam) heeft een kleiner budget, maar ik zou prima naar mijn wedstrijdjes kunnen gaan kijken en trots op mijn cluppie zijn, omdat Heracles het gewoon hartstikke goed doet, en hartstikke leuk voetbalt, gezien de mogelijkheden.


Dat ik zo baal van Ajax heeft te maken met het feit dat Ajax een under-achiever is, zoals de Engelsen dat noemen: we presteren al jaren consequent ónder onze mogelijkheden. En zelfs als we ‘gewoon’ winnen van een club waarvan we in redelijkheid hóren te winnen, heb je vrijwel nooit het idee dat het totaal bij Ajax (qua teamspel) groter was dan de som der delen.

Om die reden knapte er iets na de 6-2 schrobbering bij PSV, vorig weekend. Eíndelijk waren er (in de weken daarvoor) enkele echt goede wedstrijden gespeeld. Eindelijk begon het, onder leiding van Aissati, ergens op te lijken.

Wie zich dan opeens weer zó laat mollen, uitgerekend door de tegenstander die ons jaren op rij te slim af was, maar nu eindelijk eens een kutjaar heeft… Ik vond het onthutsend en besloot mezelf een weekendje verlof te geven.

Ik wil helemaal geen Champions League-voorronden in juli, ik wíl helemaal niet in een groep met Chelsea of Bayern München, ik wíl niet dat we weer een pleefiguur slaan tegen een FC Kopenhagen of Slavia Praag.

Ik wil het allemaal niet meer, totdat we weer eens ‘gewoon’ landskampioen van Nederland worden, op een wijze die blijk geeft van een zeker gezag. Een zekere allure. Een bepaalde klasse die je doet denken: andere Nederlandse clubs doen hun best, maar Ajax… da’s toch net effe wat anders.


Ik zie het ook komend seizoen niet gebeuren.

Mazzel!

Menno
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#45
hoe komtie er toch bij dat ajakkes de beste jeugdopleiding heeft. :roll:
Reply
#46
waf Wrote:hoe komtie er toch bij dat ajakkes de beste jeugdopleiding heeft. :roll:

Dat staat hier:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=75393

en hier:

http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Real_Madri..._Ajax.html

en hier:

http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=34929

en hier:

http://www.spreekbeurten.info/ajax.html
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#47
das de ajax media, dat telt niet...
The great old Ludwig von...
Reply
#48
Bumme Wrote:www.spreekbeurten.info

Undecided
Reply
#49
Bumme Wrote:Ook deze week weet Menno weer op een aantal punten goed weer te geven hoe ook ik over Ajax denk:

----

Een weekend zonder Ajax

Beste Jurryt,

Terwijl Ajax gisteren tegen AZ voetbalde, wandelde ik door de zonovergoten Gelderse Vallei. Even weg uit Amsterdam, weg van Ajax, weg van het murw gebeukte, moedeloze Ajax-gevoel.

Je leest het goed: ik heb welbewust een thuisduel van Ajax overgeslagen. Mezelf een weekendje ‘vrij’ gegeven. Ik kan me niet herinneren dat ik dat, in mijn zestien jaren als seizoenkaarthouder, eerder gedaan heb.

Toen ik mijn besluit kenbaar maakte aan vrienden en kennissen, waren de reacties vaak verbaasd. Ging ik de topper tegen AZ overslaan? Zo’n belangrijke wedstrijd in de strijd om de tweede plaats?

Geen lor
Maar dat was het hem nou juist: voor mij vóelde Ajax - AZ helemaal niet als een belangrijke wedstrijd. De tweede plek (die recht geeft op het spelen van Champions League-voorronden) interesseert me werkelijk geen lor, en het valt me op dat wel meer Ajax-supporters daar zo over denken. Om eerlijk te zijn interesseert Ajax-1 me op dit moment sowieso weinig. Het zal allemaal wel. Voor mij zit het seizoen erop en ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat zo voel.

Het heeft, oppervlakkig gezien, te maken met het feit dat Ajax wéér geen rol van betekenis heeft gespeeld in de strijd om de landstitel, terwijl ik dat wel eis van mijn club, die de hoogste begroting én de beste jeugdopleiding van Nederland heeft, maar om de een of andere reden niet het beste elftal.

Ajax heeft een groter budget dan AZ en Twente samen. Wanneer zo’n club in de eerste week van februari al kansloos is voor de titel, is dat een absoluut schandaal, hoe dapper onze directeur Rik van den Boog ook probeert om de ‘cultuur van het móeten’ wat te temperen (”Wij móeten niks; we wíllen graag”).

En toch gaat het me ook weer níet om de landstitel. Als het me om die schaal als zodanig was gegaan, had had ik mijn seizoenkaart al in februari weg kunnen smijten. Nee, het gaat me erom dat ik mijn club wil zien presteren op een niveau dat min of meer in overeenstemming is met de mogelijkheden ten opzichte van andere Nederlandse clubs.

Ik wil, anders gezegd, het gevoel hebben dat mijn club eruit haalt wat erin zit. Dat dat ‘presteren naar de mogelijkheden’ bij Ajax neerkomt op ‘altijd om de landstitel strijden en hem vaker winnen dan andere Nederlandse clubs’, is in feite een toevalligheid.

Ik zou heel goed een tevreden Heracles-supporter kunnen zijn, als dat toevallig mijn cluppie was geweest. Als Heraclied win je nooit iets en slechts één Eredivisie-club (Volendam) heeft een kleiner budget, maar ik zou prima naar mijn wedstrijdjes kunnen gaan kijken en trots op mijn cluppie zijn, omdat Heracles het gewoon hartstikke goed doet, en hartstikke leuk voetbalt, gezien de mogelijkheden.


Dat ik zo baal van Ajax heeft te maken met het feit dat Ajax een under-achiever is, zoals de Engelsen dat noemen: we presteren al jaren consequent ónder onze mogelijkheden. En zelfs als we ‘gewoon’ winnen van een club waarvan we in redelijkheid hóren te winnen, heb je vrijwel nooit het idee dat het totaal bij Ajax (qua teamspel) groter was dan de som der delen.

Om die reden knapte er iets na de 6-2 schrobbering bij PSV, vorig weekend. Eíndelijk waren er (in de weken daarvoor) enkele echt goede wedstrijden gespeeld. Eindelijk begon het, onder leiding van Aissati, ergens op te lijken.

Wie zich dan opeens weer zó laat mollen, uitgerekend door de tegenstander die ons jaren op rij te slim af was, maar nu eindelijk eens een kutjaar heeft… Ik vond het onthutsend en besloot mezelf een weekendje verlof te geven.

Ik wil helemaal geen Champions League-voorronden in juli, ik wíl helemaal niet in een groep met Chelsea of Bayern München, ik wíl niet dat we weer een pleefiguur slaan tegen een FC Kopenhagen of Slavia Praag.

Ik wil het allemaal niet meer, totdat we weer eens ‘gewoon’ landskampioen van Nederland worden, op een wijze die blijk geeft van een zeker gezag. Een zekere allure. Een bepaalde klasse die je doet denken: andere Nederlandse clubs doen hun best, maar Ajax… da’s toch net effe wat anders.


Ik zie het ook komend seizoen niet gebeuren.

Mazzel!

Menno

:o Bumster, ben jij niet stiekum Menno? In grote lijnen hetzelfde verhaal hield jij idd in de Klein' ArenA voor de wedstrijd! Grappig.
Reply
#50
Flixieluv Wrote::o Bumster, ben jij niet stiekum Menno? In grote lijnen hetzelfde verhaal hield jij idd in de Klein' ArenA voor de wedstrijd! Grappig.

Die Menno zat helemaal niet in Gelderland. Die stond met rooie oortjes en een blocnootje in de hand driftig te pennen in de kleine Arena :wink:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#51
voetbal insite is een ander voorbeeld. anti ajax media
The great old Ludwig von...
Reply


Forum Jump: